Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke leuke "oldtimer" voor 2de wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten

Ben ik nog niet uit. Ik dacht afgelopen week een te hebben gezien voor 5900. Zag er redelijk uit. Heb wat schrik van de complexiteit van de vering en slijtage bij weinig gebruik.
    De 900 ombouwen naar elektrisch met 200km autonomie en overal terug binnen ;-) Zal niet lukken om dit eenvoudig en betaalbaar te doen denk ik ;-)
    Ik was zelf redelijk serieus aan het overwegen om een CX te laten ombouwen naar EV, maar als ik deze prijzen zie denk ik dat een nieuwe EV goedkoper en veel beter gaat zijn:

35.000€ exclusief inbouw, opties en BTW.
    Zeker voor een oldtimer die niet veel gebruikt gaat worden, is dat niet de moeite.

Andere opties:
    Honda CRX, Accord Aerodeck, Legend, Prelude
    Volvo 480: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...86ac?cldtidx=2
    Mazda MX-3 6 cylinder: oudste versie is van net voor 1992
    Mazda MX-6/Ford Probe
    Opel Calibra
    Xedos 6 of 9 vind je misschien speciaal?
    Toyota Supra: https://www.2dehands.be/a/auto-s/toy...413c0ca719df&a mp;previousPage=lr
    Dode Daytona Shelby: https://www.2dehands.be/a/auto-s/dod...3c0ca719df&amp ;previousPage=lr

Anders deze query eens bekijken:
    Tweedehands of nieuwe Auto's kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. | pagina 9

Zelf heb ik nog een Golf 1 Cabrio staan met GTI motor (140pk) waar ik wegens te weinig rijden serieus over aan het nadenken ben om weg te doen.

Comment

Mmmmm, CRX en dan 2de gen, blauw en V-Tech

Comment

De 150pk versie? In goede, originele staat zijn die duur aan het worden hoor!

Comment

Volvo 850, BMW E30, Lancia Thema

37.000km!
          Last edited by FvDm; 21/01/2020, 15:31.

Comment

h
            Last edited by FvDm; 21/01/2020, 15:32. Reden: edit: dubbelpost

Comment

Hier vind je een tweedehands Jaguar XJ die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt
              Vind uw tweedehands Jaguar XJ in zaventem: Berline | € 6.000,- | 43.940 km | 12/1977 | Benzine - Op de grootste online automarkt, Europawijd.
              KLIK |&| KLAK

Comment

Vind uw tweedehands Nissan Bluebird in kortrijk: Berline | € 6.500,- | 122.000 km | 03/1981 | Benzine - Op de grootste online automarkt, Europawijd.
                KLIK |&| KLAK

Comment

Toen ik je post las, dacht ik: een Bluebird, zo ongeveer de saaiste Nissan die er is.
                  Maar, damn, die ziet er wel goed uit: verlaagd, mooie velgen, kuipzeteltjes en turbomotor. Als die in goede staat is, is 6.500 euro niet veel!

Comment

Ik denk alleen dat deze bleubird niet door de standaard keuring komt. Ik schrijf de wagen in als dagelijkse wagen op gewone plaat. Ik heb dan geen restricties en betaal evenveel taks als oldtimer.
                    Voorlopig is het nog even uitzoeken of mijn huidige saab te herstellen is en welke er nog te koop staan en in welke staat.

Comment

Mercedes S124 300 TE benzine ;-) heb eentje staan
                      MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Als je al een 2cv hebt zou ik die restaureren. Een betere klassieker kan je bijna niet vinden. Zeer sympathiek, vierzitter, cabrio, zuinig, goeie clubwerking, makkelijk om aan te werken en alle stukken makkelijk verkrijgbaar in verschillende kwaliteiten. Ben zelfs een beetje jaloers...
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Ik zou zeggen, doe eens gek en ga voor een Matra Simca Daar hangt gene roest aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Als je al een 2cv hebt zou ik die restaureren. Een betere klassieker kan je bijna niet vinden. Zeer sympathiek, vierzitter, cabrio, zuinig, goeie clubwerking, makkelijk om aan te werken en alle stukken makkelijk verkrijgbaar in verschillende kwaliteiten. Ben zelfs een beetje jaloers...
                            Ben ik ook gek op. Iconische wagen, prachtig. Maar de dag van vandaag zou ik met zo’n soepblik niet meer willen rijden, laat staan mijn kinderen in vervoeren.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Ik zou zeggen, doe eens gek en ga voor een Matra Simca Daar hangt gene roest aan
                              Toch niet aan de buitenkant, nee.
                              Het metalen subframe roest rapper dan dat er nieuw staal ingelast kan worden. Er is een reden dat je die echt niet meer ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ben ik ook gek op. Iconische wagen, prachtig. Maar de dag van vandaag zou ik met zo’n soepblik niet meer willen rijden, laat staan mijn kinderen in vervoeren.
                                Tja. Maar is dat niet met veel oldtimers zo?
                                Ik denk dat veel van die oude dingen een vals gevoel van 'sterk en veilig' uitstralen. Zelfs van die 'dikke' bakken. Nu, van de 2cv weet je het natuurlijk al zeker dat het geen veilig ding kàn zijn. Dat is waar.

Hier in de buurt zijn er 2 actieve clubs en daarbij zijn er een aantal die-hards die al hun hele leven met een 2cv als dagelijkse wagen blijven rondcrossen. Sommigen doen het dus wel.

Comment

Toch niet aan de buitenkant, nee.
                                  Het metalen subframe roest rapper dan dat er nieuw staal ingelast kan worden. Er is een reden dat je die echt niet meer ziet.
                                  Tja, dat is nog uit de jaren dat 'Frans' en 'lak' niet echt een goede combinatie waren

Comment

Tja. Maar is dat niet met veel oldtimers zo?
                                    Ik denk dat veel van die oude dingen een vals gevoel van 'sterk en veilig' uitstralen. Zelfs van die 'dikke' bakken. Nu, van de 2cv weet je het natuurlijk al zeker dat het geen veilig ding kàn zijn. Dat is waar.

Hier in de buurt zijn er 2 actieve clubs en daarbij zijn er een aantal die-hards die al hun hele leven met een 2cv als dagelijkse wagen blijven rondcrossen. Sommigen doen het dus wel.
                                    Natuurlijk doen sommigen het wel. Waarom niet. Het is hun eigen leven, of dat van hun gezin. Je bepaalt zelf welke risico’s je neemt. Dat is met alles zo. Daar oordeel ik niet over.
                                    Dikke bakken zullen toch iets veiliger zijn dan een 2cv hoor. Heb liever een aanrijding in een Mercedes van die tijd dan een geitje
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik denk dat nu met een 2CV rijden, veiliger is dan vroeger.
                                      Toen mocht je overal nog 90 knallen met bomen langs de weg, en uitkomende straten met weinig signalisatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat nu met een 2CV rijden, veiliger is dan vroeger.
                                        Toen mocht je overal nog 90 knallen met bomen langs de weg, en uitkomende straten met weinig signalisatie.
                                        Maar wel 10x minder verkeer

Comment

klopt, maar meer verkeer doet nu eenmaal trager rijden... kijk maar naar de statistieken.

Comment

Working...
                                          X