Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe hybride-benzine of verder rijden met euro5 comfort-diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De BMW is weer gekeurd voor een jaartje. Op de keuring lag een folder van de LEZ die er komt vanaf 2020 in Gent.
    Ze geven daar premies voor je oude wagen die er niet meer mag rijden (als inwoner).
    Vanaf 2025 mag de euro5 nog binnen mits betaling. In Antwerpen kost het 350€/jaar (vb. euro4 nu), valt goed mee om nog wat verder te tuffen met je euro5 diesel. Lang leve het milieu!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
      De BMW is weer gekeurd voor een jaartje. Op de keuring lag een folder van de LEZ die er komt vanaf 2020 in Gent.
      Ze geven daar premies voor je oude wagen die er niet meer mag rijden (als inwoner).
      Vanaf 2025 mag de euro5 nog binnen mits betaling. In Antwerpen kost het 350€/jaar (vb. euro4 nu), valt goed mee om nog wat verder te tuffen met je euro5 diesel. Lang leve het milieu!
      als ze tegen dan niet weer van gedacht veranderen :p

Comment

• van die regelingen snap ik nu niets. Je mag niet binnenrijden, maar als je betaalt wel. Ah ja, daarmee is de vuiligheid wel in één keer weg...
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          van die regelingen snap ik nu niets. Je mag niet binnenrijden, maar als je betaalt wel. Ah ja, daarmee is de vuiligheid wel in één keer weg...
          Consequent zijn ze wel, hier in België... Hoewel, is overal zo, he. En net als met alles, met geld kan alles, zelfs de lucht vervuilen
          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Voor 10k rijd ik hem liever op. De auto is perfect in orde.
            We zien binnen een paar jaar wel weer
            Groot gelijk, althans wat mij betreft, dus met een nog vrij jonge comfortabele kilometervreter, en met alles wat nu in beweging is, geen enkele technologie die al volledig op punt staat, voldoende ondersteund wordt (o.a. laadpalen en dergelijke) en evenmin voldoende keuze biedt. (Mocht ik nu echt een auto moeten kopen omdat de vorige echt zowat versleten is, dan was het mogelijk anders natuurlijk. Hoewel... Dan nog. Ik heb niet direct een betaalbaar alternatief voor een supercomfortabele V70 D5 en 35.000 km per jaar in gedachten moet ik zeggen.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

Groot gelijk, althans wat mij betreft, dus met een nog vrij jonge comfortabele kilometervreter, en met alles wat nu in beweging is, geen enkele technologie die al volledig op punt staat, voldoende ondersteund wordt (o.a. laadpalen en dergelijke) en evenmin voldoende keuze biedt. (Mocht ik nu echt een auto moeten kopen omdat de vorige echt zowat versleten is, dan was het mogelijk anders natuurlijk. Hoewel... Dan nog. Ik heb niet direct een betaalbaar alternatief voor een supercomfortabele V70 D5 en 35.000 km per jaar in gedachten moet ik zeggen.)
              Even uw topic van de Volvo gelezen, leuke wagen precies! Ik heb persoonlijk geen ervaring met Volvo. Maten van mij rijden met een nieuwe V60 en V90.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                van die regelingen snap ik nu niets. Je mag niet binnenrijden, maar als je betaalt wel. Ah ja, daarmee is de vuiligheid wel in één keer weg...
                Ecologisme is rendabel voor de stadsfinanciën...

Comment

• Ja maar das toch het beste wat er is? In dit geval is het toch veel beter dat men het taxeert dan verbied? Of heb jij liever dat men EN vervuilende auto's verbied EN iets anders belast?

Eco-belastingen zijn veel interessanter dan direct dingen verbieden. Het geld zullen ze toch ergens vandaan moeten halen.

Comment

Even uw topic van de Volvo gelezen, leuke wagen precies! Ik heb persoonlijk geen ervaring met Volvo. Maten van mij rijden met een nieuwe V60 en V90.
                    Héél leuke auto. Ik heb speciaal nog een V70 gekocht omdat er tenminste nog een lekkere 2.4 l. 5-cilinder in ligt. De nieuwere Volvo's hebben er hoogstens nog vier. Zalig van karakter, die motor, en gaat tenminste fatsoenlijk vooruit, ook zonder plankgas te moeten geven. Daarnaast een zee van ruimte en massa's comfort. Zelfs mijn vrouw was in de wolken met deze (zowel als met de vorige V70 trouwens).
                    Maar de volgende zal dus ook een V60 of V90 moeten worden als ik na deze bij Volvo wil blijven. We zien wel wat er binnen een jaar of vijf aan alternatieven qua aandrijving beschikbaar zal zijn. Ondertussen is het gewoon genieten ;-).

Comment

• Oprijden!

Minstens 25000 euro uitgeven (aankoop min overname) om 600 liter brandstof te besparen. Dure brandstof hoor.

Voor de eco moet je het niet doen: Productie van een auto, de batterijen en een verkochte diesel die in het oostblok ook nog wat zijn km gaat gaan bollen.

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ik zit in een gelijkaardige situatie, kan 'goedkoop' de A6 van mijn vader overnemen die op pensioen gaat maar het is wel een Euro 5 (2012). Wagen is nog bijlange niet versleten (3 liter tdi) maar binnen 5 jaar gaat die wellicht niets meer waard zijn en dan wordt het in feite toch 'duur'. Ben daarom aan het twijfelen om toch voor een kleinere benzine te gaan (doe 20à25k/jaar).

Comment

• ben zoals jou rueff ook en patatke ook 3 liter diesel zelfs euro 6

we hebben die vroeger gekocht of overgenomen voor hun reden, die is niet veranderd

met een kleine benzine 20 a 25k gaan doen, dat zou je 3 jaar geleden nog niet overwogen hebben

Comment

• Daar heb je gelijk in maar ik bekijk het financieel. Zou nu 20k moeten uitleggen en ik ga uit van restwaarde nul in 2025 voor een euro 5 diesel van tegen dan 13j. oud en 300000 km.
                            Als ik nu voor die 20k een benzine C-segmenter van 1 of 2j. koop dan is die in 2025 nog wel wat waard.
                            k ga dan wel geen luchtvering hebben

Comment

• airmatic

Comment

• Die kar rijdt inderdaad wel zalig en 'subjectief' zou ik die willen overnemen maar 'objectief' is het misschien niet de beste keuze wegens te groot, teveel pk en verkeerde brandstof...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                  Zou nu 20k moeten uitleggen
                                  Ik denk dat zo eentje van 2012 geen 20k moet kosten...
                                  Bovendien is een kleine benzine van 8 jaar oud in 2025 ook niet veel meer waard, en ondertussen heb je dan 6 jaar puur rijplezier weg gegooid.

Comment

• Kopen die A6!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

Ik denk dat zo eentje van 2012 geen 20k moet kosten...

Ja toch wel, dat is de overname (opkoper)prijs die mijn pa krijgt en waarvoor ik hem ook mag hebben, marktwaarde ligt stukje hoger als ik eens rondkijk
                                      Het is een A6 Avant Biturbo 313pk. Full option is 'gevaarlijke' term bij Audi maar deze is echt wel dik, denk dat die nieuw dicht tegen de 80k zat

Bovendien is een kleine benzine van 8 jaar oud in 2025 ook niet veel meer waard, en ondertussen heb je dan 6 jaar puur rijplezier weg gegooid.
                                      Je zegt dat, voor 20k heb ik ook een jong occasie Golfje of BMW 1, dat bolt ook niet slecht en zal heus nog wel wat waard zijn na 8j. (meer dan die Audi alleszins)

Comment

• Nja, valt eigenlijk ook niet echt te vergelijken he.

Een klein benzine-wagen zal altijd goedkoper zijn. Maar je krijgt er dan ook veel minder auto voor terug...

Comment

• Het is natuurlijk ook nu-of-nooit als je ooit een dikke diesel wilt gehad en echt beleefd hebben. Autoliefhebbers gaan daar toch ooit ook nostalgisch naar terugkijken. Wel gereed zijn voor de kosten voor onderhoud, banden, schijven en remblokken enz... Maar als die auto van je papa was, weet je waar je aan te verwachten. Doen dus

Comment

Working...
                                          X