Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fun car

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fun car

ik mag eens (bescheiden) zot doen. Het komende jaar zal ik km aanrekenen per gereden km, ipv bedrijfswagen. Dus ik ben van het CO2/VAA juk af. Ben me dus aan het orienteren om eens een tijdje met iets leuks rond te rijden. Vereisten:

- enigszins betrouwbaar (ga er regelmatig 500km op een dag mee moeten doen, en ong. 30000km komend jaar)
    - liefst cabrio, maar niet strikt noodzakelijk
    - 4-zitter (kids zijn nog klein, dus veel plaats achteraan is niet nodig)
    - aanvaardbaar qua BIV en rijtaks
    - budget: bij voorkeur niet meer dan 50K aankoop (dus zonder taksen)

ik kom zelf niet verder dan een 911 van rond 2010, maar zou dan niet weten welk type. Ken niets van porsche. En porsche is, wel, porsche...

ben overigens niet vies van een oldtimer, maar moet wel nodige rijcomfort en betrouwbaarheid hebben (dat heeft mijn Triumph TR3 niet...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
      ben overigens niet vies van een oldtimer, maar moet wel nodige rijcomfort en betrouwbaarheid hebben (dat heeft mijn Triumph TR3 niet...)
      Weet niet of dat ideaal is om met een oldtimer 30000km/jaar te gaan doen en in principe mag dat ook niet onder de O-plaat. Maar met gewone platen dus wel, maar dan gaat die CO2 u wel de das om doen.

Porsche 911 is leuk, maar die 2 plaatsjes achterin is wel voor 'hele hele kleine' kinderen. En dat zijn wagens die mooi hun waarde behouden, maar als ge er 30000km/jaar mee gaat doen, gaan ge daar na 5 jaar nog 150000km bij op zetten op de mss al 50000km die er al op zitten.

Als ge voor een 911 wilt gaan zien, dan gewoon afblijven van de 996 en 997, tenzij ze ooit onderhanden zijn genomen en ze daar ook effectief een factuur van kunnen voorleggen zodat ge 100% zeker zijt. De 996 en de eerste reeks van de 997 hebben de berichte 'plofmotor' die zowat rond de 50000km de geest geeft. Met een herstelling van €13000 zou dit probleem opgelost zijn.
      Maar als ge rond kijkt zult ge zien dat de prijzen van de 996 in principe lager liggen dan bv een 993 en 997 (de goede 997 zonder plofmotor). De 993 is vrij duur in prijs omdat dit de laatste met luchtgekoelde motor is. Vanaf 996 is het watergekoeld.

Nu, dat is hetgeen ik van de 911 weet Heb zelf ooit zitten overwegen om er eentje bij te kopen en dacht ook toe te happen op een 996 omdat destijds de 993 en 997 rond de €30000 zaten en de 996 maar rond de €15000. Bedragen die nu wel niet meer aan de orde zijn daar ze meer waard worden. Maar toen ben ik door ne kennis terug gefloten met dit verhaal en met googlen bleek dat dus ook zo te zijn.

Moest ik in uw plaats zijn, ik zou eerder voor een Audi RS3 of RS4 kijken. Of iets uit de AMG stal. Vermits het occasie mag zijn, gaat ge voor €50000 wel iets vinden.

Comment

thoh fun cabrio's... 2de hands audi S3 en S5 ga je wel vinden in dat budget.
        als je meer GT zoekt een BMW 6 of mercedes E coupe? of een SL al heb je dan echt wel bitter weinig plaats achterin
        AMG's zoals een CLK55/63 gaan je een fortuin aan taks kosten
        lets have some more member berries

Comment

mercedes is een no go (tenzij de oldtimers). Ik heb gewoon iets tegen dat merk. Totaal irrationeel, I know.
          S3 is een leuk idee, en zal qua taks ook nog wel meevallen. Porsche ligt ook wat gevoelig in mijn sector...
          Altijd fan geweest van Aston Martin, maar daar ga ik voor die prijs niets deftigs in vinden (en de taksen...). Jaguar misschien?

Comment

jag XK of F type moet idd ook wel lukken al zou ik die taksen ook niet onderschatten. zo'n 4.2 V8 zou ik laten voor wat het is

Comment

F type is toch een 2 zitter?

Comment

klopt. ff vergeten dat je 4 plaatsen zocht

Comment

Moet het 1 auto zijn?
                  Want uit eigen ervaring vind ik een cabrio met 4 plaatsen niet zo 'fun'. Fun gehalte wordt verminderd doordat je toch 4 plaatsen moet hebben. Zoveel keuze heb je dan tegenwoordig ook niet meer.
                  En voor de achterste passagiers is een 4-zits cabrio in de meeste gevallen ook echt niet zo leuk, zeker met open kap (wind), maar ook met gesloten kap (wegens zichtbaarheid)
                  50k is je totaal budget:
                  - 20k voor jonge MX-5 ND, moet zeker te doen zijn, zelfs 160pk SkyCruise
                  - 25k voor 4-persoonswagen met voldoende fun-gehalte die een beetje ouder is: Golf GTI, Leon FR, Octavia RS, ...
                  Hou je nog 5k over voor de dubbele verzekering en taks.

Ik ben er echt 100% van overtuigd dat 1 auto van 50k je helemaal niet zoveel fun gaat geven als 2 auto's voor hetzelfde bedrag.
                  Een S3 ga je het merendeel van de tijd gefrustreerd mee rondrijden omdat je geen gas kan geven (hangt wel af van waar je woont in Vlaanderen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Moet het 1 auto zijn?
                    Want uit eigen ervaring vind ik een cabrio met 4 plaatsen niet zo 'fun'. Fun gehalte wordt verminderd doordat je toch 4 plaatsen moet hebben. Zoveel keuze heb je dan tegenwoordig ook niet meer.
                    En voor de achterste passagiers is een 4-zits cabrio in de meeste gevallen ook echt niet zo leuk, zeker met open kap (wind), maar ook met gesloten kap (wegens zichtbaarheid)
                    50k is je totaal budget:
                    - 20k voor jonge MX-5 ND, moet zeker te doen zijn, zelfs 160pk SkyCruise
                    - 25k voor 4-persoonswagen met voldoende fun-gehalte die een beetje ouder is: Golf GTI, Leon FR, Octavia RS, ...
                    Hou je nog 5k over voor de dubbele verzekering en taks.

Ik ben er echt 100% van overtuigd dat 1 auto van 50k je helemaal niet zoveel fun gaat geven als 2 auto's voor hetzelfde bedrag.
                    Een S3 ga je het merendeel van de tijd gefrustreerd mee rondrijden omdat je geen gas kan geven (hangt wel af van waar je woont in Vlaanderen).
                    ik heb al 5 auto's (oldtimers inbegrepen), en ik merk dat wisselen tussen auto's niet zo heel vaak gebeurt. Dat ligt vooral aan het feit dat ik maar 2 auto's kwijt kan aan mijn huis. Het enige vervoer wat ik met de kinderen zal moeten doen, is van en naar school. Voor langere trips nemen we de gezinswagen. Dus die 2 achterste plaatsen zijn noodzakelijk maar hoeven geen comfort te hebben.

fun is overigens niet noodzakelijk snel. Ook een saab 900 classic cabrio (de fpt met 180pk) durf ik overwegen, al zit je daar weer met betrouwbaarheid (durven oververhitten in de zomer)

Comment

En een 9-3 carbio? Ik weet wel niet hoe dit rijd.
                      Mustang zou ook een plezante wagen zijn en de taks op die ecoboosters zijn het einde van de wereld niet.
                      En voor niet cabrio een suzuki jimny? Heeft nog net 4 zitplaatsen.

Comment

ik mag eens (bescheiden) zot doen. Het komende jaar zal ik km aanrekenen per gereden km, ipv bedrijfswagen. Dus ik ben van het CO2/VAA juk af. Ben me dus aan het orienteren om eens een tijdje met iets leuks rond te rijden.
                        Hoe kom je daar aan/doe je dat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Hoe kom je daar aan/doe je dat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          auto privé aankopen en kilometers aanrekenen aan ofwel 34c/km, ofwel aan de reële kostprijs als die hoger ligt. Je moet wel km admin bijhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                            En een 9-3 carbio? Ik weet wel niet hoe dit rijd.
                            één van de allerlaatste 9-3 cabrio's zou nog kunnen. Maar bijna alleen maar in diesel te vinden (wel met biturbo).

Comment

auto privé aankopen en kilometers aanrekenen aan ofwel 34c/km, ofwel aan de reële kostprijs als die hoger ligt. Je moet wel km admin bijhouden
                              O ja natuurlijk, zo kan het ook. :duim:
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Volvo C70 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

5cylinder = oerbetrouwbaar, cabrio, lpg(goedkoop rijden) 4 plaatsen
                                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Audi S2 coupe
                                  Audi RS2
                                  Audi URS4 / 6 2.2 zalige kar om veel km in te doen.
                                  Audi Cabriolet 2.6, 1.8

Met alle 4 zou je winst moeten rijden met km vergoeding.

Polo 6n 1.4

Comment

kogel is door de kerk. Voorschot betaald, maandag ophalen. Meer info volgt

Comment

Een Mercedes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Een Mercedes?
                                        nope

het heeft 4 zitplaatsen en het dak kan open ;-)

Comment

Working...
                                        X