Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste 2 liter benzine motor voor in een SUV ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb mijn stelvio 200pk nu 1 week. Ik ben op dag 2 naar midden Italia vertrokken en er staan nu 2500 km op de teller. Mijn vorige auto was een bmw x1 20i 192pk.
    Gemiddeld verbruik is 8.6 liter. Weg en stuurgedrag is van het beste waarmee ik al reed. Soepele motor - nog niet los natuurlijk - en heerlijke automaat. Afwerking lijkt mij ok maar hier en daar toch ook ondermaats (versnellingspook en tankklep bijvoorbeeld) Gps ziet er ook wat oubollig uit maar kwaliteit van navigatie is van hetzelfde niveau als in x1. Standaard lederen zetels in stelvio zitten beter dan harde Sportzetels in x1.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik krijg soms het gevoel dat het bij jou eigen kind, schoon kind is. Continu een Giulietta afbreken omdat ‘ie een handvol opties niet heeft, en slechter afgewerkt is. Dat dan doortrekken naar de rest van het gamma (vooroordelen), maar dan wel vol in de aanval gaan als iemand zegt dat hij geen 3 cilinder wil in zijn auto (want omdat jij een 1.0 hebt, mag dat vooroordeel dan plots weg?).

Die 1.0 hemel je trouwens terecht op, fantastische motor. Ik vraag me alleen af wat je er van zou vinden als je nog met je vorige auto zou rijden.

Je vergelijkt een Tipo met een Golf... kijk eens naar de prijslijst. En trouwens, mij mag je die saaie Golf geven (ik snap perfect dat mensen dat kopen trouwens). Ik verkoop hem onmiddellijk weer.
      Ik breek niet continu een Giulietta af, ik vind het een mooie wagen die wellicht nog wat leuker rijd dan een golf. Een Tipo, toffe wagen aan een scherpe prijs, maar laat ook wel steken vallen (o.a. euroncap test).
      Echter er is hier iemand die constant zijn Giuletta ophemelt en roept dat Duitse wagens overpriced boecht zijn. Dan mag ik daar wel weerwoord op geven. De waarheid ligt vaak in het midden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten

Een echte SUV rijdt op koppel. Waar dat koppel vandaan komt, maakt weinig uit. De beste SUV's rijden dus misschien wel op elentriek.
        Ik volg. Een SUV à la X3, Q5 heeft minstens nood aan de een zware 2.0 diesel 170 pk +350Nm. Een drukgevoede 2.0 benzine in een SUV is te mak downunder. Op zich is niets verkeerd aan zo'n motorkarakteristiek in een sportwagen maar in een 4 cilinder SUV constant dat gedownshift en geraas is niet aangenaam en verpest het plaatje. Als je toch het geld op tafel legt voor een SUV slik dan de extra taksen van die zware diesel of zorg dat je een naft hebt van minsten 3000cc en 6 cilinders.

Uitzondering hierop zijn de hybride versies à la Lexus NX, RX. Die weten met een kleinere motor en de CVT toch noch een zekere waftability te creëren.

In dit segment geldt meer dan in alle andere: Go big or go home!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten

In dit segment geldt meer dan in alle andere: Go big or go home!
          of koop geen suv, probleem ook opgelost, koop iets dat 300kg minder weegt en even groot is binnenin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Ik breek niet continu een Giulietta af, ik vind het een mooie wagen die wellicht nog wat leuker rijd dan een golf. Een Tipo, toffe wagen aan een scherpe prijs, maar laat ook wel steken vallen (o.a. euroncap test).
            Echter er is hier iemand die constant zijn Giuletta ophemelt en roept dat Duitse wagens overpriced boecht zijn. Dan mag ik daar wel weerwoord op geven. De waarheid ligt vaak in het midden.
            Enkele cijfers, dan begrijp je vlug waarom (voor mij) de Giulietta in het midden lag.

In 01/2015 was de G catalogusprijs €34600… (geen stockwagen)
            Gewone korting € 3000 + € 2850 korting op Exclusieve pakket + gratis krediet ( = €6500 winst op de beurs met Sofina NV…)
            Met € 22250 netto en wat beurs geluk, heb ik dus geen klagen….want een vergelijkbare Golf koste, toen netto € 32100 (A3 netto € 37000, A en 1 reeks (136 pk) netto € 38000)

In 2015 reed de test Golf (150 pk) ook goed, maar schokte bij het parkeren en dreunde als je met 1200 t/m door de stad moest rijden, voor de verkoper was ik de aller eerste klant die een opmerking over de DSG maakte… storingen waren onbekend… terwijl je voor +/- € 400 deze problemen bij de DSG-doctors in NL kan laten oplossen

De stijl van het dashboard van de Golf, Octavia, Leon, deed me te sterk denken aan mijn toenmalige Vectra C GTS (2007 met Navi)…niks mis mee, maar 2x hetzelfde stijl, was teveel van het goede...

Bij de DSG 6+7 met 150 pk versies met FWD blijven de problemen (in iets mindere mate) spijtig genoeg aanslepen…..(tss 50.000 en 100.000 km) (www.motortalk.de)

Met de G voorlopig geen kraakjes of storingen, alleen beginnen de achterste banden een klein beetje te cuppen (na 59000 km zo'n 0.5 mm met nog 6 mm profiel)

Last edited by quovadis; 19/08/2018, 20:27.

Comment

• In de MID-west van de USA, zijn de Pick-ups aan een sterke opmars bezig, ter vervang van de grote SUV’s

Die grote SUV’s zouden nl. een oubollig profiel zouden hebben….in Europa lopen we dus weer achter de feiten aan...

CNBC's Phil LeBeau reports on the increasing demand for pickup trucks and how prices are rising thanks to a new type of buyer.

Doet me denken aan het hippe Marlboro imago, dat je hier (bij sommige) kon hebben, in de jaren 1980 /90

Comment

• Hmm je beurswinst aftrekken van de prijs???
                Je zal redeneren, zonder krediet had je die beurswinst niet kunnen maken, maar dat is toch behoorlijk ver gezocht.... had je nog ander spaargeld, had je daar ook een goei belegging mee kunnen doen, bij andere merken kan je ook goedkoop financieren... je aandeel had ook kunnen zakken.. etc.
                Dus zeg het maar zoals het is, de alfa was netto 28750€ en de golf 32k.
                En ik snap je keuze voor de alfa in 2015 wel hoor, de golf is voor mij pas een reële optie geworden sinds de update van 2017 (betere uitrusting en motoren, de pre-facelift had meer tekortkomingen).

Schokken van de DSG bij parkeren heb ik ook als de autohold opstaat, dus die zet ik af (als de rem pas wordt gelost op de moment dat je gasgeeft, dan is een schokje bijna niet te vermijden)
                Ik rijd verder altijd op S stand en niet op D, dan gaat hij nooit te laag in de toeren (anders dreunt hij nogal idd).
                Last edited by sunking; 20/08/2018, 10:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                  In de MID-west van de USA, zijn de Pick-ups aan een sterke opmars bezig, ter vervang van de grote SUV’s

Die grote SUV’s zouden nl. een oubollig profiel zouden hebben….in Europa lopen we dus weer achter de feiten aan...

https://www.cnbc.com/video/2018/08/1...le-buyers.html

Doet me denken aan het hippe Marlboro imago, dat je hier (bij sommige) kon hebben, in de jaren 1980 /90
                  De pick-ups zijn in trek in de USA sinds de jaren ‘50. De eerste zijn nu gezochte collector items geworden, vooral de woodies
                  Dat ze nu plots de SUV’s massaal zouden vervangen is dusnogal bij de haar getrokken, maar wat zou men niet vertellen om de SUV’s te kunnen bashen... ?
                  Het sukses van de pick-ups is gewoon te wijten aan hun elementaire constructie die de prijs laag houdt.
                  Rijdende doodkisten, dat zijn ze ! Maar om in rechte lijn per 50 miles/uur te rijden is het nog doenbaar !
                  Last edited by guyugy; 21/08/2018, 20:56.

Comment

Working...
                  X