Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x4 gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ja, in de Megane staat dat geluid alleen op in sportstand. Dat klinkt dan wel sportief, maar vind dat zo geforceerd.
    Kunt dat uitzetten als je wil hee. En ik geloof dat je op comfortstand het geluid van buitenaf wordt tegengewerkt. Weet niet juist hoe dat noemt die techniek.

Comment

Ja, maar zo erg is het nog niet, past wel bij de sportstand.
      ik had het een tijdje terug ook in de persoonlijke stand opgezet, maar daar heb ik dat snel weer uitgeschakeld.

Ik heb er al wat over gelezen, active noise canceling of zoiets. Maar ik merk niet zoveel verschil tussen comfort en neutraal.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Weet niet juist hoe dat noemt die techniek.
        Active noise control of noise cancellation phase shift.
        Kort en zeer bondig samengevat: een microfoon neemt de achtergrondgeluiden op en door ze 180° in fase te draaien en door de luidsprekers te sturen wordt het achtergrondgeluid opgeheven.

Comment

Ja inderdaad, nu je't zegt... dat is het. Merkte er ook niet echt iets van in de Espace, Knight blijkbaar ook niet. Hoor jij verschil bij de jouwe want dat is een diesel ? Misschien heb je dan meer winst ?

Comment

Ik heb er al wat over gelezen, active noise canceling of zoiets. Maar ik merk niet zoveel verschil tussen comfort en neutraal.
            Ik weet niet of het systeem in de Mégane wel aanwezig is, maar in de Espace werkt het in ieder geval, je moet wel aandachtig luisteren om verschil te merken want de Espace is uit zichzelf al vrij stil...

Comment

Ja inderdaad, nu je't zegt... dat is het. Merkte er ook niet echt iets van in de Espace, Knight blijkbaar ook niet. Hoor jij verschil bij de jouwe want dat is een diesel ? Misschien heb je dan meer winst ?
              Goh, uiteraard wordt niet de ganse (hoorbare) frequentieband omgedraaid (anders zou je bijvoorbeeld ook geen muziek meer horen...
              Het zijn slechts bepaalde frequenties die worden behandeld. Een rammel bijvoorbeeld zal niet lukken... wat bij sommige auto's misschien geen slechte zaak zou zijn mocht dit wel kunnen.

Comment

De MTM active sound klinkt wel beter als OEM

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

on topic mijn madam heeft een Subaru (outback 2.5 benzine) en moet heel wat sneeuw op hellingen trotseren in Luxemburg. Dit gaat extreem vlot - ook op ijs ... in tegenstelling tot haar vroegere BMW X3 en audi A4 Quattro. DIe Subaru's staan gekend om goed door de sneeuw te ploeteren (ze hebben wel iets minder goede terreincapaciteiten).

Comment

Het is niet voor niets dat Subaru zeer geliefd is in Zwitserland...

Comment

Kritieken op Subaru zijn ook altijd zeer goed in alle testen. Enig puntje van kritiek las ik dat de 1600cc nogal zwak is maar wel heel stil en comfortabel zijn werk doet. Niet geschikt voor iemand die op zoek is naar prestaties, wel ideaal voor iemand die gewoon een fijn rijdende wagen wil. Maar dat ging over een break model (ken de benamingen niet van Subaru).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                        Kritieken op Subaru zijn ook altijd zeer goed in alle testen. Enig puntje van kritiek las ik dat de 1600cc nogal zwak is maar wel heel stil en comfortabel zijn werk doet. Niet geschikt voor iemand die op zoek is naar prestaties, wel ideaal voor iemand die gewoon een fijn rijdende wagen wil. Maar dat ging over een break model (ken de benamingen niet van Subaru).
                        De Levorg hadden ze manueel met de 2.0 moeten laten komen. Nu zit je met een auto die het chassis heeft van een WRX met een cvt automaat. Met andere woorden: de auto wil hard door de bocht gaan maar de motor en bak houden het tegen.

En toch zou ik eentje willen

Comment

Ik moet toch altijd lachen met mensen die een 4*4 nodig denken te hebben om in de winter ergens te geraken.
                          Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet handig kan zijn om 4 wiel aandrijving te hebben, maar voorwiel aandrijving lukt ook altijd (terwijl achterwiel aandrijving vaak een ramp is).
                          Heb je de beginpost gelezen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            De Levorg hadden ze manueel met de 2.0 moeten laten komen. Nu zit je met een auto die het chassis heeft van een WRX met een cvt automaat. Met andere woorden: de auto wil hard door de bocht gaan maar de motor en bak houden het tegen.

En toch zou ik eentje willen

Ja, ik heb uiteindelijk de Levorg laten staan voor de Megane GT. (ben toch nog altijd blij met mijn keuze)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                              Heb je de beginpost gelezen?
                              Ja, meer nog, ik heb het hele topic gelezen.

Comment

17 procent in de sneeuw geraak je niet boven met voorwielaandrijving en winterbanden. Is hier bij momenten in de buurt nog moeilijk bij 10 procent helling, zeker als de sneeuw al eens bereden is. En vermits ze daar nooit strooien heb je na drie keer passeren zo goed als een ijsbaan.
                                Zie hier thuis het verschil toch ook goed. Daar waar we met voorwielaandrijving en winterbanden niet gans de oprit kunnen oprijden, kwam de taxi gezwind boven gereden met zijn 4x4.

Comment

Ik zou zo een verlengde Lada Niva kopen

Comment

benzine, gezinswagen en 4x4 en ‘t is niet om in de velden/bossen te gaan crossen of vaak aanhangwagens te gaan trekken.
                                    Dan kom je voor de meeste keuze inderdaad bij Subaru terecht.

Comment

17 procent in de sneeuw geraak je niet boven met voorwielaandrijving en winterbanden. Is hier bij momenten in de buurt nog moeilijk bij 10 procent helling, zeker als de sneeuw al eens bereden is. En vermits ze daar nooit strooien heb je na drie keer passeren zo goed als een ijsbaan.
                                      Zie hier thuis het verschil toch ook goed. Daar waar we met voorwielaandrijving en winterbanden niet gans de oprit kunnen oprijden, kwam de taxi gezwind boven gereden met zijn 4x4.
                                      Ik heb altijd alle hellingen op zomerbanden en voorwielaandrijving gedaan.
                                      Zowel met de Vectra, de Saxo als de C4, nooit ergens problemen gehad of vast gestoken.
                                      In tegendeel zelfs, ik heb zelfs enkele keren mensen die vast staken geholpen.

Comment

Ik ken wel een paar hellingen hier in de streek waar je beneden blijft staan met zomerbanden zulle. En zeker in het geval van TS, 17 procent, da's wel al 'redelijk' steil hoor.

Waar ik ook aan dacht is een Vitara ? Ken het model niet zo goed, maar is niet zo klein meer en betaalbaar. Of Toyota RAV4 misschien ?

Comment

Ik rij nu met zo'n RAV4 Hybrid AWD en net terug van 1 week vakantie in Duitse eiffel gebied met 15 a 20 cm sneew, en zelfs op die fors besneeuwde hellingen vanuit stilstand met zomerbanden geen enkel probleem gehad om overal op ter rijden of te parkeren in diep ingesneeuwde grasbermen en terug weg te geraken.

Zalig zo'n 4 x 4.

Comment

Working...
                                          X