Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

Inderdaad, en de vraag was wie er goede ervaringen met Volvo had ;-)... Ik dus.
    Maar het is niet omdat gij er goede ervaringen mee had, dat iedereen dat had. Mijne baas heeft er 3 gehad, waaronder S80 en 2 x een XC90. Die S80 geen problemen, maar die XC90's waren enorme miseriebakken. Zeker de eerste.

Maar het is niet omdat mijne baas er 2 met miserie had, dat het ze allemaal zijn.

Ge moet gewoon chance hebben en kunt met elk merk miserie hebben. Denk dat ik zowat wel overal iemand ken die met één of ander merk miserie heeft gehad. Zo komt er bij mij geen Ford in, omdat ik er 5 heb gehad waarvan 4 miseriebakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

En mercedes maakt alles zelf zeker ?
      Neen, die werken samen met Renault…

Geen enkel merk maakt alles zelf, daarom dat ik ook (glim)lach met mensen die denken al 20 jaar met hetzelfde merkt te rijden…
      • Buiten de grote onderdelen komt alles van dezelfde sub-leveranciers (Bosch, Delphi, Schaeffler, LUK, Magneti Marelli, Valeo, enz….)
      • Afhankelijk van de assemblagefabriek zitten er soms dezelfde type onderdelen in van verschillende leveranciers…
      Betrouwbaarheid hangt niet af van een merk, maar hoelang dat (echt) nieuwe model al in productie is…

Kinderziektes, zijn pas na +/- 3 /4 jaar opgelost… nieuwe modellen zijn onderhuids, soms niet zo nieuw, waardoor ze wel betrouwbaarder zijn....

Comment

V90 is prachtige vanbuiten maar de orientatie van het scherm op het dashboard stoort mij wat...
        Interieur van de E-klasse is indrukwekkend.

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
        Audi A6 is oud, zeer oud. En qua interieur quasi hetzelfde als de vorige A4, vanwaar we kwamen.
        Zeer oud? Dat lijkt me toch ietwat overdreven...

Het is eigenlijk de huidige A4(B9) die pas 2 jaar geleden een verdere evolutie van het dashboard van de huidige A6(C7) aangemeten kreeg...
        De vorige A4 waar jij van spreekt heeft bijna hetzelfde interieur als de A6 van 2006?!
        Zelfde verhaal voor de Q7.

De A6 die eraan komt zal het nieuwe dashboard hebben zoals dat van de A8 en recent aangekondigde A7.

Het is natuurlijk jouw mening en illustreert misschien wel dat Audi iets minder conservatief zou mogen zijn bij modelwissels...
        "Turbo lag is just a courtesy head start!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
          Maar het is niet omdat gij er goede ervaringen mee had, dat iedereen dat had.
          Heb ik ook niet gezegd. Ik heb de vraag beantwoord ("zijn er soms bij jullie die wel goede ervaringen hebben met Volvo... ?"), niet meer, niet minder.

Maar als je echt wil, dan herhaal ik ook nog wel een keer hoe VW me bevallen is :-).
          Last edited by K2; 11/12/2017, 19:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
            Buiten de grote onderdelen komt alles van dezelfde sub-leveranciers (Bosch, Delphi, Schaeffler, LUK, Magneti Marelli, Valeo, enz….)
            Daar zit voldoende kwaliteit én dikke nest tussen om het kwaliteitsverschil te maken in het eindproduct.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylle Bekijk Berichten

Zeer oud? Dat lijkt me toch ietwat overdreven...
              Het is eigenlijk de huidige A4(B9) die pas 2 jaar geleden een verdere evolutie van het dashboard van de huidige A6(C7) aangemeten kreeg...
              De vorige A4 waar jij van spreekt heeft bijna hetzelfde interieur als de A6 van 2006?!
              Zelfde verhaal voor de Q7.
              Het gaat inderdaad over mijn indruk. Daar vroeg de topicstarter ook naar, niet?

De C7 is geleverd vanaf begin 2011. Da's dus binnenkort 7 jaar. In autoland is dat toch wel best lang, niet?
              Qua interieur viel het ons enorm op dat het interieur van de huidige 6 ontzettend hard lijkt op dat van de A4 B8 facelift wat op dat moment onze huidige wagen was. Meer dan 60.000 euro uitgeven aan een auto die lijkt op een Audi A4 XL zagen we niet zitten.
              Heel vaak dezelfde knopjes. Niet exact hetzelfde interieur, wel hetzelfde gevoel als in een auto die er 25.000 minder kostte. Dat dit trouwens allemaal lijkt op een auto van 11 jaar maakt het toch alleen maar erger, niet?
              En in vergelijking met de huidige BMW 5 en vooral Mercedes E en ook S90/V90 komt het allemaal gedateerd over.
              De nieuwe A6 is broodnodig voor Audi.
              Last edited by severijns; 11/12/2017, 22:24.
              KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                de mercedes natuurlijk. op 12 jaar en 4 modellen mercedes welgeteld 5 kleine mankementen gehad...
                Lijkt me niet echt een statistiek om blij van te worden.
                Dus 4x een auto van maximum 3 jaar oud, en toch gemiddeld bij elk van hen al een mankement ?

Comment

op de alternator na nooit in panne gestaan dus dat lijkt me niet slecht? als ik dat vergelijk met mijn BMW of kijk naar collega's zijn mijn auto's altijd heel betrouwbaar geweest.
                  ook met telkens een bovengemiddelde aan km's
                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    de mercedes natuurlijk. op 12 jaar en 4 modellen mercedes welgeteld 5 kleine mankementen gehad... als ik kijk naar de audi's en volvo's op het werk... lol
                    Kan ik van m'n BMW's ook zeggen. Op 15 jaar en 3 modellen, 2 mankementen gehad. En wat bewijst dat? Niets.

Comment

Kan ik van mijn Audi’s ook zeggen. 4 exemplaren, 1.600.000 km en enkel een alternator vervangen bij mijn eerste na 380k km. O ja nog een flens van de cardanas bij de derde. Voor de rest blijft dat bollen met gewoon op tijd wat onderhoud te geven.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

waarom dan trash talk over mercedes als je zo gaat argumenteren over mijn ervaringen met BMW of wat ik zie van audi... same shit, different point of view
                        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                          Volvo geeft veel meer auto voor hetzelfde geld.
                          Volvo goedkoper ? Ik ben dan duidelijk naar de verkeerde Volvo dealer geweest toen ik ging kijken voor een nieuwe. Ik heb prijs vergeleken voor een A6 3.0tdi Quattro en een Volvo V90 2.0D met +/- dezelfde opties en kreeg betere voorwaarden voor de Audi , de 2.0 van Audi zat daar dan nog een heel stuk onder…. Ofwel was de Volvo verkoper dermate zeker van zichzelf dat ik zou overstappen…. ( en dat was dan nog van voor de tijd dat Audi echt serieuze kortingen op de A6 aan het geven was )

Als je een goede auto voor relatief weinig geld wil zul je zonder twijfel bij de A6 het beste zitten volgens mij , daarachter zou ik de Volvo plaatsen wat ik uiterlijk ( en ook interieurgewijs ) ook wel best een mooie wagen vond , enkel de combinatie motor en automaat vond ik vrij teleurstellend in vergelijking met wat ik gewoon was. De huidige E klasse is een grote stap voorwaarts tegenover de vorige alvast , enkel heeft ie bij mij nog steeds teveel “Bompa “look ( puur persoonlijk ) , mits juiste uitvoering en aankleding kun je hem zeker wat aantrekkelijker maken mits je portefeuille behoorlijk dik zal moeten zijn dan.

Comment

Oud en nieuw model is zoals appelen en peren hé. Prijs van V90 vergelijken met een volgend model A6 zou correcter zijn.

In het geleden kreeg je bij Volvo meer voor je geld. Of dat met de modellen vanaf S/V90, nieuwe XC60 enz nog zo gaat zijn, daar twijfel ik wel aan als ik zo de lanceerprijzen zie...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                              Oud en nieuw model is zoals appelen en peren hé. Prijs van V90 vergelijken met een volgend model A6 zou correcter zijn.

In het geleden kreeg je bij Volvo meer voor je geld. Of dat met de modellen vanaf S/V90, nieuwe XC60 enz nog zo gaat zijn, daar twijfel ik wel aan als ik zo de lanceerprijzen zie...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                              Het is al vanaf de lancering van de V90 waarover ik nu spreek ... Het is duidelijk dat Volvo zich met zijn laatste modellen wil nestelen tussen BMW , MC en Audi en ze zijn daar stilletjes aan ook in aan het slagen zeker op vlak van design. Maar voor de prijs hoef je op vandaag helemaal geen Volvo meer te kopen want die zitten op hetzelfde niveau... het enige waar ze hopeloos in te kort komen tegen hun concurenten dat is motoren/versnellingsbak aanbod... Na een dagje met zo'n V90 diesel met automaat had ik het toch wel gehad , en dat voor een hogere prijs dan een A6 met 3L V6...

Comment

Lancering was vorig jaar, dus dat zal inderdaad wel zo zijn. Wanneer is de volgende A6 er ? Als je op dat moment vergelijkt, gaat het er weer heel ander uit zien.
                                Toen ik 4 jaar geleden een full option V70 D5 vergeleek met vergelijkbare A6, dan was de prijsverhouding heel anders.
                                Maar inderdaad, ik ben het met je eens hé: voor de goedkopere prijzen moet je niet meer bij Volvo zijn. Afhankelijk van de leeftijd van een model zal of het ene of het andere merk goedkoper gaan zijn, maar gemiddeld zal het allemaal wel ongeveer op dezelfde prijzen neerkomen.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit. Zolang ieder maar zijn goesting doet en met respect voor anderen de weg op gaat .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Kan ik van m'n BMW's ook zeggen. Op 15 jaar en 3 modellen, 2 mankementen gehad. En wat bewijst dat? Niets.
                                  Jawel, dat je goede BMW's hebt gehad.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik rijdt momenteel met een A6 Avant met 210.000km, nog altijd met heel veel plezier. Ik blijf het een zalige auto vinden. Alles zit waar het moet, een goede zitpositie en gewoon degelijk gebouwd, zowel binnen als buiten.
                                    De Volvo is wel machtig knap, mijn mening is dat Volvo zich gerust bij de topmerken mag voegen. Heel mooi afgewerkt, volgens mijn mechanieker bij de besten in kwaliteit. Volvo is voor mijn volgende auto zeker ook een optie.
                                    Van de Mercedes weet ik niet hoe het met de bediening zit, maar mijn vriendin rijdt nu met een C-klasse van haar werk, en daar ga ik in een grote boog rond. Wat een ramp qua bediening... Zowel mijn vriendin als ik zouden hem zo terug omruilen voor har vorige auto, een Ford Focus.

Comment

No brainer voor mij de Volvo. A6 is een oud model. De merc blijft een merc en dat is men ding niet. Lekker subjectief natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Comment

Volvo V90 krijg je meer waar voor je geld, E klasse vind ik een trapje hoger ook na afwerking etc...
                                        A6 vind ik nog altijd een enorm knappe wagen maar die wordt kortelings wel vervanger zeker?
                                        Dus ofwel een bescheidener (qua opties en uitrusting) E klasse of bijna complete V90 --> moeilijke keuzen eigenlijk ;-)
                                        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Volvo S90 omdat dat veruit de mooiste is v/d 3, Mercedes vind ik sowieso al zowat de Apple v/d autowereld en de A6 wordt binnenkort vernieuwd

Comment

Working...
                                          X