Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De type r kan ook zijn vermogen niet kwijt hoor in 1ste 2v. Typisch voor wagens vanaf pakweg 260-270pk op fwd. De gti standaard heeft er geen probleem mee maar na remap naar 310-320 is het ook zoeken en spinnen. Een sper helpt wel maar is nog steeds geen 4motion natuurlijk. 300+pk in een hatch zou me wel bekoren. Keuze genoeg hierin: s3, golf r, a45,m135xd,...

Comment

• Viel op het salon wel duidelijk op dat de i30N goed op de markt is gezet. Is volgens mij de goedkoopste hothatch als je kijkt naar opties die je krijgt. De garantie tel ik dan nog niet mee.

Clio RS en Megane RS stonden er ook, Clio kon me nog meer bekoren eigenlijk, ook al is dat een B segmenter. En met mijn 2 meter zat ik er toch niet super in.

Polo GTI stond er ook, wat een prijs... Hangt natuurlijk af van kortingen maar daar heb je een C segment hot hatch bij andere merken voor!
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Hoe is de afwerking van de meg binnen? Beter dan de i?

Comment

• Vond de rs binnenin weer maar sober.
          De cupra R vond ik dan weer beter dan op foto.
          De Octavia Rs met 4x4 en 300 pk vond ik ook geslaagd.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Vond de rs binnenin weer maar sober.
            De cupra R vond ik dan weer beter dan op foto.
            De Octavia Rs met 4x4 en 300 pk vond ik ook geslaagd.
            Ik heb wel een Octavia RS zien staan maar niet dichtbij gaan zien, maar 300pk klopt toch niet. Is toch max 245pk.

--------------------------------------

Over dat sper zijn ook wel veel verschillen te lezen, Maar blijkbaar hebben al die hot hatches een sper diff te hebben dat het ene wiel afremt, dus nefast voor de remmen. Of zijn er hot hatches die een echt sper gebruiken? Ik kan het niet zo direct vinden of soms tegenstrijdige berichten bij reviews.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n

Ik heb wel een Octavia RS zien staan maar niet dichtbij gaan zien, maar 300pk klopt toch niet. Is toch max 245pk.

.
              Dat van die 4x4 klopt ook niet maar een mens mag dromen hè.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                Hoe is de afwerking van de meg binnen? Beter dan de i?
                Ja.
                Ik heb vandaag zowel in de i30N, de Megane RS, de Golf GTI, Focus RS, Honda civic Type R en de Seat Leon gezeten.

i30N staat qua interieur op het niveau van de Seat, wel vrij veel harde plastics. De Renault staat daar kwalitatiever boven
                Civic ziet er niet uit maar de cockpit vind ik wel de leukste van allemaal
                Golf vinden de meesten saai maar ik heb altijd een gevoel van 'thuiskomen' in een Golf, alles zit waar het moet zitten en de afwerking is bovengemiddeld.

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Polo GTI stond er ook, wat een prijs... Hangt natuurlijk af van kortingen maar daar heb je een C segment hot hatch bij andere merken voor!
                  Is inderdaad bij het haar gegrepen, dan liever een i30N voor 30k
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

Ja.
                    Ik heb vandaag zowel in de i30N, de Megane RS, de Golf GTI, Focus RS, Honda civic Type R en de Seat Leon gezeten.

i30N staat qua interieur op het niveau van de Seat, wel vrij veel harde plastics. De Renault staat daar kwalitatiever boven
                    Civic ziet er niet uit maar de cockpit vind ik wel de leukste van allemaal
                    Golf vinden de meesten saai maar ik heb altijd een gevoel van 'thuiskomen' in een Golf, alles zit waar het moet zitten en de afwerking is bovengemiddeld.
                    Jammer dat ze die Civic een beetje te uitbundig getekend hebben. Met een beetje minder kon dit een mooie, betrouwbare machine zijn.
                    Golf zou heel goed dagelijks bruikbaar zijn ? Kan je die ook met adaptieve ophanging hebben ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Jammer dat ze die Civic een beetje te uitbundig getekend hebben. Met een beetje minder kon dit een mooie, betrouwbare machine zijn.
                      Golf zou heel goed dagelijks bruikbaar zijn ? Kan je die ook met adaptieve ophanging hebben ?

Ik ben het eens met je opmerking over de Civic

en de golf kan je met DCC krijgen dacht ik ....
                      2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                      2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten

Ik ben het eens met je opmerking over de Civic

en de golf kan je met DCC krijgen dacht ik ....
                        DCC maakt zulke auto's wellicht veel aangenamer als je die ook voor woon-werkverkeer gaat gebruiken... denk ik dan. Laatste van die dingen waar ik eens mee gereden heb was een Clio Sport en dat reed toch zeer hobbelig op een betonbaan. Heb er maar een korte rit mee gedaan omdat die zo hard lag. (naar mijn mening he)

Comment

• https://www.autoweek.nl/nieuws/virtu...leon-en-ateca/

'gratis' op de cupra

Comment

• De golf heeft dit niet nodig alvast deze rijdt min even zacht als de zachtste stand van de cupra

Comment

ja stond begin januari op de configurator van Seat ook al als gratis optie en op het cupra UK forum gelezen dat dat standaard was bij die Cupra's daar.
                              Ik vind het wel nice maar soms ook wel wat druk.

Comment

• Heeft er intussen al iemand een i30N besteld hier? Waren toch verschillende geïnteresseerden?
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Heeft er intussen al iemand een i30N besteld hier? Waren toch verschillende geïnteresseerden?
                                  Er zijn er toch al wel enkele verkocht blijkbaar

Sinds december op onze markt, sinds december al +250 keer over de toonbank gevlogen. Hyundai is blij met de verkoop van haar i30 N. En wij ook, want elke verkochte hothatch is mee plezier op de openbare weg.

ik alvast (nog) niet ....

Comment

Er zijn er toch al wel enkele verkocht blijkbaar

Sinds december op onze markt, sinds december al +250 keer over de toonbank gevlogen. Hyundai is blij met de verkoop van haar i30 N. En wij ook, want elke verkochte hothatch is mee plezier op de openbare weg.

ik alvast (nog) niet ....
                                    Waarvan 92 stuks aan de dealers?

Comment

Heeft er intussen al iemand een i30N besteld hier? Waren toch verschillende geïnteresseerden?
                                      Ik

Comment

• Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Merinsky in Sint-Truiden er twee staan heeft?
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• deten Wanneer heb je hem?
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X