Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 2 of mazda 3 benzine of diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda 2 of mazda 3 benzine of diesel

Wij zijn ant overwegen om onze tweede auto te vernieuwen. We rijden momenteel met een renault clio van 2006 met 170.000km op de teller. Die heeft de 1.5 dieselmotor met 85pk.

Wij zouden graag een Mazda kopen omdat we dat zeer mooie autos vinden.
    We zijn echter ant twijfelen welk model de 2 of de 3.
    In principe is de clio groot genoeg, dus zou de 2 voldoende moeten zijn, maar de 3 vindenn we net iets mooier. Die is echter nog een stuk duurder. Investering waard?
    We hebben 2 kleine kinderen (3j en 1j).

Naar motorisatie twijfelen we ook. Mijn vrouw rijdt ongeveer 18000km op een jaar. De ritten die ze maakt zijn wel hoofzakelijk lange afstanden (50km enkel naar haar werk).
    Voor een mazda 2 had ik een berekening gedaan en zou de kostprijs tussen benzine en diesel ongeveer gelijkliggen. Al vraag ik mij af of het verbruik in praktijk op de autosnelweg wel laag gaat liggen met die benzine. Bij de mazda 2 is dat ook maar een 5 bak.

Wat denken jullie?

Btw we zouden graag 2 de hands kopen (al is het aanbod heel klein) om het wat betaalbaar te maken.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Ik zou toch voor een 3 gaan, zeker als je lang met je auto's rijdt (meer dan 5 jaar) want kleine kinderen worden groot

Persoonlijk vind ik een 2 wel leuker... maar keuze's maken hé.

Welke diesel blok ligt hier weer in die auto's ?

Persoonlijk zou ik voor een naftje gaan... maar dat woon werk verkeer verantwoord volgens mij toch nog diesel.

Comment

Ook een 3, en indien die w/w auto zal worden zou ik ook nog dieselen...
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Als je tweedehands gaat, zeker een diesel. Men zegt hier toch dat diesels niet veel meer waard zijn, dus zou je die goedkoop moeten kunnen kopen...

Comment

Bedoeling zou zijn om hem weer een jaar of 10 te houden.
          Aanbod benzine lijkt groter te zijn op de tweedehandsmarkt. Diesels vind je dan met de 2.2 diesel, maar ik wil de 1.5 hebben aangezien dat een stuk goedkoper is en ruim voldoende voor mijn vrouw.

Keuze is zo maar heel beperkt en aangezien mijn vrouw een blauwe of een rode wil, heb ik het gevoel dat we een speld in een hooiberg aan het zoeken zijn.

Ofwel nieuw kopen, maar dat is dan direct een stuk boven de 20.000 euro en dat vind ik dan weer veel geld voor een 2de wagen.

Comment

2,2 diesel, dat is inderdaad nogal zwaar als tweede wagen. En nieuw, is die zo duur ? Ik ken het model niet zo goed, maar dat is toch een vrij kleine auto hee ? Vind je bij Renault je gading niet meer ? Voor dat geld koop je al een Kadjar of zo.

Comment

Een vriend van mij heeft zo'n Mazda 1.5 Sense edition (oud model, jaar of 3 geleden) en dacht thans dat hij iets van een 18700 betaald had. Nieuw.
              Zeer aangenaam rijdende wagen. Weet zijn gemiddelde verbruik niet meer, maar bij echt zuinig rijden op de snelweg zat hij net onder de 5 liter op lange afstanden. (paar 100km autostrade in duitsland op het gemak) Nu goed, daar moet je zeker niet op tellen voor alledaags gebruik.

Met die km's trouwens zeker voor de benzine gaan. Financieel gezien sowieso voordeliger dacht ik.

Comment

Als je niet te veel eisen hebt qua power, lijkt een mazda 3 1.5 een uitstekende keuze idd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                  Als je niet te veel eisen hebt qua power, lijkt een mazda 3 1.5 een uitstekende keuze idd.
                  Diesel of benzine?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                    Diesel of benzine?

benzine. het was mij even ontgaan dat er ook een 1.5 diesel is.

Comment

De meeste ver van mijn woont plaats (Roeselare). Niet echt praktisch.

Comment

Als ge ne nieuwe koopt komt die van Azië das nog verder weg.

Zoek er gewoon eentje uit die dichtbij is, bij een handelaar om een testrit te gaan doen zodat je een idee hebt van de wagen. En kijk daarna verder naar wat je precies wilt. Voor zo'n aankoop lijkt het me toch niet zo erg om eens een dagje wat km's te maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                          Als ge ne nieuwe koopt komt die van Azië das nog verder weg.

Zoek er gewoon eentje uit die dichtbij is, bij een handelaar om een testrit te gaan doen zodat je een idee hebt van de wagen. En kijk daarna verder naar wat je precies wilt. Voor zo'n aankoop lijkt het me toch niet zo erg om eens een dagje wat km's te maken?
                          Koop liefst bij een garage ifv garantie. Dan moet je wel een jaar naar die garage gaan.

Comment

Als je bij een onafhankelijke tweedehandsgarage gaat moet je idd naar die garage gaan, maar als je bij een merkdealer een tweedehands koopt kan je gewoon bij elke dealer van het merk gaan voor je garantie.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Als je bij een onafhankelijke tweedehandsgarage gaat moet je idd naar die garage gaan, maar als je bij een merkdealer een tweedehands koopt kan je gewoon bij elke dealer van het merk gaan voor je garantie.
                              Niet altijd. Ik heb mijn wagen bij een tweedehandsgarage gekocht. Maar voor de garantie gevalletjes kan/mag ik gewoon naar mijn (plaatselijke) dealer.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                Niet altijd. Ik heb mijn wagen bij een tweedehandsgarage gekocht. Maar voor de garantie gevalletjes kan/mag ik gewoon naar mijn (plaatselijke) dealer.
                                Dat is volgens mij toch wel uitzondering? Maar je kan het natuurlijk altijd navragen wanneer je een auto wilt kopen.

Bij een jonge tweedehands kan je soms ook de lopende garantie van de vorige eigenaar mee overnemen (zoals de 7 jaar garantie bij KIA), maar hoe dat juist zit weet ik niet)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Dat is volgens mij toch wel uitzondering? Maar je kan het natuurlijk altijd navragen wanneer je een auto wilt kopen.
                                  Klopt, is eerder uitzondering. Garage waar ik de mijne gekocht heb heeft maar een héél kleine werkplaats. (Die ze volgens mij alleen gebruiken om een wagen klaar te zetten voor verkoop). De mijne hebben ze zelfs nog naar een plaatselijke dealer gebracht om hem nog een onderhoud te geven voor verkoop.

Er zijn ook meer en meer tweedehands dealers die gewoon geen werkplaats meer hebben en dan moet je wel op die manier werken.
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Er zijn idd tweedehandsdealers die geen werkplaats hebben, die werken dan meestal samen met een plaatselijke garage.
                                    Maar als ze met de merkdealers samenwerken is dat natuurlijk alleen maar in het voordeel van de klant.

Comment

Ik deed dat vroeger zo. Had geen werkplaats...

Comment

Working...
                                      X