Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520d of 520i (16000km/jaar)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Prestaties zullen gelijk zijn en koppel is overrated met de moderne benzineblokken! Dat is mijn mening na redelijk wat testrijden voor ik paar maand geleden men nieuwe wagen kocht.
    Voor mij is er geen enkele reden om die stankdiesel te verkiezen in uw situatie. Prestaties niet, aankoopprijs niet, rijplezier niet en doorverkoopwaarde in de toekomst al helemaal niet.

Comment

De diesel zal niet doodvallen boven de 2500rpm, en de naft gaat toch snel 1,5 a 2 liter meer verbruiken.
      Maar met 16000km per jaar, maakt dat niet uit. En dan is de loopcultuur van de naft wel prettig.

Comment

Krachtige argumenten, enig idee ook hoeveel verschil van verbruik zou zijn in praktijk ? Ik denk zo'n 3 liter ?

(had weer niet alles kunnen lezen... forum doet soms nog raar zulle)

Comment

En het prijsverschil bij aankoop?

Comment

Benzine is in aankoop 800 euro minder duur

Het gaat voor mij een benzine worden, had de 530i een zes-cilinder geweest had ik deze ook nog overwogen.
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Verwen jezelf met de 530i... is toch wel vlotter en krachtiger, niet? Je komt van een 6 cilinder diesel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Verwen jezelf met de 530i... is toch wel vlotter en krachtiger, niet? Je komt van een 6 cilinder diesel...
                Blijkbaar heeft Viperman, wel een minimum aan gezond verstand.... je kan hem misschien, eens advies vragen, voor uw volgende auto....

Comment

... of bij mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                    Benzine is in aankoop 800 euro minder duur

Het gaat voor mij een benzine worden, had de 530i een zes-cilinder geweest had ik deze ook nog overwogen.
                    Ja, stom he dat die nu maar een viercylinder meer is. 540i is direct vele duurder.
                    Waarom zou Dirk geen minimum aan verstand hebben alwetende Quovadis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Blijkbaar heeft Viperman, wel een minimum aan gezond verstand.... je kan hem misschien, eens advies vragen, voor uw volgende auto....
                      Verbeter waar nodig... dan leer ik nog iets... nu heeft niemand er iets aan.

Viperman zal sowieso, voor hem de juiste beslissing nemen... daar heb ik alle vertrouwen in.

En gezond verstand is voor iedereen anders in te vullen, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Er is geen juist of fout...
                      Er is alleen meer en minder logisch... voor de ene of de andere. Maar ik begrijp je reactie wel, en van waar ze komt..

Wat vind jij minder logisch aan de huidige 530i tov e 520i, ik hoor het graag.

Ik zou de 30i zeker eens testrijden, omdat volgens mij deze motor minder jachtig gereden moet worden. Zodat de overstap van diesel naar benzine niet zal tegenvallen... En dan heb ik het niet over 0 tot 100 tijden enz.!

Maar vooral de rust in de auto...
                      Hij weegt rond de 1600kg en dan voel je het verschil tussen 290 en 350Nm...
                      Last edited by ; 03/09/2017, 22:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Verbeter waar nodig... dan leer ik nog iets... nu heeft niemand er iets aan.
                        Mijn opmerking is er alleen, omdat ik lach met de Ratrace van alsmaar grotere auto’s met alsmaar straffere motoren, die telkens als minimumgrens gezet worden.

Want met minder kan men zich absoluut niet, vlot en comfortabel in stilte verplaatsen.

Terwijl de effectieve snelheid waarmee men zich kan verplaatsen juist daalt, (Gem 45 km/u?) als gevolg van de steeds groeiende aantal en groter worden auto’s. De hernia’s en gehoorschade ’s nemen trouwens ook toe.
                        • Immers ook uw 5.30 i is voor de eigenaar van een RR Wraith, véééél te zwak, want slechts 350 NM t.o.v. 800 Nm, enz…..
                        • Een Golf GTi, was vroeger de droom auto, nu lacht iedereen, met een Golf 1.0i die 20 km/u sneller is en 60 NM meer koppel heeft aan een véél lager toerental. (ps ik ben geen VW fan)
                        • Koop je een trage Pick-up of X6, om in de stad te stinken, met veel NM doe je weer een verstandige keus…want alléén met die auto’s kan je op vakantie naar de bergen. enz. enz.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=39102&id2=83119&id3=89666&id4 =76770&cache=no

Maar, zo blijven we wel lachen...

Comment

Deze hebben we thuis nog gehad, zelf ook even mee gereden toen ik pas mn rijbewijs had, man die was pas traag, 125 nm in een grote auto, en daar gingen we zelfs mee op skivakantie.

Comment

Leve de vooruitgang zou ik zeggen. Snap niet dat sommigen zo anti auto kunnen zijn en toch op een autoforum zitten. Open mind, over elke wagen valt iets goeds te vertellen. Maar blijkbaar is het een sport om alles af te breken en zuur te doen of te pogen om elkaar uit te lachen. Eigen kind, mooi kind zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Mijn opmerking is er alleen, omdat ik lach met de Ratrace van alsmaar grotere auto’s met alsmaar straffere motoren, die telkens als minimumgrens gezet worden.

Want met minder kan men zich absoluut niet, vlot en comfortabel in stilte verplaatsen.

Terwijl de effectieve snelheid waarmee men zich kan verplaatsen juist daalt, (Gem 45 km/u?) als gevolg van de steeds groeiende aantal en groter worden auto’s. De hernia’s en gehoorschade ’s nemen trouwens ook toe.
                              • Immers ook uw 5.30 i is voor de eigenaar van een RR Wraith, véééél te zwak, want slechts 350 NM t.o.v. 800 Nm, enz…..
                              • Een Golf GTi, was vroeger de droom auto, nu lacht iedereen, met een Golf 1.0i die 20 km/u sneller is en 60 NM meer koppel heeft aan een véél lager toerental. (ps ik ben geen VW fan)
                              • Koop je een trage Pick-up of X6, om in de stad te stinken, met veel NM doe je weer een verstandige keus…want alléén met die auto’s kan je op vakantie naar de bergen. enz. enz.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=39102&id2=83119&id3=89666&id4 =76770&cache=no

Maar, zo blijven we wel lachen...
                              Ik geef je gelijk.
                              Toen ik mijn 3 cilinder motorke bestelde, reageerde iedereen verontwaardigd.
                              Een collega van mij (die ook met een X1 rijdt) lacht mij altijd uit met mijn 2 takt motorke.

ik heb dat heel bewust gedaan. Deze combinatie was iets rapper dan mijn vorige auto en ik vind dat vermogen voldoende.
                              80% van de keren dat ik moet vertrekken aan de lichten ben ik met voorsprong de snelste weg.
                              Ik zie niet in waarom een krachtigere motor persé nodig is.
                              Het zou wel leuk zijn ,maar noodzakelijk... nee

Comment

Je zegt het zelf... omdat het leuk is.

Comment

een echte autoliefhebber houdt van alle auto's, of ze nu een grote of kleine motor hebben, wel of geen BMW badge hebben...
                                  in die zin noem ik mezelf wel autoliefhebber.
                                  maar er is ook een rationeel aspect, een vervuilende auto heb ik het dan weer niet zo voor, of als hij te duur is voor wat hij uiteindelijk biedt, ga ik hem ook niet kopen...
                                  vriend van me had een X3 van zijn werk, bangelijke auto, maar nu verandert die van werk, gaat terug prive een auto kopen, zegt mij van 'ja dien X3, maar als ge ziet wat dat kost... die oude saab van mijn pa rijdt beter en kost maar de helft, en voor 22000 heb ik hier ne nieuwe VW caddy waar ik ook mijn fiets en surfplank in krijg', en dan zeg ik tegen hem, groot gelijk.
                                  ik ben niet a priori tegen een 520d, 530d, want uiteindelijk maakt BMW dieselmotoren die goed presteren en niet al te veel rotzooi uitstoten, en het is gegund aan de mensen die hem kunnen betalen of leasen.
                                  maar wat korre zegt klinkt ook herkenbaar, velen huiveren bij de gedachte van een driecylinder, omdat toevallig ze ooit een 1.2 tdi gehad hebben ofzo .
                                  dus laten we elkaars motoren respecteren, of ze nu groot of klein zijn
                                  Last edited by sunking; 04/09/2017, 14:50.

Comment

Waarom blijf je toch zo halstarrig een driecylinder verdedigen ? Als die zo goed is moet er toch niks verdedigd worden ? Mij ga je iig niet kunnen overtuigen door de prijs of zo.

Comment

Ik verdedig niks, zeg enkel mijn bevindingen ...

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                      Open mind, over elke wagen valt iets goeds te vertellen. Maar blijkbaar is het een sport om alles af te breken en zuur te doen of te pogen om elkaar uit te lachen.
                                      Last edited by sunking; 04/09/2017, 15:02.

Comment

D'r zijn hier al veel mensen weggebleven omdat quasi elk topic vervalt in uitlachen, persoonlijk op de man te spelen, eigen auto te prefereren boven andere en dit ook willen doordrukken,... En kom nu niet zeggen dat ik dat doe
                                        Sunking, ge voelt u aangesproken terwijl ik het niet persoonlijk op jou had. Begin je ook op de man te spelen... Leuke van het forum is eraf zo. Beetje respect voor mekaar en een grapje af en toe zou vele leuker zijn.

Comment

Ja ma how, wat zeg ik nu verkeerd? Da van die 1.2 tdi was even goed een grapje, hopelijk neem je dat niet persoonlijk op.

Comment

Working...
                                          X