Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot of volvo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Ben je hier wel zeker van?
    Volgens mij is de EAT versnellingsbak in de 3008 hdi 115 pk nog steeds eentje met enkele koppeling hoor.
    PSA maakt het inderdaad niet makkelijk met de benamingen: Senso, EGS6, ETG6 en EAT6 (waarvan er 3 versies bestaan)

Maar bij alle autofabrikanten is het een duiventil i.v.m. versnellingsbakken…

Op het internet zie ik dat:
    1. Egs6 was de eerste versie (+/- tot 2012)
    2. ETG6 de tweede versie met enkele koppeling, tot 2014 verkocht
    3. In 2015 was er blijkbaar op deze diesel geen automaat beschikbaar
    4. Vanaf 2016 altijd de EAT6 = Volvo/China en vele andere fabricanten (ook van deze automaat bestaan er 3 versies…met een verschillend verbruik tot gevolg, vooral bij de oude 1.6 THP-motor merkbaar)
    http://www.citroen.be/nl/over-citroe...ieen/eat6.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Het voelt veel smaller aan, in elk geval. Ik heb niet gemeten, wel (veel) gezeten
      De cijfers haal ik ook maar van het internet, mijn gevoel/ervaring van deze auto’s, van het autosalon 2015 (ook in een BMW 1 en MB CLA, verbaasde het kleine interieur me)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

PSA maakt het inderdaad niet makkelijk met de benamingen: Senso, EGS6, ETG6 en EAT6 (waarvan er 3 versies bestaan)

Maar bij alle autofabrikanten is het een duiventil i.v.m. versnellingsbakken…

Op het internet zie ik dat:
        1. Egs6 was de eerste versie (+/- tot 2012)
        2. ETG6 de tweede versie met enkele koppeling, tot 2014 verkocht
        3. In 2015 was er blijkbaar op deze diesel geen automaat beschikbaar
        4. Vanaf 2016 altijd de EAT6 = Volvo/China en vele andere fabricanten (ook van deze automaat bestaan er 3 versies…met een verschillend verbruik tot gevolg, vooral bij de oude 1.6 THP-motor merkbaar)
        http://www.citroen.be/nl/over-citroe...ieen/eat6.html

Onlangs heb ik met zo'n online chatter gepraat over de 3008 en die bevestigde dat de huidige EAT nog wel degelijk een enkelvoudige koppeling heeft.
        Na mijn 508, wil ik dat nooit meer zelf, dus is het wachten op de 8 traps automaat die blijkbaar op stapel staat voor de 3008.
        Deze zou wel een dubbele koppeling krijgen. Wordt tegen eind 2018 verwacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Onlangs heb ik met zo'n online chatter gepraat over de 3008 en die bevestigde dat de huidige EAT nog wel degelijk een enkelvoudige koppeling heeft.
          Na mijn 508, wil ik dat nooit meer zelf, dus is het wachten op de 8 traps automaat die blijkbaar op stapel staat voor de 3008.
          Deze zou wel een dubbele koppeling krijgen. Wordt tegen eind 2018 verwacht.

Découvrez la boîte automatique EAT6 d'origine AISIN destinée à équiper les véhicules du groupe PSA. Boîte auto EAT6 Peugeot-Citroën. Conseils, tests et essais automobile

Je kan natuurlijk ook bij een Peugeot garage langsgaan…

De versie met 8 versnellingen (FW), zal men niet vlug op een basis motor, zoals de 1.6 HDI met 115 pk monteren hoor…

Momenteel zit die alleen nog maar bij auto’s vanaf 190 tot 350 pk en BMW veranderd deze, na 1 jaar al geleidelijk, voor een automaat met 7v en dubbele koppeling van Getrag (goedkoper en zuiniger)

Comment

Een automaat met 8 versnellingen en dubbele koppeling, ken ik nog niet...

Comment

Weer wat bijgeleerd...en so much voor de klantendienst van Peugeot online ;-)
              Thx

Comment

Zelf schakelen, zoals het 100 jaar lang goed ging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Zelf schakelen, zoals het 100 jaar lang goed ging
                  De mens heeft ook 100.000 jaar te voet gegaan, was dat voor u niet nog véél beter...

Comment

In Frankrijk kan je in de 308, al de nieuwste 1.5 HDI 130 pk-diesel bestellen

Deze motor voldoet al aan de Euro 6 c norm

Momenteel wel zonder automaat

In België kan je voorlopig alleen de verouderde 1.6 HDI 115 pk bestellen

Comment

In Frankrijk kan je in de 308, al de nieuwste 1.5 HDI 130 pk-diesel bestellen

Deze motor voldoet al aan de Euro 6 c norm

Momenteel wel zonder automaat

In België kan je voorlopig alleen de verouderde 1.6 HDI 115 pk bestellen
                      ja, wat is de reden dat dat nu weer niet mogelijk is? Ik ben er dus nog niet aan uit welke auto ik koop. De peugeot is goedkoper, vol van de tech. Als ik hetzelfde bij volvo wil van tech, dan mag ik bij de v40 rekenen op zo'n 5k meerprijs. De v60 komt dan op 6 of 7k meerprijs. Lane departure kost bij volvo maar liefst 2k. Maar dat hifi systeem van peugeot bevalt mij niet. Je kunt er wel een denon systeem in steken, maar dan hebben die genieën bij peugeot het zo geregeld dat je enkel de standaard velg kunt krijgen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

ja, wat is de reden dat dat nu weer niet mogelijk is?
                        • Eerst oude stock motoren verkopen met korting, klant tevreden, want milieu is in België voor de meeste geen issue
                        • In Nederland pikt de consument zo’n trucjes niet, want ze zijn er veel kritischer, dus wacht Peugeot er, tot men de nieuwste versie mag /kan leveren.
                        Een Volvo V60 (ook al is hij vanbinnen niet heel groot) vergelijken, met een Peugeot 308, is wel een “Kim Clijsters spreidstand”

Comment

De mens heeft ook 100.000 jaar te voet gegaan, was dat voor u niet nog véél beter...
                          Tot op zeker hoogte wel ja

Comment

Verkeersbordherkenning wil je vooral voor snelheid, dat kan een beetje draagbare GPS of app op je telefoon ook bieden.

Carplay is wel mooi maar geen must als je je telefoon in een houder zet (type Brodit, iets waar je gewoon inschuift en vertrekken maar), want dan heb je daar onmiddelijk je touchscreen om muziek te starten (is niet veiliger of onveiliger om dat op het touchscreen van je wagen te doen als dat op je telefoon, tenzij die miniscuul is).

Dus met die argumenten uit de weg, lijkt de Volvo mij de betere keuze. Ja, wat ouder, maar dat is ook de reden waarom je hem aan dezelfde prijs als een 308 kan krijgen.

Comment

• Eerst oude stock motoren verkopen met korting, klant tevreden, want milieu is in België voor de meeste geen issue
                              • In Nederland pikt de consument zo’n trucjes niet, want ze zijn er veel kritischer, dus wacht Peugeot er, tot men de nieuwste versie mag /kan leveren.
                              Een Volvo V60 (ook al is hij vanbinnen niet heel groot) vergelijken, met een Peugeot 308, is wel een “Kim Clijsters spreidstand”
                              die kost 2000 euro meer dan de v40, vandaar

Comment

Ikzou voor de Volvo gaan als ik dit lees

Comment

of dit https://www.nitch.nl/nitch/2016/2/16...jn-klootzakken

leuke site met entertainment gehalte
                                  Last edited by ; 29/08/2017, 19:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    of dit https://www.nitch.nl/nitch/2016/2/16...jn-klootzakken

leuke site met entertainment gehalte
                                    Idd, kreeg het net doorgestuurd en gewoon grappig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Idd, kreeg het net doorgestuurd en gewoon grappig.
                                      heb even de beer sectie bekeken. Die Right Hand of Doom Red Ale lijkt me wel wat.

Comment

AL gekozen?
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

lol is dit artikel serieus

Comment

Working...
                                          X