Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf GTI performance of Peugeot 308 GTI 270

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Gisteren toevallig zo een 308 GTI gezien in Kortrijk, en ik moet toegeven dat ik hem wel zeer knap vond.

Comment

De Golf, wegens een toerenteller die de verkeerde kant op draait bij de Pug. Zou me mateloos irriteren.

Comment

Die toerenteller is inderdaad een raar ding. Maar om de Peugeot daarvoor te laten staan?
        De Golf is net dat ietsje meer, omdat het een afstammeling is van de oer-GTI. De Peugeot, dat is 'maar' een 308 (hoewel ik dat een meer dan goede auto vind, die er ook nog knap uitziet, zeker in een sportoutfit).
        Ik denk dat je ze alletwee eens moeten uitgebreid kunnen rijden, om daarna pas te beslissen welke het meeste aansluit bij jou en je rijstijl.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Makkie de golf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67
            De Golf, wegens een toerenteller die de verkeerde kant op draait bij de Pug. Zou me mateloos irriteren.
            Dat duurt geen week voor je dat niet meer merkt

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Bij een aston martin is dat ook zo .

Comment

De Golf. Mooi zo in GTI-spec.
                In reviews springt hij er bovenuit als betere allrounder.
                Kwaliteitsverschil nog steeds aanwezig (ook al is de 308 goed afgewerkt).

Comment

308 gti ziet er mij maar een Johnny-kar uit in feite, GTI is discreter en met een Golf kun je overal voor de dag komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    ik weet dat de 308 belachelijk hard gaat, en da's niet rechtdoor maar wel in de bochten. Op het circuit van Zolder met iemand van de club kunnen meerijden die er eentje heeft en de ford focussen RS vielen als vliegen. Sperdif helpt heel veel mee en de remmen lijken onvermoeibaar, en toch nog heel wat marge om te spelen eer de tractiecontrole of ESP tussenbeide komt.
                    Ik weet niet in hoeverre de 308 (270) verschilt met de gewone, maar een gewone kan noch een focus rs noch een meg rs volgen op zolder.

Een gti performance zal dat wél kunnen volgens mij.

That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ik vind de gti toch méér auto dan de 308, zeker in performance versie.

Het interieur van de 308 vind ik ook niet alles.

Ik denk dat je aan de gti, zeker in performance trim, meer plezier zal hebben.

Hoe dan ook even testrijden met ze alletwee
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel
                        Ik vind de gti toch méér auto dan de 308, zeker in performance versie.

Het interieur van de 308 vind ik ook niet alles.

Ik denk dat je aan de gti, zeker in performance trim, meer plezier zal hebben.

Hoe dan ook even testrijden met ze alletwee
                        Kan ik me perfect in vinden. De Peugeot ziet er ook wat dwaas uit in twee kleuren maar zal een optie zijn?
                        En dan het interieur ook niet men ding, de koets daarentegen vind ik wel knap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          Straks gaat ge nog zeggen dat vw betere onderstellen maakt dan peugeot...

de laatste generatie golf wordt geroemd om z'n weggedrag.

Comment

De Golf is ruimer en waarschijnlijk ook iets zuiniger dan de Peugeot. Hoe zit het met de emissiewaarden van beide voertuigen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              De Golf is ruimer en waarschijnlijk ook iets zuiniger dan de Peugeot. Hoe zit het met de emissiewaarden van beide voertuigen ?
                              Koffer van de 308 is wel groter dan de golf, 380l vs 470l
                              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Als recente golf (VII facelift, comfortline) eigenaar kan ik onderschrijven dat hij ruim/praktisch is en een prima weggedrag heeft, zonder echt sportief te zijn. Voor de looks moet je het ook niet doen hoewel een GTI er natuurlijk beter uitziet dan een standaard golf.
                                Een GTI zou 'k persoonlijk ook wel zien zitten, de GTI en daarboven de R bieden het meeste rijplezier (vergeleken met GTD / GTE ).

Comment

Hangt er vanaf wat je wilt natuurlijk..
                                  Wil je een wagen die je gewoon van A naar B brengt tegen een hoog tempo, dan zal de Golf voldoen.
                                  Mag het met wat extra sensatie en wil je ook meer plezier beleven aan een trackday af en toe, zou ik voor de 308 gaan (als het de 270pk is).

Kijkend naar de hardware van de 308, de reviews en wat ik hoor, geeft die meer voldoening als je echt hard gaat (minder steriel dan de Golf). De Alcon remmen van de 308 (380mm vooraan!!) zijn wel echt top.

Ga zeker eens rijden met de 308, zo een klein stuurwiel vraagt eerst beetje gewenning maar maakt het een leuk smijtding
                                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                    Wil je een wagen die je gewoon van A naar B brengt tegen een hoog tempo, dan zal de Golf voldoen.
                                    Daar hoef je zelfs geen GTI voor te hebben..
                                    Denk dat topicstarter wel iets anders zoekt.
                                    Anytime de Golf met DSG voor mij, zeker na de face-lift is die nu af
                                    2.0 JTDm

Comment

Ach, het zullen allebei wel leuke auto's zijn om mee te rijden.
                                      De ene haalt het misschien op bepaalde vlakken van de andere en omgekeerd.

Ik vind het altijd grappig zo'n topic om 2 redenen:

° De reacties zijn steeds verdeeld en als er op het forum meer liefhebbers van merk A zijn, zie je dat overduidelijk in het aantal positieve reacties voor 'hun' merk. Echt objectieve argumenten zijn meestal zeer schaars.
                                      ° Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn keuze zou bepalen a.d.h.v. deze reacties op zo'n topic, dat eigenlijk meer een populariteitspoll is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                                        adult image upload
                                        Wat is jullie opinie?
                                        Wat is dat jong?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                          ° Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn keuze zou bepalen a.d.h.v. deze reacties op zo'n topic, dat eigenlijk meer een populariteitspoll is.
                                          Je zou verschieten hoeveel mensen er een auto kiezen omdat deze 'populair' is (en zelfs nooit alternatieven in overweging nemen). Kijk naar de lijstjes die wagenparkbeheerders aan hun werknemers voorleggen en je weet genoeg.
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X