Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dien 0.9 is geen zuinige motor, te weinig koppel voor de snelweg. Ach als ik het gemiddelde bekijk van ALLE wagens op spritmonitor sinds 2013, dan verbruiken de diesels 11% minder dan de benzines, te weinig om de duurdere aankoopprijs en taks te compenseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking
      Dien 0.9 is geen zuinige motor, te weinig koppel voor de snelweg. Ach als ik het gemiddelde bekijk van ALLE wagens op spritmonitor sinds 2013, dan verbruiken de diesels 11% minder dan de benzines, te weinig om de duurdere aankoopprijs en taks te compenseren.
      Om op de snelweg te rijden heb je nog geen 100nm koppel nodig om constant aan 100 te rijden. Dus das zever

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

• Dat heb je als je kleine motoren gaat belasten. Verbruik gaat snel omhoog dan. Dat is goed voor als je economisch rijdt, maar eens je sportiever of op de snelweg sneller rijdt, gaat dat sterk omhoog.

Comment

• Mijn 1.6 turbo benzine zoop even goed door als je steviger doorreed. Dan ging het van 7 naar 8 ofzo.

Comment

• Het verbruik van 18 L/100 km diesel, aan constante snelheid, is blijkbaar normaal?

Hoe rijden al die Forum leden met hun 3.0 V6, dan van Italië naar België, tegen minstens 180 km/u met 1 volle brandstoftank??

Ze verbruiken dan toch slechts 6.5 L D /100 km

Ps
            de Clio, 0.9 reed een traject van ofwel 130km/u, ofwel véééél rode lichten en ronde punten...

Comment

• Begrijp de vraagstelling niet eigenlijk. We beseffen nu al dat een clio niet zuinig is, integendeel. Een Porsche koop je niet voor de goedkoop, ook dat wisten we al.
              Misschien verbruikt een lichte Alfa nog meer dan een Clio ? Dat zouden we eens het vergelijk moeten opnemen.

Comment

• Alfa, staat ook niet meteen gekend voor hun zuinigheid.
                https://www.spritmonitor.de/de/ueber...70&powerunit=2

Een clio 0.9 tce, zuipt misschien nog niet zo extreem gemiddeld genomen, maar toch wel veel in verhouding tot het formaat en gewicht van de wagen.

Gisteren eens bij mij het verbruik gefilmd op de snelweg, eerst aan 90, dan aan 100, 110, 120, 130 ...
                https://www.dropbox.com/s/a4j3ufgnlk..._5619.MOV?dl=0

En dan eens een keer doorgetrokken:
                Last edited by sunking; 17/09/2017, 13:09.

Comment

• K zie dat uwen otto exact hetzelfde verbruikt als de mijnen... 6,6 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Begrijp de vraagstelling niet eigenlijk. .
                    De Clio verbruikte met véél start/ stop verkeer, + een stukje tegen 130/km/u slechts, 107 % meer dan het norm verbruik

De Cayenne verbruikte aan een grotendeels constante snelheid toch, 150 % meer dan het norm verbruik

Op dit forum lees ik toch, dat je met een constante snelheid veel zuiniger kan rijden, dan met véél start/stop verkeer, tenminste bij een diesel….

Over deze tegenstelling ging de Video juist, want ze bleek niet te kloppen (klopt alleen tegen heel lage snelheden....)

Comment

• Wat een gezeik en een gekommaneuk over een kluts naft.

Comment

K zie dat uwen otto exact hetzelfde verbruikt als de mijnen... 6,6 liter.
                        Jaja, maar die driecilinder zet wel aan tot een wreed sportief rijgedrag.

Comment

K zie dat uwen otto exact hetzelfde verbruikt als de mijnen... 6,6 liter.
                          nog wat kommaneuken over ne kluts naft, ik was op die moment nog maar net vertrokken met koude motor en de snelweg op gereden, in t tweede filmke ziede dat hij al gezakt is tot 5.7.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

nog wat kommaneuken over ne kluts naft, ik was op die moment nog maar net vertrokken met koude motor en de snelweg op gereden, in t tweede filmke ziede dat hij al gezakt is tot 5.7.
                            Amai, ik ga mijn autobus verkopen en mij ook zo'n ding aanschaffen en proberen nog onder die 5,7 liter te zakken, dan heb ik een nieuwe hobby!
                            Bergaf verbruik ik soms 0 l /100 km.
                            P.S.: filmkes niet uitgekeken, vond het niet spannend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Amai, ik ga mijn autobus verkopen en mij ook zo'n ding aanschaffen en proberen nog onder die 5,7 liter te zakken, dan heb ik een nieuwe hobby!
                              Bergaf verbruik ik soms 0 l /100 km.
                              P.S.: filmkes niet uitgekeken, vond het niet spannend.
                              Dit soort reacties, dáár doe ik het voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                Wat een gezeik en een gekommaneuk over een kluts naft.
                                T wordt erg zulle... Allemaal met ne kleine naft de baan op voor het profijt

Comment

• Kwa afschrijving zal dhl en Sunking hun auto niet veel schelen...
                                  En dan weet ik het wel.

Comment

• T schijnt da er zo veel met nen diesel rijden voor het profijt

Comment

• Enkel een beetje meer taks per jaar, maar dat is ook maar ene keer per jaar hee... T plezier heb ik alle dagen.

Comment

• K heb zo ne profijtigen moderne turbo motor naft gehad. Volgens jullie normen zelfs nog ne zwaren. 200 PK en 1600 cc. Wreed machien, 'k zie het de downsizerijders al denken. De natten droom van de downsizers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Kwa afschrijving zal dhl en Sunking hun auto niet veel schelen...
                                          En dan weet ik het wel.
                                          Hahaha, laat me raden: ge kiest voor een Golf 1.0 TSI natuurlijk: preemijoem VW, s-u-p-e-r comfortabel, prachtige naaimachinesound, gewaagde knappe lijn, én een muggendorst, wat wil een mens nog meer.
                                          Zo'n BMW 7, da's voor pooiers.

Comment

Working...
                                          X