Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Bmw 420d vs 430i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe Bmw 420d vs 430i

Beste forumleden,

Ik heb zonet mijn Bmw f31 320d verkocht van 4 jaar oud met 43000 km op de teller en ben momenteel aan het uitkijken voor een nieuwe daily maar raak er niet uit en zou graag het advies inwinnen van mede autoliefhebbers!
    De keuze bestaat uit een 420d of een 430i, beide 4 cilinders.
    Beide wagens kosten even veel in aankoop.
    420d
    BIV 571 euro
    Verkeersbelasting 466 euro per jaar
    Gemiddeldverbuik 6,6 l/100 km

430i
    BIV 291 euro
    Verkeersbelasting 369 euro per jaar
    Gemiddeld verbruik 9,3 l/100 km
    Rijprofiel:
    Ongeveer12500 km per jaar
    Dagelijks afstand naar werk 22 km enkel dus 44 km per dag
    Traject Mechelen Zaventem

Ik heb nog nooit een benzine gehad.
    Maar door de vergroening van de autofiscaliteit twijfel ik.

De bedoeling is ook om de wagen na 4 jaar terug particulier te verkopen.
    De 430i geeft natuurlijke een enorm rijplezier en volgens vele is dit de beste keuze voor me

Wat lijkt jullie de beste keuze en waarom ?

Dankje voor jullie hulp en advies

Grtjes
    44
    420d
    11,36%
    5
    430i
    88,64%
    39

The poll is expired.

Last edited by ; 11/09/2016, 22:57. Reden: Taalfout

430i, al laat je het vermogen enzo weg, je km's en dagelijkse route zijn gewoon niet optimaal voor een diesel
    lets have some more member berries

Comment

Doa,

thx voor je advies.
      Het hart zegt idd 430i
      Maar stel me enkel vragen bij het verbruik en de herverkoopwaarde van de benzine.

Maar zoals ik reeds aangaf ik heb nog nooit benzine gereden.
      Dus misschien telt hier ook wel onbekend onbemind !

En ik hoor steeds dat men diesels toekomstgericht nog harder wil afstraffen

grtjes

Comment

Met dat aantal kms kies ik voor een benzine.

Herverkoopwaarde is koffiedik kijken. Als de regering echt doorgaat met hun plannen om diesel echt af te straffen dan gaat die 2dehands minder opbrengen. Maar eerst zien en dan geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricBMW Bekijk Berichten
          Doa,

thx voor je advies.
          Het hart zegt idd 430i
          Maar stel me enkel vragen bij het verbruik en de herverkoopwaarde van de benzine.

Maar zoals ik reeds aangaf ik heb nog nooit benzine gereden.
          Dus misschien telt hier ook wel onbekend onbemind !

En ik hoor steeds dat men diesels toekomstgericht nog harder wil afstraffen

grtjes
          Sinds de fiscale aanpassingen behouden benzines beter hun waarde dan diesels en heerst er schaarste van benzines en overaanbod van diesels.
          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Maar natuurlijk, binnen 4 jaar, zal benzine misschien wel minder goed in de markt liggen door de opkomst van elektrisch rijden.
          Misschien een 330e overwegen?

Comment

Hey Dankje voor het advies.Ik heb idd een 330e overwogen.Maar voor particulieren zoals mezelf is dit niet beste keuze gaf de concessie zelf toe. En het blijft een klassieke sedan.De 4 is natuurlijk veel knapper Maar misschien is benzine de betere keuze in de longrun

Comment

Snap uw bezwaren ivm de 330e, maar wat zei de concessie dan ivm benzine / diesel ?

Comment

Hey

sunking dankje
                De concessie had ook het advies te gaan voor een benzine

Comment

Amai, is de "30" bij BMW nu ook al een viercilinder geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Amai, is de "30" bij BMW nu ook al een viercilinder geworden.
                    Binnen een jaar of 10 moeten ze de 3.0 I6 de 380i noemen als ze zo verder blijven doen.

Comment

de benzine,voor het vermogen en de loopcultuur.....

we moeten grote,multicuilindermotoren uit het verleden koesteren want ze gaan conpleet verdwijnen in "normale wagens" wie had over tien jaar kunnen denken dat "x30i,x300,T6,x300h,..." vier cilinders zouden zijn...gelukkig is door de moderne techniek eigenlijk geen enkel bezwaar meer te hebben tegen de viercilinders van deze generatie.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        de benzine,voor het vermogen en de loopcultuur.....

we moeten grote,multicuilindermotoren uit het verleden koesteren want ze gaan conpleet verdwijnen in "normale wagens" wie had over tien jaar kunnen denken dat "x30i,x300,T6,x300h,..." vier cilinders zouden zijn...gelukkig is door de moderne techniek eigenlijk geen enkel bezwaar meer te hebben tegen de viercilinders van deze generatie.
                        Qua vermogen enz niet nee, maar qua beleving...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                          Qua vermogen enz niet nee, maar qua beleving...
                          goh,ergens vind ik dat beleving zowieso verdwenen is gezien de steeds betere geluidisolaties en dergelijke. Oudere wagens met zes of achtcilindermotoren spreken zo tot de verbeelding omdat er minder isolatie en minder bemoeinis van elektronica is maar zou je nu nog merken hoeveel cilinders een wagen heeft tijdens het rijden?....vrees er voor
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

...gelukkig is door de moderne techniek eigenlijk geen enkel bezwaar meer te hebben tegen de viercilinders van deze generatie.
                            Jij bent mee met de zaak.

Comment

goh,ergens vind ik dat beleving zowieso verdwenen is gezien de steeds betere geluidisolaties en dergelijke. Oudere wagens met zes of achtcilindermotoren spreken zo tot de verbeelding omdat er minder isolatie en minder bemoeinis van elektronica is maar zou je nu nog merken hoeveel cilinders een wagen heeft tijdens het rijden?....vrees er voor
                              Tja, ergens heb je wel een punt ivm die isolatie en dergelijke.
                              Hoewel ja, custom uitlaat eronder en daar gaat je isolatie

Comment

Der was hier op 't forum iemand die zijn 428i wegdeed wegens povere beleving in vergelijking met een 6 cylinder (ondanks de prestaties).
                                Maarja anderzijds is 't gewoon de evolutie, wil je perse een 6 cylinder, dan kan dat nog altijd natuurlijk.. of je koopt een porsche .

Comment

Is dit nu een serieuze vraag? Benzine of diesel met 12 000km per jaar??

Comment

Ik doe bijna 30k per jaar met benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      of je koopt een porsche .
                                      Maar dan geen basismodel Boxster of Macan want dat zijn tegenwoordig ook 4 cilinders

Comment

Zeker weten dat je goed het verschil merkt tussen een zescilinder en een viercilinder. Niet noodzakelijk in vermogen of vermogensafgifte, wel in geluid en gasrespons. Laatst met een 228i gaan testrijden, power genoeg, maar als je me had laten kiezen tussen een elektrische kar of die viercilinder: ik had voor de electro gekozen. Of voor de 6-in-lijn, natuurlijk. BMW's USP heeft door die downsizing een fameuze knauw gekregen.

Maar bon, als het over de keuze tussen de diesel en de benzine gaat, met zo'n kilometers: de benzine, natuurlijk.

Comment

Working...
                                        X