Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Mercedes E 200d basic of een een full option Skoda Superb L&K
Zo denk ik er ook over. Opties, aan zoiets kan ik mijn centen niet uitgeven.
Het belangrijkste voor mij is: elektrische ruiten, centrale vergrendeling, airco, ... en die dingen zitten nu bijna allemaal standaard op de meeste wagens. En zeker in die prijsklasse. De enige dingen aan wat ik mijn geld kan uitgeven is een automatische versnellingsbak en metaalkleur.
Ik heb mij een paar jaar geleden een 5 reeks laten uittellen, met als enige opties metaalkleur en automaat. Kwam uit, met korting, op juist geen 39.000 euro. Sommigen geven dat (en meer) uit aan een 3 met een grote gps en een hoop prullen die ge toch nooit gebruikt.
Dat is dus voor iedereen anders. IK heb bewust gekozen voor een 4-serie omdat ik geen 5-serie meer wenstte. En ik gebruik wat jij prullen noemt zowat iedere dag.
Daarom geef ik op dit soort vragen ook geen advies, omdat iedereen die keuze voor zich dient te maken, omdat iedereen andere wensen en verlangens heeft
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Waar zijn ze toch mee bezig.. een Superb vergelijken met een E klasse.
Die vergelijking gaat totaal niet op. Nogmaals wie vindt dat die vergelijking zinvol is moet dringend eens testrijden met beide wagens.
De afwerking, gevoel, degelijkheid, comfort, luxe van een E klasse vind je echt niet terug in een Superb hoor (al is het een L&K versie).
Voor sommige heb ik hier geen ervaring mee omdat ik maar met een 1.6tdi Ambition rijdt en geen L&K maar de wagen blijft hetzelfde of er nu een bruinkleurige stoel en een andere houten sierlijst inzit of niet. De plastic afwerking blijft hetzelfde tussen de Active/Ambition/style of L&K hoor..
Aanvaard eens dat Skoda Skoda blijft en niet ineens de intentie heeft om de concurrentie met een E klasse aan te gaan...
In ZIJN klasse komt de Superb er als beste uit voor mij maar zijn klasse bestaat uit de Mondeo, Insignia, Talisman etc... Maar toch geen E klasse, BMW 5 of Audi A6...
Man man man, terug ff'kes voetjes op de grond jongens... Een Superb die aan een E klasse kan tillen... Ik lig nog steeds strike
Het enige wat bij die auto's ongeveer hetzelfde is, zijn de afmetingen.
Alhoewel, de Superb is binnenin zeker groter.
Maar voor de rest, helemaal akkoord met hierboven.
Een E met de juiste motor rijdt "souverein". Dat is een gevoel dat je moeilijk kan uitleggen, maar waarvan ik weet dat Mercedes (en BMW, AUDI en JAG) heel zwaar in investeren en onderzoeken om dat typische rij en comfortgevoel te hebben, en dat krijg je inderdaad niet door een plastic lijst te vervangen door een houten latje.
Persoonlijk ken ik niemand die met een E rijdt, en al een showroom van Skoda is binnengestapt om toch eens naar de Superb te kijken, en nog minder overweegt om dat te kopen.
3 Oberklasse Autos im direkten Vergleich: Ein 5er BMW, ein E-Klasse Mercedes und ein Opel Insignia. Wer macht das Rennen?Alle Abenteuer Auto Videos: http://b...
Met de 518d levert BMW de ultieme instapper voor managers on a budget. Voor zo’n sensibele prijs, dat een full-option Opel Insignia kan concurreren. Heeft BMW hier een spotgoedkope 5 Reeks in de markt gezet, of vraagt Opel overdreven veel geld voor een aangeklede Insignia?
En dan ? Ze vergelijken die lelijke Audi-bakken toch ook met BMW en Mercedes ? Als ik daaraan denk dan lig ik dubbel strike
Hola, denk wel dat er algemene consensus over bestaat dat Audi op het niveau van die andere twee staat.
Op sommige vlakken, zoals binnenafwerking, er zelfs boven.
Persoonlijk ken ik niemand die met een E rijdt, en al een showroom van Skoda is binnengestapt om toch eens naar de Superb te kijken, en nog minder overweegt om dat te kopen.
En op basis van welke motivatie?
Onderschat de aantrekkingskracht van de ster niet.
Neem nu de Mercedes A klasse. Prachtbak.
Maar dan de reviews: krappe achterbank vanachter, te kleine ramen vanachter, en te lawaaierig binnenin.
Allemaal punten waar de A3 sportback met de vingers in de neus bovenuitsteekt.
Maar welke is de aantrekkelijkste? De A uiteraard.
Geloof me dat een Skoda gewoon geen vergelijk is voor een E klasse. Je mag er nog zoveel opties opzetten als je wil, die wagen rijdt net hetzelfde als een basis superb. Enkel mooiere aankleding, maar het rijden zelf... Zeg niet dat de superb slecht is, maar je moet binnen dezelfde categorie van wagens blijven als je vergelijkt. Vergeleken met een Mondeo, Insignia,... zal die wel goed rijden. Maar goed, als de rijder van een superb denkt beter af te zijn dan die in de E klasse... no prob, zoveel te beter voor de Skoda eigenaar
3 Oberklasse Autos im direkten Vergleich: Ein 5er BMW, ein E-Klasse Mercedes und ein Opel Insignia. Wer macht das Rennen?Alle Abenteuer Auto Videos: http://b...
Met de 518d levert BMW de ultieme instapper voor managers on a budget. Voor zo’n sensibele prijs, dat een full-option Opel Insignia kan concurreren. Heeft BMW hier een spotgoedkope 5 Reeks in de markt gezet, of vraagt Opel overdreven veel geld voor een aangeklede Insignia?
De tests tonen het aan, een Insignia van dezelfde generatie is minder goed.
Een Insignia die duurder is dan de BMW van vorige generatie wint nog steeds niet.
Opel ligt goed in de middenklasse, niet in de topklasse.
Amai, precies morgen eens een proefrit vragen van een E, lijkt wel een superwagen.
Vraag me toch af wat daar dan echt beter aan is?
Hier heeft al 5 man gezegd dat dat niet te vergelijken is, maar hoe juist, dat heb ik nog niet gehoord.
Btw, als ik de tests moet geloven rijdt een Superb niet beter dan een Mondeo, integendeel. Heel comfortabel, maar compromis comfort/sportiviteit is naar het schijnt beter in de Mondeo.
Anyway, als ik voor mezelf leaseprijs bereken, dan kan een L&K met opties wel, maar is een basis E toch nog duurder. 5 en A6 net hetzelfde...
Enkele voorbeelden:
Basis E Break 150pk: 1131€ per maand
Basis A6 Break 136pk, enkel sportzetels (625€): 1090€
Full option Mazda 6 175pk: 1036€
Full option Superb 150pk L&K: 1016€
Zijn toch nog serieuze verschillen, die (zogezegde?) betere restwaarde zie ik toch echt niet terug in mijn leaseprijzen. En naar mijn mening: Basis E rijden om toch maar met E te kunnen rijden en ondertussen meer betalen dan full option 6 of Superb vind ik toch ook maar zielig.
Hola, denk wel dat er algemene consensus over bestaat dat Audi op het niveau van die andere twee staat.
Op sommige vlakken, zoals binnenafwerking, er zelfs boven.
Mja, consensus, maar 't zijn toch wel lelijke 'eenheidsworst' bakken, hè...
Mocht ik het budget hebben om een 'premium' merk te kopen, dan zou het in elk geval geen Audi worden...
De tests tonen het aan, een Insignia van dezelfde generatie is minder goed.
Een Insignia die duurder is dan de BMW van vorige generatie wint nog steeds niet.
Opel ligt goed in de middenklasse, niet in de topklasse.
Comment