Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Imho is er maar 1 type met nog betere zetels dan Volvo en dat is de range rover.
    Toen ik nog werknemer was kreeg ik ook Opel (Zafira) en ford (s-max) door het strot geduwd maar vanaf ik zelfs kon bepalen wat ik kocht was het resoluut terug Volvo. Mijn eerste auto was Volvo en was onmiddellijk verkocht.
    ik doe tussen de 45.000 en 60.000 km op een jaar en weigerde resoluut om op teis te gaan met de wagen en heb dit dit jaar dan toch gedaan. In 1 ruk naar Italië gereden en uitgestapt zonder het minste pijntje. Aks ik vroeger met de Opel of ford naar de Ardennen of de Westerschelde reed (ongeveer 2,5u voor mij) had ik geen zin om nog terug te rijden.
    Ben benieuwd hoe de sportzetels gaan presteren van onze bijkomende BMW. Deze zal echter meer voor de korte ritten zijn.
    Dat de xc60 verouderd is, is waar. Maar wat moet je meer hebben. Het interieur is quasi gelijk aan mijn xc70 die nu 8 maand is en heb het mij nog niet beklaagd.
    Alvast succes in de verdere zoektocht.

Comment

• Theoretische co2 =/= werkelijke uitstoot
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
        Imho is er maar 1 type met nog betere zetels dan Volvo en dat is de range rover.
        Dat is waar, maar dan enkel de echte Range (en de Sport) en niet de lagere modellen Discovery, Evoque, die zijn niet beter
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Dat is waar, maar dan enkel de echte Range (en de Sport) en niet de lagere modellen Discovery, Evoque, die zijn niet beter
          Idd moest duidelijker zijn

Comment

• Ik ging deze voormiddag VW, seat en Ford eens bezien, maar ben niet verder geraakt dan VW

Hier dan lekker in de New Tiguan gezeten en aangenaam verrast van de zetels. Zetels die mijn rugje weten te waarderen. Highline was er sowiso over, maar de Comfortline met nog een lekker pakket en bijkomende opties, gaven een aangename prijs. In eerste instantie binnen budget en ik dus watertanden om de onderhandelingsmarge ook nog op te kopen. Maar toen kwamen we tot de conclusie dat hij op manueel stond en niet op dsg Bummer dus. Direct €2000 erbij. Enkel de Road Sign optie laten vallen en zit nu €2000 boven budget dat bij de XC60 nog €3000 er boven zit.

De XC60 is zeker verouderd, maar toch nog up to date. De Tiguan is nog zeer nieuw. Deze is dan ook nog veel uitgebreider uitgerust dan de XC60 met area view, park pilot, panoramisch dak,... . Pano is geen vereiste, maar zit automatisch in dat pack en het afzonderlijk opbouwen zou niet meer uit komen. Desondanks het een fantastische wagen is, met toch wel verrassende zetels, vind ik de zetels van de XC60 toch nog een klasse hoger en meer ondersteunend. Dus wordt een grote twijfelaar. Ga ik voor modern en meer uitrusting, of ga ik puur op het gevoel van de zetel af?

Tot nu toe staan ze beiden op kop en volgende week zaterdag mag ik bij d'Ieteren een proefrit gaan doen met de Tiguan.

Enige minpuntje bij de Tiguan is dat ze bij VW op 22/09 een prijsstijging doorvoeren van 1,5% . En ze zijn er precies wel strikt in, want ik zei al zwanzend 'Dus als ik den 25ste hier sta met de stylo in de hand voor die offerte te tekenen, en die 1,5% niet wil extra betalen, dan laten jullie liever de wagen schieten?'. Zijn antwoord was gewoon 'Ja, want die margens zijn te laag om hem dan nog te verkopen'. Jawadde.
            Last edited by ; 27/08/2016, 13:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Ik ging deze voormiddag VW, seat en Ford eens bezien, maar ben niet verder geraakt dan VW

Hier dan lekker in de New Tiguan gezeten en aangenaam verrast van de zetels. Zetels die mijn rugje weten te waarderen. Highline was er sowiso over, maar de Trensline met nog een lekker pakket en bijkomende opties, gaven een aangename prijs. In eerste instantie binnen budget en ik dus watertanden om de onderhandelingsmarge ook nog op te kopen. Maar toen kwamen we tot de conclusie dat hij op manueel stond en niet op dsg Bummer dus. Direct €2000 erbij. Enkel de Road Sign optie laten vallen en zit nu €2000 boven budget dat bij de XC60 nog €3000 er boven zit.

De XC60 is zeker verouderd, maar toch nog up to date. De Tiguan is nog zeer nieuw. Deze is dan ook nog veel uitgebreider uitgerust dan de XC60 met area view, park pilot, panoramisch dak,... . Pano is geen vereiste, maar zit automatisch in dat pack en het afzonderlijk opbouwen zou niet meer uit komen. Desondanks het een fantastische wagen is, met toch wel verrassende zetels, vind ik de zetels van de XC60 toch nog een klasse hoger en meer ondersteunend. Dus wordt een grote twijfelaar. Ga ik voor modern en meer uitrusting, of ga ik puur op het gevoel van de zetel af?

Tot nu toe staan ze beiden op kop en volgende week zaterdag mag ik bij d'Ieteren een proefrit gaan doen met de Tiguan.

Enige minpuntje bij de Tiguan is dat ze bij VW op 22/09 een prijsstijging doorvoeren van 1,5% . En ze zijn er precies wel strikt in, want ik zei al zwanzend 'Dus als ik den 25ste hier sta met de stylo in de hand voor die offerte te tekenen, en die 1,5% niet wil extra betalen, dan laten jullie liever de wagen schieten?'. Zijn antwoord was gewoon 'Ja, want die margens zijn te laag om hem dan nog te verkopen'. Jawadde.

autoweek, nochtans een grote pro VAG titel, laat in een heel recente test de kia sportage winnen van de nieuwe tiguan.

dat van die 1,5 % is beetje triestig, dat ze dat zo misbruiken om er druk achter te zetten.. dat zijn echt aldi verkoopstechnieken (ook al is het miss waar!)

Comment

• Ik heb ooit een Kia Sportage gehad, maar toen nog met de 2,0d en nu zijn het lichtere motoren, maar daarom niet minder pk. Was een zalige wagen, maar deze generatie vind ik niet zo heel mooi en de dieselmotoren saai en hoge CO2.
                Mss ooit terug in de toekomst, maar dan zal er nog wel wat moeten veranderen.

Van die 1,5% is er idd over. Wij verkopen dan wel andere dingen en bij ons is het levering en plaatsing. Maar ik heb klanten die na 2 jaar nog afkomen en dan vragen die of de prijzen nog geldig zijn. Normaal is dat bij ons 2 maanden, maar ik heb nog nooit tegen een klant gezegd dat ik de prijs laat opslaan. De producten zijn in die 2 jaar wel gestegen, maar die extra kosten draagt onze firma dan wel. Ik ga toch geen werk laten schieten voor 1,5% minder winst?
                Last edited by ; 27/08/2016, 13:38.

Comment

• Iemand een idee wat bij VW exact die

'Adaptieve Cruisecontrol - ACC (follow to stop)' betekend?

Die ACC snap ik wel, maar die 'follow tot stop'? Vind niet echt wat het exact betekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    Theoretische co2 =/= werkelijke uitstoot

En wat wilt ge daar nu mee zeggen?
                    Uwe VAA en zo wordt berekend op de theoretische en niet de werkelijke uitstoot hé? Die zal sowiso altijd hoger liggen als de theoretische

Comment

Iemand een idee wat bij VW exact die

'Adaptieve Cruisecontrol - ACC (follow to stop)' betekend?

Die ACC snap ik wel, maar die 'follow tot stop'? Vind niet echt wat het exact betekend.
                      Dat die in de file stopt en van zelf terug vertrekt.

https://youtu.be/TNiiBdzi8U8

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Dat die in de file stopt en van zelf terug vertrekt.

Zeker van? Normaal noemt dat Traffic Jam Assist en is ook optie die apart te kiezen is met nog een paar andere assists voor €445.
                        Mss toch nog iets anders.

Comment

• Meeste merken doen tussen september en november prijsverhogingen om hogere kortingen te kunnen geven richting auto-salon. Was vorig jaar ook zo.

En ACC met stop to follow is inderdaad een optie die enkel bij de automaat zit, ACC zonder automaat werkt niet onder de 30km/h. Auto zal automatisch stoppen en na een licht tikje op de gas terug beginnen volgen.

*Edit*: Ben niet zeker maar traffic jam assist zal misschien ook automatisch terug vertrekken? de "stop to follow" vertrekt alleszins niet terug automatisch.

*Edit2*: https://www.youtube.com/watch?v=nJrEWJIhRnQ
                          Inderdaad, dus met traffic jam assist vertrekt die wel vanzelf en is ook inclusief lane assist.
                          Last edited by Phate; 27/08/2016, 13:43.

Comment

Zeker van? Normaal noemt dat Traffic Jam Assist en is ook optie die apart te kiezen is met nog een paar andere assists voor €445.
                            Mss toch nog iets anders.
                            Volgens google wel ja.

Comment

• Uitrusting op die Tiguan zal wel in orde zijn.

Enige garage die ik moeite heb laten doen ivm een overname, was die Volvo garage. Geen zin om bij elke garage foto's met die mensen te gaan nemen, terwijl die dat gewoon naar opkopers sturen. En volgens mij zijn dat toch allemaal dezelfde opkopers. Zoals gedacht een belachelijk bod. Die piste wordt het zeker niet.

Ondertussen ook proefrit aangevraagd voor de XC60 en hopelijk kan dat ook snel door gaan.

Comment

• Xc60 met geartronic? Of een manuele?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  Xc60 met geartronic? Of een manuele?
                                  Geartronic. Wil nooit meer ne manuele.

Comment

• Hoop da je daar tevreden van gaat zijn. De mijne is buitengegaan omdat ie niet schakelde zoals ik wou...

Comment

• Niet schakelen zoals jij wou ?

Comment

• Ja, ik zat me continue te ergeren... Schakel op jong!!!! Of inhalen en niet terugschakelen.. enkel bij kickdown

Comment

Vorig jaar al rond geweest voor offertes en bij BMW kregen we 8%, bij VW en Mercedes 7,5% en bij Volvo 12%. Denk dat wij met 17 voertuigen niet zo in grote hoeveelheden zitten om meer te krijgen.
                                          Ik ben me bewust dat we geen slechte voorwaarde hebben, maar dat het verschil zo groot is...

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Working...
                                          X