Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope (benzine-)wagen - 2dehands en voor dagelijks gebruik - 7000€

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goedkope (benzine-)wagen - 2dehands en voor dagelijks gebruik - 7000€

Gegroet iedereen

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Golf 6 1.6 TDi.

Deze wagen heb ik aan een zeer aantrekkelijke prijs gekocht. In eerste instantie om snel weer door te verkopen. Ondertussen is dit 3,5 jaar geleden en is heb ik de kaap van 50 000 km zopas overschreden. Sinds kort rijd ik slechts een 750 km per maand.

Het rijden met de Golf heeft absoluut geen meerwaarde voor mij. Voor een veel lager bedrag en een lagere lopende kost kan ik met een wagen rijden die voor mij persoonlijk even goed is.
    Of anders bekeken, voor hetzelfde geld kan ik met een wagen rijden die ik wel speciaal kan appreciëren.
    Dat maakt het voor mij interessant om van auto te veranderen. Daarbij komt nog dat ik de Golf momenteel nog voor een aardig bedrag kwijt kan.

Financieel bekijk ik het over de periode dat ik hem bezit. Ik denk dan vooral aan verzekering en tax. Met de Golf geraak ik bijvoorbeeld écht (uitgerekend na het tanken) aan een verbruik van minder dan 5,5l/100. Echter zal het rijden duurder zijn dan met een klein naftje dat mij iets meer kost aan brandstof als ik alle kosten meereken.
    Ik zou het zelfs leuker vinden als de auto een kras of bluts heeft hier en daar zodat ik hier zelf niet te veel naar moet omkijken. Technisch moet het wel goed zitten. Het onderhoud doe ik zelf.

De criteria:

- 1000 tot 7000€
    - benzine (met uitzondering voor iets à la oude Benz)
    - goedkoop in gebruik - tax en verzekering / verbruik

- technisch goed, maar mag wat lakschade hebben
    - geen roest

Telt ook:

- Licht (een Golf 5 van anderhalf ton met een 100 pk en 0 koppel is klote om mee te rijden)
    - Goed sturen (met dit vermogen sturen FWD's vaak leuker dan RWD's)

Waar ik al aan dacht:

- Suzuki Swift
    - Honda Civic
    - Ford Fiesta
    - MINI Cooper S (eerste en leukste generatie vindt men al binnen budget!)
    - VW Polo (eerste wagen was een Polo uit '97 waar ik zorgeloos mee rondreed, was eigenlijk de beste wagen die ik al heb gehad!)
    - Renault Clio

Ik kijk verder dan de meeste autoclichés. Het moet niet per sé een Duits 'premiummerk' zijn, of met grote velgen en kleine laagprofielbanden,...
    A propos, ik ben in midden mijn twintigerjaren en heb geen kinderen.

Om gerichter te kunnen zoeken vraag ik jullie naar eventuele kanshebbers. Wagens die op het eerste zicht buiten de criteria vallen kunnen toch ook de moeite zijn te vermelden.
    Als de wagen echt goedkoop is, valt de vraag naar rijplezier of een auto met karakter weg en is hij voor mij interessant. Als de wagen niet duurder is dan mijn Golf maar wel veel leuker, is het ook interessant, net als alle auto's daartussen die beide ideeën combineren

Alvast dikke merci!
    Last edited by ; 21/08/2016, 21:54.

Mazda 2, bolt heel goed en ruim binnen budget te vinden
    Toyota Yaris, idem
    2.0 JTDm

Comment

-Suzuki Swift, Renault Clio zouden mijn voorkeur hebben.
      -Mini ook leuk maar zeker geen Cooper S want met die motoren veel te veel problemen met distributie en vervuilde cilinderkoppen, dus zeker tweedehands ver van wegblijven. Beter één met een ander type motor.
      -Ford Fiesta en Honda Civic niet mijn ding en interieur??? Wel degelijke wagentjes.
      -V.W. Polo goed & degelijk maar zo'n grijze muis...
      -Andere alternatieven i.m.o. al zal de beginprijs dan eerder naar de 7000€ gaan een Ds3 of Peugeot 208, echter hier zelfde opmerking als voor de Mini geen Thp-motor aangezien deze het zelfde blok met dezelfde miserie is.

Veel succes met de zoektocht en daarna veel fijne en veilige kilometers!
      Last edited by V-zesserke; 21/08/2016, 23:54.

Comment

VW Polo (eerste wagen was een Polo uit '97 waar ik zorgeloos mee rondreed, was eigenlijk de beste wagen die ik al heb gehad!)
        Ik heb er 2
        De slak 1.4 60pk automaat
        En 1.4 16v 101pk
        Zelfde auto maar de 16v schiet voorruit en stuurt beter en verbruikt 2l minder
        Voor 3000 heb je wel zo een 16v, ik heb nog eentje maar daar zijn 1500a2000euro kosten aan. Ik wil er 800voor.
        Kan je ook een goed exemplaar bezorgen , ken ze vanbinnen en vanbuiten intussen....

Polo 6n 1.4

Comment

Ik zou mooi verder bollen met de golf 6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Ik zou mooi verder bollen met de golf 6.
            +1 Als ik uw lijstje zie.Geen enkele rijdt beter als uw golf 6.

Comment

Een bijzondere manier van redeneren, da's wel het minste dat je hierop kan zeggen ... ik reed verder met de Golf, tenzij je op korte termijn cash nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
                Gegroet iedereen

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Golf 6 1.6 TDi.

Deze wagen heb ik aan een zeer aantrekkelijke prijs gekocht. In eerste instantie om snel weer door te verkopen. Ondertussen is dit 3,5 jaar geleden en is heb ik de kaap van 50 000 km zopas overschreden. Sinds kort rijd ik slechts een 750 km per maand.

Het rijden met de Golf heeft absoluut geen meerwaarde voor mij. Voor een veel lager bedrag en een lagere lopende kost kan ik met een wagen rijden die voor mij persoonlijk even goed is.
                Of anders bekeken, voor hetzelfde geld kan ik met een wagen rijden die ik wel speciaal kan appreciëren.
                Dat maakt het voor mij interessant om van auto te veranderen. Daarbij komt nog dat ik de Golf momenteel nog voor een aardig bedrag kwijt kan.

Financieel bekijk ik het over de periode dat ik hem bezit. Ik denk dan vooral aan verzekering en tax. Met de Golf geraak ik bijvoorbeeld écht (uitgerekend na het tanken) aan een verbruik van minder dan 5,5l/100. Echter zal het rijden duurder zijn dan met een klein naftje dat mij iets meer kost aan brandstof als ik alle kosten meereken.
                Ik vind dit een beetje een vreemde redenering.
                Je hebt die Golf erg goedkoop gekocht schrijf je, en verbruikt maar 5,5l.
                Fiscale lasten op een 1.6 tdi zijn nu toch ook niet echt hoog.
                Veel gaat dat allemaal niet schelen als je nu een koekendoos op benzine koopt.
                Ben je die Golf niet gewoon beu dat je een 'verantwoording zoekt, of is het iets anders?
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

Ja, ik ben wel een beetje uitgekeken op de Golf. Het is wel echt een goede auto, wat ook de reden is dat ik hem nog altijd niet heb weggedaan. Daarin begrijp ik jullie dus helemaal.

Maar dat ik dan liever het geld op mijn rekening heb staan, of voor hetzelfde geld met iets leuker rondrijd vind ik niet onlogisch.

Soite, ik wil dus onderzoeken wat er eventueel kans maakt om de golf te vervangen. Nog suggesties?

Comment

Wat zou je willen voor die Golf ?

Comment

Mijne mercedes a140 van 2003 komt te koop

Goedkoop, betrouwbaar, handig... Rijdt eigenlijk best goed. Het model is wel niet super sexy te noemen voor een mid twintiger zonder kinderen :cool:

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
                      Last edited by metalpe; 23/08/2016, 12:28.

Comment

Vraag me ook af wat je nog hoopt te vangen voor de golf.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Wat zou je willen voor die Golf ?
                          40k en hij is van u
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Zo een Mercedes 190 heeft wel wat vind ik... én je kan ze inschrijven als oldtimer om de kosten wat verder te drukken! Daarenboven gaan ze volgens mij niet veel verder meer dalen in waarde indien je ze wat soigneert.

Twee mooie exemplaren:

Hier vind je een tweedehands Mercedes-Benz 190 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Mag je een wagen eigenlijk als oldi inschrijven als je daarnaast geen daily ingeschreven hebt?

En zo een 190 is dan wel leuk, de meeste zijn echte moneypits...
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Dat mag...maar de meeste verzekeringen bieden in de prajtijk alleen voordelig tarief aan als je nog een andere auto hebt

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Denk je echt dat een 190d meer plezier gaat geven als een golf 6 .
                                  Zo een evo toestanden wel maar zo een ouwe diesel die 3 keer zo traag is als de golf 6

En ja vroeger waren die betrouwbaar maar alles van plastiek en rubber verduurt tenzij je alles aanpakt.

Comment

Deze mooie Polo van niet-rokende eerste eigenaar voldoet aan je lijstje, bovendien heeft hij slechts 95000 km met onderhoudshistoriek. Prijs = € 750 !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charles-louis Bekijk Berichten
                                      Ja, ik ben wel een beetje uitgekeken op de Golf. Het is wel echt een goede auto, wat ook de reden is dat ik hem nog altijd niet heb weggedaan. Daarin begrijp ik jullie dus helemaal.

Maar dat ik dan liever het geld op mijn rekening heb staan, of voor hetzelfde geld met iets leuker rondrijd vind ik niet onlogisch.

Soite, ik wil dus onderzoeken wat er eventueel kans maakt om de golf te vervangen. Nog suggesties?
                                      Hoeveel verschillende accounts gebruik jij hier zo? 1 per vreemde vraag ofzo?

Comment

Het klinkt alsof je wel iets wilt waar je wat rijplezier mee hebt.
                                        Mx5
                                        Swift sport
                                        E30/e36 bmw 3serie zal wel wat meer kosten qua verbruik
                                        Twingo rs
                                        Een mg
                                        Saab 9-3

Zoek iets leuks onder 5000 en gebruik de rest voor de extra naft!

Comment

Working...
                                        X