Zoals sommigen onder jullie allicht wel weten, woon ik sinds ongeveer 1.5 jaar in de US.
Hier in WA state is het weer grotendeels zoals in BE. Veel regen, mist, en nu en dan mooi weer.
Ik speel al een tijdje met het idee om een daily te kopen waarmee ik in het weekend ook al eens een leuke rit kan doen. Denk aan de Top Gear video waarin Clarkson met de CLK63 Black Series om 4u 's morgens op pad trekt, just for fun... De auto is dagelijks bruikbaar, maar toch speciaal genoeg om op je vrije dag extra vroeg op te staan voor een ritje.
Laat ons stellen dat het budget rond de 60-65K ligt, dan zijn dit een paar van de kanshebbers:
CLK63 Black Series
+ Blijft een knap ding
+ Sound
+ Redelijk betrouwbaar
- Oud
- Afgetrapt?
- Automaat
- Geen bucket seats zoals in de EU versie
2014-2015 Camaro Z/28
+ Race Tech (CCBs, Speciale ophanging)
+ Magistrale kuipzetels
+ Gekende motor
+ Sound
+ Nog een paar nieuwe te vinden bij dealers
- 0,0 tech (Te basic voor een daily?)
- Heeft andere banden nodig voor dagelijks gebruik (Trofeo R standaard!)
- Te laag voor drempels en slecht aangelegde opritten hier?
Shelby GT350
+ Moderne tech te krijgen (Navi, BT, iPod connectie, ...)
- Nieuwe motor (Betrouwbaarheid?)
- Belachelijke prijs (10-50K boven MSRP), GT350R is NIET te krijgen voor onder de 100K
- Mustang-imago in de US is ZEER slecht
Ik koop normaal NOOIT nieuwe auto's, maar een Shelby aan MSRP (Als ik geluk heb een dealer te vinden die zijn allocatie aan mij wil verkopen voor MSRP), of een Z/28 (MSRP $76500, nog enkele nieuw rond de $60K nu), is wel redelijk waardevast voor een jaartje of zo... Waardevastheid is dus wel enigszins een vereiste. Ik wil geen auto die nu 60K kost, maar over 1.5j maar 25K waard is. Als hij naar 55K zakt, fine. Als hij naar 75K stijgt, da's beter
Er zijn allicht nog andere mogelijkheden. Ik moet absoluut niet de snelste, beste, etc hebben, maar wel iets wat dagelijks bruikbaar is (Veeeeeel file verkeer hier), en toch een beetje speciaal. Andere suggesties dus welkom. Post gerust een link. Als je een ZIP code wil, 98101 is centrum Seattle, maar de auto mag overal in de US staan (Roadtrip !!)
Ik zou liefst winterbanden willen leggen in de winter (gezien het aantal miles dat ik rij), dus iets als een Viper valt helaas af, geen winterset voor te krijgen...
Voor wie de US sites niet goed kent:
autotrader.com
cars.com
Voorlopig geen voorkeur voor een merk of model, laat dus maar komen.
Hier in WA state is het weer grotendeels zoals in BE. Veel regen, mist, en nu en dan mooi weer.
Ik speel al een tijdje met het idee om een daily te kopen waarmee ik in het weekend ook al eens een leuke rit kan doen. Denk aan de Top Gear video waarin Clarkson met de CLK63 Black Series om 4u 's morgens op pad trekt, just for fun... De auto is dagelijks bruikbaar, maar toch speciaal genoeg om op je vrije dag extra vroeg op te staan voor een ritje.
Laat ons stellen dat het budget rond de 60-65K ligt, dan zijn dit een paar van de kanshebbers:
CLK63 Black Series
+ Blijft een knap ding
+ Sound
+ Redelijk betrouwbaar
- Oud
- Afgetrapt?
- Automaat
- Geen bucket seats zoals in de EU versie
+ YouTube Video | |
2014-2015 Camaro Z/28
+ Race Tech (CCBs, Speciale ophanging)
+ Magistrale kuipzetels
+ Gekende motor
+ Sound
+ Nog een paar nieuwe te vinden bij dealers
- 0,0 tech (Te basic voor een daily?)
- Heeft andere banden nodig voor dagelijks gebruik (Trofeo R standaard!)
- Te laag voor drempels en slecht aangelegde opritten hier?
+ YouTube Video | |
Shelby GT350
+ Moderne tech te krijgen (Navi, BT, iPod connectie, ...)
- Nieuwe motor (Betrouwbaarheid?)
- Belachelijke prijs (10-50K boven MSRP), GT350R is NIET te krijgen voor onder de 100K
- Mustang-imago in de US is ZEER slecht
+ YouTube Video | |
Ik koop normaal NOOIT nieuwe auto's, maar een Shelby aan MSRP (Als ik geluk heb een dealer te vinden die zijn allocatie aan mij wil verkopen voor MSRP), of een Z/28 (MSRP $76500, nog enkele nieuw rond de $60K nu), is wel redelijk waardevast voor een jaartje of zo... Waardevastheid is dus wel enigszins een vereiste. Ik wil geen auto die nu 60K kost, maar over 1.5j maar 25K waard is. Als hij naar 55K zakt, fine. Als hij naar 75K stijgt, da's beter

Er zijn allicht nog andere mogelijkheden. Ik moet absoluut niet de snelste, beste, etc hebben, maar wel iets wat dagelijks bruikbaar is (Veeeeeel file verkeer hier), en toch een beetje speciaal. Andere suggesties dus welkom. Post gerust een link. Als je een ZIP code wil, 98101 is centrum Seattle, maar de auto mag overal in de US staan (Roadtrip !!)
Ik zou liefst winterbanden willen leggen in de winter (gezien het aantal miles dat ik rij), dus iets als een Viper valt helaas af, geen winterset voor te krijgen...
Voor wie de US sites niet goed kent:
autotrader.com
cars.com
Voorlopig geen voorkeur voor een merk of model, laat dus maar komen.
Comment