Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zoektocht

Zijn er nog betaalbare modellen die alleen geleverd worden met alleen krachtige motoren, zonder eco modellen of zijn ze allemaal in hetzelfde bedje ziek ?

Porsche vind ik in dat opzicht goed bezig, andere merken vinden het nodig om auto's te leveren met minder dan +-100pk.

Los van de discutie, van de noodzaak van die 100 pk...

Ik zoek dus een leuke middenklasser met alleen maar leuke motoren...

Voorlopig lijstje:
    Porsche 718
    Renault alpine
    mazda mx5
    chevrolet camaro 2.0
    Last edited by ; 27/07/2016, 08:14.

Bijna elk merk heeft een sportief en betaalbaar model in de schappen liggen.

Comment

Ik snap hem niet goed: modellen met alleen maar krachtige motoren?
      Maar wat is het nadeel dat een model zowel krachtige als niet-krachtige motoren heeft?
      Wil je een krachtige, koop dan de versie met de krachtige motor. Die rijdt toch niet minder goed omdat er ook een versie is met 100 pk?

Het is toch altijd al geweest dat een fabrikant minder krachtige motoren aanbood? Is gewoon nodig om te overleven, zoveel personen zijn er niet die een snelle wagen kunnen/willen/mogen kopen.

En Porsche goed bezig? Vroeger maakte Porsche alleen maar sportwagens, nu draait het merendeel van hun omzet op diesel SUV's. Krachtig: ja, snel: ja, maar geen sportwagens vind ik.

Comment

Zo een cayman 718, kan ik wel smaken...

Ik zoek eigenlijk een model met een degelijk interieur, en spijtig genoeg kan je dat NIET vinden bij de modellen waar ze moeten besparen in de eco- modellen... want ze hebben hetzelfde interieur, ook al overlaad je ze met opties... en opties dalen sneller in waarde dan een duurdere basis... (auto)
        Last edited by ; 26/07/2016, 14:55.

Comment

Betaalbaar is natuurlijk een heel rekbaar begrip. 20k, 30k 60k?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            ...betaalbare modellen ....
            ...leuke middenklasser met alleen maar leuke motoren...
            en
            Zo een cayman 718, kan ik wel smaken...
            Cayman 718 is een coupé die begint vanaf 54.087€: vind ik geen middenklasser, noch betaalbaar (misschien voor jou wel, is rekbaar zoals Rambler zegt)
            Middenklasse is volgens Wikipedia (en ongeveer heel de wereld): A4, 3, C, Mondeo, 6, Talisman, Superb, V60, ...

Ik zoek eigenlijk een model met een degelijk interieur, en spijtig genoeg kan je dat NIET vinden bij de modellen waar ze moeten besparen in de eco- modellen... want ze hebben hetzelfde interieur, ook al overlaad je ze met opties... en opties dalen sneller in waarde dan een duurdere basis... (auto)
            OK, dus een M3 , AMG C, TT RS of zo hebben geen degelijk interieur volgens jou want er bestaan ook goedkopere versies van.
            Wat maakt het interieur van de Cayman dan beter?

Comment

2016 Subaru WRX STi.

Bestaat geen 'eco' model meer van, is betaalbaar en een middenklasser.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                en

Cayman 718 is een coupé die begint vanaf 54.087€: vind ik geen middenklasser, noch betaalbaar (misschien voor jou wel, is rekbaar zoals Rambler zegt)
                Middenklasse is volgens Wikipedia (en ongeveer heel de wereld): A4, 3, C, Mondeo, 6, Talisman, Superb, V60, ...

OK, dus een M3 , AMG C, TT RS of zo hebben geen degelijk interieur volgens jou want er bestaan ook goedkopere versies van.
                Wat maakt het interieur van de Cayman dan beter?
                Wat is er verschillend aan het interieur tussen de M, amg, rs tov de gewone ? ja een ander stuur, versnellingspook. Maar het dashbord zelf, is dat anders? Je kan alles met leder laten bekleden, het blijft een basis interieur. Hoezeer je het ook probeert te verstoppen.

Wat er anders is aan de 718, het is het goedkoopste model binnen Porsche.. dus krijgt het interieur van de duurdere reeks.. tenzij het een echt vag product is. Ik meen niets te herkennen uit de vag groep.

Waarom ik de 718 als voorbeeld neem ? Ik ken geen andere... vandaar de vraag.
                Last edited by ; 26/07/2016, 15:50.

Comment

Er bestaan geen betaalbare modellen waarvan er geen 'budget' model bestaat. Een platform wordt betaalbaar juist doordat er velen van gemaakt kunnen worden. Tenzij tweedehands.

Misschien een 2ehandse Jaguare XJ? VW Phaeton? Die zijn klasse en 'betaalbaar' 2e hands.

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  2016 Subaru WRX STi.

En gegarandeerd geen teleurstelling qua interieur... want ge weet dat ge niks moet verwachten ...
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten

En gegarandeerd geen teleurstelling qua interieur... want ge weet dat ge niks moet verwachten ...
                    True!
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik denk dat de discussie voortvloeit uit BMWMB z'n 'rammelbak' ?
                      En 'k snap de insteek, maar je mag de andere kant van het verhaal ook niet vergeten, wat een C AMG / BMW M / Audi RS / ... goed maakt zijn net de instappers. De basis van de wagen wordt en masse verkocht met dus als voordeel dat je een heel betrouwbare (en betaalbare) basis hebt. Het nadeel is dat er nog materialen gebruikt worden die met de instappers gedeeld worden, die dan misschien niet overeenkomen met het prijskaartje van de wagen, al is dat maar een gedacht. Je kan een Maserati kopen bijvoorbeeld, maar ik steek m'n hand ervoor niet in het vuur of je dan de meer betrouwbare/kwalitatieve auto krijgt (excuses om dat hardnekkig vooroordeel tov de Italianen nog eens te beklemtonen). In elk geval, exclusiviteit en kwaliteit zijn duurbetaalde kernwoorden hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        2016 Subaru WRX STi.

Betaalbaar niet echt... En dan de taksen :eek:

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

De Porsche 718 is dan een stuk goedkoper... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Taksen vallen idd sterk tegen. Maar nieuwprijs zit maar net boven de 40.000euro, wat goedkoper is dan een gelijk uitgeruste Golf GTI. Dus 'duur' kan je die toch niet noemen.

Uiteraard is een MX-5 goedkoper. En die bestaat ook niet in eco-versie....
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              en

De 3 wijst hier op een BMW 3-reeks vermoed ik, maar welk merk is die 6?

Comment

Mazda 6...

Comment

Binnenkort gans AF aan de MX-5
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Yes ! ! !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      Binnenkort gans AF aan de MX-5
                                      In een land waar je over het algemeen 50 of 70 mag tussen twee flistpalen door... What more do you need?

Het is stilaan al zoeken naar wegen waar je nog eens 90 mag en kan rijden.... En zo een kleine roadster geeft aan lage snelheden gewoon véél meer rijplezier dan het zwaardere geschut. Aan hoge snelheden is het uiteraard andersom, maar wie zijn rijbewijs graag ziet komt al snel uit bij de MX-5 en konsoorten. En terecht. Als ik terug denk aan mijn MR2, daar heb ik écht veel fun aan gehad, zonder overal te snel en te hard te gaan.

Less is more.
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Buitenbeentjes : gt86, 370Z, Cadillac ATS (sedan of coupe)
                                        Maar als het de depreciatie is die je afschrikt: tweedehands gaan shoppen

Comment

Working...
                                        X