Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Standaard houden of Sportline + Gullideckels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Standaard houden of Sportline + Gullideckels

    We willen zowieso alle slijtageonderdelen van de ophanging van de 320E vervangen.

    Nu is de keuze of we de ophanging standaard houden of er de Sportline onderdelen voor gebruiken, en of we de 8-gaatsvelgen vervangen door 7" Gullideckels.

    Iets zegt me hem standaard te houden zoals hij uit de fabriek reed. Het chassis van de W124 is sowieso erg goed.

    De velgen zijn voor veel fans ook niet ideaal, maar in 1992 waren die 8-gaats echt wel "de nieuwigheid"... En opnieuw, hij is zo buitengerold.

    Meningen? Ervaringen?
    2
    Standaard ophanging behouden evenals de 8 gaats velgen
    16,00%
    2
    Standaard ophanging, maar Gullideckels steken (6"5 in dat geval)
    8,00%
    1
    Sportline ophanging steken plus 7" Gullideckels
    25,00%
    3
    Sportline ophanging steken maar 7" 8-gaats erop zetten
    50,00%
    6
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

  • #2
    Hmm, moeilijke..

    Een W124 met brede bagetten vind ik wel knap op 8-lochs. Anderzijds zijn gulli's dan ook weer knap.

    Qua ophanging zou ik voor de Sportline gaan (als je ze toch moet vervangen..). Mag wel met zo'n motor, en denk niet dat je veel zal inboeten aan comfort. Het is geen 400E of 500E, dus in dat opzicht zou ik me niet meteen zorgen maken om hem exact te houden zoals hoe hij uit de fabriek kwam. Het blijft OEM.

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #3
      Ik zou het bij de standaardophanging houden met gulli's. Zijn imo de velgen voor een W124.

      Comment


      • #4
        Blijft toch wel een dikke foto.. En dat ook lang dé typische (herkenbare) Benz velgen gevonden, omdat ze uit de periode van m'n kindertijd komen.




        Vind geen evenwaardige foto van een mopf 1 met gulli's..


        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • #5
          Sportline + gulli = meest klassevolle en tijdloze oplossing, imho

          Comment


          • #6
            Sportline en 8 gaats
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
              Sportline en 8 gaats
              Ik volg Jef op gebied van "Sportline en de brede gulli's" (zonder in 16" gullis te vervallen) zijn DE oplossing voor een klassieke W124.

              Maar de 320E was echt een kind van de nieuwe tijdsgeest waar de "antieke" W124, die geboren werd met 8v en 12v motoren, een oude 4-traps automaat, een koppel dat ergens tussen 150nm en 260Nm varieerde (een waarde die een 1600cc diesel haalt tegenwoordig), zich plots de nieuwe technieken ging aanmeten in een gekend kleedje van de jaren 80: Plots kreeg je 24V motoren met variabele inlaat en een koppel van 310Nm, een vijftrapsautomaat, een radio met CD,...
              En die "nieuwe tijdsgeest" werd gekenmerk door het eind van de 15-gaats velgen, die eigenlijk al bestonden sinds de /8 en de W116, en de intrede van de 8-gaats.

              Vandaar dat ik ergens zit te denken dat die 8-gaats er misschien op horen.

              Evenals op dit exemplaar de "gewone ophanging" eigenlijk wel past. De wagen kwam met leder, automatische airco, 5-trapsautomaat, de ingebouwde telefoon,... Duidelijk een wagen voor een veelrijder die dit als een ding zit om kilometers mee te malen in een absoluut comfort en aan een goei snelheid. Niet als een "sportieve Benz" met Sportline pack, geruite zetels, "dogleg" handbak, enz.

              Vandaar mijn dilemma: er een "klassieker" van maken of hem standaard houden on de tijdsgeest.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Hmm, moeilijke..

                Een W124 met brede bagetten vind ik wel knap op 8-lochs. Anderzijds zijn gulli's dan ook weer knap.

                Qua ophanging zou ik voor de Sportline gaan (als je ze toch moet vervangen..). Mag wel met zo'n motor, en denk niet dat je veel zal inboeten aan comfort. Het is geen 400E of 500E, dus in dat opzicht zou ik me niet meteen zorgen maken om hem exact te houden zoals hoe hij uit de fabriek kwam. Het blijft OEM.
                Voor mijn part heeft een 200D evenveel "recht" om OEM te staan als een 400E die wil staan zoals hij van de band rolde.

                Then again, mijn passie is er niet vanwege de 326pk van een 500E, maar ze wordt opgewekt door het teruggaan in de tijd.


                Waarschijnlijk zullen enkel de ouderen hier me begrijpen, maar een originele Mercedes met veel opties was echt een droomauto.

                De opties bij Mercedes waren zodanig duur dat je van leder, airco en zelfs aluvelgen enkel kon dromen. Dat was echt een luxe voor als je geld teveel had.

                Mijn pa zaliger (en fervent MB rijder destijds) had een simpele logica: als hij 100'000,-Bef had om die bovenop een 250D te leggen, dan gingen die niet in een 250D met speelgoed erop (en het logo eraf) voor de buren. Dan kocht hij een 300D met niks erop. En zo redeneerden nogal wat klanten destijds. Enkel de echte rijken konden het zich permitteren van op hun 300E dan ook nog es een nest opties te zetten. Ze hadden zowieso toch al de topmotor.

                En qua orginaliteit, wel de radio bvb was al direct het item dat sneuvelde. Een "gewone" radio van Pioneer of Kenwood kostte een fractie van die originele Beckers. Een aluvelg van de locale tuner of bandenboer was een stuk minder dan de originele velgen, etc.
                Dus de meeste W124 kregen een nageplaatste radio, antenne, alarm, enzenz. Af-fabriek was gewoon nodeloos duur voor Jan Modaal.

                Het is die "droom" die een autoliefhebber van mijn generatie ertoe drijft te denken dat een W124 of andere Benz, BMW, Audi van de jaren 80 zo origineel als mogelijk moet
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  Ik snap wat je bedoeld.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Ik snap wat je bedoeld.
                    Goed. Want de dt regel snap je blijkbaar minder
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #11
                      Idd

                      E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                        Idd
                        Ge gaf mij dan ook een schitterende voorzet
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #13
                          Ik kan je deze velgenset aanraden, komt van de W210 en de maat is perfect voor een normale 124 in tegenstelling tot de brede velgen van de 500E.

                          7.5*16 ET41, leg daar 205-55-16 banden onder en dat staat perfect.


                          Die verkoper vraagt 380 euro en het ziet er echt een mooie set uit.
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                            Ik kan je deze velgenset aanraden, komt van de W210 en de maat is perfect voor een normale 124 in tegenstelling tot de brede velgen van de 500E.

                            7.5*16 ET41, leg daar 205-55-16 banden onder en dat staat perfect.


                            Die verkoper vraagt 380 euro en het ziet er echt een mooie set uit.
                            D'r liggen al 8-gaats onder.

                            En op fleabay kan je goedkoper vinden. Zonder banden gaan die dingen voor max 250
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                              Ik kan je deze velgenset aanraden, komt van de W210 en de maat is perfect voor een normale 124 in tegenstelling tot de brede velgen van de 500E.

                              7.5*16 ET41, leg daar 205-55-16 banden onder en dat staat perfect.


                              Die verkoper vraagt 380 euro en het ziet er echt een mooie set uit.
                              Amai ni.
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Voor mijn part heeft een 200D evenveel "recht" om OEM te staan als een 400E die wil staan zoals hij van de band rolde.

                                Then again, mijn passie is er niet vanwege de 326pk van een 500E, maar ze wordt opgewekt door het teruggaan in de tijd.


                                Waarschijnlijk zullen enkel de ouderen hier me begrijpen, maar een originele Mercedes met veel opties was echt een droomauto.

                                De opties bij Mercedes waren zodanig duur dat je van leder, airco en zelfs aluvelgen enkel kon dromen. Dat was echt een luxe voor als je geld teveel had.

                                Mijn pa zaliger (en fervent MB rijder destijds) had een simpele logica: als hij 100'000,-Bef had om die bovenop een 250D te leggen, dan gingen die niet in een 250D met speelgoed erop (en het logo eraf) voor de buren. Dan kocht hij een 300D met niks erop. En zo redeneerden nogal wat klanten destijds. Enkel de echte rijken konden het zich permitteren van op hun 300E dan ook nog es een nest opties te zetten. Ze hadden zowieso toch al de topmotor.

                                En qua orginaliteit, wel de radio bvb was al direct het item dat sneuvelde. Een "gewone" radio van Pioneer of Kenwood kostte een fractie van die originele Beckers. Een aluvelg van de locale tuner of bandenboer was een stuk minder dan de originele velgen, etc.
                                Dus de meeste W124 kregen een nageplaatste radio, antenne, alarm, enzenz. Af-fabriek was gewoon nodeloos duur voor Jan Modaal.

                                Het is die "droom" die een autoliefhebber van mijn generatie ertoe drijft te denken dat een W124 of andere Benz, BMW, Audi van de jaren 80 zo origineel als mogelijk moet
                                Lol ik herinner mij nog zo een bezoek aan het autosalon eind van de jaren 80, er stond toen op de Mercedes stand een Mercedes (type weet ik ondertussen niet meer zeker) die koste toen zo'n 1,5 miljoen frank (wat in die tijd al heel veel was voor een wagen) maar er zaten nog voor 1,8 miljoen frank opties op totale prijs was 3,3 miljoen frank die wagen (of liever z'n prijs) ben ik nooit vergeten (was een donker blauwe met een creme kleurig lederen interieur) ik dacht een 420 SE maar dat ben ik niet meer zeker, maar dat prijskaartje zal ik waarschijnlijk nooit vergeten...
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  D'r liggen al 8-gaats onder.

                                  En op fleabay kan je goedkoper vinden. Zonder banden gaan die dingen voor max 250
                                  Kan best, maar dit ziet er op foto een mooie set uit (bijna zonder schade) en deze maten zijn vrij zeldzaam + geen verzending.
                                  Dus als je wat afbiedt, is het de betere keuze want je kan zien voor je effectief koopt.

                                  Ik heb die set ook voor mijn 190D.
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    Kan best, maar dit ziet er op foto een mooie set uit (bijna zonder schade) en deze maten zijn vrij zeldzaam + geen verzending.
                                    Dus als je wat afbiedt, is het de betere keuze want je kan zien voor je effectief koopt.

                                    Ik heb die set ook voor mijn 190D.
                                    Zal es proberen. Misschien kan ik ze inwisselen voor ons 8-gaats.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer dat ik denk dat het ideaal Sportline ophanging en 8-gaats wordt.
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat is zo een beetje een redelijke prijs om 8 gaats te verkopen voor een 124 / 201 ? We zitten hier met die 15' 6.5j
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment

                                        Working...
                                        X