Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A250 Sport 2016 of A220 Diesel 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes A250 Sport 2016 of A220 Diesel 2016

Dag iedereen

Ik werk bij Mercedes-Benz en vanaf ik 1 jaar in de onderneming werk, kan ik een wagen kopen met personeelskorting. Zit al een paar weken te twijfelen tussen de A250 Sport en A220 Diesel. De uitgerekende prijzen verschillen niet veel van mekaar. De A220D is een kleine €2000 goedkoper.

Ik rij nu met een Fiesta Econetic en tank elke week. De meeste kilometers zijn " rond de kerk " rijden maar 2 weekends per maand rij ik ook wel eens naar de zee. De reden dat ik ook ongeveer om de week tank is omdat ik 60% van de tijd ook sportief rij.

De verkopers meldden me dat er zeer veel benzine-wagens gekocht worden omdat de taksen lager liggen. Langs de andere kant weet ook iedereen dat de diesel laag staat. Nu kan je je afvragen blijft dit zo op termijn..

Mijn vraag aan jullie is wat jullie zouden aanschaffen en waarom.

Alvast bedankt.

ik zie geen enkele reden om een diesel te kopen.
    diesels zijn om lange afstanden mee te rijden en niet voor km's rond de kerk
    lets have some more member berries

Comment

Nu een diesel kopen omdat hij lag staat is niet de beste beslissing die je kan maken( tenzij je echt veel kilometers maakt) . De regering en de eu willen op termijn (dwz binnen 2 jaar dacht ik) de taksen op benzine en diesel gelijkbrengen dan wordt diesel dus duurder dan benzine. En veel korte ritjes met een diesel is gegarandeerd meer de garage bezoeken. En het onderhoud ervan is duurder.

Comment

De a250 sport nemen, leuke wagen met mooie sound, hou rekening met 9-10l werkelijk verbruik wel.

Comment

Is dit wel een keuze? de 250 uiteraard

Comment

Ik zou een kleinere motor kiezen als het toch maar is om voornamelijk rond de kerk te rijden, en een benzine.

Comment

Ook al eens gekeken naar de kost om die auto als 22 jarige te verzekeren?

Comment

Zal meevallen. Wsl een verzekering via Mercedes zelf.

Comment

Wagen zal op naam van 1 van mijn ouders komen te staan. Enkel de wagen zelf zal op mijn naam komen te staan.

Comment

Als je korte ritten doet, absoluut de 250.

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk Berichten
                    Wagen zal op naam van 1 van mijn ouders komen te staan. Enkel de wagen zelf zal op mijn naam komen te staan.
                    je bedoelt wss verzekering op je ouders. Gegarandeert miserie bij je eerste serieuze accident. Als ze kunnen aantonen dat je courante bestuurder bent ipv je ouders, hebb je het vlaggen. Verzekering trekt haar dan terug. En in uw geval zullen ze niet veel moeite moeten doen op dit te bewijzen aangezien de wagen zelf al op jouw naam staat.

Comment

Zelfs bij een licht accident durven verzekeringen al "op onderzoek" te gaan.
                      In de huidige digitale wereld kan het zelfs snel bewezen worden.

Slecht idee, zet de verzekering maar op uw naam. Bespaart veel centjes als je ooit iets tegenkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten

Slecht idee, zet de verzekering maar op uw naam. Bespaart veel centjes als je ooit iets tegenkomt.
                        Probleem zal zijn om dergelijke wagen uberhaupt verzekerd te krijgen op die leeftijd, zeker de 250 die een sportlabel van de verzekering zal krijgen. De 220 zal wss iets gemakkelijker op eigen naam te verzekeren zijn.

Comment

Zoals al door anderen aangegeven is al aangekondigd dat men op termijn de prijzen voor diesel en benzine gelijk wil trekken (door diesel duurder te maken). VW-gate zal dat zeker nog versnellen. En om dan a) rond de kerktoren en b) (vooral) sportief te rijden, moet je overduidelijk voor een benzine gaan.

Bij Mercedes zijn die ook goedkoper als ik het goed heb. Komende van een Fiesta Econetic zou ik het ook wat geleidelijker opbouwen. Die A220CDI is in vergelijking al een complete bom (wij hebben een B180CDI, 2 stappen lager qua motor en zwaarder, en die is echt niet traag - mijn andere is een 335i dus is niet dat ik geen referentiepunt heb).

In jouw geval zou ik voor een A200 benzine gaan, start aan 28.700 en je krijgt 156 turbo-benzine paardjes onder je voet. Als het toch een diesel moet zijn, zou ik starten met een 180CDI te testen en pas een stap hoger te overwegen als je dat echt traag vindt (want dat is hij niet - enkel niet zo sportief omdat het koppel onderin zit, maar dat geldt evengoed voor de 220CDI en 250CDI).

Comment

de B180 CDI moet zowat de traagste wagen zijn waar ik ooit mee gereden heb...
                            je kan de CDI's ook niet gaan vergelijken met de CGI's enkel omdat ze beiden een 180, 200 of 250 nr hebben
                            lets have some more member berries

Comment

Ik snap de vergelijking niet goed.

Een kameraad heeft een A220cdi en dat is wel vlot, maar kan je qua prestaties totaal niet met een a250 sport vergelijken.

Als je wat sportiever wil rijden en niet veel km's doet (en dan nog veel kleinere afstanden) zou ik resoluut voor een benzine kiezen.

De diesel zal je wel gemakkelijker kunnen verzekeren

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten

Vind ik ook. Gewoon op jouw naam zetten om miserie te vermijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                              Probleem zal zijn om dergelijke wagen uberhaupt verzekerd te krijgen op die leeftijd, zeker de 250 die een sportlabel van de verzekering zal krijgen. De 220 zal wss iets gemakkelijker op eigen naam te verzekeren zijn.
                              Zal wel lukken, lang genoeg zoeken

Der zijn der genoeg op't forum die nog jong zijn en een pak pk's onder hun gat hebben.
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door max la menace Bekijk Berichten
                                Nu een diesel kopen omdat hij lag staat is niet de beste beslissing die je kan maken( tenzij je echt veel kilometers maakt) . De regering en de eu willen op termijn (dwz binnen 2 jaar dacht ik) de taksen op benzine en diesel gelijkbrengen dan wordt diesel dus duurder dan benzine. En veel korte ritjes met een diesel is gegarandeerd meer de garage bezoeken. En het onderhoud ervan is duurder.
                                Wij hebben onze diesel weggedaan voor een kleine benzine... door een of andere vergeten wet is de benzine duurder geworden tov. de diesel ipv. omgekeerd.

Het verbruik ligt op 7,5l benzine met automaat tov. de diesel (manueel) met 5 l verbruik... Nu hebben we een 1500cc en we komen van een 1900 diesel... En we jagen de motor niet af...
                                De manuele versie verbruikt niet minder... zelfs meer omdat je gejaagder gaat rijden...

Comment

Hoi Pieter, de a250 is wel een leuke wagen om mee te rijden. Het verbruik ligt bij mij op 9 liter en ik doe 90% autosnelweg. Het verbruik is erg afhankelijk van je rijstijl. 7 liter is mogelijk als je erg economisch rijdt maar voor 10 liter moet je niet veel moeite doen. Ik heb deze in 2013 gekocht en rij er nog steeds graag mee, de nieuwe heeft iets meer pk dus die zal niet slechter zijn. Als vervangwagen krijg ik bijna altijd diesel en die verbruiken een pak minder (al rij ik iets minder sportief met vervangwagens), ze maken wel een ander geluid en de 250 sport is wel leuk aangekleed.

Comment

Zo'n A klasse zou luidruchtiger zijn vanbinnen dan een A3 of Golf?
                                    Zelf gemerkt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                                      Hoi Pieter, de a250 is wel een leuke wagen om mee te rijden. Het verbruik ligt bij mij op 9 liter en ik doe 90% autosnelweg. Het verbruik is erg afhankelijk van je rijstijl. 7 liter is mogelijk als je erg economisch rijdt maar voor 10 liter moet je niet veel moeite doen. Ik heb deze in 2013 gekocht en rij er nog steeds graag mee, de nieuwe heeft iets meer pk dus die zal niet slechter zijn. Als vervangwagen krijg ik bijna altijd diesel en die verbruiken een pak minder (al rij ik iets minder sportief met vervangwagens), ze maken wel een ander geluid en de 250 sport is wel leuk aangekleed.
                                      laat eens zien

Comment

Mijn broer heeft een a 180cdi (1.8 diesel)
                                        Is toch best een vlot bakje.
                                        Ook een geweldig standaard onderstel en hele stevige voortrein!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Working...
                                        X