Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Fabia Combi of Seat Ibiza ST

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Fabia Combi of Seat Ibiza ST

Hey iedereen

Voor mijn vriendin zijn we op zoek naar een vervanger voor het VW Polo uit 2006. Ze heeft hier 10 jaar mee gereden zonder al te veel problemen, het motortje (1.4tdi) heeft er 180 000km opzitten.

Nu is ze wat aan het twijfelen tussen de Skoda Fabia Combi of de Seat Ibiza ST.

De Seat Ibiza ST zou geleverd worden met de 1.0TSI (3cilinder) 110pk/200nm en de Skoda Fabia met de 1.2TSI 110pk/175nm koppel.

Heeft er iemand ervaring met deze modellen/motoren?

Grtz

Persoonlijk de Ibiza ST: mooier, motor is wat krachtiger en goedkoper.
    Afwerking zal (waarschijnlijk) bij de Skoda beter zijn.

Comment

Ik zou dan weer eerder een 4cilynder opteren (1.2tsi) tegenover een 3cilynder. Verder is de skoda ook weer dat tikkeltje ruimer, als het ruimte is dat je zoekt.
      Nieuwe Fabia Combi vind ik persoonlijk ook geslaagder dan zijn voorganger. De Ibiza st vind ik nu ook niet lelijk te noemen.

Heb zelf ook met de 1.2tsi is de Golf 7 gereden en was aangenaam verrast...

Comment

Vandaag nog eens de 2 dealers gaan bezichtigen, het voordeel hangt inderdaad aan de kant van de Fabia.
        Het dashboard is volgens mijn vrouw mooier dan bij de Ibiza.
        Uiterlijk is de Ibiza dan weer wat sportiever.
        Qua ruimte is de Fabia inderdaad groter.

Dit weekend zal de beslissing vallen.

Comment

dochter rijd al 2 jaar met fabia heel content,wij hebben vorige zomer een fabia 4 dagen gehuurd in mallorca ,ons ook positief verrast eigenlijk.

Comment

ik ben zondag met mijn ouders naar skoda garage geweest voor een offerte van fabia combi.
            Ik had hen eerst de 1.2 tsi met 110 pk aangeraden maar ouders doen amper snelweg dus is de 90 Pk geworden met 5 versnellingen.
            Wel stevig uitgerust(navi, sensoren, bluetooth, etc) en toch 20% korting verkregen zonder te onderhandelen.
            Ook de testrit beviel vrij goed. Normaal word morgen de bestelbon getekend.
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Inderdaad de kortingen die ze geven zijn vrij stevig

Bij ons zou het de Fabia Combi 1.2TSI 110pk in Style uitvoering zijn. Inderdaad zij doet wat meer snelweg en dan is die 6de versnelling toch wel prettig.
              Stiekem denk ik dat deze ook meer gebruikt zal worden als gezinswagen (zoontje en de honden) dan mijn Cupra

Kleur is het moeilijkste waar ze niet uit geraakt tussen de Cappuccino beige en Quartz grijs.
              Rest de voordelige optie pakketten van de Style uitvoering, uitgebreid naar Navi, climatronic, enz... Dus ook stevig uitgerust.

Wij hebben zaterdag een testrit, daarna zal de bestelling plaatsvinden.

Comment

Voila de testrit is zeer goed bevallen en de bestelbon is getekend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                  Voila de testrit is zeer goed bevallen en de bestelbon is getekend
                  proficiat, prijs-kwaliteit zeer goeie keuze vind ik, en meer dan voldoende krachtig met 110PK

Comment

Zeer goede keuze. De 1.2 tsi 110 pk motor is één van de beste motoren van zijn categorie.

Comment

goede keuze !!
                      Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                      Klikerdeklikhier
                      Car name: Octavius Rsus

Comment

Thanks mannen

Comment

Zou ook deze gekozen hebben.

Sent from my Apple muziekdoos.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                          X