Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik rij nu met een E90 en das net voldoende voor 1 pasgeborene... Maxicosi op de achterbank, bovenstuk van de koets ernaast, chassis van de koets in de koffer en dan is er nog net plaats voor een zakje boodschappen. Vergeet het om een plooibak of bak bier mee te nemen.
Heb je de espace en de x5 test gereden? Zo ja hoor ik graag uw opbouwende kritieken.
Vergelijking is inderdaad bizar op het eerste oog, maar prijs is ook belangrijk wellicht voor die mensen. En de espace heeft verkoopstroeven genoeg. Aan de koper om te beslissen of hij het grote prijsverschil er voor over heeft...
Maar hierom mensen uitlachen vind ik eigenlijk onbeleefd, sorry.
Als je een aantal compromissen wil maken (rijgedrag geen hoogvlieger, afwerking niet optimaal,...), dan zou ik uit die 2 de Espace nemen.
Als het ook andere merken mogen zijn, dan zou ik geen van beide nemen, maar uit bovenstaande posts heb je je redenen daarvoor.
Ter info: nog niet met de Espace gereden, baseer me op tests, zoals:
Laatste autonieuws, onafhankelijke tests, actuele prijzen en deskundig advies. Blijf altijd up-to-date over auto´s met Vroom
Let op: verschillende reviews geven ook aan dat de Espace niet meer het ruimtewonder is als anders.
Autowereld zegt bv:
Trouwe Espace-rijders zullen eraan moeten wennen dat dit model zijn naam niet langer waarmaakt, voor een écht grote monovolume die je ook als fietsenstalling kan gebruiken, kan je voortaan enkel nog bij VW/Seat (Sharan/Alhambra) of Ford (Galaxy) terecht.
In mijn 5008, met 800kiter kofferruimte passen ook 3 kinderstoelen, weet ik uit ervaring. Qua binnenruimte (kofferruimte) moet die niet onderdoen voor de nieuwe espace (wel voor de oude en zijn concurrenten). Je kan ook in die richting kijken (5008, grand scenic, zafira), al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik de espace wel veel mooier vind dan deze 3.
Ik kom uit de vorige espace en heb nu de nieuwe. Inderdaad, de ruimte binnenin werd kleiner. Maar... totale lengte bleef idem. Het grote verschil is dat de boden iets hoger is en het dak lager is. Je verliest dus ruimte in de hoogte. Maar qua beenruimte is deze zelfs iets ruimer dan de vorige espace. Je kan enkel niet meer zo extreem hoog laden...
Heb je de espace en de x5 test gereden? Zo ja hoor ik graag uw opbouwende kritieken.
Vergelijking is inderdaad bizar op het eerste oog, maar prijs is ook belangrijk wellicht voor die mensen. En de espace heeft verkoopstroeven genoeg. Aan de koper om te beslissen of hij het grote prijsverschil er voor over heeft...
Maar hierom mensen uitlachen vind ik eigenlijk onbeleefd, sorry.
Ik heb met de espace test gereden. De x5 is voor zaterdag , maar ik veronderstel dat er niet verschil zal zijn met een andere achterwielaangedreven terreinwagen. (en zo heb ik er al paar gehad). Tis niet dat ik rij zoals 20 jaar geleden. Als t comfortabel is en onder de 10 sec naar de 100 is t goed. Ik ben niet veeleisend of dat zeg ik toch altijd tegen mijn vrouw als ze vraagt zie ik er goed uit in .....
Voor 3 klein mannen heb je toch voldoende aan een normale gezinswagen ? In mijn tijd pasten we met 5 in een Keverke.
in uwe tijd waren er geen gordels vanachter, en misschien hielden uw ouders niet genoeg van u om u degelijk vast te maken.
Toen waren er ook geen regels terzake. Toen we ons eerste kind verwachtte was mijn eerste punt waar ik naar keek wanneer we auto kochten heeft hij isofix.
Met het prijsverschil rekening houdende en dan de kinderen zou ik resoluut voor de espace gaan. Ik heb er een paar keer ingezeten en vind deze toch echt meer dan deftig afgewerkt en comfortabel.
Beelden van autospeedwayraces in het Goffert Stadion te Nijmegen, georganiseerd door de Nederlandse Auto-Speedway-Club. Ieke van der Wal wint de finale. Het ...
Last edited by ; 10/01/2016, 20:37.
Reden: citaat vergeten
Ik heb met de espace test gereden. De x5 is voor zaterdag , maar ik veronderstel dat er niet verschil zal zijn met een andere achterwielaangedreven terreinwagen. (en zo heb ik er al paar gehad). Tis niet dat ik rij zoals 20 jaar geleden. Als t comfortabel is en onder de 10 sec naar de 100 is t goed. Ik ben niet veeleisend of dat zeg ik toch altijd tegen mijn vrouw als ze vraagt zie ik er goed uit in .....
Ik denk dat het een espace wordt (grapje hoor). Wil je niet beinvloeden want een auto is echt een persoonlijke keuze. Mijn reactie was een reageren op het uitlachen omdat je die twee verschillende auto's vergelijkt en dus zeker niet op jou bedoeld hoor.
@ Dak
Wel straf dat je voor 10.000 km/jaar naar een diesel grijpt. Als je dan toch in een X5 geïnteresseerd bent, moet je ook eens een testritje doen met een Lexus RX 450h. Ook ruim, beter uitgerust, geen diesel en tenminste geen waarvan er 13 in een dozijn rondrijden
Wel, ik heb op 't einde gekozen tussen een Espace, een 4 gran coupé en een i3. 't Makkelijkste is om je voorkeur in elke categorie aan te stippen, daarna kies je wat voor soort auto je wilt.
Volgens mij is die vraag hier een paar maanden geleden ook al eens de revue gepasseerd.
Ik hen mijn twijfels dat er drie zitjes in een X5 kunnen.
Waar dat zeker in gaat lukken is een Ford S-max en een Peugeot 5008. Nog steeds de twee breedste wagen uit hun segment en dat is al enkele jaren zo en nog niet overtroffen dat ik weet.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Moeten geen 3 zitjes meer inkunnen op t moment. Maar wel 1 type 1 (das breed) en 1 verhoogkussen. Oudste kan dan al tussen de 2 zitten maar moet wel haar voeten kunnen zetten he.
Comment