Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pick-up

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pick-up

Ik ben enorm gefascineerd door pick-up's.
    Maar voor een "gewone werkman" liggen de prijzen van nieuwe modellen natuurlijk buiten categorie.

Op de tweedehandsmarkt staan er natuurlijk ook genoeg; maar ik ben niet echt thuis in die wereld. Hier heb ik enkele vraagjes over:

* Een zware motor zoals in een pick-up kan (neem ik aan) veel meer verduren qua km's, leeftijd.. dan een gewone gezinsauto, maar hoeveel km bv kunnen deze ongeveer maken? Of rond de hoeveel km mag een tweedehands pick-up hebben als je er bv 10/15k km/jaar mee doet en er toch nog laat me zeggen 5 a 8 jaar plezier van wilt hebben.

* Op welke dingen moet je voornamelijk letten als je er een wilt kopen?

* Is het de moeite om er een te kopen tweedehands qua prijs/duurzaamheid?

* Is er veel verschil tussen een lichte vracht pick-up of camionet met dubbele cabine?

* Welke pick-up is "het beste" (ik hoor vaak dat de Toyota Hilux goed is)? Of is een L200, Avalanche, Navara.. beter qua duurzaamheid/kosten/verbruik...

Kleine situatieschets:

Rij momenteel met een peugeot partner; ik vind die auto enorm fijn gewoon om mee werken te gaan of voor iets te laden tijdens bv. werken thuis. En natuurlijk is het goedkope lichte vracht tarief een pluspunt wat ik graag wil behouden.

Nu is ons eerste kind op komst en mijn vrouw heeft wel een gezinswagen (toyota yaris hybride) maar toch kriebelt het om zelf ook iets nieuws te kopen.

Gr. Michael

Oorspronkelijk geplaatst door Thebiggerthebetter Bekijk Berichten
    Ik ben enorm gefascineerd door pick-up's.
    Maar voor een "gewone werkman" liggen de prijzen van nieuwe modellen natuurlijk buiten categorie.

Op de tweedehandsmarkt staan er natuurlijk ook genoeg; maar ik ben niet echt thuis in die wereld. Hier heb ik enkele vraagjes over:

* Een zware motor zoals in een pick-up kan (neem ik aan) veel meer verduren qua km's, leeftijd.. dan een gewone gezinsauto, maar hoeveel km bv kunnen deze ongeveer maken? Of rond de hoeveel km mag een tweedehands pick-up hebben als je er bv 10/15k km/jaar mee doet en er toch nog laat me zeggen 5 a 8 jaar plezier van wilt hebben.

* Op welke dingen moet je voornamelijk letten als je er een wilt kopen?

* Is het de moeite om er een te kopen tweedehands qua prijs/duurzaamheid?

* Is er veel verschil tussen een lichte vracht pick-up of camionet met dubbele cabine?

* Welke pick-up is "het beste" (ik hoor vaak dat de Toyota Hilux goed is)? Of is een L200, Avalanche, Navara.. beter qua duurzaamheid/kosten/verbruik...

Kleine situatieschets:

Rij momenteel met een peugeot partner; ik vind die auto enorm fijn gewoon om mee werken te gaan of voor iets te laden tijdens bv. werken thuis. En natuurlijk is het goedkope lichte vracht tarief een pluspunt wat ik graag wil behouden.

Nu is ons eerste kind op komst en mijn vrouw heeft wel een gezinswagen (toyota yaris hybride) maar toch kriebelt het om zelf ook iets nieuws te kopen.

Gr. Michael
    Ik zelf heb het ook enorm voor pick-ups, al zou ik nooit of te nooit geen nieuw model kopen wegens de overkill aan elektronica en het gebrek aan charmes.

Ik heb mijn Navara D22 gekocht bij 200.000km toen hij 10 jaar was.
    Wat een pracht auto!

De kilometerstand is niet echt van groot belang, wel het interval van de onderhouden. Mijn pick-up krijgt om de 7000km nieuwe olie en oliefilter, en om de 14000km groot onderhoud.
    Ook moet je bij deze oudere (+8jaar) wagens wat beginnen letten op roest. Niet dat ze spontaan beginnen doorroesten, maar deze worden veel gebruikt om hard te werken. Een niet bijgewerkte kras of modder die niet afgespoten wordt in de wielkasten kan het roestproces sterk aanwakkeren.

tgoh verschil tussen camionette en pick-up is natuurlijk groot.
    Oude pick-ups zijn trage Diesels, even snel iemand inhalen zit er niet in.
    Een camionette is ook praktischer, maar heeft niet de looks ;-)

Verder vergt het ook soms wat meer onderhoud.
    Je hebt veel zaken dubbel, 2 versnellingsbakken, 2 cardans, 2 diffs... Die hebben allemaal hun oliekeerringen die na verloop van tijd kunnen lekken door verduring. Is normale slijtage maar wel arbeidsintensief als deze vervangen moeten worden.

een pick-up in goede staat van +- 10jaat betaal je nog altijd 8-9-10 duizend euro. De pick-ups van 3a4 duizend zou ik laten staan als je er zelf niveel aan kunt/wilt doen!

Comment

Bedankt voor je reactie. Rond de hoeveel km zit jij nu als ok vragen mag (en leeftijd vd auto)?

En qua modellen of merken ook grote verschillen in of..?

Comment

Ik heb zelf de Navara gehad (2.5dCi bj2009), mijn buur had een Hilux (3.0d), mijn collega een Ranger (huidige) en zelf heb ik nu een Avalanche.

Qua rijgenot en comfort steekt de Avalanche er met kop en schouders boven uit. Is onvoorstelbaar comfortabel, heeft achteraan geen bladveren, springt zo niet, heeft het aangenaamste blok, de beste zetels, de enige waar het achteraan ook écht aangenaam in zitten is en heeft een leuke (bose) stereo.
        Qua verbruik (mits goede gasinstallatie) is dat ook by far de goedkoopste. Met 6 euro/100km kom je al toe.

Let wel, Amerikanen hebben ook hun nadelen. Als er iets mis gaat, kan het centen kosten. Anderzijds zijn ze gemaakt om een eeuwigheid mee te gaan. Mits goed onderhoud gaan ze echt eeuwig mee.

De anderen zijn in de eerste plaats veel harder. Hardere materialen, hardere zetels, hardere vering, zwaarder sturen,...
        De Ranger vind ik persoonlijk de beste afgewerkt, al is het interieur niet mijn smaak. Daartegenover staat dan wel dat de onderzijde een stuk fragieler is. Overal kabelkes en fichkes.
        De Navara (is hier een topic over) was een goede wagen, maar de onderzijde vond ik bijzonder snel roesten. Ook de koppeling kwam heel zwak over en de tractie was ook niet om over naar huis te schrijven. Toch was het grootste minpunt (geldt ook voor de Ranger) dat zo een pick-up met bladveren durven 'stampen' als er een aanhanger achter hangt, alsof je constant op een hobbelige baan rijdt. De Avalanche heeft dat niet.

Je moet beide topic maar eens doornemen. aa
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Waar kan ik deze topics vinden? Want via de zoekfunctie vind ik ze niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thebiggerthebetter Bekijk Berichten
            Waar kan ik deze topics vinden? Want via de zoekfunctie vind ik ze niet...

Motoren & Tjeurisme

Comment

Toen ik in Amerika woonde en werkte reed ik met een Silverado 1500. Reed goed, niet overdreven dorstig (16l/100km maar werd nagenoeg altijd off-road gebruikt of om zware lasten te vervoeren/trekken), comfortabel hoewel hij bladveren achter had, en ge kon met vijf naast elkaar zitten als ge elkaar goed kende... had een 5.7 V8 van 1990.

Navara met 2..5 DCi zou ik niemand aanraden, er zijn er gewoon teveel die er een lagerschaal doordraaien, wat eindigt met een nieuwe krukas en dus een hele grote kost. Koppelingen zijn ook vrij zwak.

L200 heb ik meer ervaring mee, op zich wel goed voor de laatste generaties maar ook niet geheel probleemloos. Koppakkingen zijn een zwak punt, alsook de bekabeling van de airbags. hard tops sluiten vaak slecht af (niet waterdicht). Er is een nieuwe versie nu met een nieuwe motor. De oude problemen moeten van de baan zijn. Althans nog geen campagnes of recalls gehad en dat is vaak anders. Soms zijn de eerste recalls er voor het eerste model in de showroom staat... Wel houd de L200 goed zijn waarde, je betaalt vaak nog 14000 euro voor 1 van 7-8 jaar oud...

Comment

Als je op Kapaza kijkt zie je voor €15.000 veel L200's staan met "maar" 60/70 dkm.
                Als je dan bij de Hilux of Navara kijkt voor die prijs zie je meteen 120/160dkm staan.

Is er een specifieke reden voor dit verschil?

Comment

hoe verhield de nieuwprijs zich?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                    hoe verhield de nieuwprijs zich?
                    De Toyota staat (huidig model) te koop vanaf 34.5k; de Nissan vanaf 25k; en de Mitsubishi vanaf 31k.

Dus daarin vind ik dat verschil niet echt in terug. En ook staat t merendeel van de L200's allemaal rond de 60/70dkm.

Comment

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

http://www.kapaza.be/nl/mitsubishi/m...-102563137.htm dit is een nieuwe

allemaal met minder dan 100.000km, maar kosten wel stuk voor stuk meer dan jij gezien hebt.

Dit zijn de enigen met 100.000km of minder die goedkoper zijn dan daarboven

ik denk dat er gewoon een groot aanbod is. ben je te duur, blijf je ermee zitten

Comment

Hebben die oudere pickups wel isofix aansluiting voor het kinderzitje? Of ben je van plan te knoeien met die gordels?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Hebben die oudere pickups wel isofix aansluiting voor het kinderzitje? Of ben je van plan te knoeien met die gordels?

heb pas sinds 2013 mijn eerste auto met isofix... dochter is geboren in 2006 trouwens.

Comment

nieuwe ssangyoung voor 20500...en de enige met onafhankelijke achterophanging ipv een spring-as

Comment

Alleen export buiten Europa.
                              Hoe komen die aan zo lage prijzen?

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Er staan er nog zo op.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Alleen export buiten Europa.
                                Hoe komen die aan zo lage prijzen?

Er staan er nog zo op.

Zullen Euro X modellen zijn die niet tijdig verkocht geraakt zijn en daardoor niet meer inschrijfbaar in Europa.
                                Denk dat alles nu euro 6 moet zijn zeker? En dan zullen die nog euro 5 ofzo zijn, dus niet meer inschrijfbaar in Europa. Bij de moto's zullen er binnenkort ook weer een hoop zo te koop komen. En wat je ook doet, je krijgt die niet ingeschreven.
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
                                  Had daar nog niet aan gedacht.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zou toch denken dat die mannen daar iets op kunnen vinden om die buiten europa in te schrijven en dan "terug in te voeren". Zou toch wel moeten lukken op één of andere manier? Of zijn hier genoeg (kut-)regeltjes rond om dit tegen te gaan? (Aantal km's, leeftijd, ... ?)

Comment

Aboud cars is een van de grotere re-exporters ter wereld voor wagens. Prijzen zijn zonder enige tax.
                                      Ze maken vooral gebruik van vrijhandelzones om internationale handel te doen. De wagens die in A'pen staan gaan nogal vaak naar landen waar het moeilijker is om snel aan goed gerief te komen, voor allerlei 'partijen'.
                                      De wagens zijn ook meestal aangepast voor zwaardere omstandigheden, 'tropicalised'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Zou toch denken dat die mannen daar iets op kunnen vinden om die buiten europa in te schrijven en dan "terug in te voeren". Zou toch wel moeten lukken op één of andere manier? Of zijn hier genoeg (kut-)regeltjes rond om dit tegen te gaan? (Aantal km's, leeftijd, ... ?)
                                        datum eerste inschrijving...

Comment

Working...
                                        X