Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suv: Premium tweedehands of aziatische bijna nieuwe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Suv: Premium tweedehands of aziatische bijna nieuwe

Beste,

Mijn vrouw haar wagen is aan vervanging toe. Budget: 15.000 €.

Verplicht: diesel, parkeersensoren, carkit, airco, hoog op de poten

Ik twijfel daardoor heel sterk tussen:

Volvo XC60 2.4 D / Mini Countryman 1.6D / VW Tiguan 2.0 D ... allen tweedehands, 4-5 jaar oud en vaak 150.000 km.

IX35 / KIA SPORTAGE ... die vind je in directiewagen vaak al vanaf die prijzen.

Ik stel me de vraag of je van zo'n XC60 (mijn favoriet) met 160.000 km nog vele jaren kunt genieten.

Voor alle duidelijkheid: het is een tweede wagen met +/- 6.000 km/jaar. Ik weet dat daarvoor geen diesel nodig is, maar toch moet dit.
    16
    Premium tweedehands
    31,25%
    5
    Aziatische bijna nieuwe
    56,25%
    9
    Ik heb een beter idee!
    12,50%
    2
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Kan je wat meer uitleg geven waarom een diesel toch moet? Fiscale redenen misschien?
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Uiteraard: Diesel moet omdat we thuis een tank hebben.

Comment

Misschien voor zoiets opteren: http://www.kapaza.be/nl/nissan/nissa...e-92982730.htm

Comment

Een auto met 150d km 15k betalen in dat segment = not done voor mij. Als je toch veel geld moet geven aan een wagen met die kms vind ik dat enkel verantwoord als je hier afkomt met een 7serie, 6serie, s klasse, a8 en van die toestanden. Goed dan zou ik het trouwens nog niet doen hoor.

Ik zou voor de aziaat gaan al vind ik de Kia en Huyndai nu ook niet meteen de meeste interessante maar dat zal smaak zijn...

Duits premium en die km standen zijn uiteraard nog wel betrouwbaar in meeste gevallen bij de diesels maar je zal er zoizo meer kosten aan hebben + runningcost ligt ook hoger.
          Ga gewoon voor een nieuwe dacia

Comment

Een countryman rijdt eigenlijk niet zo prettig en is niet zo ruim.

XC60 is een goed voorbeeld. Denk dat die wel redelijk bulletproof zijn.

Als ge zo weinig km's doet zou ik zelfs zoiets durven overwegen. Ik vind dat een prachtige auto, maar das persoonlijk uiteraard

en 3 jaar garantie

BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Als er nu één lelijke SUV is dan is het wel de X5 van die generatie en die zijn ook gekend als onbetrouwbaar. Er staat trouwens bij garantieduur 12 maand want geen enkele handelaar zal zo gek zijn om daar 3 jaar garantie op te geven.

Comment

Zo'n Nissan is inderdaad misschien een mooie tussenoplossing. Zo'n oude X5 vind ik wel niks daarentegen, er zijn al 2 nieuwere modellen ondertussen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Als er nu één lelijke SUV is dan is het wel de X5 van die generatie en die zijn ook gekend als onbetrouwbaar. Er staat trouwens bij garantieduur 12 maand want geen enkele handelaar zal zo gek zijn om daar 3 jaar garantie op te geven.

smaken en kleuren zeker

FL versie van dat model X5 is best betrouwbaar, soit daar zullen we niet verder op ingaan. Die mannen hebben wel 3 jaar garantie gegeven op mijn bak van 2000
                  BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                    Zo'n Nissan is inderdaad misschien een mooie tussenoplossing. Zo'n oude X5 vind ik wel niks daarentegen, er zijn al 2 nieuwere modellen ondertussen!
                    twas maar een voorstel.

Zo'n Nissan rijdt ook wel prettig en ziet er goed uit.
                    BMW X5 45e

Comment

En mijn vrouw is fan van dat type ... maar ik minder

Comment

nissan lijkt me alleszins al iets interessanter dan Kia.
                        Ik zou voor een Mazda CX-7 gaan, 175pk versie. Groot, mooi, oerbetrouwbaar en recentste model (al maken ze hem niet meer)

Comment

De QQ is zeker niet slecht.... ook getest tijdje terug en aangenaam verrast. 1.6dci met 130pk reed vlot. Succes!
                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Ik zou voor een goed ingereden premium gaan. Met 6000km/jaar zou ik schrik hebben om een nieuwe of directiewagen kapot rijden (denk aan roetfilter, etc..).

Comment

Ik zou met deze criteria voor een Honda CR-V gaan
                              Bijvoorbeeld: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...125?asrc=st|as of http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...250?asrc=fa|as
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Nieuwe VW Polo of iets dergelijks. Waarom moeten vrouwen allemaal SUV's hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                  Uiteraard: Diesel moet omdat we thuis een tank hebben.
                                  Hopelijk doe je daar veel voordeel mee met die tank.
                                  Als die 6000km/jaar ritjes rond de kerktoren zijn, verwacht je dan maar aan kosten met een moderne dieselmotor.

Comment

De snelste beslissing van mijn leven:

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

Suv: Premium tweedehands of aziatische bijna nieuwe

Goeie keuze! Proficiat! Al vind ik de 1.6 aangenamer maar bon
                                      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Ik heb nu de 1.6 DCI in mijn grand scenic en dat is inderdaad nog leuker, maar voor het stadverkeer en gezien de prijs ...

Comment

Working...
                                        X