Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke E46 M3 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke E46 M3 ?

    Ik ben voorzichtig aan het uitkijken naar een propere M3 met een "lage" km stand. Nu is het aanbod niet echt groot te noemen,dus graag jullie mening!
    1) M3 cabrio manueel
    deze:
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


    2) M3 coupe manueel
    deze: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...rc=st%7Cas&a=1

    3) M3 coupe SMG
    deze: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...rc=st%7Cas&a=1


    Wat zouden jullie nemen? Ik weet het echt niet...
    50
    M3 cabrio manueel
    12,00%
    6
    M3 coupe manueel
    64,00%
    32
    M3 coupe SMG
    24,00%
    12
    Last edited by davy; 21/07/2014, 10:06.

  • #2
    Ik heb de manuele gesloten versie genomen. Denk dat kosten aan deze boite minder zullen kosten dan de smg.

    Comment


    • #3
      Nr 2 ziet er mij de beste uit.. Manueel, coupé, mooi interieur,..

      Hoewel die bruine zetels echt wel lekker zijn bij nr 3

      Comment


      • #4
        Ik zou nummer 2 kiezen, gewoon omdat een cabrio niks voor mij is. En ik zo'n kar hoort een manuele bak te zitten imo.
        De keuze cabrio-coupé is natuurlijk puur persoonlijk.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

        Comment


        • #5
          Ik kies ook nummer 2, alhoewel deze echt al lang te koop staat !

          Comment


          • #6
            Ik zou voor een manuele cabrio gaan .

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Ik zou voor een manuele cabrio gaan .
              Zo een cabrio heeft wel nog iets. Deze vind ik bijv. een mooie :

              De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

              Comment


              • #8
                De kans is groter dan je een goede cabrio vind . Die worden minder afgetrapt.

                Comment


                • #9
                  LOL die nummer 1 z'n onderhoudsboekje bij VAG langs geweest?

                  Comment


                  • #10
                    Zou me eerst s afvragen of je Cabrio of Coupé wil...

                    Wil je er veel mee op circuit rijden of totaal niet? Voor op circuit is Coupé toch wel aangewezen, omwille van veel betere stijfheid... Cabrio is ook pak zwaarder...

                    SMG-bak op E46 was nog niet zo goed heb ik me laten vertellen...

                    Zou ook in Duitsland s kijken

                    Comment


                    • #11
                      Mijn mening: kies de cabrio. Ok, ik ben sterk gebiased natuurlijk :-D
                      Maar eens je dat geluid uit die overheerlijke s54 met open top heb gehoord en beleeft ben je verkocht.

                      Ok, hij is iets zwaarder dan de coupé, maar je hebt er zo veel meer beleving aan, voorals als je hem als 2e wagen koopt.

                      Verder wat betreft je voorstellen; Neem aub je tijd ervoor. De cabrio is vorig jaar in augustus gekocht geweest en ik heb zonder zeveren er toch zeker 5 volledig onderzocht en bekeken vooraleer tot aankoop is overgegaan. Er zijn namelijk zooooo veel punten waar je aandacht dient aan te spenderen; subframe, compressie, vanos,...

                      Maar goed, dan dien je vooral eerst uit te maken wat je effectief wil: coupe of cabrio en manueel of smg en waarom.
                      Laat je dus vooral niet leiden door tijd en beschikbare aanbod. Trust me, dan zul je het je later zo hard kwalijk nemen met gedachten "had ik niet beter,...". Zou maar al te jammer zijn, niet?

                      Dus subjectief; eerste laat je beter aan je voorbij gaan. Waarom? OHB en verder voor mij ook geen 16:9 navi, ook al kun je die wel nog naplaatsen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                      Zo een cabrio heeft wel nog iets. Deze vind ik bijv. een mooie :

                      http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-m3-cabrio-86127673.htm
                      Hmmmm, ik kan verkeerd zijn aangezien ik die niet beter onder de loep heb genomen (kleur sprak me minder aan toen), maar ik weet sowieso dat deze reeds sedert augustus online heeft gestaan...
                      zegt voor mij al genoeg...

                      leboncion, mobile,... al bekeken?
                      Nogmaals, liever een duurzame koop dan een dure koop
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                      Comment


                      • #12
                        oh ja, mocht ik je plezier kunnen doen met een ritje; kom gerust langs
                        2009 BMW E91 320d
                        2002 BMW E46 M3
                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                        Comment


                        • #13
                          Goed gekozen. Vergeet niet wat €€ over te hebben voor onderhoud, want een M op de baan houden kost geld. Maar je krijgt er O zo veel plezier voor terug ;-)
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #14
                            Is natuurlijk de vraag cabrio of coupe, ik heb beide gehad, een E46M3 cabrio 2001 SMG en nu een coupe 2004 manueel.

                            Ik rij veel liever met de coupe, is echt lichter(voelbaar). Natuurlijk als het goed weer zalig om te cruisen, maar echt om te vlammen/snel bochtje zit je beter met een coupe. Ik vond de koetswerk stijfheid niet zo stevig, je voelt hem echt torsen.

                            SMG of manueel, hoor je veel over, vroeg of laat krijg je kosten aan de smg schakeling, niet tegenstaande dat ik het wel leuk vond hiermee te rijden, veel mogelijkheden kwa instellingen en echt snel schakelen. Knap staaltje techniek.

                            De 1 en 2 lijken mij correcte wagens, zie wel dat ze niet dik in de opties steken. De km standen zijn ok, maar dat wil niet zoveel zeggen, ik heb mijn oliepomp laten vervangen op 81000km omdat die op toptoeren iets te weinig druk gaf. Het is leuk weinig kms maar ook hier kan je er serieuze €€€ aan kwijtspelen.
                            Denk eraan E46M3 zijn niet bepaald bullet proof, lagerschalen, koppakking, oliepomp, diff, subframe, zijn zwakke punten.

                            Alles kost echt wel meer geld, nieuwe remmerij(schijven blokken) is echt duur, schijf kost 300€ stuk. Hou hier rekening mee.(pas op ik wil je niet bang maken he)

                            Als ze perfect in orde zijn zijn het zalige auto's, geluid(zeker met een uitlaatje), gasreactie, speelsheid, enz
                            BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

                            BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

                            Kreidler RS 50 golfgrun

                            Comment


                            • #15
                              Hmm m3 e46,

                              Meest voorkomend en frequente problemen:

                              Inscheurend subframe, ingelopen lager schalen...
                              Dingen waar je je zeker van moet op de hoogte stellen. Inscheurend subframe kost op zijn minst 5000 euro, en ingelopen lager schalen is een ruilmotor meestal het beste alternatief...

                              Comment


                              • #16
                                Er staat een hele mooie bij www.powercars.be

                                Wel recenter model voor een beetje meer..

                                Comment


                                • #17
                                  Inscheurend subframe 5000€ LOL
                                  1000€ is voldoende.
                                  Lagerschalen en oliepomp gewoon vernieuwen rond de 100000-120000km
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een nieuw subframe kost wel degelijk 5000 kletsen, je kan het preventief laten lassen, maar eens ze scheuren helpt dat niet meer..
                                    En als de lager schalen al ingelopen zijn, is dat ook een betrekkelijke kost. Daarom dat ik zeg dat je ze dan ook best bespreekt met de verkoper...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      Een nieuw subframe kost wel degelijk 5000 kletsen, je kan het preventief laten lassen, maar eens ze scheuren helpt dat niet meer..
                                      En als de lager schalen al ingelopen zijn, is dat ook een betrekkelijke kost. Daarom dat ik zeg dat je ze dan ook best bespreekt met de verkoper...
                                      hoe kom je dan te weten dat de lagerschalen al wat ingelopen zijn? Is daar een specifiek geluid aan gekoppeld dat je dan kan herkennen?
                                      Greetz,
                                      Canonball
                                      _____________________
                                      530dA F10 2010
                                      Z4 s23i E89 2011

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        Een nieuw subframe kost wel degelijk 5000 kletsen, je kan het preventief laten lassen, maar eens ze scheuren helpt dat niet meer..
                                        En als de lager schalen al ingelopen zijn, is dat ook een betrekkelijke kost. Daarom dat ik zeg dat je ze dan ook best bespreekt met de verkoper...
                                        Eens het subframe verstevigd is(als het niet te ver was gescheurd) krijg je dit niet meer kapot, volgens verschillende M specialisten.

                                        Lagerschalen kan men altijd laten vervangen, als je dit begint te horen dan zijn ze op de krukas aant inlopen. Dat is een zeer dure herstelling, afslijpen van de krukas nl. De lagerschalen zijn een zachtere materie dan krukas en drijfstangen, daarom dat deze soms inlopen met slechte smering.


                                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                                        BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

                                        BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

                                        Kreidler RS 50 golfgrun

                                        Comment

                                        Working...
                                        X