Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio ENKEL voor roadtrip van minstens 20 dagen door oostblok.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cabrio ENKEL voor roadtrip van minstens 20 dagen door oostblok.

Heren,

Ik ga dit jaar samen met een vriend een roadtrip maken door de oostblok (vanuit talin, richting riga, vilnius, krakau boekarest,... tot griekenland)
    Aangezien er een gigantische afstand gaat afgelegd worden hadden we het idee een goedkope cabrio te kopen van tussen de 4000 en 6000€ de roadtrip te maken en achteraf de auto terug te verkopen.
    Vereisten:
    -CABRIO!!
    -OERbetrouwbaar
    -Benzine
    -minstens 130pk
    -geen TE grote zuiplap
    -leuke wegligging (mag redelijk hard zijn. )

Ik zelf moest direct denken aan mazda mx5 en bmw e36 cabrio.
    Wat raden jullie aan, tips en ads zijn altijd welkom in deze thread als iemand zo zot is om ons te willen joinen hoor ik het hier ook!
    Alvast bedankt mannen!

nen saab cabrio

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
      nen saab cabrio

etc...
      Wat ik mij dan afvraag zijn:
      1. Heeft da iets ofwat deftige weligging, ziet mij een plompe auto uit met heel veel onderstuur.
      2. Zijn die motoren OERbetrouwbaar evenals de rest rond de auto?

Die derde dieje laat zien heeft zeer knappe velgen trouwens! Maar zou zeker geen LPG overwegen...

Comment

waarom geen lpg? als je lpg tegenkomt smijt je da vol, en als je geen tegenkomt gewoon op naft rijden. geen idee hoe dat rijdt, maar daar gade tenminste wa plek in hebben als je nen roadtrip maakt. nen mx5 is nen basketslets op wielen

Comment

waarom geen lpg? als je lpg tegenkomt smijt je da vol, en als je geen tegenkomt gewoon op naft rijden. geen idee hoe dat rijdt, maar daar gade tenminste wa plek in hebben als je nen roadtrip maakt. nen mx5 is nen basketslets op wielen
          Omdat lpg mij een stuk onbetrouwbaarder lijkt als benzine. Laat staan oostblokgas. en wrs moet ik dan 83 verschillende koppelstukken meenemen.
          Tis allesinds een leuk voorstel. Koffer van een mx5 is idd niet gigantisch groot, ma ik heb dan ook geen make-up nodig. Maw. als kerel is 1 koffer met spullen genoeg voor mij.

Comment

Deze lijkt mij wel al een interessante auto:
            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

ik zou toch ook rekening houden met de inhoud van de motor, aangezien je hem erna toch weer gaat verkopen smijt je eigenlijk de BIV weg

Comment

Saab 9-3 is geen slechte keuze, heb met mijn saab 9000 4000km gedaan (Duitsland, Slovenie en Kroatie) , een saab is daarvoor gemaakt.
                Een Volvo C70 T5 anders?
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

ik zou toch ook rekening houden met de inhoud van de motor, aangezien je hem erna toch weer gaat verkopen smijt je eigenlijk de BIV weg
                  Daar heb je idd een heel goed punt. Geen idee hoeveel de BIV tegenwoordig bedraagt... Rij laatste jaren alleen nog maar met lichte vracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    Saab 9-3 is geen slechte keuze, heb met mijn saab 9000 4000km gedaan (Duitsland, Slovenie en Kroatie) , een saab is daarvoor gemaakt.
                    Een Volvo C70 T5 anders?
                    T5, 5 cilinder roffel... hmm sounds like a plan.. Hoe rijdt zoiets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                      T5, 5 cilinder roffel... hmm sounds like a plan.. Hoe rijdt zoiets?
                      Geen idee , volgens mij niet echt speels en veel onderstuur, maar de roffel en t comfort maakt veel goed denk ik.
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

zoiets? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...088149&asrc=st

Comment

Aymaz autos Jumet, naa da vertrouw ik toch niet, en die velgen staan mij niet aan. Allee nie da ik daar iets om geef ma da lijkt me ne mercedes te zijn die laatste kilometers totaal niet onderhouden is volgens boekje.

Comment

Een cheape S2000 lijkt me een droom voor dit traject, geen idee of je dat kan vinden binnen dit budget.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                              Een cheape S2000 lijkt me een droom voor dit traject, geen idee of je dat kan vinden binnen dit budget.
                              Ik was ook eigenlijk aan zoiets aant denken, maar dat vind je niet onder de 10k vrees ik..

Comment

Mazda MX-5 NB is ook te vinden voor dat geld. Lijkt me de beste en meest betrouwbare keuze.

Staat wel in NL.

Comment

Harde wegligging en enkele duizenden km in Oost-Europa, hopelijk besef je waar je aan begint...
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                    Harde wegligging en enkele duizenden km in Oost-Europa, hopelijk besef je waar je aan begint...
                                    Ik ben vorig jaar met de MR2 door slovenië, Bosnië en Montenegro getrokken. De banen daar zijn pakken beter dan hier.

Ik zou voor een MX5 gaan.

Neem trouwens zeker mijn reisverslag en routes door! Als je kan moet je zeker mijn stuk door montenegro doen. Zoals ik daar heb gereden kan je nergens. Keihard gassen, sublieme banen. Eén van de mooiste routes die ik ooit gereden heb. Veel mooier dan al wat de alpen of zo te bieden hebben.

En probeer ook zeker de Grossglockner te doen in Oostenrijk!!!!!!!
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik zou zelf voor deze gaan. Al lijkt een mx-5 me nog wel iets betrouwbaarder.

Comment

Thanks Tjeu ga ik zeker doen, zijn laatste een verlengd weekend naar Macedonië geweest, wat ik daar heb gezien aan banen heb ik nog nergens anders in europa gezien...
                                        TE zalig voor woorden, en ondanks het feit dat ik mij op geen enkel moment aan de verkeersregels heb gehouden reageerde de politie tot 3x toe totaal niet...
                                        Ik zal hier een filmke posten was wel in een huur fiat panda.

Trouwens de wegen zijn echt niet zo slecht hoor, paar weken terug naar polen geweest en die autostrades waren vele malen beter als de duitse autobahn en ook hier kan je zo snel rijden als je wilt...

Mazda MX5 is idd degene waar aan ik denk bij BETROUWBAAR, die motorblok is onverwoestbaar...
                                        De mercedes daarintegen is ook mooi! Maar ik vrees dat die een stuk minder leuk gaat rijden.

Tjeu, een MR2 is dat aan te raden? Puur objectief gezien niet vanuit het standpunt van de miserie die jezelf al hebt gehad aan jouwe...
                                        Heb ook ff naar de MG TF gekeken, aangezien ik weet dat die ROVER blokken ook betrouwbaar zijn! (als de joint-de-culasse vervangen is.)

Comment

Working...
                                        X