Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke sportieve berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke sportieve berline

Gewoon even uit inetersse welke van deze twee wagens het meest sympathie opwekt. Eigenlijk zijn dit toch misschien wel de enige twee rechtstreekse concurenten in het bouwen van degelijk wagens met een magniefiek onderstel tegen een nog schappelijke prijs. Het zijn wagens die niets delen met andere merken die gebouwd zijn door onafhankelijke constructeurs en waar ik eigenlijk niet veel slechts van kan zeggen. Daarom even gewoon deze vergelijking: BMW 320i vs Honda Accord VTEC
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Puur op gevoel zou ik opteren voor de Accord. Ik heb een voorliefde voor kranige atmosferische benzines en de 2.0 VTEC blijkt nog relatief zuinig.

Comment

Hebben we het hier over nieuwe wagens?
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Kort antwoord: De BMW, met een aanzienlijke voorsprong.

Ik heb een accord gehad van het nieuwe model en die was niet echt sportief. Hij is uiterst comfortabel maar de sportiviteit van de oudere generaties is toch wel een heel pak afgezwakt. Ook de 2.0 vtec motor kon ik niet als sportief bestempelen, tenzij je hem hoog in de toeren jaagt, onderin de 4000rpm er vrij weinig. De Accord weegt ook vrij veel dus voelt ietwat log aan. En, last but but least, de BMW heeft RWD en stuurt gewoon beter.
        De sportiefste japanse sedan op dit moment is de nieuwe mazda 6.

In vergelijking met het vorig model 3-reeks (E90) komt de accord er niet zo slecht uit, omdat de E90 oncomfortabel is en net als de accord geen turbo heeft.

Het nieuw model (F30) is aanzienlijk comfortabeler en dankzij de turbo nog een pak vlotter, zelfs in de basismotorisering (316i). Wat mij betreft wint de F30 dus in alle opzichten.

Comment

Die 2.0i VTEC heeft al een eeuwigheid 150-155pk, daar zit precies geen technologische evolutie in. I.c.m. relatief laag koppel is dit te weinig voor een zware middenklasser
          Accord rijdt ook vrij plomp.
          Vroeger had Honda nog speciallekes, nu is het echt een saai merk geworden. Ik mis ook wat technologische vooruitgang sinds ze uit de F1 zijn gestapt.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            ... nu is het echt een saai merk geworden. Ik mis ook wat technologische vooruitgang sinds ze uit de F1 zijn gestapt.
            Dat maakt een merk wel betrouwbaar. Net zoals Opa & Oma ook een dankbaar publiek zijn om die reputatie in ere te houden, 't werkt mekaar in de hand.
            Toch een vreemde vergelijking vind ik, behalve op betrouwbaarheid, wordt de Honda toch enorm overklast door de BMW?

Comment

honda, bmw is voor zigeuners

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                honda, bmw is voor zigeuners
                Maar armzalige zigeuners dan, want de zigeuners die ik af en toe zie, rijden minstens een Mercedes AMG... (i kid you not).

Comment

Als je gewoon wil nagaan of jouw eigen sympathie voor beide modellen door andere forumleden wordt gedeeld, dan is dit misschien een interessante vraag. Maar de uitkomst qua modelvoorkeur is gemakkelijk te voorspellen als je hier al jaren op het forum zit.
                  Daarnaast zijn het compleet onvergelijkbare modellen, vind ik, op heel wat vlakken: prijs, prestaties, motorkracht, aandrijving, doelpubliek, design...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Hebben we het hier over nieuwe wagens?
                    Gewoon een gedachte gang,met evt de nieuwe modellen als voorbeeld. Want uiteindelijk zijn deze twee mss de "echtste" merken die er bestaan
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Gewoon een gedachte gang,met evt de nieuwe modellen als voorbeeld. Want uiteindelijk zijn deze twee mss de "echtste" merken die er bestaan

Oei oei,... Ik ruik hier discussievoer
                      Wat gaat er volgens jou bepalen wat een 'echt' merk is en wat niet? Het feit dat er een groot aantal VW onderdelen in een Audi zitten, bepaalt dat dat een Audi bijvoorbeeld geen 'echt' merk is volgens jouw redenering? Of lees ik dat verkeerd tussen de lijnen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Als je gewoon wil nagaan of jouw eigen sympathie voor beide modellen door andere forumleden wordt gedeeld, dan is dit misschien een interessante vraag. Maar de uitkomst qua modelvoorkeur is gemakkelijk te voorspellen als je hier al jaren op het forum zit.
                        Is dat mss ook niet door het feit dat het gewoon een betere/ leukere auto is voor de gemiddelde liefhebber? (cfr sunking)
                        Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de accord een slechte wagen is.
                        Ik heb er helaas geen mening over, nog nooit met een accord gereden!
                        -

Comment

Doe mij maar de Honda
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

omdat je blijkbaar wil dat we je op een quote als "bmw en honda zijn de 2 enige echte merken" reageren zal ik het dan maar doen ook.
                            Waarom zou Honda meer "een echt merk zijn" dan bvb Mazda of subaru?
                            Omdat Subaru onderdeel is van Fuji Heavy Industries, waarin ook toyota enkele aandelen bezit? Of omdat Subaru lekker eigenzinnig zijn eigen ding doet.
                            Of omdat Mazda altijd lekker koppig is en dingen wil doen die anderen niet doen (1.8 V6, Miller-engine, Comprex-diesel, wankelmotor, compressie van zowel benzine als diesel op 14.0:1, remenergie opvangen in een condensator)
                            En BMW is dat wel omdat het lekker koppig zijn eigen ding blijft doen (maar ondertussen wel voorwielaangedreven auto's maakt, gewone 4 cilinders, motoren ontwikkelde in samenwerking met Chrysler, motoren aankocht bij Toyota, ....)
                            Of telt bij BMW enkel het merk BMW en niet de hele groep?

On topic
                            De honda Accord kan momenteel gewoon niet meer mee met veel auto's die recent op de markt verschenen.
                            2.0 - 156pk - CO2 van 159
                            2.4 - 201pl - CO2 van 195
                            De BMW is nieuwer, zou comfortabeler rijden dan zijn voorganger maar is en heeft voor zo een kleine wagen een grotere kofferinhoud dan de accord (480l tov 467)
                            Maar de BMW is dan weer zoveel duurder.
                            Wil en kan ik het bedrag uitgeven, dan kies ik als de keuze echt beperkt is tot deze 2 wagens, voor de BMW
                            Last edited by severijns; 05/08/2013, 00:19.
                            KLIK |&| KLAK

Comment

Misschien nog even toevoegen, dat buiten de genoemde minpunten van de accord, het gewoon een steengoede wagen is. Net zoals andere honda's.
                              Voor mij staat Honda nog altijd boven VW of Audi. Ze hebben ook echt leuke wagens gemaakt. De S2000 om maar iets te zeggen. De Civic's zijn ook gewoon prima wagens. Ondanks de hogere CO2 op papier zijn ze in praktijk zuiniger dan Europese merken, die allerhande truuken toepassen om hun voertuigen te optimaliseren voor de NEDC ( http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle ) testen, die niet altijd representatief zijn.
                              Qua betrouwbaarheid is er eigenlijk geen vergelijking. Je kan met je ogen dicht een honda kopen, ook als die al wat ouder is of een hoge kmstand is, en die blijven draaien gelijk een nieuwe.

Een van de beste wagens die ik ooit gehad heb was de deze: http://www.autoforum.be/showthread.p...ord&highlight= . Had er meer lol mee dan met een Audi A3. De mix tussen sportiviteit en comfort was erg goed. Motor was vrij licht (1600 atmosferisch) maar reageerde enorm direct, net als de besturing en de versnellingsbak die super soepel en trefzeker was. Vaak had ik het gevoel met een sportwagen onderweg te zijn waar ze dan maar een saaie familiewagen camouflage hadden rondgebouwd. De koffer was ook bijzonder ruim. Waarom heb ik die eigenlijk in godsnaam verkocht .

Top gear had er ook een leuke 'review' van:

Last edited by sunking; 05/08/2013, 01:05.

Comment

Honda lijkt op papier mss minder krachtig en minder zuinig dan de Europeanen maar ze hebben een "feel-good" die ik enkel met een BMW kan vergelijken. Een voorbeeld: dit weekend over en weer gereden naar een oldtimer meeting in Duitsland,met de Rover 827 met Honda V6. Op een bepaalde strook tussen twee stops in een gemiddelde snelheid van 156km/h....verbruik over de ganse rit 8.2l/100km....4 grote mensen aan boord met bagage en goed doorrijden met een 25 jaar oude wagen! Hoezo niet snel? Hoezo niet zuinig?

Comment

Honda mist uitstraling en imago.
                                  Ik ben overtuigd dat Honda goed is, maar niet beter dan iets anders.
                                  Feit is dat ze compleet de boot vannde diesels gemist hebben, en hun benzines zijn minder zuinig dan vergelijkbare andere merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Feit is dat ze compleet de boot vannde diesels gemist hebben,
                                    Grappig dat je dat schrijft, de motor was zowat het enige goeie aan onze Civic 2.2 i-ctdi (2007).
                                    Voor de rest was er weinig dat deugde aan die wagen. Vroegtijdige slijtage koppeling, problemen met roetfilter, ECU kapot, krakende ophanging, kapotte handrem, airco die op hol sloeg (en dan vergeet ik er nog een paar).
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

En dacht je dat die roetfilter, koppeling en ECU niet met onvoldoende ervaring met diesels te maken heeft?

Trouwens, hoe willen ze nu succesvol zijn met een te grote cilinderinhoud. Alleen al door de BIV en de rijtaks zijn ze daarmee niet competitief.

Comment

Dat was enkel in Belgie dat die cilinderinhoud te groot was in feite!
                                        Een groot japans bedrijf kan toch geen rekening houden met een land waar een paar duizend auto's worden verkocht...

Comment

Working...
                                        X