Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongevallen met tractors

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Er bestaan voor traktoren afneembare bumpers.

Comment

Zoiets dan.

En wat als je gewichten vooraan je tractor hebt hangen? Voor tractors die wegenwerken doen of drijfmest vervoeren ok, maar voor elk werk een bumper gaat niet.
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Moet kunnen zo'n bumper hoor. Er zit zoveel hydraulica op een tractor dat het mogelijk moet zijn een bumper te ontwikkelen die je hydraulisch bedient. Waar een wil is, is een weg... Een kap over de voorwielen zou ook moeten kunnen trouwens. Eens het verplicht zou worden, zullen constructeurs dit wel aanpassen. Nu wordt het volledig gericht op veldgebruik en worden hiervoor technische snufjes ingebouwd. Wel, als ze meer kilometers gaan rijden naast het veld dan op het veld, moet men zich daaraan aanpassen. Of... zoals gezegd, transport van meststoffen, water, aardappelen en euhm bouwafval, steengeruis, grond, stenen... aan de vrachtwagens laten. Hier zijn wel mensenlevens mee gemoeid he.

Comment

Hier nog eentje die zijn aanhangwagen verloor en deze kwam tegen een elektriciteitspaal terecht...het stopt niet....

Comment

Zal er waarschijnlijk enkele gemist hebben want het is al lang geleden dat ik nog eentje gepost heb...

Comment

De verlichtingspaal die hier op de straat omver gereden is door een tractor op 14 augustus is gvd nog steeds niet vervangen!
              D'r zit toch echt een stelletje luie lamzakken bij Infrax.

En waarschijnlijk ook nog eenen hoop debielen op de bureau, want als je contact opneemt krijg je ook gewoon geen reactie van die mannen!
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Nog eentje. Vrij spectaculair. Gelukkig niemand in de auto....
                  http://www.persinfo.org/2013/10/14/bestuurder-tractor-zwaargewond-bij-ongeval-beersel

http://editiepajot.be/regios/3/articles/34142

De Lotsesteenweg in Dworp was gisteren uren versperd nadat de aanhangwagen van een tractor kantelde. Op een oprit werd een wagen volledig verpletterd, maar de eigenaar en zijn twee zoontjes waren gelukkig al uitgestapt.
                  Last edited by ; 15/10/2013, 15:27.

Comment

Gisteren ook serieus mogen remmen voor een zot in een traktor. Er stonden geparkeerde auto's langs zijn kant, hij zag mij van ver afkomen en had plaats genoeg om opzij te gaan. Maar dat vertikte hij en hij ging dus aan een stevig tempo nog een rij geparkeerde auto's voorbijsteken, en ik mocht tot stilstand remmen. Veel keuze heb je natuurlijk niet, het is dat of 30 ton traktor op je auto...

Comment

En weeral was het geen boer maar een aannemer... Ongelofelijk. Vraag me af hoeveel accidenten er nog moeten gebeuren vooraleer men streng ingrijpt en deze wantoestanden gaat verbieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        En weeral was het geen boer maar een aannemer... Ongelofelijk. Vraag me af hoeveel accidenten er nog moeten gebeuren vooraleer men streng ingrijpt en deze wantoestanden gaat verbieden.
                        Ik heb de eerste nieuwe nummerborden al gezien, dus ik neem aan dat het een kwestie van tijd is voor de situatie onder controle zal zijn.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Gesloten
                          Last edited by Cherokee_Rebel; 17/05/2016, 19:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cherokee_Rebel Bekijk Berichten
                            verzinsel dus, vrachtwagen remmen met lucht. vandaar ook de rode en gele leidingen die achter een trekker zit.
                            zelfs een kleine mercedes atego remt met lucht.

on-topic, die boeren moeten maar eens hun bagger opruimen na hun dienst. en tijdens. vaak genoeg gebeurd dat een auto door slik op de weg de berm is in gegaan.
                            als het nog eens beetje regent is het gladder als ijs op wegdek
                            Sommige werken met oliedruk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cherokee_Rebel Bekijk Berichten
                              on-topic, die boeren moeten maar eens hun bagger opruimen na hun dienst. en tijdens. vaak genoeg gebeurd dat een auto door slik op de weg de berm is in gegaan.
                              als het nog eens beetje regent is het gladder als ijs op wegdek
                              "Tijdens" is gewoon niet mogelijk als men bezig is, en men meerdere keren per uur op en af een veld moet. Moet ook beetje van twee kanten komen.
                              Als chauffeur moet men zich ook aanpassen aan de omstandigheden, en er rekening mee houden dat er in het najaar op een landweg in de velden al eens modder van traktoren kan liggen "zolang die bezig zijn". Hoe rijden sommige mensen ook op dergelijke wegen...

Comment

Die bestuurder van de tractor zei me dat er een leiding los gesprongen was van z'n tractor waardoor hij niet meer kon remmen. Moet wel zoiets geweest zijn om aan zo'n hoge snelheid te geraken. Ik neem de man zelf niets kwalijk. Ik heb enkel mijn bedenkingen over de grootte van de huidige tractoren en vooral het feit dat ze ingezet worden om grote afstanden te overbruggen zonder dat ze aangepast zijn aan de huidige verkeerssituaties. Ik begrijp bvb niet goed waarom je 16000 liter water 50 kilometer verder moet gaan ophalen. Water kan je toch overal tanken?

Comment

Gesloten
                                  Last edited by Cherokee_Rebel; 17/05/2016, 19:29.

Comment

Lucht of oliedruk.
                                    Lucht is beter dosseerbaar tov oliedruk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                      Lucht of oliedruk.
                                      Lucht is beter dosseerbaar tov oliedruk
                                      Maar als een leiding lost blokkeert de boel dan niet normaal gezien?
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• bij een vrachtwagen toch wel jenj

Comment

Working...
                                        X