Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trackday waar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Trackday waar?

Hallo,

De vraag is simpel. Ik wil dit jaar 1 (of mss 2?) trackdays doen en wil weten wat volgens jullie de beste circuits zijn om dit te doen. We zijn met 2 man, allebei een hothatch (Megane RS en ??). Wat is een leuk parcours, niet te duur, niet te ver etc.

Nurburgring kom ik sowieso nog wel eens een keertje dus die tellen we niet mee.

Mettet? Ecuyers? dat circuit bij Metz (naam ontglipt me)?

Ecuyers heb ik ooit als eens gedaan voind ik wel fijn, maar is vrij ver rijden vanuit Limburg.

Alle meningen welkom.

Groeten

Limburg-->Zolder?
    Heb je ooit al een trackday gereden?
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ecuyers met AF en een keertje alleen.

Zolder via welke organisatie? Moet budgettair wel binnen de perken blijven en wil geen licentie halen en van die zever ...

Groeten

Niels

Comment

Skylimit events, kost 60 euro per uur, licentie is niet nodig, je moet wel trackervaring kunnen bewijzen of een cursus bij hun volgen.

Comment

Zolder is your friend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Skylimit events, kost 60 euro per uur, licentie is niet nodig, je moet wel trackervaring kunnen bewijzen of een cursus bij hun volgen.
            Hoe kan je die trackervaring bewijzen?
            BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Door te liegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Dacht dat er zo iets op hun formulier stond (van andere organisatie een lidkaart bv)
                Last edited by krikkie; 17/03/2013, 22:56.

Comment

Is Zolder wel een beetje fijn? Is toch rechts stuk, chicane, recht stuk etc. Lijkt me meer iets voor wagens met meer vermogen ook ...

Gr

Comment

Zolder is een vrij technisch circuit. Als je echt uitdaging wilt zul je éérder naar Spa of Nordschleife moeten gaan.

Comment

Abbeville is leuk en superveilig. Kan bijna maandelijks heel goedkoop via Lotus on Track...
                      Verder Croix-en-Ternois 1 zondag per maand 100 euro per dag open pitlane per categorie.

Comment

Vreemd dat weinigen SPA aanraden.
                        Volgens vele piloten 1 vd mooiste circuits te wereld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaze Bekijk Berichten
                          Vreemd dat weinigen SPA aanraden.
                          Volgens vele piloten 1 vd mooiste circuits te wereld.
                          Ja het is een super circuit... Spa is top en de Nurburgring is nog topper alleen moet je verdraaid goed weten waar je mee bezig bent op dergelijke ouderwetse supersnelle pistes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
                            Is Zolder wel een beetje fijn? Is toch rechts stuk, chicane, recht stuk etc. Lijkt me meer iets voor wagens met meer vermogen ook ...

Gr
                            Zolder is zeker en vast fijn, en ideaal voor een wagen als de megane Rs, tis zelfs zo dat je op Zolder juist niet veel vermogen nodig hebt om hard te kunnen gaan.

Uiteraard is Spa nog een stuk leuker maar, zoals hier eerder aangehaald zijn daar ook de risico's groter.

Zolder is allesinds een stuk fijner als mettet, ecuyers en andere clubcircuitjes.

Comment

Spa is echt kicken , maar heb me op Ecuyers ook meer dan goed geamuseerd !!!

Circuit rijden =

Jammer genoeg te weinig tijd en toch wel een kostelijke hobby

Comment

Heb Zolder, Brustem (toen t nog mocht) en de ring al eens gereden.
                                Zolder weinig risico's, waar ik van hou als je nog naar huis wil rijden, de ring doe ik alleen nog maar als ik de Mini in de camion zou steken.
                                Spa geen ervaring mee, ooit komt t er wel van.
                                Maar ik zou met Zolder beginnen, kortbij, veilig, technisch,aangename sfeer.

Comment

Spa is heerlijk, ook zonder een berg pk's. okee, de snelheden liggen wat hoger, maar het is ook een breed en veilig circuit.
                                  Het geeft voor mij persoonlijk wat meer voldoening als besuurder dan Zolder.
                                  Je hoeft ook geen licentie of opleiding gevolgd te hebben om daar te kunnen rijden.
                                  Gewoon een trackday zoeken en inschrijven.
                                  Spa zal wel iets duurder zijn dan Zolder, maar in mijn ogen de meerprijs zeker waard.

Ecuyers is ook zéér leuk, is het tegenovergestelde van Spa. Vrij lage snelheden, maar wel heel leuk om te rijden/spelen.
                                  Ook zéér leuk om uw wagen wat leren kennen. En vrij goedkoop om te doen.

Comment

Spa!! En als je met Skylimit wil gaan: die zitten daar ook geregeld. Spa is wat breder en laat meer ruimte, dus als het je eerste keer is, is het makkelijker om de andere deelnemers niet te hinderen, al moet je altijd en overal ogen op je rug hebben bij trackdays. Het is en blijft een mythisch circuit. Idd de risico's niet onderschatten, maar die heb je toch overal?

Comment

De kans dat je u wagen in de prak rijd op spa is groter. Zolder is een goede plaats om ervaring op te bouwen.

Comment

Inderdaad Zolder is heel goed om te beginnen later kun je je nog aan Spa en de Nordschleife wagen. Cursus circuit experience bij skylimit kan ik je aanraden als je er het geld voor over hebt.

Comment

Working...
                                        X