Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat Variant Trendline vs Volvo V60 Kinetic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Passat Variant Trendline vs Volvo V60 Kinetic

In april moet mijn huidige bedrijfswagen (Renault Laguna Estate 110) na 4 jaar verplicht ingeruild worden voor een nieuwe.

Renault zit jammer genoeg niet meer in het gamma. Ik vind het immers een ideale wagen voor comfortabel vele kilometers (toch wel 50.000/jr) mee te rijden. Een minpunt was de beperkte kofferruimte voor dit segment.

Wij hebben de keuze uit 2 modellen:
    > VW Passat variant trendline, 1.6TDI BM
    > Volvo V60 Kinetic, D2

Bijkomende opties of budget krijgen we niet, het is dit of niks. We mogen echter wel bijkomende opties aankopen, weliswaar op eigen kosten. Ik doe dit bewust niet.

Ik ben beide wagens reeds gaan bekijken:

De VW spreekt mij aan omwille van de ruimte, ziet er goed uit en voelt degelijk aan. Ik ben mij bewust dat 'comfort' bij VW anders is dan bij Renault doch ik heb al VW gereden en kan hun harde zetels wel smaken. Nadeel is de uitvoering 'trendline' welke ten opzicht van mijn Renault echt wel 'basic' en 'kaal' aanvoelt.

De Volvo is nieuw voor mij. Het interieur van de Kinetic is ook eerder basic maar netjes. Het exterieur is speciaal (zeker in vergelijking met de Passat) doch geen reden om hem niet te nemen. Een nadeel is ook hier de eerder magere uitrusting in combinatie met peperdure opties.

In het algemeen is vermogen geen breekpunt. Ik hoef geen 150pk te hebben en kan leven met een 1600cc motor.

Wat raden jullie aan, rekening houdend dat alternatieven geen optie zijn?
    19
    VW Passat Variant Trendline 1.6TDI bluemotion
    21,05%
    4
    Volvo V60 Kinetic D2
    78,95%
    15

Ik zou persoonlijk voor de V60 gaan. Ik vind zowel het exterieur als het interieur mooier en een degelijkere indruk geven. Een mooi uitgeruste Passat kan ik nochtans ook smaken, maar in standaardtrim vind ik het interieur te basic en wat goedkoop ogen.
    De Passat is daarentegen wel nog een stuk ruimer. Dus dat kan zeker een argument zijn.
    Qua motor vind ik die V60 D2 best ok. Met de 1.6TDI in de Passat heb ik nog niet gereden. Op papier is die alleszins meer dan een seconde trager dan de V60. Dat ga je toch voelen. Of het je stoort is iets anders. Het is eventueel een extra argument voor de Volvo.
    Ga zeker met beiden eens rijden voor de algemene indruk.

Comment

Heb je kinderen en zo ja, ga je met de auto op reis?

Comment

Heb enkel met de D3 al gereden van V60.
        Die is zeker zwaar genoeg. Mijn neef rijdt met een V60 met D2 motor en zegt dat dit ook voldoende is, als je maar geen racewagen verwacht.
        Qua basisuitrusting ga je een pak meer krijgen bij volvo dan bij VW.
        Mijn voorkeur gaat dus uit naar de V60.
        Heb min of meer voor dezelfde keuze gestaan daar ik zoek was naar break.
        Persoonlijk vind ik de passat er wat 'verouderd' uitzien...
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Liever de Volvo, en niet omdat ie meer pk's heeft maar er beter uitziet zowel binnen en buiten.

Comment

waarom geen D3 of D4 ? co² is zelfde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              als D3 mogelijk was zou hij die wel verkiezen denk ik.

Wellicht te duur bevonden.
              D3 is bijna 3 000 euro duurder dan de D2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                Heb je kinderen en zo ja, ga je met de auto op reis?
                Ja kids zijn te transporteren en soms op reis met wagen.

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                Zie openingspost. Zowel merk als model, uitrustingsniveau en motor liggen vast.
                Last edited by ; 20/01/2013, 17:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                  Qua basisuitrusting ga je een pak meer krijgen bij volvo dan bij VW.
                  Mijn voorkeur gaat dus uit naar de V60.
                  Heb min of meer voor dezelfde keuze gestaan daar ik zoek was naar break.
                  Persoonlijk vind ik de passat er wat 'verouderd' uitzien...
                  De Passat is inderdaad niet meer de meest modieuze wagen de dag van vandaag. Wat die basisuitrusting betreft moet ik eerlijk toegeven dat ik ze nog niet vergeleken heb. Beide uitrustingsniveau's (trendline vs kinetic) leken me vooral zeer mager.

Comment

Neem de Passat of nog beter de Superb combi , die biedt als 1.6 tdi nog meer ruimte voor je geld.

Comment

standaarduitrusting van de Kinetic is al vrij goed aangekleed hoor.
                      gescheiden airco, cruise control, elektrisch verwarmbare buitenspiegels,alu 16" velgen, etc

dan nog de veiligheidssystemen niet te vergeten...

Als je de passat trendline ermee vergelijkt zal je je echt niet meer basis voelen in de V60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        Neem de Passat of nog beter de Superb combi , die biedt als 1.6 tdi nog meer ruimte voor je geld.
                        Andere modellen zijn niet toegelaten, zie openingspost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                          http://esd.volvocars.com/local/be/Pr.../NL/V60_NL.pdf

standaarduitrusting van de Kinetic is al vrij goed aangekleed hoor.
                          gescheiden airco, cruise control, elektrisch verwarmbare buitenspiegels,alu 16" velgen, etc

dan nog de veiligheidssystemen niet te vergeten...

Als je de passat trendline ermee vergelijkt zal je je echt niet meer basis voelen in de V60
                          De enige optie waaraan ik nog twijfel om zelf bij te betalen is een GPS, maar man...wat zijn die zaken duur (zowel bij VW als bij Volvo)...

Comment

De 1.6 tdi BM rijdt te tam voor de Passat. Dat is werkelijk onaangenaam. Ik heb geen ervaring met de Volvo.

Comment

Ik kan al meegeven dat de Volvo zetels heeft waar je uren in onvermoeid kan rondcruisen.
                              De Passat vroeger niet, huidig model geen idee.

Qua ruimte, en zeker op de achterbank: Passat.
                              Qua looks: Moeilijke keuze. Is te zien welk model in welke kleur.
                              Qua concept: Volvo (maar ben bevooroordeeld)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

De Passat heeft meer ruimte, als je de extra ruimte kan gebruiken ga voor de Passat. 'k Heb zelf al met de V60 D2 gereden en ik vind de motor en de spreiding van de versnellingsbak en het schakelen fijn. Genoeg om met 't verkeer op een normale manier mee te "flowen".

Behalve dan qua ruimte (maar dat moet nog steeds te doen zijn, 't blijft een break) wint de V60 het voor mij persoonlijk op de meeste gebieden tov de Passat, de Kinetic uitrusting valt idd echt wel goed mee! Ze zijn bij Volvo niet zo gierig bij de basisuitrusting zoals bij een Duitser. De zetels, zoals Bompa al aanhaalde, zijn nog steeds van Volvo niveau en zitten uitstekend.

Comment

Voor zitruimte op de achter bank en kofferruimte: Passat
                                  Voor de rest: V60

Comment

Enige reden om voor een Passat te gaan is de ruimte, als je daar bij de V60 niet over valt zou ik de V60 nemen.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Heb in dit deel van het forum al vaak de keuze tussen deze twee modellen (soms nog aangevuld met de Audi A4) zien terugkomen. Het doet me als Volvo-adept plezier dat de V60 zo vaak in de consideration set van mensen opduikt.

Mijn raad is ook steeds dezelfde: pure ruimte: passat; comfort & uitrusting & looks: V60. Bedenk dat je veel vaker alleen in de auto zit dan dat je met je gezin op reis gaat (tenzij je echt een lucky bastard bent natuurlijk)!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                        Heb in dit deel van het forum al vaak de keuze tussen deze twee modellen (soms nog aangevuld met de Audi A4) zien terugkomen. Het doet me als Volvo-adept plezier dat de V60 zo vaak in de consideration set van mensen opduikt.
                                        Volvo is zich sterk gaan profileren op de bedrijfswagen markt, dat is de enige reden daarvoor, daar heeft de voorkeur van diegene die voor de keuze staat op zich weinig mee te maken

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                        Mijn raad is ook steeds dezelfde: pure ruimte: passat; comfort & uitrusting & looks: V60. Bedenk dat je veel vaker alleen in de auto zit dan dat je met je gezin op reis gaat (tenzij je echt een lucky bastard bent natuurlijk)!
                                        Ja maar als ik mijn gezin moet meepakken dan wil ik geen extra stress En bij ons is dat toch wel bijna elk weekend een rit van 150 km, dat begint toch al te tellen Hiervoor nemen we steevast de ruimste wagen, dus niet de A4 (V60 formaat) die de leukste zou moeten zijn.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X