Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range of Cayenne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Range of Cayenne?

    Net terug van Blighty en zat met de maat waar ik overnachtte efkes te kijken voor vervangvervoer voor hemzelf. Heeft een 2012 GTR staan (enkel weekendgebruik), een C63 AMG Break (madame) en rijdt zelf met een Subaru Forrester als daily (kerel doet nogal wat bouwwerven aan).

    Hij zit te kijken voor een goedkope en luxe 4x4 die ook wat meer persoonlijkheid heeft. (mag wat ouder zijn want hij wil een redelijk profiel behouden bij zijn werkvolk). Betrouwbaarheid is belangrijk, verbruik minder (geld zat).

    Twee modellen komen naar voor:

    1. De Range (het nu uitgaand model). Voor een 7500-8000 GBP heb je een redelijk propere 4.4V8 met een 150000 kms op de klok van 2004.

    2. Zelfde jaargang, zelfde kms, misschien wat minder, en je hebt een Cayenne S automaat.

    Bedenkingen ? Ervaringen? Keuzes?
    63
    Range 4.4 V8 HSE
    58,73%
    37
    Porsche Cayenne 4.5 S Auto
    41,27%
    26
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

  • #2
    Ik heb wel wat km's met beide modellen gereden. Ik kies de Range in a hearbeat. De Cayenne rijdt zeker niet slecht en de V8 klinkt zalig maar de range staat imo een paa klasse hoger.
    BMW X5 45e

    Comment


    • #3
      In welke mate houd je, komende van een Forrester, een redelijk profiel bij je werkvolk als je met een Range of een Cayenne aan komt?
      In welke mate is een Range betrouwbaar?



      Vindt 'ie offroadcapaciteiten belangrijk --> Range.
      Vindt 'ie offroadcapaciteiten niet belangrijk en hecht 'ie meer waarde aan tenue de route --> Cayenne.

      Comment


      • #4
        Als hij, zoals je zei, meer low profile voor zijn werkvolk een suv wil, zou ik eerder gaan naar een VW Touareg of eventueel een Infiniti FX...

        Comment


        • #5
          Geen enkele praktische ervaring met geeneen van de modellen, maar als de persoon op de straat spreekt een Range mij meer aan dan een Cayenne.
          Toen ik klein was (jaren 80) wilde ik later een Porsche hebben, nu is de enige Porsche die ik wil eentje van de jaren 80 of ouder (à la Magnus Walker)
          Geen enkel merk ter wereld dat zijn roots zo verloochend heeft als Porsche en de Cayenne is daar de absolute belichaming van.

          Maar zoals de rest zegt: Range of Cayenne lijken mij niet passen bij low profile bij werkvolk.
          Dan zijn er meer passende alternatieven zoals Touareg, FX, LandCruiser of zo.

          Comment


          • #6
            Niet twijfelen, de Range natuurlijk!

            De Cayenne van het vorige model begint echt snel te verouderen...

            Comment


            • #7
              De Range, zonder enige twijfel.

              Comment


              • #8
                Cayenne voor mij. Vind hem knapper , mooier sound en rijd fantastisch.

                Comment


                • #9
                  Range. Zonder twijfel. Ok, ze zijn niet goedkoop om mee te rijden, want af en toe gaat er wel eens iets mis. Maar in de 220.000km dat we onze range hebben, zijn we toch altijd thuis geraakt. Start altijd, rijdt altijd. Maar er is eens een deur die niet sluit, de koffer gaat eens niet open, de spiegels willen ne keer niet meer inklappen, de automaat loopt elke 150.000km stuk (revisie kost een 2000 euro, niets onoverkomelijk, maar best iets dat je wel incalculeert), er gaat eens een stukje elektronica stuk, de vering durft eens kraken, het blok is niet het stilste (in geval van TD6), er zijn snellere voertuigen, de voortrein is leuk, het evenwicht is aangenaam, maar je hebt toch niet de precisie die de Cayenne voor zal kunnen leggen.

                  Maar..... Eenmaal ermee op baan het comfort is subliem, je stapt in en zou onmiddellijk tot het einde van het continent willen rijden. De rijhouding is goed, de luchtvering heerlijk, het overzicht fantastisch, de inzetbaarheid ontzettend ruim en ga maar door. Het is en blijft één van de aangenaamste wagens om in te vertoeven, zowel voor als achterin.

                  Het is verder ook geen opzichtige wagen. Hij is groot, maar elegant. Sta je achter een Grand Cherokee, dan kijk je er bijna los over, maar je hebt niet het gevoel met een garagebox onder weg te zijn. Bovendien krijg je zelden reacties van afgunst, iets wat je met een Porsche, ongeacht het model, wel altijd zal hebben.

                  Ik blijf ook fan van het door mij gekozen rood. Staat de kar prachtig. Bij ons zie je ze amper in dit kleur (wij hadden de eerste en ik denk dat er nog 2 of 3 andere zijn in België), maar in GB zie je die meer gezien dit kleur daar het perskleur was.




                  Check hem staan. Echt prachtige wagen!



                  Het rood past ook gewoon super met de achterlichten :



                  En op de snelweg gaat iedereen opzij wanneer ze die neus op zien doemen in hun achteruitkijkspiegel



                  Als ik thuis ben kijk ik eens voor betere foto's van het kleur.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #10
                    Range Rover voor de looks. De Cayenne van die generatie was indrukwekkend, nooit mooi, en wordt er met het ouder worden alleen maar lelijker op.
                    Kwaliteit en betrouwbaarheid is misschien een heel andere zaak, dat wel.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      In welke mate houd je, komende van een Forrester, een redelijk profiel bij je werkvolk als je met een Range of een Cayenne aan komt?
                      In welke mate is een Range betrouwbaar?



                      Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Range Rover voor de looks. De Cayenne van die generatie was indrukwekkend, nooit mooi, en wordt er met het ouder worden alleen maar lelijker op.
                      Kwaliteit en betrouwbaarheid is misschien een heel andere zaak, dat wel.
                      Zoals je zegt, de Cayenne wordt snel ouder en dus kom je met een vorig model qua imago goed weg. Als je daar tegenwoordig mee rijdt, dan hebt je nl zowieso een "tweedehands"-imago, ook al kocht je de wagen destijds nieuw.
                      De Range is altijd een beetje een cameleon geweest en met de modelwissel is het oud model ook zeker aanvaardbaar.

                      De zaak is ook niet wit-zwart. In UK zijn het nog zo geen kleinzerige en jaloerse zuurpruimen zoals in bepaalde West-Europese landen wanneer het op autos aankomt. (Om niet te zeggen Belgie waar je zelf al zure reacties krijgt als je met een oud hok van een V8 rondrijdt... ) Hij wil gewoon niet extreem gaan en hen de ogen gaan uitsteken.

                      Bovendien is zijn "publiek" een mannenpubliek dat per definitie wat van autos afweet. Die mannen kunnen best wel het verschil maken tussen een tweedehands Range of Cayenne die 7-8 jaar oud is een nagelnieuwe Cayenne of Range met alle speelgoed erop.

                      Off-roaden doet hij niet echt. Dit moet gewoon een robuuste dikke break zijn die af en toe wat modder mag zien en een trailer van 2 of 3 ton kan trekken.


                      Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                      Als hij, zoals je zei, meer low profile voor zijn werkvolk een suv wil, zou ik eerder gaan naar een VW Touareg of eventueel een Infiniti FX...
                      Hij neemt geen andere opties in aanmerking. Pointless to suggest.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #12
                        Range. Wat een karakterbak met pedigree.

                        Comment


                        • #13
                          Degene die hier de Cayenne begraven qua "off road". Ik meende nochtans te horen dat dat beest erg capabel was off-road. Was toch een directe neef van de Touareg en met pneumatische ophanging kon je daar echt nog apetoeren mee uithalen. Ding had ook nog een korte versnellingsbak etc, wat de huidige Cayenne allemaal niet meer heeft.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #14
                            De Cayenne is zeker goed offroad .De Range mag dan wel dat tikje beter zijn maar ik denk niet dat je zulke situaties offroad gaat meemaken.

                            Comment


                            • #15
                              Dacht ik ook.

                              Probleem doorgaans is dat een Cayenne met 20 of 21" velgen wordt uitgerust terwijl een Range wat redelijker banden meekrijgt.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #16
                                Waarom geen RRS?
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • #17
                                  Range Rover.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Waarom geen RRS?
                                    Simpel: je kan nu van de Range in UK al heel goedkope exemplaren vinden terwijl de RRS nog een stuk hoger geprijsd staat.

                                    Enige reden waarom je trouwens een RRS zou kopen is omdat je die liever ziet of omdat hij in nieuwkoop goedkoper is. Tweedehands is de RR echter niet duurder terwijl hij nog net iets beter rijdt en ook lichter is.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #19
                                      En een RRS is ook echt wel lelijk afgewerkt

                                      Alleen al die zwarte band onderaan de voorruit om weg te steken dat het dashboard eigenlijk te hoog komt... Lelijk!

                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Cayenne voor mij. Vind hem knapper , mooier sound en rijd fantastisch.
                                        En vermits het voor iemand in de UK is loopt hij geen gevaar om ooit in Bree te moeten passeren ???

                                        Comment

                                        Working...
                                        X