Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x4 Werkpaard?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    OK, landroverboy zat in het éne extreme, maar gij gaat naar het andere.
    Met opzet dit andere extreme gebezigd, om het nogal absurde van zo'n bewering aan te tonen.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Met opzet dit andere extreme gebezigd, om het nogal absurde van zo'n bewering aan te tonen.
      Heel onfair. Ik vind zoiets helemaal ongehoord.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Met opzet dit andere extreme gebezigd, om het nogal absurde van zo'n bewering aan te tonen.
        Wat was er absurd aan mijn bewering?

        Het gene ik aangaf is een pijnlijk voorbeeld dat helaas de algmene regel onderschijft dat een P38 het mindere van LR is qua betrouwbaarheid. Die goed bevriende familie heeft ook een RRC, Disco 2 en een Discovery 3 (LR2) gehad. De gene waar ze het meeste misérie mee gehad hebben was de P38. Nu hebben ze een L322.
        Last edited by ; 04/12/2012, 06:15.

        Comment


        • #84
          Net deze zien staan. Lijkt me erg net en niet te oud of teveel kms.

          Es ne maat sturen om te gaan kijken. Spijtig wel dat het dat model is met die uitgewerkte wielkasten en niet het ronder model ervoor. Geen echte fan van deze looks.

          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #85
            Vind die er juist lekker stoer uit zien.

            Comment


            • #86
              Gaan stellen dat er 2x in panne gestaan is met een wagen en dan zeggen dat het 1x was met een aandrijfsnaar (misschien wel van Gates, de beste fabricant van deze) en een tweede keer door een kapotte waterkoelingsbuis (terug een rubberproduct, terug misschien wel van Gates), dit soort pannes doet toch niks af van de deugdelijkheid van een wagen ? Daarom dat ik dat met die band zei, daar kan het merk Mercedes toch niks aan doen ? Wat is daar unfair en ongehoord aan ??

              Comment


              • #87
                Easy tiger. Ik denk dat jullie het beiden vanuit een ander perspectief bekijken.

                Ik geef je gelijk. Als dat de enige pannes zijn die ik met een P38 zou hebben, dan staat er hier direct éne.

                Binnen twee weken toch es in UK kijken en dan een manier vinden om dat spel naar hier te brengen.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Gaan stellen dat er 2x in panne gestaan is met een wagen en dan zeggen dat het 1x was met een aandrijfsnaar (misschien wel van Gates, de beste fabricant van deze) en een tweede keer door een kapotte waterkoelingsbuis (terug een rubberproduct, terug misschien wel van Gates), dit soort pannes doet toch niks af van de deugdelijkheid van een wagen ? Daarom dat ik dat met die band zei, daar kan het merk Mercedes toch niks aan doen ? Wat is daar unfair en ongehoord aan ??
                  Ja, ok. Ik begrijp je, maar het is heus niet het enige wat er ooit is misgelopen aan deze wagen. Wat ik vooral wou zeggen, en niet duidelijk was, ik heb al met al +-5000km meegereden met die P38 van zijn totaal 240000 km. En in die 5000 km hebben we 2x in panne gestaan.

                  Ps. Het kan goed zijn dat die Gates-riem de crème de la crème is van de riemen. Maar als die niet up-to-the job is in een range is er een probleem. De samenstelling van goede producten leidt per definitie niet naar een goed product. (Hehe, BMW 6 in lijn en blijkbaar een Gates riem, 1 + 1 is hier niet 2, als hij marcheert was/is de p38 mijlen beter dan de concurrentie. Spijtig dat alles wat ondergedimensioneerd (diesel) is, resulterende in veel motor en aandrijfprobleem, imo)
                  Last edited by ; 05/12/2012, 07:38.

                  Comment


                  • #89
                    Ja maar nu is er in detail gegaan. Het eerste berichtje sprak van 240.000 km, als ik met een wagen zo'n kilometerstand kan doen en slechts 2x in panne gestaan heb door zo'n futiliteiten dan zou ik in mijn pollekes wrijven en zeker die P38 niet afbreken. Nu is die 2x in panne gestaan op zo'n 5.000 km gebeurd, als dat van 235.000 naar 240.000 km is dan is het bad luck maar waarschijnlijk zal de levensduur van die zaken iets in die buurt zijn en is het dus perfect mogelijk dat zowel die snaar als die darm beiden op hun einde liepen. Het was dus een combinatie van verschillende misverstanden.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Easy tiger. Ik denk dat jullie het beiden vanuit een ander perspectief bekijken.

                      Ik geef je gelijk. Als dat de enige pannes zijn die ik met een P38 zou hebben, dan staat er hier direct éne.

                      Binnen twee weken toch es in UK kijken en dan een manier vinden om dat spel naar hier te brengen.
                      Tiger, tiger. Ik ben zo zachtaardig als (see below):



                      Als ze niet op mijne staart trappen .....

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                        Ja, ok. Ik begrijp je, maar het is heus niet het enige wat er ooit is misgelopen aan deze wagen. Wat ik vooral wou zeggen, en niet duidelijk was, ik heb al met al +-5000km meegereden met die P38 van zijn totaal 240000 km. En in die 5000 km hebben we 2x in panne gestaan.

                        Ps. Het kan goed zijn dat die Gates-riem de crème de la crème is van de riemen. Maar als die niet up-to-the job is in een range is er een probleem. De samenstelling van goede producten leidt per definitie niet naar een goed product. (Hehe, BMW 6 in lijn en blijkbaar een Gates riem, 1 + 1 is hier niet 2, als hij marcheert was/is de p38 mijlen beter dan de concurrentie. Spijtig dat alles wat ondergedimensioneerd (diesel) is, resulterende in veel motor en aandrijfprobleem, imo)
                        Als ik goed begrijp, ben je dus niet de eerste eigenaar? Bij 240000km kan je eigenlijk met elke auto problemen hebben afhankelijk van hoe de vorige eigenaar er mee reed en hoe hij onderhouden werd.

                        Dat dit motor ondergedimensioneerd is, zou ik niet zeggen. Die doet perfect waar hij voor gebouwd is. Dit is de basismotor en het dieselmodel van een 4x4. Voor degene die sportiever wil rijden is er de V8 benzine (en dan nog) of hij kan een gewone personenwagen kopen.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Ja maar nu is er in detail gegaan. Het eerste berichtje sprak van 240.000 km, als ik met een wagen zo'n kilometerstand kan doen en slechts 2x in panne gestaan heb door zo'n futiliteiten dan zou ik in mijn pollekes wrijven en zeker die P38 niet afbreken. Nu is die 2x in panne gestaan op zo'n 5.000 km gebeurd, als dat van 235.000 naar 240.000 km is dan is het bad luck maar waarschijnlijk zal de levensduur van die zaken iets in die buurt zijn en is het dus perfect mogelijk dat zowel die snaar als die darm beiden op hun einde liepen. Het was dus een combinatie van verschillende misverstanden.
                          wij hebben hier thuis na onze cherokee ne range rover gehad p38 tds

                          met 150000km op de teller aangekocht


                          op 225000km scheur in de kop en na deze reparatie van 3000euro was 5000km later de turbo kapot met alle gevolgschade vandien...

                          2.5 bmw diesel was veel te slap voor die zware kas en permanent 4x4...

                          is wel verfijnder dan onze cherokee en technisch veel hoogstaander maar ook duurder in onderhoud,ik blijf fan beide (usa of uk jeeps)
                          Last edited by ; 25/12/2012, 12:25.

                          Comment


                          • #93
                            Veel BMW rijders (en anderen want het principe is hetzelfde), weten niet dat ze het motorontluchtingsfiltertje moeten vervangen (vroeger waren dat katoenen filters die jaarlijks moesten vervangen worden) maar nu werd dit door BMW vervangen door een pvc cyclone filter wat geen vervanging meer behoeft. Verstopte ontluchtingsfilters kunnen turboproblemen veroorzaken en ook het proces in werking zetten waardoor de motorolie door de turbo in de verbranding gejaagd worden waardoor de motor niet meer kan stilgezet worden en riskeert te ontploffen.

                            Comment


                            • #94
                              Bij de mini is t ook nog zo, slang van ontluchting zwel op als hij verstopt steekt
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Als ik goed begrijp, ben je dus niet de eerste eigenaar? Bij 240000km kan je eigenlijk met elke auto problemen hebben afhankelijk van hoe de vorige eigenaar er mee reed en hoe hij onderhouden werd.

                                Dat dit motor ondergedimensioneerd is, zou ik niet zeggen. Die doet perfect waar hij voor gebouwd is. Dit is de basismotor en het dieselmodel van een 4x4. Voor degene die sportiever wil rijden is er de V8 benzine (en dan nog) of hij kan een gewone personenwagen kopen.
                                Ik ben niet de eigenaar, daarom spreek ik ook over meerijden. Het was de wagen die gebruikt werd door goede vriend. Maar ik heb serieus wat km's doorgebracht in passagiers stoel en ook enkele malen panne gehad met de wagen. Van km nul tot tot eind is die in bezit geweest van dezelfde eigenaar met rijke landrover historie.

                                Dat een auto met 240 d km problemem kan geven dat kan je inderdaad verwachten. Maar zolang heeft hij niet moeten wachten eer de problemen begonnen. EAS is het grootste probleem, dan algemene electronica en motor. Na een jaar of twee werd de P38 nt meer gebruikt voor buitenlandse trips en werd er een Allroad gebruikt wegens te veel miserie te hebben gehad. De laatste jarer reed de range met uitgeschakelde EAS omdat het een bodemloze put was. Bij 140 km/u daverde de vooruit en dashboard zo hard dat je elkaar niet kon verstaan,...
                                Na het falen van brandstofinjectoren is de stekker eruit getrokken geweest...
                                Tijd voor de L322, die beter lijkt te zijn. Zijn beste was de parallel lopende Disco 2TDV6. En uiteindelijk is die evengoed in alles dan de range, zonder het britania rules the waves imago -of knokkecruiser-imago.

                                Over of onderdimensionering vertaalt zich niet enkel in CC'kes. Ik neem aan dat a fond die 2.5 td van BMW wel degelijk is, maar alle rimram dat vermogen vraagt in een P38 moet ook gevoed worden. Ik denk toch dat de conversie in der tijd naar een voertuig dat knap een ton meer weegt en in gewone bedrijfscyclus ook bijkomende verbruikers (EAS) heeft en tevens naar vewachting hier en daar iets moet trekken, slecht uitgevoerd is geweest. Itt wat de negationisten hier zeggen kunnen ze bij BMW wel degelijke en deugdelijk motoren bouwen, maar blijkbaar niet in de Range.

                                Comment


                                • #96
                                  Zelf gehad Disco TD5: 90k km lekkende koppakking (gekend probleem bij de TD5). Dan nog een Def (van '89), motor stuk op 110.000 km, andere motor gestoken van een disco (3.0 liter), nu ook lekkende koppakking (en daar zijn door ons geen 5000 km mee gereden).

                                  Comment


                                  • #97


                                    1,4,5 of 10

                                    Doe jezelf een plezier;
                                    Als je een diesel zou kopen, minimaal 3000cc
                                    Benzine, minimaal een 8 cilinder.
                                    Anders is het een geval van willen, maar het er niet voor overhebben.
                                    Je leeft maar 1 keer, en financieel kan je het dragen.
                                    Anders kan je gewoon je evo houden, daar ga je nog veel meer plezier aan beleven.
                                    Last edited by ; 27/12/2012, 13:17.

                                    Comment


                                    • #98


                                      I wish. 'k Zal die op mijn lijstje zetten voor als Sinterklaas in 2013 langkomt

                                      Ik heb wel nooit gezegd dat de Evo weg gaat. Die blijft, maar dan eerder thuis dan hier want hier rij ik er bitter weinig mee.

                                      Benzine is inderdaad wel de meer redelijke keus in dit geval wegens vrieskou, minder ingewikkeld qua mechaniek en goedkoper in aankoop.


                                      Paar ideeen



                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


                                        I wish. 'k Zal die op mijn lijstje zetten voor als Sinterklaas in 2013 langkomt

                                        Ik heb wel nooit gezegd dat de Evo weg gaat. Die blijft, maar dan eerder thuis dan hier want hier rij ik er bitter weinig mee.

                                        Benzine is inderdaad wel de meer redelijke keus in dit geval wegens vrieskou, minder ingewikkeld qua mechaniek en goedkoper in aankoop.


                                        Paar ideeen



                                        http://www.autotrader.co.uk/classifi...1500?logcode=p
                                        Ik dacht dat de evo te koop stond...
                                        Voor de pajero zou ik vooral voor de oudere modellen gaan. Golden years van Mitsubishi.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Ik dacht dat de evo te koop stond...
                                          Voor de pajero zou ik vooral voor de oudere modellen gaan. Golden years van Mitsubishi.
                                          Heb ik een paar keer aan gedacht omdat ik hem niet gebruikte. Maar als hij terug naar huis zou komdn, waarom hem verkopen?

                                          En ondertussen amuseer ik me er erg goed mee hier in Finland

                                          Pajero is idd een prachtbeest in die jaargangen. Iemand ervaring met de 3.5?
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X