Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MB Viano of VW Multivan/caravelle?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MB Viano of VW Multivan/caravelle?

Twijfel twijfel, een viano of een vw caravelle/multivan?
    Eigenlijk schrok ik van de stevige prijzen van vw, die zijn er niet naast.

Iemand een tip die ik in gedachten moet houden?
    Welk model wordt binnenkort vernieuwd? Welk model is het recentst?
    Want beiden zijn uiteindelijk gewoon maar wat gefacelift.

Tmoet in elk geval een automaat zijn.

Zeker eens met beiden gaan rijden. Kan je wat meer vertellen over hoe je de auto zou gebruiken? Aantal kms/jaar, aantal gewenste zitplaatsen, ...

Comment

20k,(middel) lange versie, 5 zitplaatsen, dubbele cabine.
      Wordt hoofdzakelijk utilitair gebruikt, bedrijfswagen dus.
      Hoe zit t met de MB automaat? Ik zie nog steeds de 5 traps.
      De vw heeft reeds (de nieuwere?) dsg7.
      Momenteel rijd ik met de dsg6, waar ik heel tevreden van ben.
      In het begin was het wennen aan het 'vierkante' uiterlijk van de vw, maar theeft wel wat.

Comment

Niet dezelfde kwaliteit als mb of vw maar renault trafic zit wel goed in prijs.. Quickshift is iets minder dan dsg maar toch niet 'slecht'

Comment

Als je voor de VW zou kiezen, zou ik je een Transporter of Caravelle in lange wielbasis aanraden. De Multivan kan je enkel achteraf naar dubbele cabine laten ombouwen. Ben je al gaan informeren bij dealer(s)?

Comment

Wat is het verschil trouwens tussen Multivan en Caravelle?

Nadeel vw: slechts 2 lengtes, kort of lang, dan heeft de viano 3 lengtes. Kzou dus idd dan de lange caravelle nemen of de tussenlengte viano.

Nadeel MB: wordt in 2013 alweer vernieuwd? God hopelijk niet zo'n citan neus.

Comment

Het grootste verschil is dat bij een Multivan de zetels/bank in rails staan en dus verschoven kunnen worden. Bij de Caravelle staan ze vast. De Multivan heeft vanaf de Comfortline-uitvoering ook een ander dashboard en 2 schuifdeuren. Op een Caravelle kan je optioneel ook een tweede schuifdeur hebben.
              Slechts 2 lengtes hoeft geen nadeel te zijn als er een bij is die aan je noden/wensen voldoet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                Het grootste verschil is dat bij een Multivan de zetels/bank in rails staan en dus verschoven kunnen worden. Bij de Caravelle staan ze vast. De Multivan heeft vanaf de Comfortline-uitvoering ook een ander dashboard en 2 schuifdeuren. Op een Caravelle kan je optioneel ook een tweede schuifdeur hebben.
                Slechts 2 lengtes hoeft geen nadeel te zijn als er een bij is die aan je noden/wensen voldoet.
                Aangezien er sowieso een tussenschot in komt spelen die rails geen rol.
                Helaas lijdt VW aan dezelfde ziekte als MB, stevig doorrekenen voor de optie "dubbele cabine". Ik krijg daar dus wat van, ha, een zelfstandige, die kan dat toch in onkosten steken, we gaan es doorrekenen...

En o ja, de traffic neen dank u. Met alle respect, het oog wil ook wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                  Aangezien er sowieso een tussenschot in komt spelen die rails geen rol.
                  Klopt, behalve dat de invoerder geen dubbele cabine aanbiedt op Multivan, en je een tussenschot dus achteraf elders moet laten inbouwen. En dat zal misschien nog duurder zijn dan wat de invoerder er voor aanrekent.

Helaas lijdt VW aan dezelfde ziekte als MB, stevig doorrekenen voor de optie "dubbele cabine". Ik krijg daar dus wat van, ha, een zelfstandige, die kan dat toch in onkosten steken, we gaan es doorrekenen...
                  Voor wat, hoort wat. Je betaalt dan ook veel minder taksen t.o.v. een personenwagen met vijf of zes zitplaatsen. Je moet ook weten dat VW die tussenwand in België laat plaatsen. Naast de aankoopprijs van het materiaal, de logistieke kost, de kost om het gehomologeerd te krijgen, de verkoopsmarge,... is er vooral ook nog het uurloon van een Belgische arbeider.

Comment

Duurder dan 1800eu? Jawel, achtienhonderd euro... Waarschijnlijk zilveren revetten of zo
                    Ik zou het idd liever elders doen, 1000eu + btw... Alleen heb ik dan geen vw logootje ih plastiek
                    Alleen, herhomologatie vermoed ik. Moet ik nog even uitzoeken.

Klopt wbt die multivan.

Comment

langste versie van mb is niet interessant want de wielbasis is langer, en komt daardoor niet in aanmerking voor lichte vracht

Comment

Sorry bobo, dat klopt niet hoor. Ook de langste kan in LV.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Heb redelijk wat ervaring met beide. De Caravelle (van na de facelift) heeft een deftig interieur, ophanging is een mooi compromis (voor mij nog iets beter dan die van de Viano die soms iets steviger lijkt), wegligging is best oké, 2.0 TDI is stiller dan de Viano CDI en ook wat zachter qua werking en de DSG is een schitterende automaat, die van de Viano is oké, maar echt oud en lui tov de DSG. Toch rij ik liever met de Viano, de motor daarin heeft een mooier karakter: hij trekt op alle toeren in tegenstelling tot 2.0 TDI die een kortere powerband heeft, de Viano heeft RWD, wat ik toch nog iets leuker vind en op de een of andere manier voelt de Viano in z'n geheel coherenter aan. Beide goede bussen, hangt van je voorkeuren af, zeker testen!

Comment

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=220472317
                            verbaast me...mss hebben ze zoals bij een traffic lv de achterste bank naar voor geschoven op foto alleszins niet erg opvallend gedaan dan

Comment

Tja, zolang de basis,de vloer van de 'koffer' maar de helft van de wielbasis is he. Dus hoeven ze slechts 20cm bij te winnen.

Stradge, idd, die RWD is echt wel een pro. En luchtvering, wat de vw wsch niet heeft?

Comment

Zoals al herhaaldelijk werd voorgesteld: zeker gaan test rijden voor je een beslissing neemt!
                                VW biedt idd geen luchtvering aan op T5, maar ook dat hoeft geen nadeel te zijn, getuige de reactie van sommige mensen na een testrit: "Die luchtvering maakt echt wel een groot verschil."

@stradge: Heb je het dan over een 2.0TDI 140pk of 180pk? Of beiden?

Comment

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=220472317
                                  Inderdaad,mijne is de langste versie én lichte vracht.
                                  2008 Mercedes Viano
                                  2012 Citroen DS3

Comment

Stradge, idd, die RWD is echt wel een pro. En luchtvering, wat de vw wsch niet heeft?
                                    De VW heeft het bij mijn weten inderdaad niet, maar ik heb het nooit echt gemist eigenlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    @stradge: Heb je het dan over een 2.0TDI 140pk of 180pk? Of beiden?
                                    Ik dacht de 140 pk, best vlot, maar van een Biturbo verwacht ik wel een bredere powerband, dat viel tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 't Cliptje Bekijk Berichten
                                      Inderdaad,mijne is de langste versie én lichte vracht.
                                      is je achterzetel verplaatst ?

Comment

trouwens de 5-bak van benz is beter als de dsg van vw

Comment

Working...
                                        X