Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tankkaart voor zelfstandige

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    En het verhaal is nog niet teneinde, vandaag een envelope gekregen van ExxonMobil Hongarijë, afgestempeld in Boedapest! ( ???) Een maand na mijn laatste schrijven! Ze moeten de originele tankbonnen hebben, verzamelstaten/bankafschriften gelden niet. De originele bonnen (als die dan al toekomen bij Exxon) worden na 4 tot 6 weken teruggestuurd met het factuur.
    Ze raden aan om naar een bemand Esso Roc station te gaan, Mechelen, Laarne of Oudenaarde... of een Essocard te nemen. Ze sluiten meer & meer stations maar administratief is het daar blijkbaar één chaos.
    Ken dat verhaal... Als emz had ik ook een esso card, geen probleem, maandelijkse factuur zelf op hun site af te halen. Wou die kaart meenemen toen ik overging naar vennootschap, moest ik 1k€ waarborg betalen.
    Waar is dat nu goed voor zeg. Bon, uit principe dan maar vertrokken.
    Had nog wat bonnekes, moest die dan naar Laarne brengen, tijdje nadien niks ontvangen. Bel, ze vinden ze niet meer. Nog een geluk dat ik een kopie had van die bonnekes.
    Dus ik stuur die weer op, krijg ik plots de factuur met de originele bonnekes erbij .
    Wat een gepruts zeg.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Net deze gevonden http://www.networkfuelcard.be, ziet er wel goed uit. Net wat je nodig hebt, alle goeie merken en eventueel ook europees
    Ben daar ook voor aan het kijken, lijkt mij interessant. Zouden daar extra kosten bijkomen? Is dat gewoon de prijs van de tankbeurt die je betaalt zonder meer? Hoe verdienen die gasten dan geld? Krijgen die een percentage hierop dan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Net deze gevonden http://www.networkfuelcard.be, ziet er wel goed uit. Net wat je nodig hebt, alle goeie merken en eventueel ook europees

Leave a comment:

• hgeert
    replied
    Een Esso kaart kan je ook gewoon aanvragen bij KBC, die verdelen dat, betalen met domicilering en maandelijkse factuur.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    wij hebben shell europa en dat loopt perfect

Leave a comment:

• 123GT
    replied
    Ik ben ondertussen iets wijzer geworden:

je betaalt de officiële tarieven (diegene geafficheerd aan de pomp zijn typisch lager)
    - bij een deel stations (dit is een beperkte selectie) krijg je een korting op deze officiële tarieven
    - 1% service fee
    - 25 euro per jaar card-fee tenzij jaaromzet van 4.500 eur (mag met groep van verschillende kaarten)

Ze hebben wel een uitgebreide service:
    • DKV biedt u 45.000 acceptatiepunten in 36 landen, waarvan 35.000 gunstig gelegen diesel-servicestations, verspreid over geheel Europa;
    • DKV-tol-, tunnel- en combiverkeerservice en voor de Italiaanse tolwegen de VIA-card;
    • DKV-veerdienstservice op alle belangrijke routes;
    • DKV-24-uurs alarmcentrales door heel Europa;
    • DKV-BTW terugvordering, mogelijkheid tot teruggave van buitenlandse BTW op zowel DKV facturen als niet-DKV facturen;
    • DKV-Eurovignettenservice: flexibel en simpel (niet mogelijk voor in Belgie geregistreerde voertuigen)
    • Mogelijkheid om navigatiedata van de DKV-stations te downloaden van onze web-site
    • Altijd online inzicht in de uitgaven per kaart via ons vernieuwde e-reporting system

Eigenlijk is het dus enkel interessant voor iemand met een groter wagenpark.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
    Same here. Heb het nu aan een klant gevraagd die er gebruik van maakt, ik zal je laten weten wat de kosten zijn. Ik weet dat ze vroeger voor 1 kaart geen moeite deden, misschien is dat door "de crisis" veranderd.
    Zou me niet verwonderen dat er meer op "safe" wordt geleverd.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Shell hier, wel nog maar net dus nog geen gebruikservaring.
    Zou ook eerder de Shell kaart aanvragen met de Esso als optie.

Het "probleem" met die kaarten is dat je dan kiest voor wekelijkse of 2 wekelijkse betalingen, je speelt dus een beetje voor bank daar waar je betaald met de creditcard dit na je maandverbruik van de rekening verdwijnt. Mijn facturen worden toch ook niet allà minute betaald, zo doende...

Wat bij DKV ook wel interessant is, is dat ze de restitutie van BTW betaald in het buitenland doen.
    Nu enkel nog duidelijk hun tarieven op hun website publiceren...
    Heb ik gelezen, maar zoveel tanken we niet in Duitsland, met een volle bak doen we 1000km als we niet te dikwijls op de autobahn zitten...

Leave a comment:

• 123GT
    replied
    Wat bij DKV ook wel interessant is, is dat ze de restitutie van BTW betaald in het buitenland doen.
    Nu enkel nog duidelijk hun tarieven op hun website publiceren...

Leave a comment:

• caoimhin
    replied
    Shell hier, wel nog maar net dus nog geen gebruikservaring.

Leave a comment:

• 123GT
    replied
    Inderdaad, had ik ook al aangedacht maar na een kwartier zoeken op de website en de algemene voorwaarden gelezen te hebben (waar ze geen of onduidelijk de onkosten vermelden) hou ik het bij deze al voor bekeken.
    Same here. Heb het nu aan een klant gevraagd die er gebruik van maakt, ik zal je laten weten wat de kosten zijn. Ik weet dat ze vroeger voor 1 kaart geen moeite deden, misschien is dat door "de crisis" veranderd.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    En het verhaal is nog niet teneinde, vandaag een envelope gekregen van ExxonMobil Hongarijë, afgestempeld in Boedapest! ( ???) Een maand na mijn laatste schrijven! Ze moeten de originele tankbonnen hebben, verzamelstaten/bankafschriften gelden niet. De originele bonnen (als die dan al toekomen bij Exxon) worden na 4 tot 6 weken teruggestuurd met het factuur.
    Ze raden aan om naar een bemand Esso Roc station te gaan, Mechelen, Laarne of Oudenaarde... of een Essocard te nemen. Ze sluiten meer & meer stations maar administratief is het daar blijkbaar één chaos.
    Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Ik ken je verhaal niet maar ik heb nu al 2j een EssoCard en nog nooit problemen gehad. En daar tank ik in heel europa mee!!
    Ondertussen is het factuur hier toch toegekomen. Ben benieuwd of het factuur voor het 3°kwartaal ook zo vlot zal afgeleverd worden.
    Toch maar eens 2 kaarten aanvragen denk ik.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Iemand ervaring met het gekende DKV? http://www.dkv-euroservice.com
    Ik zie niet meteen wat dat moet kosten?
    Inderdaad, had ik ook al aangedacht maar na een kwartier zoeken op de website en de algemene voorwaarden gelezen te hebben (waar ze geen of onduidelijk de onkosten vermelden) hou ik het bij deze al voor bekeken.

Leave a comment:

• dragonfly
    replied
    Ik ken je verhaal niet maar ik heb nu al 2j een EssoCard en nog nooit problemen gehad. En daar tank ik in heel europa mee!!

Leave a comment:

• 123GT
    replied
    Iemand ervaring met het gekende DKV? http://www.dkv-euroservice.com
    Ik zie niet meteen wat dat moet kosten?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Maes geeft wel korting op pompprijs als ge hun tankkaart gebruikt. En de prijs aan de pomp valt dan al mee (voor zover dat kan natuurlijk)

Als ge in Brugge of Lommel woont bent ge der waarschijnlijk wel niet veel mee.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Vind het een triestige boel, hier wordt wel een literke weggezet maar korting? Tankkaarten zijn nu niet echt een commercieel voordeel, buiten dat je misschien veertien dagen uitstel krijgt van betaling.
    Op haast geen enkele tankkaart heb je korting, of is het niet de moeite. Het dichtsbijzijnde station is van Texaco met een zelfstandige uitbating, geen korting, wel maandelijks of kwartaal factuur. Een beetje verderop een Esso-express, steeds beterkoop maar een hopeloze zaak om aan je facturen te geraken.
    Zijn al een tijd bezig om aan het factuur van Juni te geraken!!!! Telkens zijn de bonnen of verzamelstaten/uittreksels zoek...nu zou het eidelijk in orde komen, na drie verzoeken en een btw-verklaring.
    Tjonge tjonge.
    Hou mijn hart vast als hier morgen al de tankbonnen van het derde kwartaal buiten gaan, dat gaat wel over een smak geld maar een tegemoetkoming?

Leave a comment:

• doddel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    En tank je daarmee dan ook goedkoper?
    Ik heb ook die ING tankservice en vind dat wel handig omdat ik ook gewoon bij de DATS en VanRaak en zo kan gaan tanken.
    Kost me wel € 20 per jaar en werkt helaas niet in het buitenland (alhoewel ik daar niet zo heel vaak tank dus voor mij niet echt een nadeel).
    'k zit niet bij ING. Bij KBC geen interessant aanbod. En idd, buitenland belangrijk voor mij

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Vind het een triestige boel, hier wordt wel een literke weggezet maar korting? Tankkaarten zijn nu niet echt een commercieel voordeel, buiten dat je misschien veertien dagen uitstel krijgt van betaling.
    Op haast geen enkele tankkaart heb je korting, of is het niet de moeite. Het dichtsbijzijnde station is van Texaco met een zelfstandige uitbating, geen korting, wel maandelijks of kwartaal factuur. Een beetje verderop een Esso-express, steeds beterkoop maar een hopeloze zaak om aan je facturen te geraken.
    Zijn al een tijd bezig om aan het factuur van Juni te geraken!!!! Telkens zijn de bonnen of verzamelstaten/uittreksels zoek...nu zou het eidelijk in orde komen, na drie verzoeken en den btw-verklaring. Tjonge tjonge.
    Hou mijn hart vast als hier morgen al de tankbonnen van het derde kwartaal buiten gaan, dat gaat wel over een smak geld maar een tegemoetkoming?

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    En tank je daarmee dan ook goedkoper?
    Ik heb ook die ING tankservice en vind dat wel handig omdat ik ook gewoon bij de DATS en VanRaak en zo kan gaan tanken.
    Kost me wel € 20 per jaar en werkt helaas niet in het buitenland (alhoewel ik daar niet zo heel vaak tank dus voor mij niet echt een nadeel).

Leave a comment:

• doddel
    replied
    shell / esso multicard aangevraagd!

Leave a comment:

Working...
X