Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 911 voor een budget van 50K euro?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Heb je dat ervoor over?
    40k voor een auto van 10 jaar oud?
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Maar ik weet waar je op doelt. Jij zou 20k meer uitgeven voor een 997 turbo.
    ik ook
    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Deze namiddag ben ik dus gaan rijden met de 997 4S PDK die bij de Porsche verdeler in Maastricht te koop staat. Deze wagen is voorzien van de 'juiste' opties, zoals prachtige kuipstoelen, sportuitlaat, adaptieve sportophanging met 20mm verlaagd chassis, PDK, Bose soundsystem. Hoewel ik pas volgend jaar een Porsche wil/kan kopen, heeft de verkoper mij toch uitgenodigd voor een testrit met deze wagen. Vanmiddag ben ik 'm dus gaan halen, en heb ik er uren mee rondgereden.

Onmiddellijk na het instappen besef je dat je in een sportwagen zit. Je zit lekker laag en al zeker in deze heerlijk kuipstoelen. Net als in mijn Renault zijn deze enkel in de lengterichting verstelbaar. De hoogte en hoek van de rugleuning is niet te regelen. Wel kan je ze naar voren klappen om op de achterbank te geraken. Hier stoort dan wel de gordel die vasthangt aan de stoelen en dus bij het naar voren klappen dwars voor de doorgang hangt.
      Bij deze Porsche is er heel wat 'andersom' dan wat ik gewoon ben bij BMW. De sleutel moet je links inpluggen en de manuele stand van de PDK werkt ook in de andere richting dan bij de DKG van BMW. Ik mis al heel snel de schakelflippers aan het stuur die er niet zijn. Die ingewerkte drukknoppen in het stuur zijn waardeloos.
      Wat me wel onmiddellijk beviel was de heerlijk strakke ophanging, en de directe gasrespons. Deze ophanging is stug, veel stugger zelfs dan bij de M3 die we gehad hebben, maar wordt nooit echt oncomfortabel. Je merkt dat deze wagen een stuk lichter is dan de M3 die we gehad hebben. De gasrespons is hetzelfde als bij de M3. In de 'sport' stand reageert 'm onmiddellijk en de de 'Sport Plus' stand wordt deze Porsche zeer nerveus. Ik kan mij niet herinneren dat onze M3 in de 'scherpste' instelling zo nerveus was.
      Wat wel wennen is bij de Porsche is het stuurgevoel. Je merkt onmiddellijk dat er minder geiwcht op de neus zit. Als je in een bocht op de gas duwt, dan lijkt het net of de motor de wagen rechtdoor uit de bocht wil duwen. Het is alleszins wel veel beter dan de 964 die ik vroeger gehad heb. Het regende pijpenstelen, dus heb ik ook niet te gek gedaan met deze wagen. Wel merk ik dat 'm, ondanks de vierwieltractie, toch nog graag uitbreekt achteraan. Wel is het steeds perfect te controleren.
      Wat mij enorm heeft bevallen is de sfeer in deze wagen, het gevoel dat je met een sportwagen onderweg bent. Een M3 is een fantastische auto, maar kan qua uitstraling en sportwagengevoel niet aan zo'n 911 tippen.

Ik heb nu ook de verschillende opties eens kunnen testen. Het Bose soundsystem klinkt niet slecht, maar kan toch niet tippen aan wat ik gewoon ben in mijn 5. Ik heb ook eens geluisterd naar een standaard radio, en deze klinkt ook verre van slecht. Dit is een optie waar ik vanaf nu minder belang ga aan hechten.
      Nog een optie die deze wagen had was de sportuitlaat. Deze klinkt inderdaad niet slecht, maar ook hier vind ik dat 'm in de 'gewone' stand ook al niet slecht klonk. Ook deze optie is voor mij geen must.
      De kuipstoelen zijn zeer mooi en bieden een perfecte zijdelingse steun, maar ze hebben ook nadelen. Ik zou ook tevreden zijn met de gewonere stoelen.
      Wat ik gemist heb is een cruisecontrol. Volgens de verkoper wordt dat zelden of nooit genomen op een 911. Ik weet niet of dat waar is, maar vandaag heb ik wel vastgesteld dat ik deze optie veel gebruik.
      Het schuifdak heb ik niet geprobeerd.

Qua looks vind ik deze 4S dik in orde. Dat beige interieur is knap, maar vraagt wel wat meer onderhoud. Het stuur was al wat vuil. Dat ga je niet kunnen vermijden met deze kleur. De carbon afwerking past echt perfect in dit interieur.
      Buitenzijde was zwart, maar zonder metallic. Je merkte nu al de gevoeligheid voor krassen. Mijn 964 had destijds ook deze unikleur, en ik heb toen gezworen dat nooit meer te nemen. Mooi is het natuurlijk wel.
      De velgen zijn die van de S, maar dan mat antraciet gelakt. Ik vond ze zeker niet lelijk, maar de Turbo II velgen vind ik knapper. Moest ik de wagen willen kopen, dan kon ik de velgen kosteloos ruilen.

Is deze 4S met PDK nu de 911 die ik zou willen? Ik weet het niet. Daarvoor zal ik eerst nog eens met andere versies moeten kunnen rijden. Ik wil sowieso eens een manuele gereden hebben. Ook stel ik mij de vraag of een 2S niet minder last heeft van onderstuur? Of misschien net meer?
      Qua power was deze 4S voldoende voor mij. Veel koppel in lage toeren heeft deze motor niet, maar net als bij een M3 maakt de directe gasrespons veel goed. Toch blijf ik nieuwsgierig naar een turbo.
      Last edited by BMWMB; 03/11/2012, 18:29.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• mooi verslag

Comment

• Enkele fotookes die ik snel met mijn GSM genomen heb.

Last edited by BMWMB; 03/11/2012, 21:35.
          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Hier stoort dan wel de gordel die vasthangt aan de stoelen en dus bij het naar voren klappen dwars voor de doorgang hangt...
            De kuipstoelen zijn zeer mooi en bieden een perfecte zijdelingse steun, maar ze hebben ook nadelen. Ik zou ook tevreden zijn met de gewonere stoelen.
            De gewone stoelen zitten idd echt prima ! Maar het aangehaalde nadeel van de kuipstoelen is eigenlijk geen want je hoeft de gordel niet door de zetel te leiden. Bij mensen met kinderen doen ze dat eigenlijk al zo voor aflevering. Zo als hier bv:

Het Bose soundsystem klinkt niet slecht, maar kan toch niet tippen aan wat ik gewoon ben in mijn 5. Ik heb ook eens geluisterd naar een standaard radio, en deze klinkt ook verre van slecht.
            Het Bose systeem is ook voor mij totaal geen must, echter standaard op turbo.

Wat ik gemist heb is een cruisecontrol. Volgens de verkoper wordt dat zelden of nooit genomen op een 911.
            Niet correct, in onze contreien wordt het vaak genomen. Maar geen zorg, voor een klein bedrag (ongeveer de kost van de optie bij nieuwe bestelling) kan het via tequipment geplaatst worden. Alles is sowieso al voorzien, alleen de hendel plaatsen en cruise activeren via Piwis.

Het stuur was al wat vuil. Dat ga je niet kunnen vermijden met deze kleur.
            Je kan het stuur vervangen door een zwart stuur (met de paddles bvb). Is ook nog mooier imo. Aston doet dat af fabriek, bij Porsche moet je het speciaal (via exclusive) vragen en betalen.

Comment

• Thanks voor je bijdrage.

Het stuur vervangen door een exemplaar met paddles zou me zeker interesseren.
              Cruisecontrol is dus ook geen probleem.
              Op onderstaande foto zie je het probleem met de gordels. Ben je zeker dat dit aangepast kan worden? Kan zo'n gordel eenvoudig losgemaakt worden?

OO 00 OO

Comment

• Ja 100% zeker, bekijk is rustig de 'evo sport' foto's die ik gepost heb. De gordel zit totaal los van de stoel idem zoals bij elke andere stoel. In dat geval moet je bij het vastklikken, net als bij een gewone stoel, wat verder reiken naar je gordel en dat is 'iets' lastiger door de kuip vorm.

Comment

• gordel kan zonder probleem losgemaakt geworden aan de bevestigingsstang

Comment

• Mooi verslag , maar om het toch efkes over de vergelijking M3 en deze Porsche te hebben :

Uw M3 was een Cabrio die voelbaar veel zwaarder was ook ...
                    heb zelf zowel met de Cabrio als met een Coupe gereden en je voelt effectief het zwaardere gewicht van de M3 Cabrio.

Comment

• De M3 is heel zeker een Porsche killer, wat prestaties en wegligging betreft. Echter, het 'exotische' karakter van een sportwagen zoals de 911 heeft 'm niet. Als je aan het stuur zit waan je je in een 'snelle' 320d.
                      OO 00 OO

Comment

De M3 is heel zeker een Porsche killer, wat prestaties en wegligging betreft. Echter, het 'exotische' karakter van een sportwagen zoals de 911 heeft 'm niet. Als je aan het stuur zit waan je je in een 'snelle' 320d.
                        Ja

en neen

Als ik een Porsche koop zal het voor 99% een GT3 zijn ( ik hou wel van het exclusieve daarvan , net zoals met mijn M3 die je "nooit" tegenkomt in deze kleur)

Comment

• Een GT3 is sowieso de max, maar zoals ik al eerder zei wil ik een achterbank. Ook denk ik dat zo'n GT3 net iets te 'hard' en te 'puur' gaat zijn voor wat ik 'm wil gebruiken.
                          Als budget minder een rol zou spelen, dan ging ik voor ofwel een 997 GTS ofwel een 997.2 turbo met pdk.
                          OO 00 OO

Comment

• Vroeger was ik ook van deze mening ( achterbank) maar als ik zie hoe weinig de kinderen nog meegaan met ons
                            En er zal altijd een tweede auto zijn waar ze dan wel meekunnen he indien nodig .

Budget is altijd de grote boosdoener ....

Comment

Sorry, maar ik vind zo'n bruin interieur

De prijs van deze 4S is inderdaad wel ok.
                              Cocoa is een kleur die je irl moet zien, net als terracotta bijvoorbeeld. Beide 'pakken' absoluut niet op foto.
                              Maar zoals ik al zei, je moet ervoor zijn. Ik heb het zelf een beetje gehad met zwart en grijs dus mijn opinie is wat 'gekleurd'

Comment

Is deze 4S met PDK nu de 911 die ik zou willen? Ik weet het niet. Daarvoor zal ik eerst nog eens met andere versies moeten kunnen rijden. Ik wil sowieso eens een manuele gereden hebben. Ook stel ik mij de vraag of een 2S niet minder last heeft van onderstuur? Of misschien net meer?
                                Qua power was deze 4S voldoende voor mij. Veel koppel in lage toeren heeft deze motor niet, maar net als bij een M3 maakt de directe gasrespons veel goed. Toch blijf ik nieuwsgierig naar een turbo.
                                Met een manuele ga je dat relatieve gebrek aan koppel in lage toeren nog meer voelen. Het blijft een atmo motor he maar de PDK vlakt dat redelijk goed uit imho.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                  Cocoa is een kleur die je irl moet zien, net als terracotta bijvoorbeeld. Beide 'pakken' absoluut niet op foto.
                                  Maar zoals ik al zei, je moet ervoor zijn. Ik heb het zelf een beetje gehad met zwart en grijs dus mijn opinie is wat 'gekleurd'
                                  Helemaal mee eens, cocoa is zeer mooi i.r.l.
                                  Terracotta ook maar dan graag met een 2 tone interieur (zwart dashboard en tapijten), dan is het prachtig.

Ik ben de zwarte interieurs ook al een paar jaar beu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                    Met een manuele ga je dat relatieve gebrek aan koppel in lage toeren nog meer voelen. Het blijft een atmo motor he maar de PDK vlakt dat redelijk goed uit imho.
                                    In vergelijking met onze 'geblazen' 135i merk je inderdaad minder koppel. Toch vond ik het niet storend. Ik vind de slechte gasrespons bij onze 135i veel meer storend.
                                    Is er qua gevoel veel verschil in koppel/vermogen tussen een Carrera(4) en een Carrera(4)S, rekening houdend dat ze beiden PDK hebben?
                                    OO 00 OO

Comment

Enkele fotookes die ik snel met mijn GSM genomen heb.

Foto's onzichtbaar

Comment

In vergelijking met onze 'geblazen' 135i merk je inderdaad minder koppel. Toch vond ik het niet storend. Ik vind de slechte gasrespons bij onze 135i veel meer storend.
                                        Is er qua gevoel veel verschil in koppel/vermogen tussen een Carrera(4) en een Carrera(4)S, rekening houdend dat ze beiden PDK hebben?
                                        Het toeval wil dat ik nu aan 'car sitting' doe op een basis 997.2 Carrera 2 (345) met PDK voor een klant/kennis die enkele weken naar het verre buitenland is. Eerlijk gezegd voel ik niet zoveel verschil met de 40pk sterkere versie maar de (2)S die ik als referentie kan nemen is wel een cabrio dus de vergelijking gaat niet helemaal op. Ik denk dat je de extra pk's en nm's vooral bovenin voelt. De gewone Carrera pakt in elk geval minstens even goed op in de lage toeren (subjectieve indruk). Moest je de koppelcurves op elkaar leggen dan denk ik dat er onder de 4000 rpm niet zoveel verschil op zit.

Grappig dat je dat zegt van die 135i. Ik heb daar nog maar 1 keer mee gereden (dan nog heel kort) en wat direct opviel was dat die precies nog 1 à 2 seconden doorging wanneer je het gas loste. Dat is inderdaad vreselijk irritant. Ik dacht toen dat het aan mij lag of dat ik niet meer kon schakelen maar in vergelijking met de Cayman die millimeterprecies aan het gas hangt (en al zeker in Sport) was dit echt wel een afknapper (op dat specifiek vlak dan toch).

Comment

• Ik stelde deze vraag omdat ze bij die verdeler in NL ook een mooie Carrera 4 staan hebben.

OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X