Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 206+, alternatieven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 206+, alternatieven?

De 306 is nu 14 jaar oud, begint kraken langs alle kanten, uitlaat doormidden gekraakt vorige week (gelukkig wel kunnen lassen), maar ik begin stilletjes aan denken aan vervanging. En meteen een nieuwe auto.

Had eens prijs gevraagd voor een 5 deurs Peugeot 107 in de garage. Dat kwam op 7950 euro. Voor 500 euro meer heb je een 3deurs 206+... Beiden met 1500 inruilpremie wel. Enige opties zijn metaalkleur en radio/cd, al zou ik eventueel dat laten vallen. 400 euro voor een simpele radio vind ik veel. Dat kan goedkoper elders.

Nu vind ik de 206+ niet echt een mooie wagen, maar ik ga er wel van uit dat die na 14 jaar in productie te zijn, wel helemaal vrij zijn van kleine vervelede "ziektes". Die 206 spreekt de rationele mens in mij wel aan, al doet hij me weinig qua looks.

Zijn er voor hetzelfde geld evenwaardige auto's? De auto moet uiteindelijk bijna uitsluitend dienen voor woon-werk verkeer, nog geen 10.000 km per jaar, dus mag de lichtste benzine zijn.
    Last edited by ; 11/06/2012, 20:11.

zeker eens bij citroen gaan kijken.
    in de prijs cato van de 206 + zit wel de c3 ongeveer (c3 is kaal iets duurder dacht ik ,maar zeer mooi van prijs)
    ivm radio,moet je eens kijken.
    want bvb peugeot geeft nu (althans bij mij) bij een pack 500 eur korting.
    waardoor je zoizo in pack als het ware *gratis* kan kiezen.
    en in zo een pack zit bvb een radio al in.

Comment

suzuki swift, kost 9000

Comment

gatlelijk, maar een panda classic kost 6600euro...!
        de nieuwe panda begint van 8000
        qubo is nog ruimer en vanaf 8500.

allemaal fiats natuurlijk, die zijn nog lekker goedkoop

Comment

Swift had ik ook al overwogen.
          Een C3 met dezelfde uitrusting komt toch op 1500 euro meer dan de 206+.
          Een new Panda kan ook voor ca. dezelfde prijs als de 206. Zou ik nog overwegen. De Panda Classic... hm... Ik kom zelfs duurder uit in hun configurator dan de New Panda.

Zo'n New Panda in 't zwart. I like. Komt op 10200 - recyclagepremie.
          Maar er staat ook een promo voor de Punto: http://www.fiat-promos.be/nl/punto, 9000 euro netto.

Comment

Ik dacht ook direct aan de Punto...
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Waarom geen tweedehandswagen?

Comment

Ik vind die 206+ best nog een leuke wagen

waarschijnlijk juist omdat die al zo lang meegaat (1998 )

Comment

ik vindt het vorige model 206 mooier,en heb vorige week met een verkoper bij peugeot gesproken toen ik ging kijken voor een wagen.
                  en zij dat we 3 j terug een 206 hadden gekocht en er kort nadien een nieuwe versie was,ze zijden ons bij aankoop dat er geen nieuw model zat aan te komen nog geen 3 mnd later was de 206+ er,en hij zij me wel dit model was eigenlijk niet geplant en is er door peugeot vlug-vlug gekomen,en na de 206 + is eigenlijk niet zo spectaculair veel vraag.

en,al eens bij chevrolet geweest,bvb de spark ? is ook niet duur en is een echte city auto.
                  verder opel corsa ? zeg maar iets.

Comment

Ik vind juist dat je veel nieuwe Pugs 206+ ziet rijden! Misschien omdat ik er extra op let, maar dan nog.

Ik denk dat er veel mensen (ok rationeel) een eerlijk alternatief in zien. Nieuwe wijn in oude zakken of zoiets Maar, kijk hij overleeft eigenlijk toch maar mooi zijn opvolger (zijnde de 207)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Swift had ik ook al overwogen.
                      Een C3 met dezelfde uitrusting komt toch op 1500 euro meer dan de 206+.
                      Een new Panda kan ook voor ca. dezelfde prijs als de 206. Zou ik nog overwegen. De Panda Classic... hm... Ik kom zelfs duurder uit in hun configurator dan de New Panda.

Zo'n New Panda in 't zwart. I like. Komt op 10200 - recyclagepremie.
                      Maar er staat ook een promo voor de Punto: http://www.fiat-promos.be/nl/punto, 9000 euro netto.
                      awel als je daar klikt bij die promo's helemaal links is dat die panda van 6600

Comment

omdat ik niet het risico wou lopen,een oud model te kopen vroeg ik dit bij peugeot en hij zij me dat enige model dat er komende tijd zou gaan uitgaan
                        is het gewone 207 model,voor de 207 cc (waarvoor ik hoorde) was er nog geen plannen.
                        met de tijd zou er van de 208 een soort van crossover kunnen komen en evt een cabrio,maar daar is nog niets van gekent,en volgens hem ook nog niets van op papier getekent.

Comment

Ik ben niet echt gehaast. Probleem is wel dat het met de 206+ gedaan is na oktober... Ben er nog niet uit.

Comment

laat eens wat offertes maken he ,en ga testrijden.
                            ivm die radio,zoals ik zij was er althans bij mij een packkorting van 500 euro dus als het ware een pack gratis.
                            waardoor,je prima wel je vereisten kan hebben binnen je budget in die 206+
                            verder zeker eens horen naar de stockmodellen,scheelt vaak ook wel iets

Comment

Ne maat van mij heeft zo'n 206+ 1.1i naft. Rijdt goed, niet meer niet meer.

Hij heeft er een pioneer radio in de garage laten plaatsen ipv zijn standaard radio en nu werkt de radiobediening achter het stuur wel niet meer.
                              BMW X5 45e

Comment

das omdat je een speciale stuurbedieningskabel moet laten instaleren eveneens.
                                das de reden,waarom ik mijn coupe,altijd de std radio heb laten zitten,omdat ik anders de radio moest *laten* plaatsen dmv die kabel.
                                zo een aux-jack-usb slot in de auto is toch zooooooooooo makkelijk,
                                en de meeste autos hebben dit wel std in tegenwoordig,of in optie tegen ca 150 euro.

Comment

Bij de 206+ is de standaard radio enkel radio/cd en is aux enz niet beschikbaar in optie, maar het is idd eeel makkelijk, ben blij dat ik dat ook heb

kost dat trouwens veel zo'n stuurbedieningskabel om nu nog na te plaatsen?
                                  BMW X5 45e

Comment

Dacia Sandero heb je bij mij in zo'n blootje voor 6990, In ambiance 1000 euro meer, vind'k persoonlijker een ruimere en geslaagdere wagen dan een 206+

Comment

Bediening aan het stuur is handig, maar is me geen honderden euro's waard.
                                      Ik heb tegenwoordig een "dingetje" op m'n ipod zitten dat de muziek via een FM frequentie stuurt naar de autoradio. Werkt niet perfect, maar voldoet voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Bediening aan het stuur is handig, maar is me geen honderden euro's waard.
                                        Ik heb tegenwoordig een "dingetje" op m'n ipod zitten dat de muziek via een FM frequentie stuurt naar de autoradio. Werkt niet perfect, maar voldoet voor mij.
                                        ja das waar,maar ik zou zoizo eens een offertje laten maken,kost de tijd en moeite nu niet en ben je al stuk wijzer wat evt je verdere planning is.
                                        nu,zo een fm transmitter zoals dat heet,heb ik tot heden ook gebruikt en werkt idd prima voor wat het hoeft te zijn
                                        dacia is idd ook een optie ? schijnen echt wel zeker na motor toe betrouwbaar te zijn (is dan ook zusterbedrijf onder renault,motoren zijn gewoon renault)

Comment

Working...
                                        X