Oorspronkelijk geplaatst door Magic Fire
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe benzine (!) middenklasser
Collapse
X
-
Qua ruimte klopt dat niet, wij hebben een A4 en een Passat gehad tegelijkertijd, een A4 is veel kleiner dan een PassatIn die zin moet je een Passat eerder naast een A6 zetten.
Xit wil gewoon een Mercedes of een BMW al de rest voldoet niet aan zijn standaarden of heeft hij om de een of andere reden een afkeer van'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Maar dat is niet waar, Jos en Jef.
Ik kan er toch ook niet aan doen dat andere wagens niet aan mijn vereisten voldoen en het is niet dat ik andere wagens a priori uitsluit, want ik ga testrijden met alle modellen die in aanmerking komen.
Om je maar een voorbeeld te geven: tot voor enkele weken stond de Mercedes allesbehalve bovenaan mijn lijstje en de Peugeot 508 juist wel bovenaan. Na het rijden met de wagens en er zoveel als mogelijk informatie over op te zoeken is die verhouding volledig omgekeerd.
Met de nieuwe Mondeo of Mazda 6 rijden zou moeilijk zijn, daar deze modellen ten vroegste eind dit jaar beschikbaar zijn...
Heb een beetje zitten spelen met de configurator van Mercedes en BMW... Voor de prijs dat ik een volledig naar mijn zin uitgeruste C klasse kan krijgen, heb ik met moeite een 3-reeks met de hoogstnodige opties (rekening houdende met kortingen).Last edited by N-D-D-V-D-B; 28/03/2012, 11:40.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenMaar dat is niet waar, Jos en Jef.
Ik kan er toch ook niet aan doen dat andere wagens niet aan mijn vereisten voldoen en het is niet dat ik andere wagens a priori uitsluit, want ik ga testrijden met alle modellen die in aanmerking komen.
Om je maar een voorbeeld te geven: tot voor enkele weken stond de Mercedes allesbehalve bovenaan mijn lijstje en de Peugeot 508 juist wel bovenaan. Na het rijden met de wagens en er zoveel als mogelijk informatie over op te zoeken is die verhouding volledig omgekeerd.
Met de nieuwe Mondeo of Mazda 6 rijden zou moeilijk zijn, daar deze modellen ten vroegste eind dit jaar beschikbaar zijn...Uiteindelijk ben je ooit zo gek geweest van een ei op wielen te kopen
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenUiteindelijk ben je ooit zo gek geweest van een ei op wielen te kopen
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenQua ruimte klopt dat niet, wij hebben een A4 en een Passat gehad tegelijkertijd, een A4 is veel kleiner dan een PassatIn die zin moet je een Passat eerder naast een A6 zetten.
Xit wil gewoon een Mercedes of een BMW al de rest voldoet niet aan zijn standaarden of heeft hij om de een of andere reden een afkeer van
Maar ik heb nog geen enkele meertest gelezen waar zowel een Passat als een A6 in zaten. Wel Passat met A4, insignia, mondeo, ......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenQua ruimte, volledig akkoord.
Maar ik heb nog geen enkele meertest gelezen waar zowel een Passat als een A6 in zaten. Wel Passat met A4, insignia, mondeo, ......'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Naar mijn mening, zijn de premium merken ook al lang niet écht premium meer...zeker niet in een basis uitvoering.
Je moet al behoorlijk flink meer investeren in een premium merk, om er ook echt de meerwaarde van te smaken.
Het blijft echter een feit, dat Belgen, en dan vooral Vlamingen, echte badge-kopers zijn. Ik merk dat nu heel goed na de overschakeling van een BMW naar een Peugeot. Bijna niemand in mijn omgeving, begrijpt dat...ook al heb ik nu in mijn ogen véél meer auto, dan voorheen. In Nederland bv, wordt veel rationeler gekocht. Duitsers zijn natuurlijk zeer chauvinistisch, al stond ik ervan verbaasd wat voor aandacht mijn 508 kreeg op élke snelwegparking in Duitsland vorige week. In Berlijn vroeg er zelfs een Duitser of hij er even mocht in zitten ;-)Last edited by Bud Wijzer; 28/03/2012, 16:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenNaar mijn mening, zijn de premium merken ook al lang niet écht premium meer...zeker niet in een basis uitvoering.
Je moet al behoorlijk flink meer investeren in een premium merk, om er ook echt de meerwaarde van te smaken.
Het blijft echter een feit, dat Belgen, en dan vooral Vlamingen, echte badge-kopers zijn. Ik merk dat nu heel goed na de overschakeling van een BMW naar een Peugeot. Bijna niemand in mijn omgeving, begrijpt dat...ook al heb ik nu in mijn ogen véél meer auto, dan voorheen. In Nederland bv, wordt veel rationeler gekocht. Duitsers zijn natuurlijk zeer chauvinistisch, al stond ik ervan verbaasd wat voor aandacht mijn 508 kreeg op élke snelwegparking in Duitsland vorige week. In Berlijn vroeg er zelfs een Duitser of hij er even mocht in zitten ;-)For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Het blijft echter een feit, dat Belgen, en dan vooral Vlamingen, echte badge-kopers zijn. Ik merk dat nu heel goed na de overschakeling van een BMW naar een Peugeot. Bijna niemand in mijn omgeving, begrijpt dat...ook al heb ik nu in mijn ogen véél meer auto, dan voorheen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIn Nederland bv, wordt veel rationeler gekocht. Duitsers zijn natuurlijk zeer chauvinistisch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten(...) nog kaler dan een hedendaagse Playboy-poes?
En daar wordt nogal wat harde plastiek in gebruikt (...)
Comment
-
Proefrit met de BMW 320d (F30) achter de rug... Ik moet een Engels woord zoeken om het kort samen te vatten: underwhelmed (definitie: To fail to excite, stimulate, or impress).
De nieuwe 3-reeks rijdt goed, maar niet beter dan mijn huidige E90. Het stuurgevoel is zelfs iets minder precies.
Maar het interieur is er volgens mij gewoon op achteruit gegaan. Waar de tests het halen dat het nieuwe interieur een grote stap voorwaarts is, blijft me een raadsel. Er is gewoon nog meer harde plastic bijgekomen (vooral rond de versnellingspook), het scherm lijkt meer op speelgoed dan iets anders en ik mis homogeniteit in het interieur met al die rare kronkels en lijnen.
En iets waar ik me grote zorgen over maak: die sterk duikende motorkap lijkt me een uitnodiging om een maanlandschap te vormen (en ik vind het al erg in het vorige model...).
Positief: meer comfort dan in het vorige model, meer plaats achteraan.
Negatief: de 'lines' met beperkte manoeuvreerruimte, het lijnenspel van het dashboard met goedkoop-ogende plastics, het verplichte "iPad"-scherm.
Moet er een nachtje over slapen alvorens punten te geven...For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenProefrit met de BMW 320d (F30) achter de rug... Ik moet een Engels woord zoeken om het kort samen te vatten: underwhelmed (definitie: To fail to excite, stimulate, or impress).
De nieuwe 3-reeks rijdt goed, maar niet beter dan mijn huidige E90. Het stuurgevoel is zelfs iets minder precies.
Maar het interieur is er volgens mij gewoon op achteruit gegaan. Waar de tests het halen dat het nieuwe interieur een grote stap voorwaarts is, blijft me een raadsel. Er is gewoon nog meer harde plastic bijgekomen (vooral rond de versnellingspook), het scherm lijkt meer op speelgoed dan iets anders en ik mis homogeniteit in het interieur met al die rare kronkels en lijnen.
En iets waar ik me grote zorgen over maak: die sterk duikende motorkap lijkt me een uitnodiging om een maanlandschap te vormen (en ik vind het al erg in het vorige model...).
Positief: meer comfort dan in het vorige model, meer plaats achteraan.
Negatief: de 'lines' met beperkte manoeuvreerruimte, het lijnenspel van het dashboard met goedkoop-ogende plastics, het verplichte "iPad"-scherm.
Moet er een nachtje over slapen alvorens punten te geven...
In die test zijn ze toch veel positiever over de BMW, al moet gezegd dat het een millimeter sprint is. Samenvattend de voorkeur is winnaar.
Comment
-
Gisteren dus nieuwe proefrit met de Mercedes C-klasse... Samen met mijn betere helft, en die heeft me op iets gewezen dat ik over het hoofd heb gezien...
De rugleuning is zeer laag en biedt niets van ondersteuning ter hoogte van de schouders. Er zit gewoon een gat tussen de rug op schouderhoogte en de zetel.
Toen ik daarna terug in mijn BMW stapte, was het verschil enorm. Daar wordt de hele rug ondersteund, tot helemaal bovenaan.
Dit is een punt dat van groot belang is hier ten huize...
Besluit: de Mercedes valt hoogstwaarschijnlijk af.
Dit stelt me echter voor een groot probleem: ik zie geen valabel alternatief.
Ik krijg de BMW niet geconfigureerd zoals ik wil met hun stomme lines...For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenEr is ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dan moet ik vaststellen dat ik meestal Franse wagens zie met elektrische problemen (bv. remlichten die blijven branden) en vele wagens langs de kant van de weg zijn ook vaak van Franse origine.
overal heb je goede en slechte wagens...bij PSA zijn de klassieke diesels (DW en XU familie) veel beter dan vele Duitse motoren. Bij BMW bvb zijn de benzine motoren(zescilinders) beter dan vele Franse motoren. Bij VAG en PSA/BMW zijn de nieuwe kleine benzine motoren rommel van de bovenste plank.....
Het belangrijkse voordeel aan Fransen is veel voor relatief weinig geld (en in tegenstelling tot bvb Deawoo en dergelijk geen besparing op veiligheid) en aan Duitsers (zeker Audi) de onovertroffen interieurs die na 30 jaar nog nieuw zullen zijnBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenoveral heb je goede en slechte wagens...bij PSA zijn de klassieke diesels (DW en XU familie) veel beter dan vele Duitse motoren. Bij BMW bvb zijn de benzine motoren(zescilinders) beter dan vele Franse motoren. Bij VAG en PSA/BMW zijn de nieuwe kleine benzine motoren rommel van de bovenste plank.....
Het belangrijkse voordeel aan Fransen is veel voor relatief weinig geld (en in tegenstelling tot bvb Deawoo en dergelijk geen besparing op veiligheid) en aan Duitsers (zeker Audi) de onovertroffen interieurs die na 30 jaar nog nieuw zullen zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenIk heb in het verleden ooit twee wagens uit Frankrijk gehad en inderdaad je krijgt er VEEL problemen voor relatief weinig geld.
Beetje met de schrik in het hart een italiaan gekocht na toch veel horror verhalen gehoord te hebben ,en wat blijkt? 1 van mijn beste wagens ooit!!2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
Comment