Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe benzine (!) middenklasser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Benzine en Japans is altijd wel een veilige keuze,dat is waar
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Op de eerste plaats zou ik kiezen voor de BMW 320i : De mooiste van alle genoemde.
      Op de tweede plaats komt de Mercedes C180 CGI BlueEfficiency.

Voordelen van die 2
      - imago
      - betrouwbaarheid
      - zuinige motoren
      - inruilwaarde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
        Voordelen van die 2
        - imago
        - betrouwbaarheid
        - zuinige motoren
        - inruilwaarde
        Imago: who cares?
        Betrouwbaarheid: akkoord
        Zuinige motoren: niet zuiniger dan andere merken denk ik
        Inruilwaarde: forget it, als je ziet wat ze bij BMW geven voor de E90...
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          De Mazda 6 gaat heel sterk lijken op het Takeri concept!
          Was bij de CX-5 ook zo.
          Die 2.2 vond ik heel goed rijden in de CX-5.
          Mazda is heel goed bezig om hun wagens lichter te maken, dus staar je niet blind op de vermogenscijfers.
          Als een auto 200kg minder weegt, mag hij ook gerust wat minder vermogen hebben, de Lotus filosofie dus.
          En een Mazda 6 heeft lange tijd bovenaan gestaan in de betrouwbaarheidscijfers bij een Duits magazine.
          Kan ik me volledig in vinden, even wachten op de nieuwe 6 zou ik je voorstellen.
          truth is in the eye of the beholder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
            Imago: who cares?
            Betrouwbaarheid: akkoord
            Zuinige motoren: niet zuiniger dan andere merken denk ik
            Inruilwaarde: forget it, als je ziet wat ze bij BMW geven voor de E90...
            Inruilwaarde, kan ik best geloven voor een 318i, probeer hem in Nederland te verkopen.
            Ondanks alles kom je met een benzine in diesel land, dit soort wagens lopen als benzine niet goed in de verkoop. Binnen enkele jaren zal dit wel veranderen, maar nu???

Zuinigheid, de Mercedes verbruikt 7.5 liter. Vorige week na een rit van 500 km. zat ik met deze bedrijfswagen aan de 7 liter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              En een Mazda 6 heeft lange tijd bovenaan gestaan in de betrouwbaarheidscijfers bij een Duits magazine.
              Met de nadruk op gestaan, wie staat er dan nu voor aan bij dit Duits magazine?

Comment

Voor mij de 320i aub
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Op de eerste plaats zou ik kiezen voor de BMW 320i : De mooiste van alle genoemde.
                  Op de tweede plaats komt de Mercedes C180 CGI BlueEfficiency.

Voordelen van die 2
                  - imago
                  - betrouwbaarheid
                  - zuinige motoren
                  - inruilwaarde
                  imago? niet voor iedereen van belang
                  betrouwbaarheid? in betrouwbaarheidstesten van magazines of automobielorganisaties staan steevast andere merken in de top
                  zuinige motoren? niet meer of minder dan andere merken
                  Inruilwaarde? mss wel waar maar niet vergeten dat je bij de aankoop ettelijke duizenden euro's extra uitgegeven hebt

Comment

Niet echt relevant, wie er in de top staat. Dat zijn gemiddelde waarden die per merk over een heel modellenaanbod worden berekend, daarmee weet je niet hoe een specifiek model met een specifiek motorisering het er van afbrengt. Het zijn statistieken waar fabrikanten (en fanboys) graag mee uitpakken als ze in hun voordeel lijken uit te pakken, maar als potentiële koper heb je er weinig aan. Wat wel vaak positief uitdraait, is kiezen voor een eindereeksmodel, want daar zijn de meeste fouten uitgehaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                      imago? niet voor iedereen van belang
                      betrouwbaarheid? in betrouwbaarheidstesten van magazines of automobielorganisaties staan steevast andere merken in de top
                      zuinige motoren? niet meer of minder dan andere merken
                      Inruilwaarde? mss wel waar maar niet vergeten dat je bij de aankoop ettelijke duizenden euro's extra uitgegeven hebt
                      ik denk dat met betrouwbaarheid bedoeld wordt dat het geen onbetrouwbare motoren zijn.
                      Hij zegt niet de betrouwbaarste he
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                        Kijk gewoon eens naar de gedocumenteerde pechgevallen van het Duitse ADAC. Dat zijn werkelijke cijfers die het ADAC ieder jaar vrij geeft. Op mijn werk krijgen wij ook de gedocumenteerde pechgevallen van het ANWB binnen. En die gegevens verschillen niet veel van elkaar. Met Toyota, Mazda, Mercedes, Audi en BMW zit je gemiddeld heel goed.

Comment

Hoewel ik rotsvast vertrouw in Japanse benzines vind ik de betrouwbaaheidsstatistieken waarin ze altijd boven aan staan onzin!
                          Wie een Swift,Yaris,...koopt zijn meestal dames of oudere die rond de kerktoren draaien en hun wagen goed verzorgen en tijdig laten onderhouden
                          De grote Duitse wagens worden vaak geruik door kilometersvreters onder zwaardere omstandigheden.Door het feit dat ze meestal geleasd worden zijn ze vaak slechter onderhoden. Bovendien zitten ze vaak vol nieuwe snufjes die bij de andere ontbreken....
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Kijk gewoon eens naar de gedocumenteerde pechgevallen van het Duitse ADAC. Dat zijn werkelijke cijfers die het ADAC ieder jaar vrij geeft. Op mijn werk krijgen wij ook de gedocumenteerde pechgevallen van het ANWB binnen. En die gegevens verschillen niet veel van elkaar. Met Toyota, Mazda, Mercedes, Audi en BMW zit je gemiddeld heel goed.
                            Klopt, maar dat zijn statistieken over het modellenaanbod heen, voor alle versies en motorisaties. Dat is misschien nuttig voor het merk zelf, maar niet voor de eventuele koper. Stel dat VW bvb. veel problemen zou hebben met een nieuw type automaat, dan kan je dat uit die cijfers niet afleiden. Bovendien variëren die ADAC-cijfers behoorlijk sterk van jaar tot jaar. En de ADAC-cijfers worden gemeten bij de auto-controle of bij pechgevallen, niet bij de garages. Het is een leuke statistiek, maar geen nuttig argument bij een keuze voor of tegen een specifieke autoconfiguratie.

Comment

je kan natuurlijk ook je betere wederhelft buiten zetten en voor de Evoque gaan....
                              ....maar dat is geen optie zeker ?...

Comment

Nog steeds de 6 all-time.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  Klopt, maar dat zijn statistieken over het modellenaanbod heen, voor alle versies en motorisaties. Dat is misschien nuttig voor het merk zelf, maar niet voor de eventuele koper. Stel dat VW bvb. veel problemen zou hebben met een nieuw type automaat, dan kan je dat uit die cijfers niet afleiden. Bovendien variëren die ADAC-cijfers behoorlijk sterk van jaar tot jaar. En de ADAC-cijfers worden gemeten bij de auto-controle of bij pechgevallen, niet bij de garages. Het is een leuke statistiek, maar geen nuttig argument bij een keuze voor of tegen een specifieke autoconfiguratie.
                                  Dat klopt volledig, het is ook niet meer of minder dan een richtlijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    Hoewel ik rotsvast vertrouw in Japanse benzines vind ik de betrouwbaaheidsstatistieken waarin ze altijd boven aan staan onzin!
                                    Wie een Swift,Yaris,...koopt zijn meestal dames of oudere die rond de kerktoren draaien en hun wagen goed verzorgen en tijdig laten onderhouden
                                    De grote Duitse wagens worden vaak geruik door kilometersvreters onder zwaardere omstandigheden.Door het feit dat ze meestal geleasd worden zijn ze vaak slechter onderhoden. Bovendien zitten ze vaak vol nieuwe snufjes die bij de andere ontbreken....
                                    Wat versta je onder zwaardere omstandigheden?
                                    truth is in the eye of the beholder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten

Autobahn cruisen is niet echt zwaarder dan vol boodschappen geladen rond de kerktoren rijden, lijkt me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                        Het algemeen gebruik van een lease/firma/zakenauto. De meeste gaan hem niet rustig op temperatuur laten komen hoor,direct gas erop. Wie zou hem even laten nadraaien?
                                        Dagelijks in fileverkeer en zeker en vast niet te vergeten,onderhoud elke 30dkm of zelfs later.

Als ik zie,ik als particulier bestuurder en vele andere uit mijn omgeving gaan hun auto toch wel beter verzorgen. Ik doe er jaarlijks nieuwe olie en zo op. Check ze regelmatig en herstel waar nodig. Maar ook de rijstijl hé,rustig warmrijden laten na draaien na een lange snelle rit (heel belangrijk voor een turbo),minder zware omstandigeheden zoals dagelijks fille verkeer.

Comment

Ook ik ben mechanieker in Volvo garage, maar Volvo is zeker mijn lievelingsmerk. Toch zou ik ook een S60 T3 aanrijden. Ziet er goed uit, kwaliteit en met dat blok heel betrouwbaar. Oke, het is maar een 1.6 maar door de turbo wel vinnig en snel genoeg.

Al een paar keer mee gereden, en zeker aan aangename wagen!

Comment

Working...
                                          X