Benzine en Japans is altijd wel een veilige keuze,dat is waar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe benzine (!) middenklasser
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenVoordelen van die 2
- imago
- betrouwbaarheid
- zuinige motoren
- inruilwaarde
Betrouwbaarheid: akkoord
Zuinige motoren: niet zuiniger dan andere merken denk ik
Inruilwaarde: forget it, als je ziet wat ze bij BMW geven voor de E90...For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenDe Mazda 6 gaat heel sterk lijken op het Takeri concept!
Was bij de CX-5 ook zo.
Die 2.2 vond ik heel goed rijden in de CX-5.
Mazda is heel goed bezig om hun wagens lichter te maken, dus staar je niet blind op de vermogenscijfers.
Als een auto 200kg minder weegt, mag hij ook gerust wat minder vermogen hebben, de Lotus filosofie dus.
En een Mazda 6 heeft lange tijd bovenaan gestaan in de betrouwbaarheidscijfers bij een Duits magazine.truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenImago: who cares?
Betrouwbaarheid: akkoord
Zuinige motoren: niet zuiniger dan andere merken denk ik
Inruilwaarde: forget it, als je ziet wat ze bij BMW geven voor de E90...
Ondanks alles kom je met een benzine in diesel land, dit soort wagens lopen als benzine niet goed in de verkoop. Binnen enkele jaren zal dit wel veranderen, maar nu???
Zuinigheid, de Mercedes verbruikt 7.5 liter. Vorige week na een rit van 500 km. zat ik met deze bedrijfswagen aan de 7 liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenEn een Mazda 6 heeft lange tijd bovenaan gestaan in de betrouwbaarheidscijfers bij een Duits magazine.
Comment
-
Voor mij de 320i aub2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenOp de eerste plaats zou ik kiezen voor de BMW 320i : De mooiste van alle genoemde.
Op de tweede plaats komt de Mercedes C180 CGI BlueEfficiency.
Voordelen van die 2
- imago
- betrouwbaarheid
- zuinige motoren
- inruilwaarde
betrouwbaarheid? in betrouwbaarheidstesten van magazines of automobielorganisaties staan steevast andere merken in de top
zuinige motoren? niet meer of minder dan andere merken
Inruilwaarde? mss wel waar maar niet vergeten dat je bij de aankoop ettelijke duizenden euro's extra uitgegeven hebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenMet de nadruk op gestaan, wie staat er dan nu voor aan bij dit Duits magazine?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichtenimago? niet voor iedereen van belang
betrouwbaarheid? in betrouwbaarheidstesten van magazines of automobielorganisaties staan steevast andere merken in de top
zuinige motoren? niet meer of minder dan andere merken
Inruilwaarde? mss wel waar maar niet vergeten dat je bij de aankoop ettelijke duizenden euro's extra uitgegeven hebt
Hij zegt niet de betrouwbaarste he2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichtenbetrouwbaarheid? in betrouwbaarheidstesten van magazines of automobielorganisaties staan steevast andere merken in de top
Comment
-
Hoewel ik rotsvast vertrouw in Japanse benzines vind ik de betrouwbaaheidsstatistieken waarin ze altijd boven aan staan onzin!
Wie een Swift,Yaris,...koopt zijn meestal dames of oudere die rond de kerktoren draaien en hun wagen goed verzorgen en tijdig laten onderhouden
De grote Duitse wagens worden vaak geruik door kilometersvreters onder zwaardere omstandigheden.Door het feit dat ze meestal geleasd worden zijn ze vaak slechter onderhoden. Bovendien zitten ze vaak vol nieuwe snufjes die bij de andere ontbreken....BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenKijk gewoon eens naar de gedocumenteerde pechgevallen van het Duitse ADAC. Dat zijn werkelijke cijfers die het ADAC ieder jaar vrij geeft. Op mijn werk krijgen wij ook de gedocumenteerde pechgevallen van het ANWB binnen. En die gegevens verschillen niet veel van elkaar. Met Toyota, Mazda, Mercedes, Audi en BMW zit je gemiddeld heel goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenMet de nadruk op gestaan, wie staat er dan nu voor aan bij dit Duits magazine?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenKlopt, maar dat zijn statistieken over het modellenaanbod heen, voor alle versies en motorisaties. Dat is misschien nuttig voor het merk zelf, maar niet voor de eventuele koper. Stel dat VW bvb. veel problemen zou hebben met een nieuw type automaat, dan kan je dat uit die cijfers niet afleiden. Bovendien variëren die ADAC-cijfers behoorlijk sterk van jaar tot jaar. En de ADAC-cijfers worden gemeten bij de auto-controle of bij pechgevallen, niet bij de garages. Het is een leuke statistiek, maar geen nuttig argument bij een keuze voor of tegen een specifieke autoconfiguratie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenHoewel ik rotsvast vertrouw in Japanse benzines vind ik de betrouwbaaheidsstatistieken waarin ze altijd boven aan staan onzin!
Wie een Swift,Yaris,...koopt zijn meestal dames of oudere die rond de kerktoren draaien en hun wagen goed verzorgen en tijdig laten onderhouden
De grote Duitse wagens worden vaak geruik door kilometersvreters onder zwaardere omstandigheden.Door het feit dat ze meestal geleasd worden zijn ze vaak slechter onderhoden. Bovendien zitten ze vaak vol nieuwe snufjes die bij de andere ontbreken....truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenWat versta je onder zwaardere omstandigheden?
Autobahn cruisen is niet echt zwaarder dan vol boodschappen geladen rond de kerktoren rijden, lijkt me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenWat versta je onder zwaardere omstandigheden?
Dagelijks in fileverkeer en zeker en vast niet te vergeten,onderhoud elke 30dkm of zelfs later.
Als ik zie,ik als particulier bestuurder en vele andere uit mijn omgeving gaan hun auto toch wel beter verzorgen. Ik doe er jaarlijks nieuwe olie en zo op. Check ze regelmatig en herstel waar nodig. Maar ook de rijstijl hé,rustig warmrijden laten na draaien na een lange snelle rit (heel belangrijk voor een turbo),minder zware omstandigeheden zoals dagelijks fille verkeer.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ook ik ben mechanieker in Volvo garage, maar Volvo is zeker mijn lievelingsmerk. Toch zou ik ook een S60 T3 aanrijden. Ziet er goed uit, kwaliteit en met dat blok heel betrouwbaar. Oke, het is maar een 1.6 maar door de turbo wel vinnig en snel genoeg.
Al een paar keer mee gereden, en zeker aan aangename wagen!
Comment
Comment