Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe benzine (!) middenklasser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe benzine (!) middenklasser

Tussen nu en deze periode volgend jaar wordt het tijd om de BMW E90 318i uit 2006 te vervangen...
    Tijd om dus rustig aan te beginnen verkennen.

Zelf zou ik graag naar de Range Rover Evoque gaan, maar daar stuit ik op het veto van mijn betere helft.

Op dit moment heb ik de volgende shortlist samengesteld:
    • BMW F30 320i (lange en dure optielijst)
    • Peugeot 508 1.6 (te zwakke motor? betrouwbaarheid?)
    • Mercedes-Benz C180 (saai interieur?)
    • Hyundai i40 1.6 of 2.0 GDi (kwaliteit afwerking?)
    • Chevrolet Malibu (grote onbekende, beschikbare motoren?)

En dan zijn er de modellen die normaliter eind dit jaar / begin volgend jaar moeten uitkomen:
    • Alfa Romeo Giulia (uitgesteld tot 2014?)
    • Ford Mondeo (mooi op foto, maar...)
    • Mazda 6 (knap prototype, maar zal 'ie zo blijven?)

Ga deze uit het eerste lijstje allemaal eens testrijden de volgende weken/maanden, maar zou ondertussen graag al horen wat de ervaringen hier zijn met de genoemde modellen en waarom jullie al dan niet voor een bepaald model zouden kiezen.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

De geblazen 1600's van peugeot zijn aangename motoren, alleen durven ze wel aardig te verbruiken in de zware koets van een 508, zeker als je 'sportiever' gaat rijden.
    In de i40 zou ik de 2.0 GDI kiezen. Het meerverbruik zal beperkt zijn en 400cc meer voor 1500kg is algemeen gezien ook beter. (De 1.6 is atmosferisch).

Eventueel andere opties:
    - Accord 2.0 VTEC: onderschatte wagen, kwaliteitsvol en de 2.0 komt toe met 9 L gemiddeld.
    - Subaru Legacy 2.0: AWD standaard, maar wel wat meerverbruik. Misschien een tegenvallend design?
    - Opel Insignia: 1.6 turbo: Opm op stockbook.be vind je 2.0 turbo's aan schappelijke prijzen (ca. 35.000 euro).

Comment

He's back.

Ik zou gaan voor een Lexus CT, een i40 of een Mondeo.

Comment

honda accord 2.0 vtec +1, rijdt heel goed, oerbetrouwbaar, comfortabel, goed uitgerust -> zeker eens mee gaan testrijden verbruik ligt rond de 8l (en geen 9) bij normale rijstijl.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
          De geblazen 1600's van peugeot zijn aangename motoren, alleen durven ze wel aardig te verbruiken in de zware koets van een 508, zeker als je 'sportiever' gaat rijden.
          In de i40 zou ik de 2.0 GDI kiezen. Het meerverbruik zal beperkt zijn en 400cc meer voor 1500kg is algemeen gezien ook beter. (De 1.6 is atmosferisch).

Eventueel andere opties:
          - Accord 2.0 VTEC: onderschatte wagen, kwaliteitsvol en de 2.0 komt toe met 9 L gemiddeld.
          - Subaru Legacy 2.0: AWD standaard, maar wel wat meerverbruik. Misschien een tegenvallend design?
          - Opel Insignia: 1.6 turbo: Opm op stockbook.be vind je 2.0 turbo's aan schappelijke prijzen (ca. 35.000 euro).
          Peugeot: ik lees gemiddelde verbruikscijfers van gebruikers van ongeveer 6,8 liter. Lijkt me heel weinig. Ik zit nu meestal tussen de 8 en 8,5 liter.
          Accord: vind ik niet mooi
          Legacy: verbruik fabrikant 8,5l, in praktijk dus vlot boven de 9l. De bedoeling is toch lager uit te komen dan nu.
          Insignia: heb ik ook aan gedacht, maar heb slechte ervaringen met Opel

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
          He's back.

Ik zou gaan voor een Lexus CT, een i40 of een Mondeo.

CT: IS eventueel ja, CT neen. Maar de huidige IS loopt op zijn einde en geen idee wat het nieuwe model zal zijn.
          i40: waarom?
          Mondeo: jaja, ik weet dat je fan bent... Welke motoren gaan daarin komen?

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          honda accord 2.0 vtec +1, rijdt heel goed, oerbetrouwbaar, comfortabel, goed uitgerust -> zeker eens mee gaan testrijden verbruik ligt rond de 8l (en geen 9) bij normale rijstijl.
          Zoals hierboven reeds gezegd: het design spreekt me niet aan, heb de indruk al 20 jaar hetzelfde model te zien.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Alfa Romeo Giulia (uitgesteld tot 2014?)

Als ie er echt uit zal zien als onderstaande impressie zou ik toch durven wachten op de Guilia

Comment

Peugeot: ik lees gemiddelde verbruikscijfers van gebruikers van ongeveer 6,8 liter. Lijkt me heel weinig. Ik zit nu meestal tussen de 8 en 8,5 liter.
              Accord: vind ik niet mooi
              Legacy: verbruik fabrikant 8,5l, in praktijk dus vlot boven de 9l. De bedoeling is toch lager uit te komen dan nu.
              Insignia: heb ik ook aan gedacht, maar heb slechte ervaringen met Opel

CT: IS eventueel ja, CT neen. Maar de huidige IS loopt op zijn einde en geen idee wat het nieuwe model zal zijn.
              i40: waarom?
              Mondeo: jaja, ik weet dat je fan bent... Welke motoren gaan daarin komen?

Zoals hierboven reeds gezegd: het design spreekt me niet aan, heb de indruk al 20 jaar hetzelfde model te zien.

Ik denk, en zeg denk, dat de i40 best een goede auto is voor een mooie prijs. Mondeo zal waarschijnlijk gelijkaardige ecoboost motoren krijgen als de focus, ik vermoed dat er daar ook wel wat 1.6'jes zullen bij zijn. Wat kwaliteit betreft heeft men zich bij ford voorgenomen dat dit de beste mondeo tot nog toe moet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                ik vermoed dat er daar ook wel wat 1.6'jes zullen bij zijn.
                Heb mijn twijfels bij al die 1.6 benzines in een toch redelijk zware wagen (zoals ook in de 508 en i40).
                Zou het liefst een 2-liter hebben.

Comment

Heb mijn twijfels bij al die 1.6 benzines in een toch redelijk zware wagen (zoals ook in de 508 en i40).
                  Zou het liefst een 2-liter hebben.
                  2 liter komt er nog wel in denk ik. In de VS heeft die 240 pk of 187 pk in de hybride versie. Ik vermoed dat er voor Europa nog andere vermogens zullen komen.

Comment

Wat nieuw betreft kan je wel een koopje doen met een Renault Laguna 2.0 (140pk) Bose Edition. Alhoewel de huidige Laguna recentelijk een kleine opfrisbeurt heeft gekregen, zit deze wel aan het einde van zijn Latijn. Ik heb wel geen ervaringen met hoe dat ding rijdt of ineen zit.
                    Momenteel zijn er ook koopjes te doen met de Volvo S40 en V50, telkens 2.0 (145pk).

Ik zou ook eerder opteren voor meer cc's. Een 1800 lijkt mij het minimum.

Comment

Wat nieuw betreft kan je wel een koopje doen met een Renault Laguna 2.0 (140pk) Bose Edition. Alhoewel de huidige Laguna recentelijk een kleine opfrisbeurt heeft gekregen, zit deze wel aan het einde van zijn Latijn. Ik heb wel geen ervaringen met hoe dat ding rijdt of ineen zit.
                      Momenteel zijn er ook koopjes te doen met de Volvo S40 en V50, telkens 2.0 (145pk).

Ik zou ook eerder opteren voor meer cc's. Een 1800 lijkt mij het minimum.
                      Een Renault is een van die merken die hier nooit ofte nimmer in huis zullen komen.

S40 lijkt me wat klein, geen V50 want geen enkele interesse in een break.
                      Heb wel zitten twijfelen of ik de S60 in mijn lijstje zou opnemen.

Comment

Een Renault is een van die merken die hier nooit ofte nimmer in huis zullen komen.

S40 lijkt me wat klein, geen V50 want geen enkele interesse in een break.
                        Heb wel zitten twijfelen of ik de S60 in mijn lijstje zou opnemen.
                        De S60 met de T3 is ook een 1600. Misschien kan je inlichtingen vragen aan MRJ, die werkt in een Volvo garage.
                        Eventueel ook kijken naar Saab 9-3's in stock?

(De Laguna was just for the record )

Comment

Ik zou naar een Skoda Octavia RS kijken (2.0 turbo 200pk eventueel met DSG) of 1.8 TSI (160 pk, erg vinnig blok naar het schijnt) of een Volvo S60/V60 T3.

Comment

De S60 met de T3 is ook een 1600. Misschien kan je inlichtingen vragen aan MRJ, die werkt in een Volvo garage.
                            Eventueel ook kijken naar Saab 9-3's in stock?

(De Laguna was just for the record )
                            ja zo'n S60 (of nog liever V60) staat me ook wel aan. De nieuwe 3 is ook de moeite! Of een audi a4, ook met goede benzine. Het is te zien waar je budget ligt hé

gr

Comment

Hey,

laat duidelijk zijn,het is niet omdat ik bij Volvo werk dat ik dit zeg: ik raad U de S60 T3 aan.
                              Waarom?
                              als technieker ben ik mischien een beetje té erg gefocust op betrouwbaarheid en onderhoudskosten maar toch is dit een belangrijk gegeven. En dat zit goed bij deze 1.6.
                              Het motorblokje zelf hebben we al lange tijd in ons gamma en geeft geen enkel probleem,het nieuwe direct ingespoten systeem is gelijkaardig aan dat van de 2.0T die we even voerde in de V70. Ook dit systeem heeft geen probleem uit eigen ervaring.
                              Maar,nog interessanter. Via de pc hebben wij een database van problemen die dealers melden,ook bvb uit benzine minded landen zoals Zweden. En daar wordt de T3 als probleemloos gekend.
                              Rijden doet ie bovendien ook aangenaam. Persoolijk ben ik gecharmeerd door de bereidwilligheid en de ontplooingen boven de pure prestaties
                              Enja,de S60 als auto klopt volgens mij ook. Veilig,mooi afgewerkt.
                              Voor mij pa zal er trouwens volgende maand ééntje besteld worden tervervanging van zijn S40.

Vind je Volvo toch niet je ding kan ik je Honda aanraden. Ook hier is de betrouwbaarheid meer dan goed. En hoewel de Accord als auto voor mij ietsje minder is als de S60....Zijn 2.0 motor bruist van karakter
                              De Duiste vaste waarden zijn natuurlijk ook geen foute koop hé
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Ik zou naar een Skoda Octavia RS kijken (2.0 turbo 200pk eventueel met DSG) of 1.8 TSI (160 pk, erg vinnig blok naar het schijnt) of een Volvo S60/V60 T3.
                                Alles uit de VW-stal is hier ook niet welkom. Dus geen VW, Skoda, Seat of Audi.

Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk Berichten
                                ja zo'n S60 (of nog liever V60) staat me ook wel aan. De nieuwe 3 is ook de moeite! Of een audi a4, ook met goede benzine. Het is te zien waar je budget ligt hé

gr
                                Budget: zal wel te zien zijn aan mijn lijstje, zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                Hey,

laat duidelijk zijn,het is niet omdat ik bij Volvo werk dat ik dit zeg: ik raad U de S60 T3 aan.
                                Tiens, tiens, ik wist niet dat onze Thomas bij Volvo werkte...
                                Zal hem misschien ook eens gaan testrijden, de S60.

Comment

Tiens, tiens, ik wist niet dat onze Thomas bij Volvo werkte...
                                  Zal hem misschien ook eens gaan testrijden, de S60.
                                  twee jaar in Mechelen en nu een klein jaar in de stille Kempen.....
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    twee jaar in Mechelen en nu een klein jaar in de stille Kempen.....
                                    die sinds een klein jaar de niet meer zo stille kempen heten
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

3 dagen geleden een proefrit aangevraagd voor de 508 via de website van Peugeot... geen enkele reactie.
                                      Die mannen willen niet verkopen...

Comment

De Mazda 6 gaat heel sterk lijken op het Takeri concept!
                                        Was bij de CX-5 ook zo.
                                        Die 2.2 vond ik heel goed rijden in de CX-5.
                                        Mazda is heel goed bezig om hun wagens lichter te maken, dus staar je niet blind op de vermogenscijfers.
                                        Als een auto 200kg minder weegt, mag hij ook gerust wat minder vermogen hebben, de Lotus filosofie dus.
                                        En een Mazda 6 heeft lange tijd bovenaan gestaan in de betrouwbaarheidscijfers bij een Duits magazine.

Comment

Working...
                                        X