Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 118d of 118i (F20)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 118d of 118i (F20)

Ik ga een BMW 118d of 118i aanschaffen.
    Beide wagens zijn ongeveer gelijk qua aankoopprijs. Ook uitrusting is gelijk en beide in ieder geval met een automaat.

Wagen zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer en een tweetal keer per jaar voor vakantie.

Heb een tijdje geleden een proefrit gedaan met een 118dA en dit veel heel goed mee.

Afstand die ik dagelijks naar werk moet afleggen is 2 keer 15 km. En het is juist dit dat me doe twijfelen of ik niet beter af zou zijn met een benzine ipv een diesel. Ik merk nu met mijn Golf diesel dat die motor nauwelijks op temperatuur is als ik aan mijn werk aankom.

Anderzijds rij ik doorgaans liever met een diesel dan met een benzine (ik rij liever soepel op koppel dan constant hoge toeren te moeten opzoeken om wat vooruit te gaan) maar naar het schijnt zou die nieuwe 1.6 turbo benzine ook wel soepel rijden. Iemand daar ervaring mee met deze motor ? Koppel van deze motor is 250Nm en is beschikbaar van 1500 tot 4500t/min. Maar dit is nog wat minder dan de 320Nm van de diesel natuurlijk.

Kortom sterke twijfels. Iemand advies ? Thx.

Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
    Ik ga een BMW 118d of 118i aanschaffen.
    Beide wagens zijn ongeveer gelijk qua aankoopprijs. Ook uitrusting is gelijk en beide in ieder geval met een automaat.

Wagen zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer en een tweetal keer per jaar voor vakantie.

Heb een tijdje geleden een proefrit gedaan met een 118dA en dit veel heel goed mee.

Afstand die ik dagelijks naar werk moet afleggen is 2 keer 15 km. En het is juist dit dat me doe twijfelen of ik niet beter af zou zijn met een benzine ipv een diesel. Ik merk nu met mijn Golf diesel dat die motor nauwelijks op temperatuur is als ik aan mijn werk aankom.

Anderzijds rij ik doorgaans liever met een diesel dan met een benzine (ik rij liever soepel op koppel dan constant hoge toeren te moeten opzoeken om wat vooruit te gaan) maar naar het schijnt zou die nieuwe 1.6 turbo benzine ook wel soepel rijden. Iemand daar ervaring mee met deze motor ? Koppel van deze motor is 250Nm en is beschikbaar van 1500 tot 4500t/min. Maar dit is nog wat minder dan de 320Nm van de diesel natuurlijk.

Kortom sterke twijfels. Iemand advies ? Thx.
    Er is hier in verschillende topics al veel gepalaverd over voor- en nadelen van diesel met onderhoudskosten en roetfilters en de helen bazaar. En ik heb geen ervaring met de 118i qua rijgedrag. Maar met de gegevens die je hier neerschrijft, heb je absoluut geen dieselprofiel.

Ik zou dus heel vlotjes kiezen voor de 118i als ik u was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Ik zou dus heel vlotjes kiezen voor de 118i als ik u was...
      Sluit ik me bij aan.
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Hoe lang rijd je ongeveer met je wagen? Ik vind dat herverkoopwaarde in zo'n twijfelgeval ook mag meegerekend worden..

Als je echt liefst met diesel rijdt, neem diesel.. maar daarvoor moet je eigenlijk echt eens een testrit doen met een benzine om zeker te weten dat dit je 'droomwagen' is

Comment

Als het om de vorige 1-reeks zou gaan, kon je idd twijfelen, maar hier zou ik zeker voor de 118i gaan. Ga eens testrijden.

Sent from my HTC Radar.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
            Hoe lang rijd je ongeveer met je wagen? Ik vind dat herverkoopwaarde in zo'n twijfelgeval ook mag meegerekend worden..
            Herverkoopwaarde?
            Ga eens vragen in de garage wat de herverkoopwaarde van een premiummerk nog is de laatste tijd...
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

De 118i zal zeker vlotter zijn dan de 118d, de 116i is al ongeveer even snel dan de 118d. Met minder dan 20000 km/jaar zou ik zeker voor de benzine gaan.

Comment

met de herverkoopwaarde ga ik niet te veel rekening houden. Ik rij normaal ongeveer 5 jaar met een wagen, wie weet hoe is de verhouding dan tussen dieselprijs en benzineprijs.

Ik heb wel gezien op de nieuwe BIV simulatie dat die 118i maar 123 euro BIV moet kosten, dus dat valt mee.

Mijn vrouw haar auto is een Mito TCT van 135PK benzine. Niettegenstaande mijn golf diesel maar 110 PK heeft, vind ik die vlotter rijden dan die Mito, zeker bijvoorbeeld voor hernemingen op autostrade. Vandaar mijn twijfel om voor een benzine te opteren.

kga eens zien of ik een testrit kan reserveren met die 118i

Comment

met de herverkoopwaarde ga ik niet te veel rekening houden. Ik rij normaal ongeveer 5 jaar met een wagen, wie weet hoe is de verhouding dan tussen dieselprijs en benzineprijs.

Ik heb wel gezien op de nieuwe BIV simulatie dat die 118i maar 123 euro BIV moet kosten, dus dat valt mee.

Mijn vrouw haar auto is een Mito TCT van 135PK benzine. Niettegenstaande mijn golf diesel maar 110 PK heeft, vind ik die vlotter rijden dan die Mito, zeker bijvoorbeeld voor hernemingen op autostrade. Vandaar mijn twijfel om voor een benzine te opteren.

kga eens zien of ik een testrit kan reserveren met die 118i
                  Die automaat met 8 versnellingen, zorgt ervoor dat je steeds in de "juiste" versnelling staat.

Is wel straf, heeft je golf ook geen 235 Nm ? mito 230Nm 1750t/m
                  Ik vermoed dat de mito veel kracht verliest via de versnellingsbak...
                  Vw, is altijd al goed geweest met alles op elkaar af te stemmen...
                  Aantal km's per jaar ?
                  Last edited by ; 20/02/2012, 15:37.

Comment

118d zou ik nemen .

Comment

118d
                      Het beetje verschil dat er in de onderhoudskosten is haal je er volgens mij nog altijd redelijk vlug uit.

http://www.youtube.com/watch?v=PdJwMZFbzu8

Na het zien van het vermogen (170pk) en filmpje van 118i , mss 118i wel pak meer fun om mee te rijden.
                      Best beiden eens gaan testen.
                      Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                      www.musclecarrent.be

Comment

ik zit/zat een beetje in dezelfde situatie. Doe dagelijks 2X 18km naar het werk. Heb getwijfeld voor m'n eos tussen de TSI 1.4 of de TDI. Uiteindelijk is het de benzine geworden, maar dat was meer omdat de wagen me enorm aanstond toen ik hem zag. Was er onmiddelijk weg van. Maar als ik eens nadenk ben ik blij dat ik een TSI gekocht heb. Rijdt super goed, alle oordelen van benzinerijden vs dieselrijden zijn weg. En als je eens nadenkt, ik betaald minder taks en iets minder verzekering en bij mij was het prijsverschil tssn benzine en diesel vrij groot. In brandstofkost zit er natuurlijk wel een verschil maar met een verbruik van 7 à 8 liter mag ik zeker niet klagen vind ik.

Dit gaat natuurlijk over mijn wagen, wat het verschil is met jouw bmw moet je eens op papier zetten. alle kosten naast elkaar en rekening houden met de eventuele verkoop over zoveel jaar.

gr

Comment

Ge doet te weinig kms voor een diesel te kiezen.

Comment

ik doe zo een 20000 km/jaar, maar ook dagelijks ook korte afstanden.
                            Denk toch dat ik maar voor de diesel ga

Comment

waarom vraag je dan advies?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Misschien om ook meningen van anderen te horen.

Comment

De rust van een benzinemotor, kwestie van geluid dan, vind ik ook wel erg aangenaam
                                    Giulietta

Comment

ik doe zo een 20000 km/jaar, maar ook dagelijks ook korte afstanden.
                                      Denk toch dat ik maar voor de diesel ga
                                      Ik merk nog steeds twijfel.
                                      Hou er rekening mee dat volgend jaar de rijtax zal gewijzigd worden. Deze zal nog meer in het voordeel van de benzine komen. Ook verwacht ik dat de kloof in prijs tussen benzine en diesel aan de pomp zal verkleinen.
                                      Ik zou toch ook eens gaan testrijden met de 118i. Neem een beslissing na deze testrit.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Misschien om ook meningen van anderen te horen.
                                        inderdaad

waarschijnlijk zaterdag een proefrit doen met een 118i (zal wel geen automaat zijn want hebben alleen een manuele binnen bij de garage) en dan de knoop doorhakken.

Comment

Working...
                                        X