Mededeling

Collapse
No announcement yet.

thule of norauto of volvo of ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• thule of norauto of volvo of ...

Allen,

Een nieuwe wagen, een nieuwe fietsendrager en dat begin ik eignelijk een beetje beu te worden. Omdat ik graag ga mountainbiken ben ik dus op zoek naar een set dakdragers. Op die manier wil ik bij mijn volgende wagen (lease - +- 2j) opnieuw van de huidige dakdargers gebruik kunnen maken.

Bij thule is het mogelijk om e voetjes appart te kopen, dus ideaal voor een volgende wagen enz. Nadeel is dan weer dat voor een deftige set de prijs wel heel sterk op loopt.

Norauto is dan weer een stuk goedkoper maar ik heb toch mijn bedenkingen over de stevigheid enz. Ook ben ik niet op de hoogte of hun voetjes uitwisselbaar zijn.

De volvo dragers zijn dan weer eerder de guledn middenweg maar die kan ik volgende keer weer weggooien? Tevens vraag ik me hierbij af of een thule fietsendrager/snowboard houder daar wel op past?

Daarom zou ik graag jullie ervaring omtrent dakdragers even vernemen. Ik ben er gewoonweg nog helemaal niet aan uit en zou toch graag niet weer een kat in een zak kopen

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
    Allen,

Een nieuwe wagen, een nieuwe fietsendrager en dat begin ik eignelijk een beetje beu te worden. Omdat ik graag ga mountainbiken ben ik dus op zoek naar een set dakdragers. Op die manier wil ik bij mijn volgende wagen (lease - +- 2j) opnieuw van de huidige dakdargers gebruik kunnen maken.

Bij thule is het mogelijk om e voetjes appart te kopen, dus ideaal voor een volgende wagen enz. Nadeel is dan weer dat voor een deftige set de prijs wel heel sterk op loopt.

Norauto is dan weer een stuk goedkoper maar ik heb toch mijn bedenkingen over de stevigheid enz. Ook ben ik niet op de hoogte of hun voetjes uitwisselbaar zijn.

De volvo dragers zijn dan weer eerder de guledn middenweg maar die kan ik volgende keer weer weggooien? Tevens vraag ik me hierbij af of een thule fietsendrager/snowboard houder daar wel op past?

Daarom zou ik graag jullie ervaring omtrent dakdragers even vernemen. Ik ben er gewoonweg nog helemaal niet aan uit en zou toch graag niet weer een kat in een zak kopen
    Heb je dakdragers, en ben je van plan om bij de volgende wagen ook dakdragers te hebben?

Dan zou ik voor een generiek systeem gaan, merk onafhankelijk.

'Toevallig' vorig jaar nog gekocht voor een break met dakdragers, van Thule. Als je wilt mag je ze overnemen...

Ik ben overgestapt op berline dus moet sowieso losse voetjes bijkopen. En dan koop ik liever een tweedehands set van Volvo zelf

Comment

ik heb nu dakdragers ja, een bewuste keuze gezien ski's enz niet op de trekhaak gaan :-).
      Of ik die in de toekomst nog ga hebben is maar de vraag natuurlijk, ik rijd met een bedrijfswagen en hoewel ik vrij kan kiezen wordt er vaak geopteerd voor een beschikbare wagen van de parking (dat kan alles zijn van een a1 tot een a6 bv).

Stuur me even wat info door over je dakdragers aub, ik had van thule wel al het setje dragers op het oog waarbij de dwarsbalken uitschuifbaar zijn.

Groetjes

Comment

Moeilijk geval he:-)

Het enige dat je steeds kan blijven gebruiken zijn je dakdragers.
        Ik had vroeger ook een universele kit van Thule voor breaks met dakrails maar vermits de dakrails tegenwoordig meer en meer gesloten zijn ben je hier voor vele wagens weer niets mee...

Je zal dus meestal nieuwe voetjes moeten kopen bij elke nieuwe wagen...
        De dwarsdragers mag je dan ook weer niet te smal kopen want dit kan ook verschillen van auto tot auto...

Comment

Working...
        X