Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop voor startende bvba

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoop voor startende bvba

    Hier even peilen wat er interessant is en waarmee ik nu rekening moet houden met al de regeltjes die veranderen om een wagen aan te kopen en in te schrijven op naam van een startende bvba.
    Als het zo ver is dan moet ik mijn firmawagen afgeven en zoals het er nu naar uitziet zou ik 50km enkele rit (Baasrode - Schilde) gaan doen 7/7.
    Mijn huidige partner heeft een zaak, maar gezien de scheiding met haar ex-man zal de Cayenne al bij hem achter blijven. Eventueel neemt ze een CLK230 op lpg mee (eentje van de eerste generatie) en ik vroeg me dan af of het interessant was om die op mijn zaak te zetten gezien er toch btw op zit. Of is dat juist helemaal niet interessant? Binnenkort komt de Range Sport van mijn moeder haar zaak vrij, maar da's zo'n 2.7 dacht ik en da's niet ideaal voor de taksen denk ik dan zo
    Verder: hoe goedkoper hoe liever uiteraard, zeker voor een startende zaak, maar als autoliefhebber is het meegenomen als het leuk te sturen is.

    Ik ben benieuwd, alvast bedankt !

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
    Hier even peilen wat er interessant is en waarmee ik nu rekening moet houden met al de regeltjes die veranderen om een wagen aan te kopen en in te schrijven op naam van een startende bvba.
    Als het zo ver is dan moet ik mijn firmawagen afgeven en zoals het er nu naar uitziet zou ik 50km enkele rit (Baasrode - Schilde) gaan doen 7/7.
    Mijn huidige partner heeft een zaak, maar gezien de scheiding met haar ex-man zal de Cayenne al bij hem achter blijven. Eventueel neemt ze een CLK230 op lpg mee (eentje van de eerste generatie) en ik vroeg me dan af of het interessant was om die op mijn zaak te zetten gezien er toch btw op zit. Of is dat juist helemaal niet interessant? Binnenkort komt de Range Sport van mijn moeder haar zaak vrij, maar da's zo'n 2.7 dacht ik en da's niet ideaal voor de taksen denk ik dan zo
    Verder: hoe goedkoper hoe liever uiteraard, zeker voor een startende zaak, maar als autoliefhebber is het meegenomen als het leuk te sturen is.

    Ik ben benieuwd, alvast bedankt !
    Kijk eens voor een Giulietta ... de gewone 1.6tdi 105 pk valt goed mee in prijs (en nog meer in leasing) en je kan kiezen tussen automaat/manueel en de 2.0 tussen 140/160 pk wat je vaa ten goede komt ...

    en btw, abonarmaal hard off topic, maar gij zijt 23 en uw gf heeft een zaak + is/was getrouwd en rijdt met een Cayenne ...wilde mij niet adopteren?

    [edit]



    Last edited by fblade; 01/02/2012, 21:07.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

    Comment


    • #3
      Ik heb gewoon bang dat een nieuwe auto te kostelijk gaat zijn? Ik zou bij voorkeur iets tweedehands willen met btw op indien het opweegt tov een nieuwe natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Beginnende zaak? Zoek u nen LV Kangoo 1.5 dCi van de vorige generatie bij een officiele Renault dealer.

        Of een gelijkwaardig iets als een partner ofzo.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Beginnende zaak? Zoek u nen LV Kangoo 1.5 dCi van de vorige generatie bij een officiele Renault dealer.

          Of een gelijkwaardig iets als een partner ofzo.
          Zoiets zou inderdaad top zijn want da's ook al in me opgekomen, maar een achterbank zou toch wel handig zijn. Of een eerste generatie Vito met dubbele cabine, die zijn niet zo prijzig. Heb alleen schrik om een goeie te vinden. Ik heb zo het idee dat die dingen nogal hebben afgezien. En is zo'n oude diesel wel ideaal om in te schrijven qua taksen?

          Comment


          • #6
            Zoekt ge echt een bedrijfswagen of wilt ge gewoon een wagen voor privégebruik op uw firma foefelen?

            NB Huis-Werk verkeer is privé verkeer.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Zoekt ge echt een bedrijfswagen of wilt ge gewoon een wagen voor privégebruik op uw firma foefelen?

              NB Huis-Werk verkeer is privé verkeer.
              Dat huis-werk-verkeer privé is, wist ik dus niet. 't Zou gewoon van thuis naar de winkel zijn en 's avonds weer terug naar huis.
              Aangezien ik mijn huidige firmawagen ga moeten afgeven, moet ik dus wel zelf vervoer regelen dus dacht ik iets op de zaak te kopen. In feite is dat dan niet helemaal volgens 't boekje, maar ik neem aan dat dat wel geregeld kan worden?
              Last edited by ; 02/02/2012, 19:04.

              Comment


              • #8
                Niet meer nee. Als je niet in de zaak zit, kan je ook geen auto van de zaak hebben. En meer auto's dan mensen in een zaak zal ook geen senicure meer zijn.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Niet meer nee. Als je niet in de zaak zit, kan je ook geen auto van de zaak hebben. En meer auto's dan mensen in een zaak zal ook geen senicure meer zijn.
                  Als je niet in de zaak zit, geen auto van de zaak is logisch, maar ik zou wel de zaak zelf opstarten. Ik kan dan toch wel een auto op de zaak zetten om ermee naar huis te rijden?

                  Wat met de mensen die boven hun zaak wonen en geen auto nodig hebben voor hun beroep, maar toch een Cayenne op de oprit hebben staan?

                  Comment


                  • #10
                    als 't uw zaak is, dan is 't geen probleem uiteraard gewoon een beetje afwegen hoeveel ge er aan geeft, ge kunt zo goedkoop of zo duur rijden als ge maar wilt!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                      Ik zou eerst zorgen voor inkomsten in de BVBA, en me dan pas zorgen maken over optimalisatie en firmawagens, ed.

                      idd

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Ik zou eerst zorgen voor inkomsten in de BVBA, en me dan pas zorgen maken over optimalisatie en firmawagens, ed.
                        Diene mens heeft wel nen auto nodig he, anders geraakt hem gewoon niet in zijn zaak en zal het al helemaal moeilijk worden om inkomsten te genereren.
                        Ik snap dan wel dat hij daar een goede keuze in wil maken...
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Niet meer nee. Als je niet in de zaak zit, kan je ook geen auto van de zaak hebben. En meer auto's dan mensen in een zaak zal ook geen senicure meer zijn.
                          Niet bezoldigde meewerkende vennoten kunnen ook voordelen krijgen zoals een wagen. Aandeelhouders dus die geen zaakvoerder/bestuurder zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Ik zou eerst zorgen voor inkomsten in de BVBA, en me dan pas zorgen maken over optimalisatie en firmawagens, ed.
                          Overinvesteren is een klassieke fout bij starters. Vooral omdat met denkt dat men 'investeert', maar eigenlijjk gewoon uitgeeft.

                          Comment


                          • #14
                            daarmee, ge kunt het zo goedkoop of duur maken als ge wilt... voor 3000€ hebde al iet dat rijdt, als na een tijdje uw zaak goed bolt verkoopte dat met 500€ verlies en dan koopt ge iets beter.

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben ff niet goed mee. Uw vriendin gaat haar SLK meenemen, die overweeg jij op de zaak in te schrijven. Maar tevens ben je opzoek naar een wagen om 7/7 mee naar het werk te gaan. Liefst een LV.

                              Gaan jullie het nu met 1 of 2 wagens doen? En hoeveel daarvan wil je op de zaak zetten? Behoudt zij haar zaak? Is zij aandeelhouder binnen jouw zaak? Hoeveel aandeelhouders zijn er in jouw BVBA?
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Ik zou eerst zorgen voor inkomsten in de BVBA, en me dan pas zorgen maken over optimalisatie en firmawagens, ed.
                                Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                idd
                                Hmmm, maar als ik mijn job opgeef, moet ik mijn firmawagen inleveren. En die dode 327i hier op de oprit gaat me er niet brengen. Ik heb dus wel vervoer nodig.

                                Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                Overinvesteren is een klassieke fout bij starters. Vooral omdat met denkt dat men 'investeert', maar eigenlijjk gewoon uitgeeft.
                                Daarom wil ik weten wat er mogelijk is. Ik ben in alle geval niet van plan van er kei veel euro's aan te hangen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                daarmee, ge kunt het zo goedkoop of duur maken als ge wilt... voor 3000€ hebde al iet dat rijdt, als na een tijdje uw zaak goed bolt verkoopte dat met 500€ verlies en dan koopt ge iets beter.
                                Ik dacht in eerste instantie aan een Partner ofzo, maar zo'n oude diesel gaat toch super zwaar belast worden? 't Is dat dat mij interesseert. Nogmaals: ik ga echt geen nieuwe auto aankopen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Ik ben ff niet goed mee. Uw vriendin gaat haar SLK meenemen, die overweeg jij op de zaak in te schrijven. Maar tevens ben je opzoek naar een wagen om 7/7 mee naar het werk te gaan. Liefst een LV.

                                Gaan jullie het nu met 1 of 2 wagens doen? En hoeveel daarvan wil je op de zaak zetten? Behoudt zij haar zaak? Is zij aandeelhouder binnen jouw zaak? Hoeveel aandeelhouders zijn er in jouw BVBA?
                                Mijn lief heeft nu een zaak. Alles is daar van haar, maar ze doet dat eigenlijk niet graag. Ze laat alles aan haar ex-man, maar de clk neemt ze mee. Daar zit btw op, en die zou ik dan wel kunnen inschrijven op de zaak bij mij. Maar de vraag was of dat verstandig was. Intussen is gebleken van niet, waarvoor dank. 't Was dus ofwel de CLK voor te pendelen, ofwel een alternatief kopen.
                                Mijn lief zou ook niet mee in de zaak komen, ze gaat in de privé werken. Met wat ik nu weet, zou die clk dus gewoon privé blijven.

                                Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Ik zou die kar niet op de zaak zetten in het begin.
                                Waarom niet?
                                1. Als hij na 6 maand om de 1 of andere reden de zaak moet liquideren, is hij zijn kar kwijt.
                                2. Een beginnende BVBA heeft al haar bechikbare fondsen nodig om de start te maken (en zeker als het een winkel is die ook nog huur, electriciteit, telefoon, internet, verzekeringen, afbetaling lening (?), sociale bijdragen enz moet betalen.).
                                Die kar wordt toch sowieso met privégeld betaald, niet?
                                Desnoods even met onkosten- of km- vergoedingen werken.
                                Lijkt mij veiliger.
                                Huur, elektriciteit, verwarming, ... moet niet betaald worden. 7% aan de franchisegever in 't is geklaard.
                                Beste is dus inderdaad om te zien naar een zo goedkoop mogelijk karretje privé aan te kopen en dan met km-vergoeding te werken. Merci

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                  Beste is dus inderdaad om te zien naar een zo goedkoop mogelijk karretje privé aan te kopen en dan met km-vergoeding te werken. Merci
                                  En daar zou die CLK van de vriendin wel voor kunnen dienen (maar ze heeft zelf waarschijnlijk een wagen nodig voor naar haar werk te rijden)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                    En daar zou die CLK van de vriendin wel voor kunnen dienen (maar ze heeft zelf waarschijnlijk een wagen nodig voor naar haar werk te rijden)
                                    Als ik die zou nemen, zou dat enkel zijn omdat er btw op zit en die dus bijgevolg in de zaak kan. Zij zou dan iets anders kopen. Nu iedereen hier het afraad om dat te doen, kan zij die clk beter zelf privé bezigen.

                                    Voor diegene dat het weten: ik heb hier een benzineslurper staan aan 17l. Alternator is kapot en de verwarming is kapot. Het dashbord ligt er helemaal uit. Als ik daar nu 1000 euro aan geef om dat op punt te zetten, en hem verzeker op mijn lief haar naam (da's de helft van wat ik betaal), dan heb ik wel een voiture. Alleen, 17l aan 700km/week lijkt mij dat nu ook weer niet zo'n scherp idee
                                    Ik spaar dan wel de aankoop van een Berlingo/Partner/Kangoo oid uit, maar de runningcosts/betrouwbaarheid van die E30

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                      Kijk eens voor een Giulietta ... de gewone 1.6tdi 105 pk valt goed mee in prijs (en nog meer in leasing) en je kan kiezen tussen automaat/manueel en de 2.0 tussen 140/160 pk wat je vaa ten goede komt ...

                                      en btw, abonarmaal hard off topic, maar gij zijt 23 en uw gf heeft een zaak + is/was getrouwd en rijdt met een Cayenne ...wilde mij niet adopteren?

                                      [edit]



                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=56899
                                      Zijde daar nu weer met uwe Gaylietta?

                                      Comment


                                      • #20
                                        in welk opzicht vreest ge dat zon berlingo diesel zwaar belast zou worden? 't is ne lichte vracht en dat scheelt al veel. En mocht het geen lichte vracht zijn, dan is de VAA nog altijd ni hoog want de catalogusprijs van da ding zal ook al ni zo hoog zijn.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X