Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke 125cc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke 125cc

Hey

Ik ga deze zondag naar het autosalon en zou mij een 125cc willen aanschaffen.
    Ben 20j en heb mijn rijbewijs 2j
    Ik zou een yamaha yzf125r,honda cbr125 of aprilia rs125 willen.
    Nu kan je uit deze motor niet veel meer uitkrijgen en het zou de bedoeling zijn om na een maand of twee het vermogen wat op teschroeven, ik heb a lgehoord dat je bij bepaalde modellen het vermogen kan verdubbelen.
    Kan iemand mij helpen bij mijn keuze.

als je iets wil dat je sneller kan maken moet je een tweetakt hebben, viertakts zijn altijd traag.
    Uit uw lijstje is alleen de aprillia een tweetakt. Oudere yamaha's ook denk ik, maar de nieuwe yzf is ook 4 takt.

Een vrijgestelde 2 takt gaat ongeveer 160.

Comment

Aprilia RS125
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dankje, weet iemand toevallig waar ze in de buurt van antwerpen aprillia kan vinden?

Comment

Entrez sur le site officiel d'Aprilia, découvrez tous les nouveaux modèles de motos et de scooters, les dernières actualités et informations sur le championnat MotoGP 2024
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

weet wel dat een 2 takt ook veel duurder is dan een 4 takt, zowel in verbruik als in onderhoud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              weet wel dat een 2 takt ook veel duurder is dan een 4 takt, zowel in verbruik als in onderhoud
              klopt 100%
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Ook de aprilia is al enkele jaren een 4 takt. Zelfde blok als in de derbi en dus ook maar 15pk.

Voor een snelle 125 zal je dus een oude 2 takt RS 125 moeten zoeken. Daar kan je zonder veel kosten 34pk uit krijgen. Wat voor de +/-115kilo serieus wat poer is!
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Ook de aprilia is al enkele jaren een 4 takt. Zelfde blok als in de derbi en dus ook maar 15pk.

Voor een snelle 125 zal je dus een oude 2 takt RS 125 moeten zoeken. Daar kan je zonder veel kosten 34pk uit krijgen. Wat voor de +/-115kilo serieus wat poer is!
                  Ik heb met aprillia contact opgenomen en ze verkopen de rs4 125( 4takt) en de rs 125 2011(2 takt) voor bijna 500eu minder + de saloncondities, zal het waarschijnlijk de rs125 worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ford ka4 Bekijk Berichten
                    Ik heb met aprillia contact opgenomen en ze verkopen de rs4 125( 4takt) en de rs 125 2011(2 takt) voor bijna 500eu minder + de saloncondities, zal het waarschijnlijk de rs125 worden
                    Gebruik altijd premium 2-takt oliën. Bespaart je een hoop miserie, en je krijgt langere levensduur van cilinder en piston

Comment

Hey

Ben 20j en heb mijn rijbewijs 2j
                      Auto rijbewijs?
                      Is dat nog altijd zo dat wanneer je 2j je rijbewijs hebt je met een 125cc met bepaalde pk beperking mag rijden?

Comment

£Serieus? Wauw, wist ik niet. Staat ook al jaren niet meer in de m&t "alle motoren" en is ook effectief tijdje uit productie geweest.
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                          Auto rijbewijs?
                          Is dat nog altijd zo dat wanneer je 2j je rijbewijs hebt je met een 125cc met bepaalde pk beperking mag rijden?
                          Ja maar nu is er nieuwe regeling,iedereen dat na januari 2011 zijn autorijbewijs heeft gedaan,mag met 125cc rijden vermit je 4u rijles hebt gedaan ,de rest is vrijgesteld van die 4uur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
                            Ja maar nu is er nieuwe regeling,iedereen dat na januari 2011 zijn autorijbewijs heeft gedaan,mag met 125cc rijden vermit je 4u rijles hebt gedaan ,de rest is vrijgesteld van die 4uur.
                            Ik heb mijn rijbewijs van september 2010, dus ik mag na 2 jaar met ne 125cc rijden?
                            want dat staat toch niet op mijn rijbewijs z.

Comment

Auto rijbewijs?
                              Yep, dat is effe anders geweest, dat het niet meer mocht, maar dat heeft niet zo lang geduurd daarna hebben ze dat weer aangepast.

Comment

Ik heb mijn rijbewijs van september 2010, dus ik mag na 2 jaar met ne 125cc rijden?
                                want dat staat toch niet op mijn rijbewijs z.
                                Als je je rijbewijs in september 2010 hebt gehaald dan mag je in september2012 met een 125cc rijden

Na 2011 moet je idd 4u rijles volgen.

Comment

Als je je rijbewijs in september 2010 hebt gehaald dan mag je in september2012 met een 125cc rijden

Na 2011 moet je idd 4u rijles volgen.
                                  pff en voor iets zwaarder word het pas aan je 24 zeker?

Comment

2 of 4 takt?

Hou, buiten de hogere onderhoudskosten, ook wel rekening met de beperkingen van de 2 takt é. Niet langdurig constante snelheid, pokke saai om in te rijden, véél schakelen, geen snelweg, andere sound,...

Maar de kicks die je ervan terug krijgt Ik ben echt aan het aftellen tot de Benelli 250cc 2 takt gaat rijden

Om ff aan te tonen dat een 125 2 takt een volwaardige motor is, een "amateur" op circuit, let op hoe weinig die eigenlijk maar in moet leveren tov een +120pk kannon!

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En als je zo een ding professioneel op drijft, dan is het hek volledig van de dam. Check deze 14 jarige op een "RS 125" een BMW S1000RR (190pk!) bijhouden Ok, het is niet de beste chauffeur op de BMW, maar dan nog, ondanks de 14jarige aan het stuur die regelmatig eens een apex mist gaat die 125 wel mooi mee!
                                    2 takt
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      2 of 4 takt?

Hou, buiten de hogere onderhoudskosten, ook wel rekening met de beperkingen van de 2 takt é. Niet langdurig constante snelheid, pokke saai om in te rijden, véél schakelen, geen snelweg, andere sound,...

Maar de kicks die je ervan terug krijgt Ik ben echt aan het aftellen tot de Benelli 250cc 2 takt gaat rijden

Om ff aan te tonen dat een 125 2 takt een volwaardige motor is, een "amateur" op circuit, let op hoe weinig die eigenlijk maar in moet leveren tov een +120pk kannon!

+ YouTube Video

En als je zo een ding professioneel op drijft, dan is het hek volledig van de dam. Check deze 14 jarige op een "RS 125" een BMW S1000RR (190pk!) bijhouden Ok, het is niet de beste chauffeur op de BMW, maar dan nog, ondanks de 14jarige aan het stuur die regelmatig eens een apex mist gaat die 125 wel mooi mee!
                                      2 takt
                                      + YouTube Video

Hoe bedoel je geen snelweg???

Als die begrenst is ok
                                      Maar als die niet meer begrenst is kan het toch geen probleem zijn?

Comment

Je kan daar zeker snelweg me doen,maar best geen 50km ,gewoon korte stukken ala 10km ofzo en niet constant tegen 160kmp.

Comment

Working...
                                        X