Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw e30 m20 of m50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bmw e30 m20 of m50

    Ik ben van plan binnenkort een bmw e30 te kopen als hobbywagen.
    Maar daarbij twijfel ik nog tussen:

    een 320i of 325i te kopen en die wat op te drijven, beter koelingssysteem in steken betere luchtcirculatie te garanderen, ...

    of een 316i of 318i kopen die tamelijk wat goedkoper zijn dan de 320i en 325i en daarbij een m50b25 motor in bouwen dit kan al voor een tamelijk lage prijs ongeveer 1000€ daarbij heb je al vele nodige stukken zoals volledige motor en kabelboom, versnellingsbak, diffirentieel, ...

    ik vind persoonlijk het geluid van een m20 motor zoveel heerlijker dan dat van een m50 maar de m50 heeft dan ook heel wat paardjes meer en is ook moderner.

    Zijn er hier ervaringen bij?
    2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
    1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

  • #2
    een M50 klinkt anders ook wel overdreven heerlijk In elke geval met een M50 moet je niet hopen door de keuring te geraken. Het kan zeker lukken (kijk maar eens rond op het forum) maar als het niet lukt heb je veel geld voorniets in de auto gestoken. Een 4 cilinder kas is helemaal niet gemaakt voor dat vermogen. De 6 cilinders hebben dikke veerpoten en stabilisatorstangen. Ik vermoed dat uw differentieel en steekassen ook niet zo goed overweg kunnen met 190pk... Daarom begin maar met een 320 of 325i kas. Het differentieel van een 320 ga je wel in de kapot rijden als er wat ruw meegereden word (als je dus swapt naar m20b25 of M50). Het makkelijkst lijkt me een 325i kopen, nokkenas steken en chiptuning. Hier ga je probleemloos mee door de keuring. Een andere optie is een m20b27, de 325e ombouwen met een 325i kop. Goed voor zo'n 180-190 pk en veel koppel. Doorlees het e30 topic maar eens

    Comment


    • #3
      Dit lijkt me inderdaad een goed idee om een m20b25 of b27 om te bouwen zo had ik had nog niet bekeken dan heb je het geluid van de m20 en het vermogen van de m50 dat is mss de gulden middenweg en als ik voor een m50 zou gaan worden ook heel wat onderdelen vernieuwd en versterkt.

      Indien het een m50 wordt, dan wordt ie ook ingeschreven met het nieuwe vermogen en kan de keuring daar niet veel meer op afkeuren denk ik.

      Heb je ervaring bij zo'n ombouw?
      2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
      1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

      Comment


      • #4
        Btw: mooie e30 waar jij mee rondrijd!
        2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
        1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

        Comment


        • #5
          Dank u Ik heb geen ervaring met zo'n dingen. Ik ken wel iemand die een M50 in een 316i kas heeft gelegd voor de rallycross.

          Je mag de motor niet wisselen en kan dat ook niet zomaar bij inschrijven gaan melden. Normaal kan je de auto wel laten verzekeren met het verhoogde vermogen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Dank u Ik heb geen ervaring met zo'n dingen. Ik ken wel iemand die een M50 in een 316i kas heeft gelegd voor de rallycross.

            Je mag de motor niet wisselen en kan dat ook niet zomaar bij inschrijven gaan melden. Normaal kan je de auto wel laten verzekeren met het verhoogde vermogen.
            Bedankt om dit te melden ik had nog geen info gezocht over het administratieve en ik heb zowat zitten zoeken naar een geschikte 325i of 320i maar NOG niet echt veel moois gevonden.
            2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
            1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Zwensie Bekijk Berichten
              Dit lijkt me inderdaad een goed idee om een m20b25 of b27 om te bouwen zo had ik had nog niet bekeken dan heb je het geluid van de m20 en het vermogen van de m50 dat is mss de gulden middenweg en als ik voor een m50 zou gaan worden ook heel wat onderdelen vernieuwd en versterkt.

              Indien het een m50 wordt, dan wordt ie ook ingeschreven met het nieuwe vermogen en kan de keuring daar niet veel meer op afkeuren denk ik.

              Heb je ervaring bij zo'n ombouw?

              Je kan hem inschrijven als alleenstaand geval maar dat is zo goed als onmogelijk. hopen dat ze het niet op de keuring is je enigste kans.
              Zo'n ombouw kost natuurlijk wel wat geld als je het goed wil doen dus het beste wat je doet is 1 zoeken die het al heeft maar dan moet je natuurlijk hopen dat het goed gedaan is.

              Comment

              Working...
              X