Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant vs Passat Variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• A4 Avant vs Passat Variant

Lees alstublieft even volledig alvorens klikkerdeklik te doen.

VW Passat Variant 2.0 TDI 6v (136pk)

Uitrustingsniveau: B2B Comfort
    Standaardprijs: 26700 €

Opties:
    Pack Distinction (metaalkleur, climatronic, alarm, boordcomputer) : gratis
    16� alu velgen
    lederen stuur
    mistlichten
    radio CD
    vloertapijten

Totaalprijs: 28000 €

Audi A4 Avant 1.9 TDI 5v (115pk)

Standaardprijs : 27650 €

Opties :
    Kit Premium (metaalkleur, lederen stuur, elek./verwarm. spiegels, alarm, snelheidsregelaar, parkeerhulp, 16� alu velgen)
    Radio CD (gratis)
    Elek. ruiten achter

Totaalprijs: 28 700 €

Bronnen zijn de websites van VW en Audi.

Beide auto’s zijn min of meer evenaardig uitgerust.
    De VW biedt binnen zijn uitrustingsniveau gratis “comfortzetels� daar waar de Audi het met gewone exemplaren dient te stellen.
    Merk natuurlijk ook het verschil in motorisatie op.
    De VW biedt voor hetzelfde geld meer ruimte, een sterkere, moderne motor en een 6-bak.
    De Audi biedt een afwerking op zeer hoog niveau en meer prestige.
    Blijft natuurlijk bij elke keuze meespelen: design…

Denk eraan: de wagens in deze ficitieve poll worden niet geleased maar particulier aangekocht!

Graag een keuze tussen deze twee beschreven mogelijkheden.
    De kleur mag je zelf kiezen.
    78
    Audi A4 Avant 1.9 TDI 5v
    51,28%
    40
    VW Passat Variant 2.0 TDI 6v
    48,72%
    38

Ik probeer foto's te posten die toch een béétje realistisch zijn:

Passat:

Comment

A4:

Comment

Voor mij de Passat,
        puur om de looks!
        De Sedan-uitvoering vind ik een afgrijselijke kont hebben, maar deze break, jammie!
        Als de keuze Audi 1.9 en VW 1.9 was geweest, had ik nog zo gestemd.
        Dus meer power doet er in dit geval voor mij niet toe...

Comment

Welk uitrustingsnivo van de passat heeft geen alu-accenten in het dashboard, itt de foto maar alles in 't zwart én geen chroom randje rond de ramen en deuren? Is er nog een versie onder de B2B dan?

Comment

IK heb voor de Passat gestemd : qua uitrustingsniveau zijn ze vergelijkbaar en ik vind beiden wel mooie wagens, maar mijn keuze is voornamelijk gebaseerd op de motorisatie. Ik zou de Audi nooit kopen met de 1.9 motor van 115 pk. Hadden ze beiden de 2.0 van 136 pk dan werd het ongetwijfeld wel de Audi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
              Welk uitrustingsnivo van de passat heeft geen alu-accenten in het dashboard, itt de foto maar alles in 't zwart én geen chroom randje rond de ramen en deuren? Is er nog een versie onder de B2B dan?
              Mijn baas heeft een Passat B2B en die heeft wel alu-accenten in het dashboard maar geen chroom randje rond de ramen en deuren.

Comment

Ik stem voor de Passat.
                De Audi is een steengoede auto met mischien een sterker imago en een beter onderstel,maar de VW heeft ook geen echte minpunten,heeft de sterkste motor en de meeste ruimte.

Tussen die twee denk ik niet dat je fout kan zitten.

Comment

Ik vind het design en het interieur van de Audi mooier.

Ik heb geen behoefte aan een grotere binnenruimte en vind de 1.9 tdi voldoende, geef mij maar de Audi want de Passat is echt niet mooi.

Comment

De Audi, ruimte is ook niet alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter
                      Mijn baas heeft een Passat B2B en die heeft wel alu-accenten in het dashboard maar geen chroom randje rond de ramen en deuren.
                      We spreken nu van B2B-Comfort en dit is het laagste uitrustingsniveau, onder Comfortline en Highline. Een Trendline is er niet.
                      De B2B-Comfort is trouwens bijna krak hetzelfde als de Comfortline. Alleen biedt de B2B standaard een boordcomputer en de Comfortline 16" velgjes.
                      Bij de lancering had de B2B geen chromen raamomlijsting of chromen lijstje op de deuren en ik denk zelfs ook dat je toen geen comfortzetels kreeg. Nu dus wel...

Comment

Ik kies voor de Audi.

Waarom?

Het zijn beide zeer goede wagens, maar met de A4 heb je een (kleinere) premium, waar de Passat eerder een massaproductie is (nu moet je dat woord niet te negatief interpreteren.). Het verschil is heel makkelijk te ervaren. Ga naar een garage die zowel Audi als VW verkoopt en stap eerst in de Audi en dan in de VW. Een wereld van verschil.

De troeven van de VW zijn dan weer de ruimte, de motor en de versnellingsbak. Die zijn zeker niet te negeren, maar de Audi is zeker niet traag met de 1.9TDI. In de VW laat de 2.0 ook enorm van zich horen (wat ik als minder storend ervaarde bij de 1.9TDI in de Audi.). De ruimte heb ik ook niet nodig aangezien ik meestal vanvoor zit in de wagen en daar wel voldoende ruimte is.

Conclusie:

Audi!

-nota-

Ik zou wel de berline nemen met een 2.0TDI .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
                          Ik kies voor de Audi.

Waarom?

Het zijn beide zeer goede wagens, maar met de A4 heb je een (kleinere) premium, waar de Passat eerder een massaproductie is (nu moet je dat woord niet te negatief interpreteren.). ....
                          Dat woord "premium", dat is om van te kotsen.
                          Dat is net hetzelfde als zich meer voelen dan een ander en het niet zijn of beter gezegd " misplaatste dikke nekkerigheid".
                          Als dat een argument is om een auto te kiezen zegt dat genoeg over de persoon die die keuze maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                            Dat is net hetzelfde als zich meer voelen dan een ander en het niet zijn of beter gezegd " misplaatste dikke nekkerigheid".
                            Als dat een argument is om een auto te kiezen zegt dat genoeg over de persoon die die keuze maakt.
                            *zucht*

Comment

Voor mij ook de Passat. Voornamelijk om wille van de motor en de versnellingsbak, eigenlijk. De Passat is ook net nieuw, de A4 wordt dra vervangen. En een A4 heeft naar mijn bescheiden mening, als kleine(re) premium-break (o jee, ben ik nu een misplaatste dikkenek?), méér uitrusting nodig dan een Passat b.v. om er écht goed uit te zien. De Passat z'n standaardzetels (die "comfortzetels" zijn imo net dezelfde als de standaardzetels, toch?) zijn nog altijd ietsje beter dan de lelijk harde Audi-planken, ook.

Eén ding wel : heeft die Passat 'n snelheidsregelaar? Want die wil ik zeker hebben.

Comment

De A4 voor me, heeft mooi interieur en is snel en ruim genoeg.

De nieuwe passas vind ik toch eigenlijk ook al serieus "premium", is toch qua uitstraling niet echt een gewone gezinswagen meer, lijkt toch serieus op een "luxe" wagen...

Comment

De passat graag, veel ruimer, zeer degelijk, vlottere motor....

Zoals gTa zei: een cruise-control is een must!
                                  Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                    Ah ok...

Een Suzuki Swift 1.1 is een auto
                                    Een Mercedes S600 is een auto

Het woord premium is een mooie verwoording om te zeggen dat de algemene kwaliteit hoger ligt! Ik zou mijn tekst kunnen herschrijven als: ...omdat de algemene kwaliteit van de A4 hoger ligt dan die van de Passat. Hiermee wil ik niet zeggen dat de Passat een slechte wagen is. Wil je een grotere wagen moet je voor de Passat kiezen!

*bedenking: oei ik gebruikte groter... analyseer mijn persoonlijkheid Dr. jwv50!*

Kom toch eens met beide voeten op de grond! In deze wereld zijn er betere en minder goede dingen. Niet alles is hetzelfde, maar ieder ding heeft wel zijn positieve en negatieve aspecten!

-edit-

De naam Premium is dus niet enkel een naam, maar er hangt ook een betekenis achter. Hogere (verdomme ik doe het weer) algemene kwaliteit! En ja, dat is voor mij een argument om een wagen te kopen! Als jij mij hierdoor een dikke nek noemt... I couldn't care less...
                                    Last edited by ; 27/10/2006, 19:26.

Comment

Audi A4
                                      + Audi heeft gewoon iets meer dan VW (schiet me ni af, persoonlijk smaak en ben er zeker van dat anderen dit ook vinden)
                                      + Mooiste lijn, model

- Goeie motor maar minder krachtig dan de 2.0 VW motor
                                      - Model dat binnen een jaartje zal gefacelift/vervangen worden

VW Passat
                                      + Ruimste wagen zowel qua ruimte voor de personen in de wagen als qua kofferruimte
                                      + Recenter dan de A4

- Overdreven chroom vooraan en rare afewerking achteraan
                                      - Typische vertegenwoordigersauto

Succes met de keuze. Binnen een jaar sta ik waarschijnlijk voor ongeveer dezelfde keuze ...

Comment

Moeilijke keuze ... ik zou voor de betere motor en opties gaan, en dus bij de Passat terechtkomen ... Maar die stelt zo teleur (echt een brave huisvader look gekregen), dat ik de A4 zou verkiezen ... die altijd al meer klasse, betere looks, ... had als de Passat (niet toevallig).

De A4 dus, alhoewel ik mijn licht zou opsteken voor enigste concurrentie ...

Comment

Working...
                                        X