Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aluminium velgen (slag gehad)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aluminium velgen (slag gehad)

Hallo,

Ik rijdt met een Ford focus 2 sport sinds vorig jaar .

Nu ben ik een tijdje terug in een redelijk diepe put gereden met een iets te hoge snelheid .

Ik heb vandaag mijn auto binnen gedaan voor een groot onderhoud, en nu hebben ze mijn banden die vanachter lagen van voor gelegt om ze gelijktijdig te doen verslijten omdat mijn wagen van voor trekt .

Maar nu was ik ternet aan het rijden .. en als ik boven 90km/h ga, dan begint mijn stuur echt te trillen (ni echt aangenaam) .

Nu heb ik juist met iemand aan het babbelen geweest, en die beweerd dat ze aluminium velgen niet kunnen maken . Waarom niet? Ik ga morgen naar de garage bellen, maar ik zou het niet echt oprijs stellen dat ik een nieuwe velg moet gaan kopen omdat het +/- 300/350euro gaat kosten .

Er liggen nu 18" banden onder, maar ik wil voor de winter een nieuw setje kopen .. en dat kost ook weer geld ..

Mvg

edit/
    Ik heb de search button gebruikt, maar ik kon niet direct iets terug vinden .

ik denk dat dit reeds meerdere malen aan bod is geweest

http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=10170http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=10170

Comment

Bij welke garage heb je die banden laten hersteken ?

Comment

ik kies resoluut voor "ja".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
          ik kies resoluut voor "ja".
          Kom Frankie, niet zeveren, dit is een duidelijke "neen"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
            Kom Frankie, niet zeveren, dit is een duidelijke "neen"
            enkel als er een Duvel met nootjes bij geserveerd wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
              Bij welke garage heb je die banden laten hersteken ?
              Hi,

Bij een maat van mij die in de zelfde Ford garage werkt, waar ik normaal mijn auto binnen doe . Nu doe ik het bij hem thuis .

Wel ik heb dus naar de garage geweest, en er zit een slag in mijn velg Ze kunnen het niet maken. Wanr aluminium velgen kunnen ze niet rechtslagen omdat ze zouden scheuren , Dus ben ik noodgedwongen om een nieuwe velg te kopen .

Het kon ook aan mijn remschijf liggen .

@ Frankie Loosveld : Wat bedoel je juist met JA ? Kan even niet volgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Punk
                Hi,

Bij een maat van mij die in de zelfde Ford garage werkt, waar ik normaal mijn auto binnen doe . Nu doe ik het bij hem thuis .

Wel ik heb dus naar de garage geweest, en er zit een slag in mijn velg Ze kunnen het niet maken. Wanr aluminium velgen kunnen ze niet rechtslagen omdat ze zouden scheuren , Dus ben ik noodgedwongen om een nieuwe velg te kopen .

een velg waar een slag inzit valt perfect te herstellen voor nog geen 30euro.
                ik had op men 5serie ook hetzelfde probleem met een velg

Comment

Het kon ook aan mijn remschijf liggen.
                  Logischerwijze zijn het die wielen die (nog) niet (goed) uitgelijnd zijn. Jij kan waarschijnlijk bevestigen dat het trillen toen plots begonnen is, of niet.

Of het trillen begon toen je die velgschade gereden heb ...

Versleten remschijven veroorzaken geen trillingen, bij mijn weten. Enkel piepen en niet meer remmen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
                    een velg waar een slag inzit valt perfect te herstellen voor nog geen 30euro.
                    ik had op men 5serie ook hetzelfde probleem met een velg
                    Idd, heb het ook ooit laten doen. Ze "walsen" die recht. Die van mij waren zo krom als een sikkel en er was een hap alu uit. Heb ze laten walsen, lassen en spuiten. Je zag er niets meer van
                    Last edited by Jochen; 02/10/2006, 19:39.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Hebben ze dan gezegd wat er mis is met je remschijf ?

En heb je je wagen terug laten uitlijnen nadat de banden zijn verwisseld ?

De garage gaat natuurlijk zeggen dat die velg niet meer te herstellen valt.
                      Zo kan jij een nieuwe bestellen...

Het valt zeker te maken, ik heb zo ook al een velg binnengedaan die helemaal krom stond en je zag er achteraf niets meer van.
                      Lees het topic eens door dat tsmetjen gaf, daar ga je wel wat adressen vinden van 'velgherstellers'

Comment

Hey,

Dikke merci voor jullie posts !!
                        De banden zijn niet uitgelijnd, gewoon verwisseld van plaats .
                        Ik ga zaterdag eens naar banden central donckers , en dan laat ik ze daar wel eens uitlijnen .

Ik hou jullie nog wel op de hoogte hoe het verder afgelopen is .

Alvast een dikke merci, want zo ben ik een heleboel geld bespaard .
                        Als ge als ne dikke snul in de garage staat , waar ge zelf niks van afweet .. zetten ze u int zak waar da ge bijstaat .

Mvg
                        Last edited by ; 02/10/2006, 20:18.

Comment

Hey,

Dikke merci voor jullie posts !!
                          De banden zijn niet uitgelijnd, gewoon verwisseld van plaats .
                          Ik ga zaterdag eens naar banden central donckers , en dan laat ik ze daar wel eens uitlijnen .

Ik hou jullie nog wel op de hoogte hoe het verder afgelopen is .

Alvast een dikke merci, want zo ben ik een heleboel geld bespaard .
                          Als ge als ne dikke snul in de garage staat , waar ge zelf niks van afweet .. zetten ze u int zak waar da ge bijstaat .

Mvg
                          Verwondert me niks, de mensen dat daar werken zijn soms te stom om dood te doen

Comment

Hi,

Auto is terug inorde
                            De banden moesten enkel maar uitgebalanceerd worden
                            Ford garage ziet mij nooit meer

groetj

Comment

ik heb gisteren mijn 2 rechtse velgen van de borduur doen glijden door een kutwijf da weer dacht da hare clio 5 meter breed is

ik voelde me er zo afglijden en kraken vent

2 dikke schroeven op

Comment

Outch
                                Ik leef met u mee
                                Mijn moeder heeft éné keer met mijne auto weg geweest int stad .
                                Ze wilt parkeren, en ze rijdt met mijn achterste wiel tegen een hoge borduur . Ik zou het eigenlijk moeten laten weg werken . Maar gebrek aan tijdt

Mvg,

Comment

Working...
                                X