Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eventuele opvolger voor ouders : Land Rover Freelander 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eventuele opvolger voor ouders : Land Rover Freelander 2

Hier het scenario.
    Mijn pa rijdt al zo lang ik weet met BMW. 3 reeksen en de laatste 10 jaar 5 reeksen.
    Nu de leeftijd van men ouders stijgt, stijgt ook de rij-hoogte. Mijn vader is rugpatient en de toch nog redelijk lage zit van een 5 geven problemen bij uitstappen. Eens ie zit zit ie goed ... maar je moet er ooit eens uit natuurlijk!

Op het Autosalon waren ze bijzonder gecharmeerd door De Land Rover Freelander 2 Exclusive (die zwarte met 19 duimers die er stond) die buiten een aantrekkelijk uiterlijk ook een bijzonder aantrekkelijke prijs had! Om en bij de 36K.
    Vermoedelijk komt er een nieuw modeljaar aan , maar dat boeit mijn ouders totaal niet.
    De Exclusive versie kan enkel worden genomen met de eTD 2.2 diesel (van ford). en is een 2*4.
    Wat kunnen jullie me vertellen over deze wagen? Rij-ervaringen? Goede en minder goede dingen...
    Overigens was men pa ,hoe kan het ook anders, enorm gecharmeerd door de nieuwe X3, maar die was... hoe kan het ook anders... buiten budget. Met een instapprijs van 40600 euro zonder opties , zit je aan het einde van opties vinken toch al gouw aan 55-60K euro...

Groeten

Ik vind het een heel mooie wagen, veel waar voor z'n geld ook lijkt me. Je ziet ze nochtans relatief weinig. Dat het een 2WD is wringt wel een beetje, zeker voor een Land Rover. Anderzijds, het is een teken des tijds zeker?
    Kan mis zijn, maar volgens mij is die motor de 2.2 HDI van de PSA Group en niet de TDCI uit de Mondeo.
    Er zitter hier een paar Freelanders op het forum, zie anders eens bij "Mijn Britse auto" voor ervaringen.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Vorig jaar hadden ze ook zo'n speciale serie, de Scapa Sports. Dit was wel een 4WD. Beetje jammer dat je deze nu niet meer kunt kiezen.

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Vette bak!
        Rijdt ook heel goed met de nadruk op comfort en soepele motor (PSA-Ford blok). Zo'n type auto koop je ook niet voor de "sportiviteit".
        Interieur is wat meer "utilitair", niet zo hip en flashy als bij een (veel) duurdere Q5/XC60/X3/GLK maar wel allemaal heel degelijk.
        Prijs/kwaliteit zit je met een FL2 zeker heel goed.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Ik heb sinds mij vorig jaar een Freelander 2. Een TD4 S,wel een vierwielaangedreven. Ik kan er eigenlijk tot nu toe niets negatiefs over zeggen.
          De rijhouding is schitterend. Na een lange rit (+150km) voel je helemaal niet dat je hebt gereden. Hij heeft itt sommige andere SUV ook een overzichtsgevoel op de weg van een heel "hoog niveau". Op motorisch gebied is de 2.2TD4 net dat wat je in deze wagen wil,lekker krachtig onderin om op koppel te cruisen. Ik heb op mijne Land Rover ook een panoramisch dak dat ik echt iedereen kan aanraden.

Succes
          Bijgevoegde Bestanden
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Kan mis zijn, maar volgens mij is die motor de 2.2 HDI van de PSA Group en niet de TDCI uit de Mondeo.
            Er zitter hier een paar Freelanders op het forum, zie anders eens bij "Mijn Britse auto" voor ervaringen.
            de huidige Mondeo maakt ook gebruik van PSA DW12 die wel in Dagenham diesel engine plant wordt gebouwd door Ford. Heel sterke motor. De politie van Mechelen heeft er zo enkele bollen met dik over 200000km zonder iets aan de motor te mankeren.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Dat is het grote probleem van LandRover, het is erg onderschat door het brede publiek, maar eens men er een heeft/mee gereden heeft, wil men niets anders meer.

Comment

Als hij BMW-liefhebber is, en een X3 buiten budget valt, waarom dan geen X1?

Toch stuk goedkoper en ook tamelijk hoge instap voor zo'n wagen?

Comment

Is de vering van zo'n X1 niet te hard voor iemand met rugproblemen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Is de vering van zo'n X1 niet te hard voor iemand met rugproblemen?
                    bwah kweetnie.
                    Die zal toch niet zo veel stugger zijn dan de Freelander denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                      Als hij BMW-liefhebber is, en een X3 buiten budget valt, waarom dan geen X1?

Toch stuk goedkoper en ook tamelijk hoge instap voor zo'n wagen?
                      Deze Freelander is toch wel een PAK groter dan een BMW X1 hoor

( heb er ook eens ingezeten op het autosalon)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Deze Freelander is toch wel een PAK groter dan een BMW X1 hoor

( heb er ook eens ingezeten op het autosalon)
                        Ja klopt,
                        maar er staat nergens dat hij veel ruimte nodig heeft hé
                        Hij reed met een 5-reeks, en da's ook geen ruimtewonder.
                        Qua binnenruimte zal de X1 daarvoor wel niet zo veel moeten onderdoen (behalve koffer mss, en dan nog).

Het gaat over de hogere instap.

En als hij bmw-liefhebber is, dan is een X1 toch qua instap een pak beter dan een 5-reeks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                          Ja klopt,
                          maar er staat nergens dat hij veel ruimte nodig heeft hé
                          Hij reed met een 5-reeks, en da's ook geen ruimtewonder.
                          Qua binnenruimte zal de X1 daarvoor wel niet zo veel moeten onderdoen (behalve koffer mss, en dan nog).

Het gaat over de hogere instap.

En als hij bmw-liefhebber is, dan is een X1 toch qua instap een pak beter dan een 5-reeks.
                          Voor het antwoord op uw vragen gaan we moeten wachten op een antwoord van topiopener

Was de 5 een berline of een break?

Ben geen liefhebber van de X1

Comment

De nieuwe X3 moet toch lukken in hetzelfde budget als een 5 reeks ?

Deze geniet zeker mijn voorkeur tov de Freelander !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                              De nieuwe X3 moet toch lukken in hetzelfde budget als een 5 reeks ?
                              Dat denk ik toch ook (waarmee ik overigens niets wil zeggen over de keuze voor de Freelanderà.
                              Als je een 5 kan betalen kan je een gelijkaardig uitgeruste X3 betalen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

De 5 reeksen waren altijd al berlines.
                                De 5 reeksen waren ook steeds 2de hands.
                                Nu ze geen andere kosten meer hebben (huis afbetaald etc) kunnen ze zicht wagen aan een fonkelnieuw model. Maar een nieuwe X3 (of een nieuwe 5) blijven toch buiten budget.

Kortom veel lovende woorden over de Freelander. Binnekort gaan ze een testrit doen, ben ook een curieus wat het zal worden

toch al bedankt voor de comments

Comment

En antwoord op wat ik zeg Odan.be ?

Comment

DE X1 zou een vallabel alternatief kunnen zijn, maar is natuurlijk wel een andere klassen dan waar de Freelander is speelt,
                                    Mits mooi uitgerust is een x1 ook wel best te pruimen
                                    Eerst volgende keer dat ik nog eens bij men ouders thuis kom eens polsen he

Comment

Ik heb gisteren nog in een X1 gezeten, tamelijk full option, met als buitenkleur bronze metallic ofzo; en ik vind dat echt een heerlijke wagen

Comment

En een 2de hands X3 eventueel?
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel