Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Sedan/Break mag 2.5-2.7 ton trekken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke Sedan/Break mag 2.5-2.7 ton trekken?

    Ik heb nu een Discovery 2, en aan autoremork met een mtm van 2.7 ton.
    Regelmatig zet ik er mijn minigravertje van 1.5 ton op, maarn u moet ik dagelijks 150 km rijden voor mijn werk.
    De Disco verbruikt met mijn rustige rijstijl een 9.3 liter diesel. Niet slecht, voor een dikke permanente 4*4 met de aerodynamica van een goede baksteen. Een Sedan of Break zou toch makkelijk een 30% minder gaan verbruiken denk ik...

    Nu had ik graag geweten welke sedan of Break dit gewicht mag trekken, zwaar offroadtrekwerk zit er overigens zo goed als niet bij.

    Ik dacht bv dat je op bepaalde Mercedessen in optie de sleepkracht kon laten verhogen. Een E of S klasse zou dan eventueel interessant zijn. Vooral als deze optie ook achteraf te plaatsen is

    Wie heeft er eventueel concrete informatie?

  • #2
    Je zal toch naar de echte zware sedans moeten gaan kijken genre Mercedes S-Klasse, 7-serie, Audi A8 en eventueel Volvo S80. Mss ook een Chrysler 300C maar dat is op de basis van een oude E-Klasse en dat chassis kan mss minder aan.
    Voor minstens 2 ton te trekken ook minstens een zescilinder (benzine of diesel maakt zoveel niet uit).
    Eventueel kan je eens vragen aan The Swede. Hij gebruikt ook een S-Klasse om zijn dubbelasser caravan te trekken.

    Comment


    • #3
      Denk dat je best naar een jongere en zuinigere Land Rover uitkijkt,eigenlijk nog steeds vaak geimiteerd nooit geevenaard op gebied van rijcomfort in combinatie met utilair gebruik
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #4
        Ik ken geen enkele berline of break die meer dan 2,1 ton mag trekken.
        Dus voor 2,7 ton zal je altijd bij een terreinwagen of suv terecht komen.
        Voor die 2,1 ton moet je idd. wel bij MB zijn. De vorige Mondeo mocht ook 2 ton trekken (huidige weet ik niet)

        Comment


        • #5
          Een jonge Landrover is finacieel niet echt een optie , de huidige voldoet wel, maar wou kijken of het goedkoper kan, vooral dan een beetje qua verbruik, een S320CDI van een jaar of 10 kost 2ehands niet zo veel bv... .

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Sandman79 Bekijk Berichten
            Een jonge Landrover is finacieel niet echt een optie , de huidige voldoet wel, maar wou kijken of het goedkoper kan, vooral dan een beetje qua verbruik, een S320CDI van een jaar of 10 kost 2ehands niet zo veel bv... .
            Ook 2100 kg ....

            Comment


            • #7
              Als je meer dan 2200kg wil trekken mag je een sedan of break vergeten. SUV of minibus.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                De vorige Mondeo mocht ook 2 ton trekken
                1800kg

                Comment


                • #9
                  Een viano bvb mag wel 2500 kg trekken maar das geen break meer natuurlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sandman79 Bekijk Berichten
                    Een jonge Landrover is finacieel niet echt een optie , de huidige voldoet wel, maar wou kijken of het goedkoper kan, vooral dan een beetje qua verbruik, een S320CDI van een jaar of 10 kost 2ehands niet zo veel bv... .
                    Als het al zou mogen om zo'n sleep te trekken dan verbruikt die ook minstens 9 liter hoor, wisselen heeft weinig nut.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Als het al zou mogen om zo'n sleep te trekken dan verbruikt die ook minstens 9 liter hoor, wisselen heeft weinig nut.
                      Inderdaad. Ik vind 9 liter behoorlijk zuinig met een dergelijke sleep.

                      Ik trek heel regelmatig een remorque die geladen rond de 2-2.2 ton hangt met een Range Rover TD6 of een BMW 730d. De Range zit rond de 13 liter en de BMW rond de 11.

                      Ik rijd wel iets harder dan 90 op de snelweg.

                      Comment


                      • #12
                        Een S320CDI die met 2ton aan de haak 9L verbruikt??? Keep on dreaming.

                        Daar zit die al aan zonder die aanhangwagen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Als je meer dan 2200kg wil trekken mag je een sedan of break vergeten. SUV of minibus.
                          VW Phaeton mag 2500 trekken.


                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          cc

                          Comment


                          • #14
                            ik heb die sleep maar 1 keer op 2 weken nodig. Ik heb dat verbruik nu met gewoon autostradekilometers, met sleep is dat natuurlijk een stukje meer...

                            Comment


                            • #15
                              Je hebt een paar mogelijkheden. Alleen zal er geen enkele bij zijn die aan jouw verwachtingen van zuiniger dan 9l diesel voldoen.
                              De oude modellen van de Chevrolet Impala en Caprice mochten tot 3499kg trekken. Maar dat is minstens een 5l V8. En dan mag je die 9l vergeten.
                              Chevrolet El Camino's mogen tussen de 3000 en de 3500kg trekken.
                              Een Chrysler 300C mag 2000kg trekken.
                              Powered by Detroit Diesel.

                              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                              Comment


                              • #16
                                die tdi's waren zuinig ja !

                                was meteen ook de reden ik de disco altijd graag heb gezien + dat uiterlijk natuurlijk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Een S320CDI die met 2ton aan de haak 9L verbruikt??? Keep on dreaming.

                                  Daar zit die al aan zonder die aanhangwagen.
                                  tss de 7,5 en 8 l

                                  S-klasse mag ook "maar" 2 ton trekken

                                  Comment


                                  • #18
                                    De phaeton Is Idd een goede optie. Die hebben zwaar hun waarde verloren, waardoor ik een 3 liter zou kunnen kopen met een 100000 km voor een 8000 euro. Zou ik ook tussen de 7.5 en 8 liter/100 km (ik rij niet zo hard op de autostrade, en meestal met wat extra lucht in de banden... ) op kunnen uitkomen wat mij op jaarbasis een 1200-1500 euro goedkoper uitkomt, en ik heb een stillere auto.

                                    Als hij moet trekken interesseert me het verbuik wel minder, dat is veel minder van toepassing . Maar hij moet het wel mogen.
                                    Last edited by ; 17/12/2010, 11:42.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Een S320CDI die met 2ton aan de haak 9L verbruikt??? Keep on dreaming.

                                      Daar zit die al aan zonder die aanhangwagen.
                                      Lezen is een kunst

                                      Comment


                                      • #20
                                        E-klasse break is 2.1 TON GEREMD!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X