Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo XC90 D5 of BMW X5 30d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• volvo XC90 D5 of BMW X5 30d

Mijn pa zal binnenkort waarschijnlijk een nieuwe auto kiezen. Het zal hoogstwaarschijnlijk een van deze twee zijn. Hij rijdt al jaren met een volvo en de laatste jaren gaan ze er echt op vooruit, maar de XC 90, daar komt jammergenoeg niet veel verandering in.
    De X5 ziet er natuurlijk wel schitterend uit, tegenover de volvo die al een ouder model is en de prestaties vand e X5 zijn ook beter. De nieuwprijs is van beide wagens ongeveer hetzelfde. Bij volvo zijn de opties wel wat goedkoper.
    Beide hebben zijn voor en nadelen, de bmw steekt er mss wel uit.
    Maar ik weet niet hoe het zit met de BIV en de verzekering van de BMW?
    Wat zouden jullie kiezen en waarom?

Die mij maar de BMW X5. Alleen weet ik niet of die nog te krijgen is met 211pk. Best eens vragen bij de dealer. De XC90 is comfortabeler maar kan qua rijeigenschappen en motor niet tippen aan de X5.

Echter, de (ver)nieuwde VW Touareg is ook niet slecht. Nu ook te krijgen met 204pk 3L dieselmotor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greendevil99 Bekijk Berichten
      Mijn pa zal binnenkort waarschijnlijk een nieuwe auto kiezen. Het zal hoogstwaarschijnlijk een van deze twee zijn. Hij rijdt al jaren met een volvo en de laatste jaren gaan ze er echt op vooruit, maar de XC 90, daar komt jammergenoeg niet veel verandering in.
      De X5 ziet er natuurlijk wel schitterend uit, tegenover de volvo die al een ouder model is en de prestaties vand e X5 zijn ook beter. De nieuwprijs is van beide wagens ongeveer hetzelfde. Bij volvo zijn de opties wel wat goedkoper.
      Beide hebben zijn voor en nadelen, de bmw steekt er mss wel uit.
      Maar ik weet niet hoe het zit met de BIV en de verzekering van de BMW?
      Wat zouden jullie kiezen en waarom?
      Neem dan een XC60 D5 full option

Comment

Geen van beide,de XC90 is serieus verouderd en in alle dieselversies zwaar ondergemotoriseerd. De X5 is intristiek wel een goede auto maar laat mij totaal koud.
        Neem maar een XC60 D5 AWD Full option,dan heb je een leuke luxe auto met erg goede rijeigenschappen. En vind je deze te klein ga dan maar voor een Land Rover Discovery met nieuwe TDV6
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

De XC60 D5 is idd wel een erg leuke auto, zeker in die uitvoering en hij ziet er wel goed uit!
          Maar is die een heel stuk kleinder dan de XC90 of valt dit wel mee?

De Land Rover Discovery is die niet immens duur in onderhoud? Een kennis heeft een Range Rover en hij betaald immens veel voor zijn onderhoud enzo! Het is wel geen Discovery, maar toch ook van land rover.

Comment

XC60 is natuurlijk wel een vijfzitter tov de 90 die je als zevenzitter kan hebben. Van interieurruimte is kleiner dan de 90 maar niet kleiner dan de X5. En op gebied van onderhoudskosten pak goedkoper dan de XC90. Als Volvomonteur kan ik niets maar ook niets aanmerken op de XC60 op gebied van techniek. Wat de Discovery betreft,die gaat in onderhoudskosten gemiddeld bekeken tussen de XC60 en de XC90 zitten,maar elke SUV of terreinwagen is duurder in gebruik (banden,remmen,...) dan een gezinsberline hé
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

De XC 60 is dus zeker een aanrader Want een zevenzitter hebben we niet nodig
              En je raadt hem dan wss ook aan in de manuele versie? Die geartronic is wss nog altijd te traag?

Comment

Geartronic blijft op gebied van snelheid een spelbreker (op gebied van betrouwbaarheid eigenlijk een heel goede bak die weinig kapot gaat en zeker niet bij lage km standen) dus verkies ik eigenlijk een manuele (maar die haalt het bij mij altijd hoor).
                De nieuwe D5 Twinturbo (niet leverbaar in de 90) is een creme van een motor zowel kwa kracht zelf als kwa vermogensontplooing en sound. En ook op gebied van betrouwbaarheid geen grote/bekende problemen te signaleren.

De XC60 is zeker een aanrader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  Geartronic blijft op gebied van snelheid een spelbreker (op gebied van betrouwbaarheid eigenlijk een heel goede bak die weinig kapot gaat en zeker niet bij lage km standen) dus verkies ik eigenlijk een manuele (maar die haalt het bij mij altijd hoor).
                  De nieuwe D5 Twinturbo (niet leverbaar in de 90) is een creme van een motor zowel kwa kracht zelf als kwa vermogensontplooing en sound. En ook op gebied van betrouwbaarheid geen grote/bekende problemen te signaleren.

De XC60 is zeker een aanrader.
                  Ik ben wel een benieuwd wat een testrit met een XC60 D5 en daarna een X5 30d zou opleveren.

Testrijden die handel!

Comment

Daar ben ik zeker ook naar benieuwd! En dat zullen we zeker en vast ook doen!

Comment

Ik zou de X5 nemen.
                      Mooier, en moderner.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Hohja, ik denk ook dat je beter gaat kiezen tussen de XC60 en X5. Ik weet niet op welke criteria jullie zullen selecteren, maar de X5 zal wel op gebied van prestaties nog streepje voor hebben. Echter, past de nieuwe Porsche Cayenne binnen jullie budget?

Comment

De X5 is idd wel meer een 'echte' SUV, de prestaties zijn ook beter, maar de kostprijs is ook wel een heel stuk hoger! Voor de basisprijs van een X5 kan je de XC 60 al serieus uitrusten. Mn pa verandert ook niet super graag van merk en zolang hij goed zit en als hij op de gas duwt en hij gaat vooruit is hij tevreden, jammergenoeg soms

De nieuwe Cayenne, rond de 61 000 basis? zal er wss net ietsje over zijn..

Comment

Graag de X5 niet uit liefde, maar die zal de Volvo op vele vlakken aftroeven.

Comment

Een X5 zal met een paar opties ook snel de kaap van 60k (en meer) overschrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                Graag de X5 niet uit liefde, maar die zal de Volvo op vele vlakken aftroeven.
                                Dat is, maar je betaalt er dan natuurlijk ook voor. We zullen ze beide zeker eens gaan testrijden en dan zullen we de verschillen zelf ondervinden

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Een X5 zal met een paar opties ook snel de kaap van 60k (en meer) overschrijden.
                                Helaas wel. Voor de prijs van een X5 kan je al een serieus uitgeruste XC60 hebben. Das wel een nadeel, vind ik, dat de opties bij BMW redelijk wat geld kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Maar de porsche zal in zijn basislevrei niet erg veel beter uitgerust zijn dan de BMW?

Ik ken de vader van de topicopener en die zal volgens mij geen Porsche (omwille van de naam) op zijn oprit willen staan hebben..

Comment

Er zitten wel wat prijsverschillen in je vergelijking, denk ik, want de Volvo met kortingen is stukken goedkoper. Maar de XC90 is ook compleet verouderd, dus die zou ik niet overwegen. X5 is één van de beste SUV's op de markt, maar als je toch naar dat budget gaat, dan geef beter die dieselende lawaaiboel op voor een hybride: ga maar eens rijden met de Lexus RX 450h...

Comment

Nu met de XC60 en de X5 zit er inderdaad een groot prijsverschil op. Het was eerst met de XC 90, maar die is nu toch wel al afgekeurd

Die Lexus ziet er wel goed uit, maar als ik mag kiezen, heb ik toch wel liever het geluid van de 5 cilinder van de volvo of van de 6 cilinder van de bmw. Vind ik toch nog mooier dan een piepgeluidje van een elektromotor. En nu het nog kan, zou ik er het liefst nog van profiteren
                                      Wie weet rijden we binnen 20 jaar allemaal elektrisch

Comment

De X5 het zoveel meer klasse en uitstraling en van de 3.0d motoren kan niets slechts gezegt worden .
                                        De Volvo is echt lelijk daar zie ik mij nooit niet in rijden .

Comment

Working...
                                        X