Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergernis bij fileritsen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    De ideale situatie is die waarbij niemand links hoeft te stoppen om in te voegen rechts. Het ritsen moet een continue proces zijn, en idd zo ver mogelijk.

Over dat debiet gesproken, dat klopt, maar wat ook geldt, is dat de druk het grootst is precies in de vernauwing zelf. Dat betekent dat het net daar de slechtste plaats is om tussen te voegen. Je moet dus even voor dat punt, al rijdend kunnen invoegen. Als je moet stoppen, ben je daar het slechtst af.

De druk is trouwens het laagst, net na de versmalling.
    Dus jij bevestigt mijn visie dat het niet erg handig is om er als een kieken zonder kop tussen te komen vliegen net voor de versmalling Waarbij dank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
      Dus jij bevestigt mijn visie dat het niet erg handig is om er als een kieken zonder kop tussen te komen vliegen net voor de versmalling Waarbij dank
      Dat klopt. Als de andere kiekens die auto echter doorlaten zonder stoppen (ritsen schijnt dat te heten), dat is dit de meest efficiënte manier voor alle wagens.

Als hij moet stoppen, staat hij op de slechtste plaats. De anderen ervaren ook hinder (fysiek en sommigen mentaal) dat die er moet tussen manoevreren, waarbij zij even niet kunnen doorrijden wanneer hij er terug tussen moet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
        ja maar ik heb geen zin om helemaal op het einde me te moeten druk maken er tussen "te mogen" zonder mijn spiegels of bumper kwijt te zijn. wat spijtig genoeg meestal zo is. dus voeg ik ietwat voor het einde in.
        idem...
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• En ik rij altijd tot het einde en nog nooit echt problemen ervaren. De ene keer dat er iemand mij toch niet doorlaat, voeg je vrolijk achter hem in.

Niet doorrijden tot op het einde zorgt er net voor dat de rest op het linkervak kan doorrijden tot op het einde, terwijl al het verkeer achter je op het rechtervak moet vertragen.

Dus ja, misschien toch maar die volle lijn aanbrengen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Dat klopt. Als de andere kiekens die auto echter doorlaten zonder stoppen (ritsen schijnt dat te heten), dat is dit de meest efficiënte manier voor alle wagens.

Als hij moet stoppen, staat hij op de slechtste plaats. De anderen ervaren ook hinder (fysiek en sommigen mentaal) dat die er moet tussen manoevreren, waarbij zij even niet kunnen doorrijden wanneer hij er terug tussen moet.
            Dus als je een proper gaatje vindt zo'n 50 of 100 m voor de versmalling waar je aan dezelfde snelheid als de mensen op het rechtervak kan inschuiven is dit toch niet slechter dan er proberen tussen te peren op het einde, wat anderen hier blijkbaar anders beweren?

Om het duidelijk te maken, ook als ik vooraan sta mag er gerust nog eentje voor mij, op voorwaarde dat het geen zo'n onverantwoord kieken is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
              Dus als je een proper gaatje vindt zo'n 50 of 100 m voor de versmalling waar je aan dezelfde snelheid als de mensen op het rechtervak kan inschuiven is dit toch niet slechter dan er proberen tussen te peren op het einde, wat anderen hier blijkbaar anders beweren?
              Tja, je laat dan wel 50-100 meter rijbaan onbenut. Dat heeft geen zin. Rij tot 5m voor de versmalling en voeg dan in. Jij mag idealiter niet stoppen, en er mag gene prospeed tussen zitten die zich gepakt voelt dat je 2 seconden wint om hem en je dus niet tussenlaat. Het gaat niet om jij alleen die tot daar moet rijden, maar iedereen moet dat doen.

Comment

• 50 meter is nu ook niets eh...
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  50 meter is nu ook niets eh...
                  Hangt er van af. Als je de afrit Waregem neemt van de E17, komende van Gent, en je rijdt richting centrum, dan heb je een invoegstrook van 100m. Als iedereen daar op 50 of 100 meter al op 1 rijstrook wil...

Als je net het bord van 3000m bent voorbijgegaan op de autosnelweg bij wegenwerken, dan is op 50m al goed hé.

Comment

• En als ze achter mij niet mogen invoegen van pipo aan mijn bumper, raampje open, zwaaien en auto vóór mij laten invoegen.
                    Kwaad dat die achterligger dan is, kwaad!

Comment

• prospeed dik geowned, de poll-results

Ik ben massas VOOR ritsen, ik erger me eerder aan mensen die stoïcijns voor zich uit kijken en mij niet laten invoegen wanneer ik (zoals imho de bedoeling is) tot het einde rijd waar ik moet invoegen.

Het zelfde geldt bij een rond punt, diegene waar er 2 rijvakken (in één richting uiteraard) naar toelopen, en niemand (durft ? te bang is ?) om het 2de te gebruiken wanneer een een lange file in 't eerste vak staat. Vooral grappig wanneer je dan sommige mensen super afkeurend en gefrustreerd ziet kijken wanneer jij ze via 't tweede vak allemaal voorbij steekt en netjes 't rond punt op rijdt.

Ik vraag me dan af eigenlijk of die frustro's er bij stilstaan waarom er eigenlijk 2 vakken zijn . Ik heb er iig telkens m'n plezier in om die gefrustreerde gezichten te zien.

Comment

• Hoe ik het meestal doe: ik rij tot ongeveer 50m voor de versmalling, en dan kies ik een achterbumper van een auto die rechts rijdt, ik blijf er naast hangen en ik zet mijn richtingsaanwijzer aan. Vervolgens blijf ik links rijden tot aan de versmalling, evenwel zonder die auto rechts voorbij te rijden. Pas aan de versmalling zelf zal ik langzaam invoegen. Op deze manier heeft men rechts tijd genoeg om plaats te maken, en kan het invoegen op een vloeiende manier gebeuren. Als er dan toch een dwarskop à la pros-piet tussen zit, dan voeg ik wel een auto vroeger of later in.
                        Last edited by janvkn; 15/11/2010, 15:45.
                        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Hoe ik het meestal doe: ik rij tot ongeveer 50m voor de versmalling, en dan kies ik een achterbumper van een auto die rechts rijdt, ik blijf er naast hangen en ik zet mijn richtingsaanwijzer aan. Vervolgens blijf ik links rijden tot aan de versmalling, evenwel zonder die auto rechts voorbij te rijden. Pas aan de versmalling zelf zal ik langzaam invoegen. Op deze manier heeft men rechts tijd genoeg om plaats te maken, en kan het invoegen op een vloeiende manier gebeuren. Als er dan toch een dwarskop à la pros-piet tussen zit, dan voeg ik wel een auto vroeger of later in.
                          Exact hoe ik het ook doe, nog nooit problemen mee gehad op die manier en iedereen kan netjes blijven bollen.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                            prospeed dik geowned, de poll-results
                            't is hier een PUBLIEK forum, dus het publiek heeft gesproken!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                              ja maar ik heb geen zin om helemaal op het einde me te moeten druk maken er tussen "te mogen" zonder mijn spiegels of bumper kwijt te zijn. wat spijtig genoeg meestal zo is. dus voeg ik ietwat voor het einde in.
                              Tot op het einde, en niet vroeger. Al veel kwaaie blikken gekregen, tant pis.

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                              Ik probeer ergens in het midden van de wachtende rij in te voegen, MET pinker, en ik zwaai dan eens of doe mijn 4 pinkers eens gaan, kwestie van die mens te bedanken die plaats voor mij heeft gemaakt.

Ik HAAT van die gasten die volle gas tot vooraan rijden en dan er zich tussen murwen, vaak zijn dat dikke bakken. Sorry, maar zelfs met 50.000 km/jaar, kan ik daar nog altijd ambetant van worden.
                              Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                              Het is de manier waarop, wat ik bedoel. Echt volle gas tot op het einde rijden, terwijl ze ervoor kunnen invoegen en dan echt zich voor een auto gooien of snijden. Ik laat ze wel door, dat wel natuurlijk. Maar echt happy word ik er niet van. En meestal geen bedankje of niks.
                              Ik geef geen volgas tot het einde, maar het invoegen doe ik wel vrij vlot. Minste gaatje en ik plak er tussen

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                              Ja.

Sterker nog, die voorrang van rechts geldt ook wanneer de rechterrijstrook wegvalt. Daar hebben de bestuurders die op de wegvallende rijstrook blijven rijden tot het einde voorrang.
                              Als je van het station van Mechelen richting Zemst gaat, heb je nu ook zo'n rechterrijstrook die wegvalt wegens werken aan het kruispunt. Iedereen staat al links, zelf tot op het rond punt aan het station. Gewoon leuk rechts blijven rijden en op helemaal op het einde invoegen. Om dan te zien dat je de enige bent die het doet (durft?).
                              Last edited by caoimhin; 15/11/2010, 17:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Als je van het station van Mechelen richting Zemst gaat, heb je nu ook zo'n rechterrijstrook die wegvalt wegens werken aan het kruispunt. Iedereen staat al links, zelf tot op het rond punt aan het station. Gewoon leuk rechts blijven rijden en op helemaal op het einde invoegen. Om dan te zien dat je de enige bent die het doet (durft?).
                                Idd, en als pros-piet dan tegen uw auto rijdt ben je nog in je recht ook
                                AutoMinded.be

Comment

• hi
                                  zover ik weet dien je te ritsen van meerdere vakken naar bvb één vak net voor de trechter, als iedereen dit begrijpt en hoffelijk blijft zal de file veel vlugger opgelost zijn.(niemand zegt dat je 500mt moet staan aanschuiven in de file als er nog een vak naast je open en vrij is)
                                  van een ouwe pé
                                  grtzz

Comment

• Ik rits altijd zoals het hoort, helemaal op het einde dus. En iedereen heeft de vrijheid en het recht om dit te doen dus dan moeten ze niet boos kijken als ik voorbij kom. Trouwens een van mijn grootste ergernissen, mensen die dan krampachtig weigeren u ertussen te laten en vastberaden vasthouden aan 'hun' stukje weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      Ja.

Sterker nog, die voorrang van rechts geldt ook wanneer de rechterrijstrook wegvalt. Daar hebben de bestuurders die op de wegvallende rijstrook blijven rijden tot het einde voorrang.
                                      voorrang van rechts als je van rijstrook verandert? Das ook het eerste dat ik daarvan hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                                        voorrang van rechts als je van rijstrook verandert? Das ook het eerste dat ik daarvan hoor
                                        Dringend uw theorie nog eens opfrissen dan janvkn heeft in dit geval helemaal gelijk.

Comment

• dubbelpost

Comment

Working...
                                          X